Kakskymppiset yrittäjät 2011

ttty: Vähänkö mäkin haluaisin jotain kivoja hepeneitä, mut kun ne on kuitenkin aika kalliita... On mulla muutamat jotkut perushepeneet, mut joku vähän erikoisempi olis kiva kans. :)

Voi harmi mamiia. : / Noh ens kierto sitten tärppää! :)

Kiitos tästä mahtavasti foolihappo-tietopläjäyksestä Annie ja SeInka. En tiennyt mitään tuosta, mutta nyt olen paljon viisaampi! :) --> Kauppaan... ;)

ON: Jejejee! :) Tämä tyttö jättää pillerit pois yhden viikon ja kuuden päivän päästä! Mies oli ihan samoilla kannoilla kun selitin miten hormoonitasapainon palautumisessa voi kestää tosiaankin kauan. Ja kun sanoin että onhan se tietenkin mahdollista että se lapsi sieltä heti sattuukin tupsahtamaan, niin mies siihein vain: "no sitten se tulee". =)

Sitten yksi kysymys: Alkaako mulla sitten yk1 heti tuosta tyhjennysvuodon ekasta päivästä? Vai odotanko luomumenkkoja?
 
Moikka taas!:)

tyttö91: niin siis mä tarkotin lähinnä sitä että kun mulla oli silleen, et kierto oli alkuun epäilyttävän lyhyt (28-29pvää, ku normaalisti jotain paljon enemmän), ja muutaman kierron jälkeen on lähteny pidemmäks, ni jos sulla sit alkaa silleen et on alkuun hiukan pidempää kiertoa ja siitä tasottuu!:) mutta hyvä että tuli ne menkat ni pääsee taas uuteen kiertoon!:)

Grill: JEEJEE! ...ja siis en tarkottanu sanomaan puolisolle silleen painostavalla tavalla, mutta siis hyvä että puheet auttoi! Tosiaan menee aikaa ennenku hormonit alkaa pyörimään oikein (mun mielestä GLA:ta sisältävät kapselit on auttanu!), joten mieheke saa kyllä aikaa tottua ajatukseen, kun ei varmaan ekoina kuukausina ole "vaaraa" raskautumisesta!


mamiia: meillä on kans häät ens kesänä, mut vaan 7.7! Itelläki olis ollu toiveissa saada pienokainen jo alkuun et olis sit päässy kiinni hyvin vauva-arkeen (ja mahtuis jo johonki kivaan mekkoon!:D), mut kun nyt ei oo näkyny eikä kuulunu, niin seuraava tavoite on vaan sit olla raskaana sellaisessa turvallisessa vaiheessa (ei välttämättä vko ennen la) ni voi sitten hehkua omissa häissään!:) ...ja miehekkeelle oon päivitelly, et kyllä se sit tärppää ku ajattelee et ei tarvis tärpätä, eli silleen et on ihan viimeisillään häissä!:D

SeInka: multa myös ihanan loman toivotukset!:)

sunflower: onko ovis hyödynnetty?;)

ON: ei menkkoja. huomenna tarvii sit varmaan ruveta testailee (...ja kun nyt tän kirjotan ni täti tulee yöllä!:D)...
 
Sunflower: Selvä juttu. :) Sillä siis mennään...

Johanna: Juu siis en mitään painostanut miestäni, en tosiaankaan toista tahdo pakottaa tekemään jotain mihin ei ole vielä valmis. Mutta siis kerroin miten asia tod. näk. etenee, niin oli sitten ihan samaa mieltä et voisin ne pilleri jo jättää, et turhaan niistä sit maksaa. :) Ja sitten tulet heti aamulla päivittelemään omaa tilannettasi! ;)

Ostin tänään Rainbow:n monivitamiini-hivenainetta. Siinä on 200 mikrogrammaa foolihappoa eli sillä varmaan pärjää näin alkuun? :)
 
Täällä vasta dpo3 meneillään eikä meinaa housuissaan pysyä kun niin jänskättää. :) Pitää kans mennä ostaan sitä foolihappoa!

Huoh, meillä pikkasen muuttuu nyt ehkä koko elämä radikaalisti. Mä lopetin kouluni, olen nyt tosin sairaslomalla mutta en aio sitä alaa opiskella. On ihan liian kaukainen juttu. Yhteishaussahan heitin ne viimeisimmät arvalla ja guess what, se oli sit just se minne pääsin. :( Mulla on niin kamala ahdistus ja masennus tosta koulusta et hyvä jos aamulla jaksais herätä. Kaikenlisäks se istuminen tekee mun selän kanssa elämisestä helvettiä.. :(

No mutta asiaan, me ollaan luultavasti muuttamassa pois Helsingistä, aivan maalle, isoon kartanoon vuokralle. :) Siel ois koirilla super hyvä olla, siel ois meidän ihana olla, ainoo vaan et poikaystävän työmatkaks tulee sitten 80km, no kaipa sen kestää? Ja sovittiin et sitten jos lapsi tulee niin hän etsii töitä sieltä 20km päästä olevasta isosta kaupungista. Ja mikä parasta, siellä olis mullekkin paljon töitä, ihan siinäkin pikkukunnassa missä me asuttais, päiväkotiin pääsis töihin. :) Ja sitte extrana tahtoisin heittää keikkaa johonkin pubiin baarimikoks. :D Ei mitään tietoa selviytyisinkö mutta olen reipas oppimaan. :)

Että semmosta meille, nii juu ja arvatkaa vaan, vuokra on PUOLET siitä, mitä mun halvassa piskuisessa kerrostalokaksiossa Helsingin huonolla alueella. :D Ja osan ajasta sais asua ilmaseks kun vaan remppais pesutiloja, ja niihin on meillä paljon työntekijöitä kun poikaystävän vanhemmat on rakentanut talonsa melkein kokonaan uusiksi aivan itse, ja mun vanhemmatkin tekee työkseen tuollaisia taloon liittyviä juttuja, eniten maalauksia ja saneerauksia. :)

Viikonloppuna mennään katsomaan sitä lukaalia. :) Jeeee!

Kaikille onnen halaukset ja plussatuulia!
 
Iippari Vau, kuulostaa kyllä hyvältä! :) Tuuhan sit viikonloppuna kertomaan, mitä tykkäsit lukaalista!

Johanna Pahoittelut! :hug: Ehkä olet sitten myöhäinen plussaaja... Ainakin dpot on niin pitkällä, et outoa, jos et plussaa lopulta.

Grill
Musta tuntuu, et sitä foolihappoa pitäisi saada se 400 mikrogrammaa, mutta sitähän saa myös tietyistä ruuista, niin on se 200kin jo hyvä lisä. :) Onnea pian alkavaan yritykseen!

SeInka Mulla on ihan sama tilanne, eli enää ei kyllä alko maistu. Juon tosi harvoin ja useimmiten oon suomalaisten yleisinä ryyppypäivinäkin (uusi vuosi, vappu, juhannus yms) ihan selvin päin. Nyt kuitenkin saatan synttäreinä sen muutaman ottaa, vaikka oonkin tähän asti vältelly lasillisiakin muuten kuin alkukierrosta. Mukavaa matkaa teille!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 14.9

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


villabikinit...........kp49/27-33.........24v......yk3........4.lapsi
Lindu.................kp45/??...............21v.....yk?.........1.lapsi
angstilapsi..........kp44/27-31........20v......yk17........1.lapsi
Emppis...............kp40/28-32........24v......yk?..........1.lapsi
Johanna88..........kp37/30-40.........23v......yk5.........1.lapsi
pörrönen............kp32/24..............22v.........yk5........1.lapsi

Kp 21-30


Meimitär............kp29/31..............25v.........yk5.........1.lapsi
Anlii...................kp27/30-55..........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp26/34...............20v........yk2.........1.lapsi
Sunflower11.......kp25/26-33..........23v........yk9........3.lapsi
toukka90............kp23/31..............21v........yk3.........2.lapsi
Mesikämmen:.....kp22/30-50.........21v.......yk4.........1.lapsi

Kp 11->20


Moonbride..........kp20/36..............21v.....................1.lapsi
Iippari................kp19/26-28.........19v......yk3..........1.lapsi
SeInka...............kp19/24-28........27v.......yk3..........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp17/37-112........24v......yk5........1.lapsi
Kyyneltenhymy...kp15/30-33.........22v......yk5........2.lapsi
Destello..............kp14/30-33.........23v......yk4.......1.lapsi

Kp 1-10


ttty....................kp10/27-36.........26v......yk6......1.lapsi
funny87..............kp7/35-48........24v.......yk2.........2.lapsi
neonroze............kp6/27..............22v.........yk6.........1.lapsi
Annie24.............kp3/28..............24v.........yk5........1.lapsi
tyttö91...............kp3/37..............20v.......yk2.........1.lapsi
mamiia...............kp2/30-50...........24v.......yk2.........1.lapsi

Kp??/tjot


PePa..................25v.....................3.lapsi
happynow..........24v.....................2.lapsi

Mukana menossa

Grill
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Voi harmi Johanna. : / Mut vielä ei kannata toivoa menettää! =)

Siis aivan mahtavaa Iippari! :) Ja mikä tuuri. Mekin asustelemme maalla ok:ssa vuokralla. Meille tämä on halpa siksi, että omistaja on sukulaiseni. Mutta ostamme tämän mahdollisimman pian omaksi. :) Kerrohan sitten millainen lukaali teitä siellä odottaa? ;)

Annie, juu jostain luin myös että sitä foolihappoa pitäisi saada se 400, mutta jossain luki myös että sitten vasta raskaana tarvitsisi syödä niin suurta määrää. :confused: Joten koska ainoa poretabletti (minkä äkkiseltään löysin) missä oli niin paljon foolihappoa maksoi 3 kertaa enemmän kuin lähes kaikki muut, totesin että siirryn sitten siihen 400 jos ja kun se vauva tulostaan ilmoittaa. :)

Sunflower, no pöh... : / Mutta uutta yritystä sitten vain! :)

Ja plussa tuulia sitä kaipaaville! :hug:
 
Ei hemmetti! mä oon ihan varma et näin äsken testissä haamun! (kävin hakemassa pregcheck-liuskoja ku en oikeen luota davidiin ja tein äsken 2 tunnin pissasta) ensin piti oikeen tihrustaa, mut selkeni kyllä! otin kuvankin, mut en saa sitä tähän koneelle ku ei oo piuhaa mukana! En oo varma vahvistuko viiva vasta testiajan jälkeen/lopulla ku asiakas tuli välissä... raivostuttavaa!!
 
Johanna88, testaile parin päivän päästä uudestaan! Toivottavasti se plussa sieltä vahvistuu!

Mä taidan nyt vetäytyä ainakin hetkeks tältä palstalta kun tekstiä tulee niin paljon et en ehdi tarpeeks usein käymään ja vastailemaan. Käyn kuitenkin aina kurkkimassa muiden kuulumisia. Plussatuulia kaikille!:)
 
Täälllä ei oo vielkää menkkoja alkanu vaikka kp45 taas nää kierrot venyy ja venyy.... Onneks sain ens viikolle lääkäri ajan =)
Iippari Mullakin on sama tilanne. Stressaannuttaa koulu ja meillä viellä molemmat opiskelee ni ei oikee oo rahaa ikinä mihinkään hyvä että ees näkkileipää :D Ja muutenki alanvaihos eessä jalan takia :headwall:
 
taas testasin! kyllä sieltä vaan kaks viivaa piirtyy testiliuskaan!!<3 nyt tuli vielä nopeemmin ku aikasemmin ja sain tarkistettua ajankin tarkalleen! mä en voi uskoa tätä!! toivotaan että pallero pysyy kyydissä!:) mieheke ei ees tiedä et nyt vois jotain olla ku suutahdin sille oviksen aikaan et peli on menetetty ku se oli vaan töissä koko ajan... tulee aika yllärinä sitten! Ajattelin odottaa et saan cb digillä varmistettua ja jätän sitten hälle testin ja vauvantöppöset aamuksi pöydälle...:)

ELI HUOM! Davidin liuskoihin ei oo luottamista!:( tai ite en ainakaan saanu mitään selvää niihin...
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Ihanaa Johanna !!!!! Toivotaan että plussa senkun vahvistuu vaan! :flower: Teille kerkeää nyt pikkunen tulla ennen häitä! :) Ei muuta kun nyt sitten mekko ostoksille kun maha ei oo vielä kasvanu. Kuinka paljon ootte jo suunnitellu häitä ja minkä kokoset häät tiedossa? Ihanaa että jollakin muulla on sama elämäntilanne, häät ja vauva tulossa. :) Kunhan mekin siis nyt vaan saatais se pikkunen alulle.. Ite yritän nyt keskitty hääsuunnitelmiin ja saada ajatukset välillä pois kuukautisista, ovulaatioista, kiertopäivistä yms.!! Tosin sen on HYYYYYVIIIIIIN vaikeaa. :) Ja pakkohan se on vitä ovista testailla kun ei kuitenkaan tuu noita petipuuhia normaaliarjessa ihan joka toinen päivä harrastettua.

Grill Mukavaa että säkin pääset tasaannuttamaan kiertoa jo hyvissä ajoin! :)
 
haha, jatkan tässä vielä ku nyt varmistu et pomo ei oo vielä matkalla tänne.:D

kyyneltenhymy: en itse asiassa oo törmänny vielä moiseen! mut never say never! meillä oli tosiaan ne hiukan kireet tunnelmat oviksen aikaan ja pupuiltiin vaan kerran sit varmaan et ehti ovikseen, ku ovispäivänä touhuttiin, ja siit meni sit pari päivää ennen ku taas, eli se jälkimmäinen ei kerenny ja ennen ovista ei touhuttu ku ukkeli oli töissä yötä myöden... mut mä oon kyl douppaillu sitäki enemmän kaikenlaista hormonitoimintaa kiihdyttävää ja muuta!:D

mamiia: meillä on tulossa n.80 henkeä, ehkä alle, ku hääpaikalle mahtuu vaan 80 (ei sen puoleen sopii mulle, ni saa vähän tiiviimmän porukan kasaan). oon jo hankkinu kengät (mitkä toivottavasti sit vielä menee ku on nyt just hyvät) ja laukun, mekon tiedän jo et millasen haluun mut voi olla et hankin sen sit vast just ennen et tietää millasissa mitoissa on, ku on sen verran arvokas puku kyseessä. Ruoka meille tulee hääpaikalta, ja pitäis mennä siitä itse asiassa keskustelemaan tässä vielä, ja kukat tulee myös!:) et meillä on hommat ihan kivasti hanskassa!

kutsutkin tiedän suurinpiirtein et millaset haluun ja miehen puku täytyy hankkia ja paita sun muut (ostin sille kengät Lontoosta edellisviikolla). Lontoosta mun morsiusneidotkin löysi mieleisensä mekot häihin ni nekin on kunnossa, sit olis viel kaasojen (2kpl) mekot, mut siitä mä en huolehdi, ku sovitaan vaan yhtenäinen väri.:)

mä oon vähän sellainen luonnonlapsi (tai siis ehkä "boheemi" olis paremi sana?), et mulle kelpaa niityn kukat hääkimppuun ja mekkokaan ei oo sieltä perinteisimmästä päästä...:D

millaset häät teillä on suunnitteilla?:)
 
Jee! Ihanaa Johanna! :) Onnea! :flower: Ja teidän häätkin kuulostaa tosi kivoilta ja tosi hyvin olettekin jo suunnitelleen! :)

Ja höh, nyt en muista kelle muulle mun piti kommata... : /

No vähän omaanapaa sitten: Tänään varmistui että mun mies pääsi koulutukseen mikä kestää kuukauden ja kaikki ketkä koulutuksen läpäisee, saa vakituisen työpaikan! :) Ja koulutus alkaa ens maanantaina. :) Viimein meilläkin elämä alkaa sujumaan.
 
Johanna Me kutsutaan noin 120 henkilöä häihin. Juhlapaikka on varattu ja kutsukortteja oon alkanu tekemään mutta kaikki muu oikeestaan onkin vielä vaiheessa. Tiedän kyllä suunnilleen millasen puvun haluan mutta sekään nyt ei oo varmaa vielä kun sitä ei nyt tiedä että oonko maha pystyssä häissä vai en. :) Ootan innolla ens vuoden häämessuja josta toivottavasti saa paljon vinkkejä häihin! Tehän voisittekin vaikka häiden yhteydessä kastaa pikkusen, tai niin minä ainakin ajattelin että teemme jos sattuis pikkunen olemaan jo ennen häitä. :)
 

Yhteistyössä