Huoh, täällä onkin elämä muuttunut huimasti aika hetkessä.
Ensinnäkin, sain lääkäristä B lausunnon, eli koulusta erosin, selkä ei vaan tota kestä lainkaan. Ja sain luojan kiitos vihdoin ajan fysioterapiaan, josko saataisiin sitä kuntoon ja saan vihdoin apua!
Ja me saatiin se talo!!!
Kylpyhuoneremontti alkaa viikonloppuna, se täytyy kokonaan purkaa ja tehdä uusiks, no problem kun ammattilaiset (mun vanhemmat) menossa mukana aivan innolla.
JA kun kylpyhuone ja sauna valmis (onneks aika pienet tilat kummatkin niin tuskin nyt niin kamalasti menee aikaa) niin sitten me muutetaan sinne asumaan!!!
Talo on aivan ihana! Vissiin sitte ku kylppäri/sauna valmis (vessat 2kpl katotaan siinä samalla) niin sitten voi pikkuhiljaa suunnitella keittiötä, ja se yksi huone jossa vissiin asutaan talvi (talossa muistaakseni 5 huonetta joista ihan turha pitää talvella kaikkia asumiskäytössä), siinä täytyy lattia avata (on pikkasen elänyt, vanha talo kun on) ja tehään sitten siihen tasanen lattia ja laminaatti!
Varmaan ens kesänä sitte uusitaan veranna ja ikkunoita mahdollisesti, ja siitä sit ajan kanssa ulkovuoraus.
Paljon on tehtävää, ja paljon on aikaa.
Meillä siis vuokranantaja sanoi suoraan, että olisi onnellisimmillaan kun ainakaan 20 vuoteen ei tarvitsisi etsiä uutta asujaa.
Ja mikä jottei kun talon vaan saa kunnostettua taas loistoon.
Koira-aitoja ja pihanraivausta kanssa edessä, ja niissä loistetaan sitten minä ja mun siskot, ja onneksi meillä on super ihanasti apulaisia, jotka kaikki on ilmoittanut haluavansa tulla sitten auttamaan meitä.
Nyt mä keskityn etsimään sieltä töitä (lastenhoitajan töitä lähinnä) ja pakkaamaan täällä päässä.
Tosin voi tulla hieman huvittavaa muuttaa 45 neliöisestä kaksiosta vissiin muutaman sadan neliön kartanoon.
Ja meidän vuokranantaja on aivan ihana ihminen, sellainen nuori mies. On maanviljelijä ja vissiin joku maitotilallinen. Hän oli todella onnellinen ja kertoi aivan kaikkea talon entisistä asujista (talo kuitenkin 1900 -luvun alusta). Antoi täysin vapaat kädet ja lupasi auttaa kaikissa suuremmissa hankinnoissa rahallisesti.
Ja mikä parasta, seuraavat 2 vuotta ainakin on vuokra 0 ja niin on kuulemma aina ollut kaikkien vuokralaisten kanssa jotka ovat halunneet taloa kunnostaa.
Voikohan suoraan jo lukea mun olevan taas vihdoin onnellinen?
Koirille aivan super paikka, ihanat ulkoilumahdollisuudet, iso piha ja peltoa ja metsää ympärillä.
Lähin naapuri ei näy meille.
Mä olen vähän tässä lapsiasiassa jo rauhottunut ja otan siitä mahdollisimman vähän stressiä, niin se toimii mun kaltasella hermoheikolla parhaiten.
Ihanaa syksyä kaikille ja valtavasti plussatuulia!!
:heart: