Kakskymppiset yrittäjät 2011

Kiva kuulla susta siltikin aina välillä KyyneltenHymy vaikka vaihdoitkin porukkaa! ;)

Fairytonia: Minäkin aloitin tällä palstalla elokuussa niin että odotin koska ollaan miehen kanssa samallaa aaltopituudella pillerien pois jättämisen kanssa. Ja nyt sitten on menossa yk1! =) Eli tervetuloa sinulle! :wave:

Pahoittelut Iippari! :hug:
 
Kiitos kiitos. Kävin hakemassa apteekista testin varmuuden varalle. Mitään ehkäisyä ei ole siis vielä jätetty pois. Kuitenkin viime kuukautiset olivat oudot, kestivät vajaan 2 päivää ja muutenkin vain sellaista tiputtelua, lämpöä on ollut kohta 7 viikkoa ja vessassa ravaan niin päätin tehdä testin varmuuden vuoksi ennen kun menen taas lääkäriin kitisemään mikä on vikana. Jännittää. Apteekissa sanoivat että 4 h pitää olla virtsan rakossa joten tikistelen tässä 3 h sitten jotenkin päin vaikka nyt jo pissittää.
 
tervetuloa fairytonia! me odotellaan tuloksia...:) juu, ja siis tottakai tänne saa tulla haaveilemaan vaikkei ehkäisyä ole vielä pois jätettykään. ehkä jopa hyväkin seurailla vähän et mitä mahdollisia "kikkakolmosia" yms. on olemassa et sais sit itelle mahdollisimman nopeeta tärpin!:)

Iippari: pahoittelut!:(

niinpä, kyyneltenhymy! missä destello??
 
Annie24 ja Amalia89: Mä kans oon kuullut jotain kokemuksia että rinnat voisivat olla arat jo heti ovulaation jälkeen, jos on tärpännyt... No, ne oli sen pari päivää hyvin hyvin vähän arat kun niihin kosketti, mutta nyt sekin on mennyt ohi.

Mä oon Amalia89:n kanssa samaa mieltä tuosta itsensä kiireisenä pitämisestä! Silloin tosiaan aika menee nopeasti eikä tule ajateltua tätä raskautumisasiaa niin intensiivisesti, jos siis on se sama taipumus kuin mulla, ettei tonne pään sisään tällä hetkellä oikein muuta sovi. Me varattiin miehen kans just huippumatka talveks, joten yritän suunnata energiani sen suunnittelemiseen, sekä opiskelujuttuihin jne. Olen huomannut, että kun istuu vain yksin kotona tekemättä mitään, niin silloin ajatukset pyörii pelkästään tämän yrittämisen ympärillä, ja huomaa että surffaa netissäkin vain jossain vauvoihin ja yrittämiseen liittyvillä sivuilla (niinkuin nyt, heh). Mites te muut, onko asia mielessänne jatkuvasti vai pystyttekö "unohtamaan" yrityksen? Olenko ainut sekopäiseltä kuulostava täällä :D ?
 
KaisaKaisanen: Onhan se yrittäminen melko koko ajan mielessä mullakin. Mutta tosiaan jos pitää itsensä kiireisenä, niin sitten sen voi hetkellisesti unohtaa. Mutta nytkin kun mulla on ollut tää maha jotenkin kummallinen, niin aina kun tuntuu jotenkin hassulta tai olisi vaan nälkä, niin heti se mieleen tulee vaikka tekisi mitä! :D Mut enää ei oo montaa päivää lauantaihin, jos silloin saisin edes jonkinmoisen mielenrauhan. Tai sitten tilanne menee vaan pahemmaksi! :D
 
mitä ihmettä...!??! Mä luulin että ovista ei oo vielä ollenkaa tullu mutta tänään siiskp1 ja yk3 . Eli kierto tällä kertaa olikin vaan 36 päivää. Jee! Ehkä se alkaa pikku hiljaa tasaantua pillereiden jälkeen. :) Tosin nyt vaan on varmaa että vauva ei ainakaan ennen häitä kerkä tulla, eli hääpukua täytyy kattoa sillä silmällä. :)
 
Äääää! Anteeksi omanapailua, mutta mun pää hajoo!! :headwall: Miehen mielestä mun ei tarttis tehdä vielä lauantainakaan testiä. Haluais odottaa vielä vähän pidempään, MUTTA mitkä mahdollisuudet on että jos otan lauantaina tuota alkomaholia ja sitten teenkin vaikka maanantaina testin ja se onkin plussa, että jotain vahinkoja on sitten jo tapahtunut? Kun jostain nyt lueskelin että ennen ei ole hätää kuin istukka alkaa toimittamaan verta sikiölle ja se olisi vasta joku 9 päivää kiinnittymisestä... Mutta en tiedä..... Apuja? :ashamed:
 
fairytonia tervetuloa!:wave: Kuten tuossa jo sanottiinkin, niin kyllä tänne mahtuu, vaikka ei ihan vielä yrittäisikään :)

Iippari :hug:

mamiia Hyvä että kierto alkaa pikkuhiljaa tasoittua! :) Ja ehkä en on sitten ihan hyvä että voi keskittyä täysillä häihin :)

Täällä tosiaan ollaan viikonloppuna lähdössä reissuun, joten palailen sit ensi viikolla. Kovasti plussatuulia kaikille joilla testaaminen on ajankohtaista :whistle:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


TORSTAI 20.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu.................kp81/??.................21v.........yk?........1.lapsi
Emppis...............kp76/28-32...........24v........yk?.........1.lapsi
Anlii...................kp63/30-55...........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp62/34................20v........yk2.........1.lapsi
angstilapsi.........kp48/27-31............20v........yk18........1.lapsi
äippä-88............kp35/??.................23v........yk1.........2.lapsi
Meimitär............kp34/31................25v........yk5.........1.lapsi
Johanna88.........kp32/30-40............23v........yk6.........1.lapsi

Kp 21-30


PisaraSadetta......kp27/26-37-112...24v........yk6.............1.lapsi
nellinu................kp26/28..............23v.........yk2.............2.lapsi
Grill....................kp22/??..............21v.........yk1.............1.lapsi
Destello..............kp21/30-33.........23v.........yk5.............1.lapsi

Kp 11->20


KaisaKaisanen.....kp20/29-31...........23v........yk4............1.lapsi
ttty.....................kp20/26-36...........26v........yk7............1.lapsi
Nemppis.............kp18/32................20v........yk4............1.lapsi
neonroze............kp14/27................22v........yk7............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp13/30-50...........21v........yk5.............1.lapsi
Annie24..............kp12/28...............25v........yk6.............1.lapsi
funny87..............kp12/35-48...........24v........yk3.............2.lapsi

Kp 1-10


Jaanel.................kp10/28..............20v.........yk2............1.lapsi
Amalia89.............kp5/??................21v.........yk4............1.lapsi
toukka90.............kp5/25-31...........21v.........yk5............2.lapsi
Sunflower11........kp2/24-35...........23v.........yk11..........3.lapsi
Iippari.................kp2/26-28...........19v.........yk5............1.lapsi
mamiia...............kp2/30-50...........24v.........yk3............1.lapsi

Kp??/tjot



Mukana menossa


duulia
fairytonia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Kyyneltenhymy
Poikka
Emby^


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin, että näille päiville ajoittuu mun ovis. Vähän sellasia tuntemuksiakin ollut tänään. Joten yllättäin meidän eilinen päivä oli pelkkää sotaa. En ymmärrä, mä olin aivan sekasin koko päivän. Itkee pillitin jatkuvasti ja pienetkin asiat suureni mun päässä maailman kaataviks jutuiks. Töissäkin silmät turvoksissa illan kökötin ja illalla vielä jatkui, kun kotiin pääsin. Eikä tällästä siis oo tapahtunu vuosiin! No tänään onneks jo parempi päivä :) Häiritsee vaan, kun tiedän itekin kuinka tyhmä olin ja tein kärpäsestä härkäsen, eikä se oo kauheesti mun tapaista(vielä tähän aikaan kuusta :D). Jospa tänään sit pääsis tositoimiin, surettaa aina jos turhan takia menee ovis hukkaan. En siis tosiaan oo edes varma koska se mulla on, mutta tähän asti kun oon about laskenu laskurilla niin ollaan niihin aikoihin sit vähintään joka toinen päivä tehty talletuksia ja nyt on jo kahden päivän väli :O :D

Muilla mielialat kohdillaan vai heitteleekö kovastikin?
 
Kiitos sunflower! Helpottaa kovasti. Ajattelin että on fiksumpaa kysyä täältä kuin uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan. Kuitenkin monella teistä on jo odotuksesta kokemusta. ;)

Nemppis: Mulla on nyt tässä vajaan viikon ollut vähän (tai vähän enemmän) mielialan vaihteluja. Välillä itken kaikesta tai sitten kaikki ärsyttää ja sitten voin taas olla ihan normi-iloinen. :D Tosi ärsyttävää, mutta kaipa tämä tämän viikon stressikin vähän vaikuttaa. =)
 
Moikkelis!:)
Grill: juu, nou hätä! Voit hyvin juhlia vkl eikä mitään vahinkoa tapahdu!:)
Kaisakaisanen: juu, no viime viikko menikin hyvin tossa et oli muuta ajateltavaa ku olin töissä ihan koko viikon ja tuntu ettei kotona ehtiny ku käymään, mut tää viikko onkin ollut tosi kevyt... Nytkin mul on tänään ihan täysin vapaa päivä, ei yhtikäs mitään tekemistä! Sitä sit neuroottisena palstailee yms...:D
Nemppis: mä oon kyl ihan tulta ja tappuraa oviksen aikaan!:D kai se osaltaan on sitä et nyt ku tietää koska se on ni ottaa siitä niin kauheet paineet et rupee kiukuttaa helpostikin...?
On: mulla taitaa olla dpo jotain 8? täytyy varmaan siirtää sitä vyöhyketerapiaan ku se on jo ens to, ku ei oo välttist ees menkat alkanu sillon, ja sen voi tehdä hyvin niitten jälkeenkin...
 
Nemppis Eiköhän mielialat kaikilla heittele joskus..:D Eikä se merkitse (onneksi), että kierto olisi pilalla, jos ei ihan joka päivä tai joka toinen päivä ehdi tehdä talletuksia, sillä periaatteessa yhden kerran pitäisi riittää! Täälläkin on plussattu esim. yhdellä kerralla monta päivää ennen ovista!Eli toivoa vielä on! :)

Amalia Mukavaa reissua!

Grill Minäkin komppaan sunfloweria, eli ei mitään hätää! Periaatteessa et voi vielä la tietää raskaudesta, kun menkatkaan ei oo vielä myöhässä, joten et voi vielä vahingoittaa mahdollista alkiota. Siinä mielessä on ehkä parempi, ettet vielä la testaa, että mahdollinen nega (joka siinä vaiheessa ei vielä edes välttämättä merkitse sitä, ettet olisi raskaana) voi pilata päivän (ja juhlat).

mamiia Tsemppiä uuteen kiertoon! :)

KaisaKaisanen En minä ainakaan yleensä pysty unohtamaan yritystä. Välillä on "parempia" päiviä, mutta kyllä ne vauvat on mielessä lähes koko ajan. :ashamed:

fairytonia Tervetuloa! Lisäsin sut tuohon mukana menossa listaan. :) Miten muuten kävi testin kanssa?

Iippari Pahoittelut! :(

Kyyneltehymy Kiva kuulla sinustakin! Miten siellä odotus sujuu? :)

Johanna Onko vielä mitään oireita? :)
 
Sunflower11
Grill.. juu, kyllähän mua pelotti kun sain esikoisesta tietää rv 10 odottavani ja olin syönyt ihan normaalisti e-pillereitä ja elänytkin ihan normisti. E-pilsujen vaikutusta pelkäsin eniten, kun en mä tainnut sinä kesänä alkoholia paljoo juoda ku aika meni vaan töissä. Mut kovin ne lohdutteli et jos siit jotain ois tullu ni km aiheuttanut, ja oishan se tullu jo..
 
Ja vielä kiitokset kaikille ketkä vaivautui vastaamaan mun panikointiin! :D Nyt voin hetkeks rauhoittua (huom, hetkeks! ;)). Siksikin oon vielä ihan sekaisin kun eihä mulla oo mitään tietoa kuinka pitkä kierto mulla edes on. Mutta joo, tuskin sieltä edes ketään vielä tästä kierrosta tulee eli bileet sitten käyntiin vaan. :popcorn: No siis lauantaina... ;)
 
Nega sieltä tuli, eikä edes haamua. En sitten nyt tiedä mitä nää oireet on. Tarkoitus olis jättää joulun aikaan ehkäisy pois, ehkä aiemmin, riippuu hyvin paljon koulusta.. Eilen hypistelin vauvanvaatteita ja ihan hirvee kuume. Mies tulee tänään ja keskustellaan, ties vaikka jätettäisi ehkäisy jo pois... Aina saa haaveilla <3 ja plussatuulia kaikille
 
Mä en tiedä mitä tein, mutta äskeinen viesti katos johonkin, painoin väärää nappia. Eli jos tulee kaks viestiä, niin sorry!

Mutta siis kiva huomata, etten oo ainoo itkupotkuraivari-tyyppi :D

Ja tadaa, meikäläisen tuurilla iski hiivatulehdus päälle :/ Talletuksia ois siis kait syytä välttää, ellei halua hiivakierrettä.. Ja mä en ihan välttämättä halua. Noh, pari päivää lisää odottelua ja sit vihdoin tositoimiin, sillon tosin luultavasti on jo liian myöhästä, mutta ainahan voi yrittää! Tätäkään vaivaa ei oo ollut kun kerran joskus muutama vuosi sitten ja tottakai just nyt. Iso huoh, mutta jätän aiheen tähän ja piristyn :)
 
Destello
Täällä ollaan. Väsyneempänä kuin koskaan ennen, ja vanhat selkäoireet on palanneet takaisin. Tämä tarkoittaa sitä, että jouduin syömään eilen annoksen noita kipulääkkeitä (joita ei todellakaan voi verrata mihinkään buranoihin tjsp), ja nyt olo on sumuinen ja saamaton. Voisi sanoa jopa että masentunut, kiitos noiden lääkkeiden vaikutuksesta. Ne vetää aina ihan pellit kiinni, mutku ei oikein muukaan auta. Nuijanukutusta en tosin oo vielä kokeillut.

Kyyneltenhymylle tiedoksi että ilmeisesti kyseessä oli jokin kiinnittymisyritys, josta ei tullut mitään. Eipä sinänsä haitannut tahtia, oon nyt noilla susitesteillä koittanut bongailla ovista mut ilman mitään järkevää tulosta. Sinänsä ärsyttää, että Pregcheckin testeillä ovis näkyi joka kerta hyvinkin selvästi, mut noilla Davidin testeillä ei sitten niin mitään. Seuraavassa kierrossa en varmaan jaksa tikutella ollenkaan ku alkaa tuntua siltä et yritys on mennyt "liian pitkälle", ja se vaikeuttaa jo muuta elämää hyvinkin paljon, kun miettii vain koko ajan että mun kropassa on jotain vikana.

Nemppis Hiiva oli täälläkin viime kierrosa, ja todellakin kiusallinen vaiva. Mut jos sinä olet päässyt helpommilla oireilla, ja halua löytyy sekä sulta että puolisolta, voisitte vaikka kokeilla koti-inseminaatiota. Siinä ei miehelle tule riskiä saada sulta samaa vaivaa, ja talletuksia voi tehdä ihan oikeisiin aikoihin (jos ovis ei jätä tulematta hiivan takia, kuten mulla teki koska osui juuri samaan aikaan kun oviksen olisi pitänyt olla). Jos et tiedä, mitä koti-inseminaatio tarkoittaa niin: Perhesuunnittelun kotisivut

fairytonia Tervetuloa, ja onnea yritykseen kunhan saatte ehkäisyn alta pois :) Uskon, että mieskin innostuu sitten jossain vaiheessa ajatuksesta, kunhan saa vain hieman aikaa itselleen sen läpikäymiseen. Tiedän monta miestä, jotka jarruttelevat asiassa sen takia kun vastakkainen osapuoli vaahtoaa jatkuvasti vauvoista ja yrittämisestä. Eli maltti on valttia :) Jos ja kun raskaus alkaa, niin kyllä mieheenkin iskee se suojeluvaisto omaa kasvattiansa kohtaan ja isyys alkaa iskeä päälle varmasti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sehän tässä on toiveissa. En sitä kummemmin painosta, tänä viikonloppuna vaan olisi tarkoitus keskustella tosissaan, ja mahdollisesti jättää ehkäisy pois. Kuitenkin eilisiltainen testi kummittelee mielessä, tuntuu että olisin nähnyt haamun. Mies tuo tullessaan testejä joten huomisaamuna sitten taas testataan. Hirvee halu kyl omaan nyyttiin olis.
 
Destello
fairytonia Ei se sun miehes sitten kovin vastaankaan mahda olla, kerran suostuu tuomaan testejä sulle ja on itsekin näinollen kiinnostunut kuulemaan vastauksesta. Esimerkkinä, että omani ei koskaan suostu tuomaan testejä, koska joku tuttu voi nähdä ja se on kuulemma niin noloa. En nyt sitten viitsi alkaa erittelemään mitä itse tästä ajatusmallista ajattelen, mutta enivei. Toivotaan tsemppiä sinne, että siellä joku haamulainen olisi ollut ja teillä olisi näin ollen mahdollisuus siihen omaan nyyttiin :)
 
Destello meillä vähän sama. En oo kyllä ees ehottanu miestä ostamaan testiä kun tiiän jo vastauksen etukäteen! Joskus ku oon pyytäny ostamaa kaupasta siteitä kun käy muutenkin niiin ei todellakaan tuo koska tosiaan joku tuttu voi nähä ja nehän varmaan luulis että mies ostais niitä itelleen :D :D
 
Destello, nellinu: Itse en oikein tiedä mitä mies mahtaisi sanoa jos pyytäisin hakemaan testejä tai esim. noita siteitä. Mitään siteitä tai tampooneja ei mun ole koskaan tarvinnut pyytää sitä ostamaan, koska yleensä minä hoidan kauppareissut. :) Ja kaiken lisäksi se varmaan ostaisi ihan vääriä jos pyytäisin! :D No testeillä ei onneksi ole väliä, testi kun testi. ;)

fairytonia: Testin tulosta odotellessa! ;)
 

Yhteistyössä