Kakskymppiset yrittäjät 2011

tyttö91
Onnea Johanna!! :flower: Aivan selkeä viivahan siinä on =) Minä päätän nyt sitten kans et tuun ens kuussa perässä sinne odottajiin näihin aikoihin :D Kyllä mullakin vitamiinit on taas pelissä mut toisaalta tuntuu et kyllä se sieltä tulee ku on tullakseen mut ovista yritän silti testata ja toivoa elättelen et sillon miestäkin huvittas pupuilla kun meilläkään ei ihan joka toinen päivä arjessa edes ehditä toimimaan eikä ehkä halujakaan ole aina välillä pitempäänkään aikaan. Mutta miehellä yritän olla ovista paljastamatta kun muuten tuntee että vain sen takia pupuillaan, jospa bongaisin oviksen tässä kuussa =)
 
kiitoksia onnitteluista! <3

kyllä on ollut ehkä stressaavimmat pari päivää aikoihin! Olin jo edellispäivänä ihan varma et on tärpänny (mut en oo uskaltanu mitään laittaa tänne, taikauskoinen kun oon :D) ja eilen aamulla ku siihen davidiin ei tullu mitään ni olin jo ihan paniikissa! Itse asiassa siihenki olis varmaan tullu hiukan väriä mut en jääny sitä tihrustamaan enää testiajan jälkeen, vaan päätin et se on paska testi, ja hain ne parit pregcheckit ja illalla vielä töitten jälkeen cb digin. Oli kyllä vaikeeta yrittää olla juomatta ku normaalisti mulla on aina joku 1/2l vettä töissä vieressä ja hörpin sitä pitkin päivää...

No, illalla lähetin sen avokin koirien kanssa ulos ja alotin testirumban: david-liuska, pregcheck-puikko ja viimeisenä cb digi, ja kyllä siihen vaan tuli: raskaana 1-2! Sit laitoin pöydälle sellasen leipomolaatikon näkösen boksin missä oli kui designin huopatöppöset ja niitten alle sen cb digin ja annoin "etukäteisen vuosipäivälahjan"! kyllä siinä kyyneleet tuli molemmilla silmiin! tässä vielä testikuvat: Aijaa.com - david, pregcheck, cb digi - 8693191.jpg

samalla paljastin tän mun palstailuharrastuksen :)D) ja kerroin et miks oon yhtäkkiä juonu greippimehua jne... mul on ollu kauhee kaksoiselämä!:D

Mä toivon kaikesta sydämestäni teille samanlaista kokemusta mitä pikimiten!!

...ja kannattaa oikeesti sitä macajauhetta käyttää; mä uskon et siinä on ollu jotain taikaa, ja vyöhyketerapia on myös ollu tosi ihanaa!
 
muistinko sanoa et ne ovistestit on kaupas ja saapi pysyä?! No nyt sanoin :D

Toukalle ja muillekin plussa puhkumisia :whistle:

Voi naimisiin! Mäki haluan mut rahat on viel jossain kaukana tulevaisuudessa. Haaveissa ois ottaa talolainaa ylimäärästä ja siit sit maksaa häät, mut eihän me sitä talolainaakaan saatu juuri mitään! Uskaltaako tulevilta rouvilta kysyä omaa rahallisen panoksen määrää häihin? Ite oon ajatellu et 5000-10000e! Meille ois ainakaan tulos n. 100-120hengen häät.. Okei, mä oon tehny jo hääkansioo, haaveina ois 2013mennä naimisiin. :whistle:

Viel lisäilen Johannalle ihanaa, onnen kyyneleitä :heart: Ihana tapa kertoa miehelle! Mitä se jauhe on? Mistä mä saan sitä? Kauan sitä pitää syödä kun vaikuttaa?
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Johanna, mahtava juttu :) :heart:

Grillillä ja Iipparillakin tuntuu sujuvan asiat hyvin, kivaa!

Ja onpas teillä kivankuuloisia hääsuunnitelmia, olisipa ihanaa itsekin suunnitella.. Mutta jatkuvista vihjailuista huolimatta ei oo toi ukko vielä innostunut asiasta, vaikka olen moneen kertaan sanonut, että en haluaisi saada lasta, mikäli ei olla naimisissa, enkä haluaisi myöskään pitää häitä ollessani raskaana - mutta lapsen se silti haluaa, mutta ei naimisiin. Ähh.
 
Aivan ihana tapa kertoa Johanna! =) Toivottavasti itsekin keksin (sitten aikanaan) jonkun kivan tavan kertoa. :)

Meillä on vähän sama tilanne häiden suhteen kuin teilläkin ttty. Mies on sanonut että ei poissulje naimisiin menoa, mutta koska häät vaatii sitä rahaa ja hänelle ei ole niin väliä ollaanko naimisissa ennen kuin lapsi tulee, niin tyydyn sitten siihen että joskus mennään naimsiin. :)

Jeps, mutta nyt sitten muut vain Johannan perässä plussaamaan! Mä tulen sitten ehkä muutaman kuukauden päästä perässä. :D
 
Kyyneltenhymy: me ei olla mitään sen tarkempaa budjettia ajateltu, mut pärjätään varmaan jollain 5000 eurolla ku nyt on jo vähän kenkiä ja laukkua ostettu ja hääpaikan vuokra+ruuat on aika edulliset...:) ollaan nyt vaan koitettu tositosi kovin säästää kaikesta ettei hääjärjestelyissä tarvi pihistellä!

Macaa saa ainakin eko- ja terveyskaupoista ja sit tietty sen firman omasta kaupasta www.cocovishop.fi (muistaakseni)! Me alotettiin nyt tän kierron alusta molemmat käyttämään, ja hyvin meni! On tosiaan hyviä kokemuksia mun tutuillakin! Se maistuu ihan kauheelle, mut menee kahvin joukossa!:D

En tiedä kiinnostaako teitä kuunnella enää näitä mun juttuja, mut voisin nyt pisteille viel niitä oireita mist en uskaltanu sanoa:

- vatsanippailut
- alakerran kirvely (ei oo kuitenkaan mitään tulehduksen tapasta! Mun mielestä sanyolla oli samaa, siks osasinkin epäillä!)
- "heikko happi" nyt pari päivää
- vatsallaan nukkuminen on ollu inhottavaa jo oviksesta lähtien
- väsyttääää
- tunne, että on tärpännyt
- oon ollu aika kiukkunen!:D
Kiitos vielä myötätunnosta! Ootte ihania! <3 pysyn täällä puolella vielä varmuuden vuoksi sen aikaa et saan seuraavat viikot cb digiin!
 
Uskallan Johanna sanoa muittenki puolesta et kyl meitä kiinostaa! :) Täytynees luella tuost jauheesta, huomenna meenki kaupungille jos pian eksyisin luontaistuote kauppaan :D

Sanoinko jo et tilasin 400e vaatteita? Joo-o, minä se olin :D Mies ei kovin riemastunu, mut uskon et melkeen kaikki menee kuitenkin palautukseen!
 
Onnea Johanna!:flower: Mää tiesin, että sää plussaat! =) Hmmm..vois ehkä tuota macaa kokeilla.. Paljonko sitä pitäs päivässä ottaa?

Häistä ootte puhunu.. Meilläkin on jo pikkusen alettu miettiin budjettia, vierasmäärää yms. Häävuosi on alustavasti päätetty. Tarkoitus olisi kuitenkin eka saada lapsi. Nyt vaan näyttää tässä lapsen saamisessa kestävän niin en tiiä, miten sitten häiden kanssa tehdään. En kuitenkaan halua ihan viimeisilläni olla raskaana häissä ja enkä myöskään ihan pikkuisen vauvan (ja raskauskilojen) kera halua juhlia ja järjestellä häitä.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


PERJANTAI 16.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


villabikinit...........kp51/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp47/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp46/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp42/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
pörrönen............kp34/24..............22v.........yk5........1.lapsi
Meimitär............kp31/31..............25v.........yk5.........1.lapsi

Kp 21-30


Anlii...................kp29/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp28/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp27/26-33..........23v........yk9........3.lapsi
toukka90............kp25/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp24/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi
Moonbride..........kp22/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp21/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp21/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi

Kp 11->20


PisaraSadetta.....kp19/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp17/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp16/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi
ttty....................kp12/27-36.........26v......yk6......1.lapsi

Kp 1-10


funny87..............kp9/35-48........24v.......yk2.........2.lapsi
neonroze............kp8/27..............22v.........yk6.........1.lapsi
Annie24.............kp5/28..............24v.........yk5........1.lapsi
tyttö91...............kp5/37..............20v.......yk2.........1.lapsi
mamiia...............kp4/30-50...........24v.......yk2.........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
Johanna88


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Saiskos liittyä mukaan? :) Jonkun aikaa olen tätä ketjua jo lueskellut, mutta nyt vasta pääsee itse mukaan kuumeilemaan, kun menkat vihdoin alkoivat. Meillä on siis ennestään alkuvuodesta syntynyt poika ja imetyksen lopetin kokonaan tuossa 3 viikkoa sitten ja tänään sitten alkoivat menkat. Eli tietoihin saa laittaa kp1/??, 23 v. yk1 ja 2. lapsi :)
 
tyttö91
'missähän pörrönen, angstilapsi, villabikinit ja emppis ovat? :O kierrot jo aikas isoilla lukemilla. Jospa olisivat vaikka plussaneet :)

Tervetuloa mukaan äippä!

Mukavaa kun Grill sait vauvahommista sovittua :)

ON: täällä meillä tuntuu et mies ei välillä ole ihan varma lapsen haluamisesta, tai välillä sanoo et tahtoo ja joo joo, mut ei oikeestaan ole sinänsä kovin kiinnostunut. Mutta tunnen ukkoni että luonteeltaan vaan on sellainen että ei halua liikaa innostua kun vauvaa ei ole vielä edes tulossa :) uskon vakaasti että jos tärppi käy niin on sitten mukana tässä hommassa omalla panoksellaan. Tosiaan vaan ei taida ymmärtää että se on peittoja heiluteltava just ja silloin ennen ovista eikä aina vain silloin kun siltä tuntuu.. mutta jospa sitä vaikka tässä kierrossa saisi itse tikutettua sen oviksen ja sitten miehenkin houkuteltua peittojen heilutteluun oikeaaseen aikaan. Ja kaiken lisäksi kun tietää ettei sekään välttämättä auta kun aina ei vaan tärppää niin tuntuu sitten pahalta vielä jos missaa oviksen ja joutuu taas kuukauden odottamaan että edes pupuiltaisiin oikeaaseen aikaan. mutta katsellaan miten käy. Täällä täti tekee lähtöään ja vitamiineja olen popsinut joissa tosiaan fooliohappoo 200mg. ajattelin et syönpähän ne pelkät "fooliot" sit jos tärppi kopsahtaa kohalle. Tänne ei muuta kun töitä töitä ja töitä. Naimisiinmenoasiasta sen verran että täällä ei olla edes keskusteltu asiasta. Voihan se olla että joskus haluankin mutta vielä ei ainakaan mitään intoa naimisiin ole. katsellaan mitä elämä tuo tullessaan :)
 
tervetuloa äippä88!:)

Grill: piti vielä sua onnitella mihekkees koulutuspaikan saannista!! tosi hieno juttu!!:)

kiitos vielä mesikämmen ja emby^!!

ON: tää on ihan kauheeta ku nyt on sit toisenlaiset piinaviikot päällänsä ku miettii vaan koko ajan että onko kaikki hyvin ja saanko lisää viikkoja cb digiin... siihenhän tuli sillon ke, että raskaana 1-2, mutta mun järjen mukaan olis ollu jo 2, ku siitä kaks viikkoa aiemmin oli se Lontoonreissu ja päästiin petipuuhiin tiistaina ja edeltävänä sunnuntaina... no, ehkä se ovis olikin sit joku toinen päivä ku se sunnuntai ni siks ei viikot näy vielä, ja toisaalta tein testin illalla myöhään, ja siinähän lukee että antaa varmemmin oikean viikkomäärän ku testaa aamulla... huh, mut HUOLETTAA!
 
Tervetuloa mukaan äippä, kiva kun tulee uusia kun tuntuu et kaikki vanhat lähtee hyvää tahtia pois. :D

Tyttö90: mun mies on vähän samanlainen, mut tosiaan myöskin ukkoni tunnen niin se nyt on luonteeltaan tuollainen hillitty. :) Itse en nyt ainakaan alkuun ajatellut ovista alkaa stressaamaan, katsotaan miten hommat lähtee edes liikkeelle niin sitten. :) Mut ymmärrän kyllä hyvin et sua harmittaa jos just silloin ei miestä kiinnosta... : /

Johanna, kiitos kovasti! :) Mut yritä sä nyt olla kauheesti stressaamatta vaikka se varmasti vaikeaa onkin. :)
 
Tervetuloa äipälle!! Teillä siis yksi pienokainen jo on jo toinen jo haaveissa, ihanaa! Itsekin olen ajatellu että lapset sais kyllä tulla suht pienellä ikäerolla. Montako lasta teillä toiveissa? Mä toivoisin tähän perheeseen jopa 3 tai 4 lasta. :) Mies on samaa mieltä. Saa nähdä moneenko luku sitten loppujen lopuksi jää. Aika monta vuotta tulisi siis vietettyä kotona jos 4 lasta tulee. :)

Montako lasta teillä muilla ois toiveissa?

Johanna älä turhaan huoli! Noin alussa varmasti voi tuo digitestikin näyttää muutaman päivän heittoa! Kaikki on varmasti hyvin. :)

Itse tässä odottelen vielä että nuo kuukautiset loppuisi että pääsis taas jännäilemään uutta kiertoa.

Meiän häihin vieraita kutsutaan n 120. Budjettia meillä ei sinäänsä ole mietittynä. Mahdollisimman halvalla mutta kuitenkaan mistään tinkimättä. :) Pitopalveluunhan suurin rahasumma menee, laskelmien mukaan n. 5000-6000€ jo pelkästään ruokaan. Alkoholijuomat myös halutaan tarjota vieraille, mutta ne ollaan hakemassa Tallinnasta, todennäkösesti paljon alle 1000€ menee sille reissulle. Juhlapaikasta joudutaan pulittamaan n. 1000€. Eli kyllähän sitä rahaa menee yllättävän paljon.. Onneksi kuitenkin molempien meidän vanhemmat osallistuu hääkustannuksiin, en tosin tiedä vielä kuinka paljon. :)
 
mamiia mä oon kans selannu pitopalveluja ja ihan sikakalliit! Mä oon suunitellu alkomahooli puolta sen verran että ruokajuomat, alkumaljat ja boolin tarjoan, muuten saa porukalla olla takakontti juomiset :D Tulee melkosen kalliiks jos kaikille kustantaa kaljat sun muut.. Ja tosiaan Tallinnaan kannattaa mennä haku reissulle!

Täällä haaveillaan 4 lapsesta! Mutta elän varautuneesti. Eli kahtoo toisen jälkeen haluaako oikeesti lisää vai riittikö se siihen, voihan pian innostua ja tehä enemmänki kun neljä :D Kuhan se toinen tulis ainakin viel!
 
mamiia Suht pienellä ikäerolla olisi joo toinen lapsi toiveissa, mutta saa nähdä kuinka nopeasti tärppää. Esikoista kun ruvetiin yrittämään, meni minulla pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot ihan sekaisin, ja tuskimpa ne tälläkään kertaa lähtee heti säännöllisinä rullaamaan. Mutta tällä kertaa on onneksi itsellä vähän rauhallisempi meininki sen suhteen, kun taas esikkoa yrittäessä halusin vauvan just nyt heti :D Itse haluaisin ehkä kolme lasta, mutta mies on ainakin vielä sitä mieltä, että kaksi saa riittää, eli siihen täytyy todennäköisesti tyytyä.
 
Minä itse henkilökohtaisesti haaveilen 2 lapsesta, mutta tuo mies on ollut sitä mieltä että hänelle riittää yksikin. Mutta viime aikoina on häneltäkin tullut komenttia mihin on sisältynyt se "toinen lapsi" eli ei koskaan voi tietää. :)

En tiedä onko totta, mutta meidän mielipiteisiin voi vaikuttaa se että mieheni on ainoa lapsi (jos ei oteta huomioon sisarpuolia jotka on paljon nuorempia eivätkä koskaan asuneet mieheni kanssa saman katon alla) kun taas minulla on pikkusisko ja -veli. Minä ainakin tahtoisin että lapsilla olisi toisistaan seuraa kuten minullakin on lapsena ollut. =)
 
Sunflower: no sehän siinä olikin, että kun en malttanut aamuun vaan tein sen illalla, ni varmaan sekin vaikutti... mut maanantaina testailen taas että josko olis tullu lisää viikkoja testiin! Ainakin pregcheckin viiva oli mun mielestä vahvistunut!<3

lapsimäärästä: itse haluaisin tällä hetkellä nyt tämän ensimmäisenkin, ja mahdollisesti sitten vielä toisen kaveriksi, kun itselläni on myös ollut sisko jonka kanssa leikkiä. avokki on halunnut aina 5 (!!) lasta, mut katsotaan mihin tässä päädytään!:D

maca-jauheen annostelusta: me ollaan kumpikin otettu sellanen kukkura-teelusikallinen aina aamuisin, mutta pussin kyljessä lukee 1tl-2rkl. luulisin että toi kukkura-teelusikka olis joku 1rkl! Kenelläs olikaan niitten halujen kanssa ongelmia?? Maca mun mielestä vaikuttaa myös siihen probleemaan!;)

ON: Jes! Sain kunnolla nukutuksi viime yönä!! On vaikeeta olla nukkumatta mahallaan (se tuntuu nyt vähän ikävältä) ku yleensä nukun melkein vallan vatsallaan, mut nyt on helpottanut, ja ehkä se pelkokin siitä laantuu. tässä käy niin kuin on käydäkseen, eikä mun huoli varmasti muuta asiaa suuntaan tai toiseen!
 

Yhteistyössä