Kakskymppiset yrittäjät 2011

Kiitos Sunflower! Kyllä mäkin nyt sit vähän tutkin ja tulin siihen tulokseen, että varmaan mulla sit on ovis. :D No onneks tuli eilen illalla yks talletus ja myös tossa hetki sitten. Sit viel kun huomen muistais/jaksais niin olis kai ihan hyvä tilanne. :) Tai voi olla huomen sitten jo vähän myöhästä, mut ei sillä niin väliä.

Tässä mietin jo et mitä jos se nyt heti tärppää ja olenkin raskaana jo miehen synttärikemujen aikana (22. päivä), mut onko se mahdollista et se näkyis sitten jo? Siinä ja siinä? Luulis et tietäisin paremmin kun olen jo monta kuukautta ollut keskustelussa mukana, mut jotenkin ihan eri tilanne kun itsekin oikeesti yrittää. :D
 
Annie24, Ajattelin keskivikkona testata seuraavaks et vahvistuuko viiva.

Katoin aamulla sitä testiä vielä puolen tunnin päästä ja siinä oli ihan selvä punanen viiva.. Mut saas nähdä nyt mitä tapahtuu:) Olin viime raskaudessa tosi skeptinen kokoajan, ja keskenhän se meni mutta nyt on jotenkin tosi varma fiilis. Raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Ja toukka90, täällä sulle kaikki peukut ja varpaat pystyssä :popcorn:
 
Ihanaa ihanaa!! Toivotaan, että Poikkka:n ja toukan testiviivat vahvistuu!!:)

Grill: mä oon kade!! mulla nyt vasta vissiin ovista pukkaa, ku limat on ainaki sen oloset, et nyt olis käsillä... olis kyllä tosi kiva ku olis kierrot lyhkäsemmät ni pääsis aina sit nopeemmin uuteen yritykseen... nythän teillä pitäis olla toisaalta tosi hyvät saumat ku yleensä puhutaan et heti hormonaalisen ehkäisyn poisjätön jälkeen on hyvät mahkut raskautua!!;)

Terbetuloa uudelle (jonka nimimerkkiä en nyt muista ku se on tuolla toisella sivulla....:/)!!:)

ON: huh huh. ovis vissiin vasta nyt tulossa... voisin huomenna vielä tikuttaa ku mulla taitais olla niitä ihan voimassaolevia testejä pari kaapissa... mutta kyllä nyt sen greippimehun juomisen alottamisen jälkeen on hyvin limoistakin huomannu! on onneks talleteltu hyvin!;) viikonloppuna tuliki sen verran talleteltua et molemmat oli ihan loppu sunnuntaina!:DD haha, kysyin muuten yhdeltä terapeutilta et mitäs pillereitä mä vielä voisin nappailla tän mun lisäravinnearsenaalin lisäks, ni kuulemma mulla on aika hyvä satsi nyt kasassa; melbrosian voisin vaihtaa vitamore totaliin ni sit olis passeli!:D
 
Johanna: Aivan joo, niinhän sitä sanotaan. HUI! :D Olin ihan et "WTF" tänään kun alkoi toi maha nipistelee. Ajattelin et joutuisin odottaa jotain pari kiertoo ennen kun mitään tuntisin. :D Ja sullapa onkin venähtänyt pitkälle ovis! Mut no toivotaan... Molemmin puolin. ;)
 
Annie24: Kiitti tiedosta! Oonki aatellu tehä mahdollisimman paljon opintoja
pois alta ennen raskautta/synnytystä, mutta mietin että vois satunnaisia
tenttejä käydä tekee vauva-aikana riippuen omasta jaksamisesta. :)

Poikkalle ja Toukalle peukut pystyssä! :)

Mitä greippimehua ja foolihappoa muut käyttää? Oon tosi
nirso noitten mehujen suhteen, niin ei oikein tiiä mitä uskaltas kaupasta
ostaa. Aattelin alottaa samal ton foolihappojen ottamisen ja
rautakuurin, kun oon anemiaan taipuvainen. :/

ON: Eilen illalla/yöllä saapui täti paikalle. Joten nyt onki kp 1. :/
Hätäinen nega testattu ennen tätiä ja mies loi vielä toivoa tänään,
että ooks sä raskaana ko maha pömpöttää. :D No joo, ehkä
vaa nesteet kertynyt kuukautisten takia kroppaa. :(
 
toukka:hug: Onneksi vielä on toivoa...

Jaanel Tsemppiä uuteen kiertoon! Minä syön tavallista b-vitamiini-yhdistelmää, jossa on sitä foolihappoa sen verran kuin raskaana oleva tarvitsee. Myös ihan raskausvitamiinit on hyvä vaihtoehto, jota lääkärit taitaa suositella.

Jos sua epäilyttää mehut, niin kannattaa greipit nauttia ihan tuoreena eli joko puristaa itse mehut tai syödä greippi päivässä. Vaaleat (white?) greipit on minusta myös pikkasen makeampia kuin kaupan greippimehut, joten niitä on helpompi syödä. :)

Grill Sulla voi olla ovis tai se voi olla vasta tulossa. Kun aloin tikuttaan, niin huomasin, että ovistuntemukset tulee mulla jo useita päiviä ennen ovista. Sulla tietenkin voi tilanne olla eri, mutta suosittelisin, että mahdollisuuksien mukaan jatkatte vielä pari päivää oviksen hyödyntämistä. :) Ja jos se ovis on näinä päivinä, niin on kyllä mahdollista, että se näkyy jo haamuina testeissä ens viikon lopussa. Toivottavasti saatte sen parhaan mahdollisen synttäriyllätyksen! :D

Poikka Joko oot testannut? :)

Johanna
Teillä ei oo sit kyllä ainakaan yrityksestä kiinni se tärppääminen! :D Mun piti tässä kierrossa kokeilla macaa, mut tulin kipeeksi, niin en oo jaksanut lähtä mihkään luontaistuotekauppoihin. :( Ens kierrossa sitten, jos ei nyt tärppää! Nyt pitäs edes niitä greippejä muistaa syödä...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 12.10

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu.................kp73/??.................21v.........yk?........1.lapsi
Emppis...............kp68/28-32...........24v........yk?.........1.lapsi
Anlii...................kp55/30-55...........22v........yk2.........1.lapsi
-minttu-.............kp54/34................20v........yk2.........1.lapsi
Amalia89...........kp44/??.................21v........yk3.........1.lapsi
angstilapsi..........kp40/27-31..........20v........yk18........1.lapsi

Kp 21-30


mamiia...............kp30/30-50.........24v........yk2..........1.lapsi
äippä-88.............kp27/??..............23v........yk1..........2.lapsi
toukka90............kp27/25-31.........21v........yk4..........2.lapsi
Meimitär............kp26/31..............25v.........yk5..........1.lapsi
Poikka...............kp25/28-30..........21v.........yk?..........1.lapsi
Johanna88..........kp24/30-40.........23v........yk6...........1.lapsi

Kp 11->20


Iippari................kp20/26-28.........19v........yk4............1.lapsi
PisaraSadetta......kp19/26-37-112..24v........yk6............1.lapsi
Sunflower11........kp18/26-35........23v........yk10...........3.lapsi
nellinu................kp18/28.............23v.........yk2.............2.lapsi
Grill....................kp14/??.............21v.........yk1.............1.lapsi
Destello..............kp13/30-33...........23v........yk5..........1.lapsi
KaisaKaisanen.....kp12/29-31...........23v........yk4............1.lapsi
ttty.....................kp12/26-36...........26v........yk7..........1.lapsi

Kp 1-10


neonroze............kp6/27................22v........yk7............1.lapsi
Mesikämmen:.....kp5/30-50...............21v.........yk5.........1.lapsi
Annie24..............kp4/28..............25v........yk6.............1.lapsi
funny87..............kp4/35-48.........24v........yk3..........2.lapsi
tyttö91...............kp2/37..............20v........yk3..........1.lapsi
Jaanel................kp2/28..............20v.........yk2..........1.lapsi

Kp??/tjot



Mukana menossa


Emby^
duulia


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa
Adalemina
kukkumee
PePa
happynow
Pienoinen
Huisi hippu
Tigi
villabikinit
pörrönen



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Kyyneltenhymy


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä olisi jälleen yksi kuumeilija, joka haluaisi liittyä joukkoonne! :wave: Löysin tän keskustelun joku viikko sitten ja lukaisin se kokonaan läpi (okei, nyt vaikutan kamalalta stalkkerilta :ashamed:, mutta koukutuin vaan kun luin muiden samassa tilanteessa olevien tekstejä).

Mutta asiaan! Eli olen 21-vuotias, mies 22, ensimmäinen lapsi ollut tilauksessa marraskuusta 2010 asti, jolloin lopetin pillereiden syömisen 3,5 vuoden jälkeen. Olemme olleet yhdessä vähän reilu 4 vuotta. Vaikka yritystä on takana 11 kuukautta, niin nyt on menossa vasta kolmas kierto..Eli kiertojen pituudet ovat olleet 160 päivää, 129 päivää ja nyt menossa kp 44 :headwall: Tähän kiertoon on otettu avuksi Primolutit (tänään viimeinen nappula, vuodon pitäisi alkaa viikonloppuna) ja niitä on tarkoitus syödä seuraavat pari kiertoa kp:t 16-25, jotta saataisiin kierto kohdilleen.

Näin jälkiviisaana sitä tietenkin ajattelee, että olisi pitänyt hakeutua lääkäriin jo paljon aiemmin, tuo ensimmäinen kiertokin kun tun lähemmäs puoli vuotta kesti, mutta sitä vaan uskoi ja odotti, että kyllä nää kierrot vielä asettuu itsetään, ja olin myös päättänyt pienessä mielessäni, että lääkärit eivät ota minua tosissaan kun nuori ihminen kyseessä jne..kunnes nyt kun lähes vuosi on mennyt :whistle:

Nyt on kuitenkin tosi hyvä fiilis jos näillä nyt saadaan tähän kiertoon jotain tolkkua, tuntuu kuin voisi aloittaa koko yrittämisen puhtaalta pöydältä ja tärppiin on ehkä joku kaunis päivä mahdollisuus! :)

Eli jos huolitte mukaan niin listaan voisi laittaa tiedot Amalia89, 21v, kp44/??, yk3, 1.lapsi

Oikein paljon plussatuulia kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips. Täällä olisi nyt sitten taas jännä päivä tänään. Täti ei toistaiseksi ole tullut kylään vaikka aina ollut kellon tarkka paitsi tietty viime kierto nyt oli ihan ihmeellinen. Mutta siis toivossa elän kunnes täti tulee. Tervetulleeksi toivotan uudet ja plussa puhuri jokaiselle!
 
Ai niin Jaanel, sulle piti sanoa jo eilen, että itse opiskelen amk:ssa ja kyllä munkin olis tarkoitus jotain opintoja hoitaa mammalomalla, esim noi pakolliset kielet viimein pois. :D Eli uskoisin että onnistuu myös yliopistossa. :) Ja sitten, minä syön tällä hetkellä Rainbown Monivitamiini-hivenainetta (Rainbow : Rainbow Monivitamiini-hivenainetabletti, 100 tablettia 62 g) Siinä on tuota foolihappoa vaan 200 mikrogrammaa, mutta päätin että sitten heti kun plussa tulee vaihdan tuon johonkin raskausvitamiiniin mistä saa sitten sen 400-600 mikrogrammaa sitä. =) Greippimehun olen vielä jättänyt väliin.

Toukka: Pahoittelut, mutta pidetään vielä lippua korkealla! =)

Annie: Jeps, kiitti vinkistä! :) Juu eipä sillä plussaamisella ennen miehen synttäreitä muuten mitään väliä oliskaan, mutta sitten pitää keksiä joku syy miksi en juo. :D Esim. antibiotti-kuuri tai että olen kipeä... Hmm... :confused:

Mahtavaa kun taas tulee lisää väkeä! Tervetuloa mukaan Amalia! :wave: Kylläpäs sun kierrot on venyneet hurjiksi, mutta hyvä jos tilanne alkaisi tästä normalisoitumaan. :)

Anliille pidän kovasti täällä peukkuja! =)
 
Sunflower11
Anliille peukkuja!

Ja tervetuloa Amalia89! Hyvä että ootte saaneet kiertoon apua, toivottavasti pysyis kuosissa ja plussa suotaisiin!
Aika hurjaa että noin pitkiä kiertoja on, melkein yhtä kauan me ollaan toiveiltu, tai te vissiin kuukauden kauemmin! Plussatuulia!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :) Vertaistuki on kyllä tarpeen, meillä kun vauvahaaveista on kerrottu vain kahdelle ystävälle. Toinen ei koskaan kysy/sano mitään asiaan liittyvää, ei juuri vaikka itse ottaisin asian puheeksi, ja toinen lähinnä kysyy että "joko nyt" ja vaihtaa puheenaihetta kun ei ole tärppiä käynyt :| En toisaalta odotakaan mitään henkeviä keskusteluja asiasta kun eivät samassa tilanteessa ole..
Se onkin ollut yksi asia, mikä auttaa jaksamaan pettymyksistä huolimatta, miettikää muutkin miten onnekkaita olette kun saatte ylipäänsä yrittää (niin stressaavaa kuin se välillä onkin). Olisi aika paljon masentavampaa kärvistellä kovan vauvakuumeen kourissa, jos olisi esim. sinkku ja jo pelkästä yrittämisestä voisi vasta haaveilla.

Grill onko miehellä isot synttärikemut tiedossa? :)

Anlii pidetään peukkuja!

Kysymys heille, joilla on jo lapsi/lapsia ennestään: Missä vaiheessa kerroitte plussasta sukulaisille, kavereille ja töissä? Mietin että malttaako moni oikeasti odotella sinne 12.viikon tienoille niin kuin paljon aina puhutaan?;)

Kamalasti tulee aina tekstiä, huomaa ettei näistä asioista tule juurikaan puhuttua kenenkään kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Amalia89: No mie oon kertonut molemmista melkein heti, tai esikoisesta tosiaan heti kun viikkoja oli kuitenkin 10+ kun sain tietää odottavani :D
Ja opiskelin tuolloin niin kerroin hetimmiten opettajalle vaan kun ultra oli kouluaikaan. Ja töissä silloin kävin samalla niin kerroin että voin tulla töihin mut oon raskaana joten lopetan silloin ja silloin :) (olin tuuraajana).
Kakkosesta kyl kerroin heti ku plussa tuli niin äidille :D Muille paljoo tarvinnu kertoo kun äiti hoiti sen :D Ja loput sai sit tietää kun näky.
 
amalia89 ekasta raskaudesta kerrottiin lähimmille (molempien vanhemmille ja sisaruksille + läheisimmille kavereille) joskus ekan neuvolan jälkeen, eli n. viikolla 8. Tai kerroin kyllä mun siskolle heti plussattuani, mutta kuitenki ;) Julkiseksi raskaus tuli ekan ultran jälkeen joka meillä oli viikolla 10+ jotakin kun käytiin yksityisellä. Tästä tokasta raskaudesta mistä tyttö syntyi kerrottiin läheisimmille vasta viikon 12 jälkeen ja töissä pidin niin kauan salassa kun vaan pystyin. Tais siellä lähimmät työkaverit tietää tietää ennen rakenneultraa, joka siis viikolla 20. Mut rakenneultran jälkeen vasta julkistettiin asia. Sitä vaan rakens sitte itelleen suojamuurin, ei halunnu et kukaan tietää jos taas olis menny kesken.

Nyt tästä yrityksestä ollaan kerrottu jo ihan parhaimmille kavereille, tai siis minä olen kertonut, mies tuskin :D Mut en kovasti viiti huudella. Veikkaan että jos joskus plussataan, niin aika matalaa profiilia koitetaan tästäkin pitää..
 
Amalia: No ei nyt mitään kovin suuria kemuja, ihan vaan kavereita ollaan pyydetty meille mutta no, kyllä tänne varmaan joku 15 ihmistä tulee. :)

Hyvä kysymys muuten tuo Amalia! =) Sillä kun meillähän on tarkoitus että odotetaan sinne jonnekin viikkoon 12 ennen kun kerrotaan kellekään. Mutta saapa sitten nähdä... :D Mun yksi kaveri tietää että lopetin pillerit ja aika moni kaveri tietää että halutaan lasta tähän kahden vuoden sisään, mutta ei muuta.
 
Amalia89 Tervetuloa mukaan! :flower: Kivaa, että tulee lisää porukkaa tänne, kun porukkaa siirtyy jatkuvasti plussaneisiin. Toivottavasti sinäkin saat kierrot tasaantumaan ja plussan testiin! :)

Anlii Jännää!:popcorn: Mihin asti aattelit malttaa oottaa testin kanssa? :)
 
Ajattelin Lauantaina testailla jos täti on edelleen pysynyt poissa. En halua enää turhia nega testejä tehdä... Täytyy nyt istua jalat tiukasti ristissä siihen asti ettei vaan mitään pääse ulos:D kyllä nää työ kaverit pitää hulluna varmaan ku 15min välein käytävä vessassa tarkistamassa :D koko päivän on kyllä juilinu tätiin viitaten ja tissit on kipeät että josko huomenna viimeistään alkaa. Toivottavasti ei!!
 
Amalia89: Me kerrottiin molemmista raskauksista heti kaikille. Nyt kun viime raskaus päättyi keskenmenoon niin ensi raskaudessa kerrotaan varmaan vasta ekan ultran jälkeen jos pystytään pitämään niin kauan suu supussa raskaudesta :D
 
ai kauhee, täällä paukkuu päivät oikein urakalla :eek: menkkamaisia kipuja on ollut jo parisen viikkoa ja välillä oon jo yöks sidettäkin valmiiks laitellut, aamulla kivut sitten on taas tiessään. munasarjoja nipistelee aika-ajoin ja alamahaakin koskee päivittäin. kuitenkin eilen viimeksi tein raskaustestillä (apteekin) negan.. tosin päivällä, mutta olin pidätellyt jo kolmisen tuntia.. ääh, mitähän tämäkin. yleensä on korkeintaan ollut 2-3pvä heittoa, mutta nyt kuitenkin jo 11pvää :eek:

avittakkee :/

surkiaa, t. angstilapsi yk 18
 
Voi sullapa on ikävä tilanne angstilapsi... : / Jos sä olisit kuitenkin yks niistä kelle raskaustestiin ei vaan tule mitään vaik olis raskaana? :) Hmh, toivottavasti kuitenkin tää tilanne selkiintyis.

Minä myöskin Kyyneltenhymyn ja myös Anliin tilannetta kyselen? =)
 

Yhteistyössä