Kakskymppiset yrittäjät 2011

Heipparallaa!

Täällä ois yks esikoisesta haaveilija :) Oon 22v ja avomieheni 28. Ollaan seurusteltu 4 vuotta. Monet puhuu että on käyttänyt ehkäisynä pillerit, onko täällä joku joka on ehkäisyrengasta käyttänyt? Pillerit ei ollut mun juttu joten lääkärit ehdotti rengasta. Sitä käytin ehkä pari vuotta. Viime syksynä jätin renkaan pois ja nyt ollaan sitten jätetty myös se kumi pois leikeistä :) Viime kierto oli eka kunnon yritys mutta täti tuli käymään ja tänään on sitten kp3/27-45. Epäsäännölliset on mun kierrot aina ollu.
Kun vielä eletään niin alkuvaiheessa meiän yrittämisessä ei ole kavereitä joiden kanssa jakaa näitä ajatuksia ajattelin että näille sivuille on hyvä liittyä :). Täällä voi saada vinkkejä ja muuten vaa jakaa ajatuksia :)
Olen hyvin avoin persoona ja mun kanssa saa puhua ihan mistä tahansa :)
 
ippe89, pystyy :) Tuolla vasemmassa ylä"kulmassa" (ei ny ihan ylhäällä, mut..) lukee Työkalut, klikkaa siitä ja sitte klikkaat "Lisää tämä ketju seurantaan" ja sitte se näkyy sulla, kun meet "Asetukset" kohtaan, nini.. Tajusiks? :D Sekavasti selitetty..
 
Hiphei tännekin, mullakin ollut taas kiireinen vloppu :)
Tervetuloa vaan uusille kirjoittelijoille!

Bubble, mä olen käyttänyt ehkäisyrengasta ja pillereitä vähän vuoron perään aikoinaan, viime kesänä muistaakseni viimeksi rengasta mutta vaihdoin sen syksyllä pillereihin hiiva- ja virtsatietulehduskierteen takia... Eipä tuo kyllä paljoa auttanut, eniten on nyt auttanut koko hormoniehkäisyn jättäminen :) Mutta kai aika samat vaikuttavat hormonit noissa yhdistelmäpillereissä on kuin renkaassakin.

Pakko avautua, kun meillä yritetään nyt saada toista meidän hevosistakin kantavaksi ja se asettaa kyllä pieniä lisäpaineita tälle omalle vauvaprojektille, kun ei oikein ois suotavaa, että lasketut ajat ois samoihin aikoihin kun tietenkään ei voi tammaa jättää oman onnensa nojaan varsomaan. Hevonen nyt onneksi kantaa 11kk, joten jos nyt tässä kierrossa tärppäis molemmilla niin sitten kerkeis ihmisvauva jo syntymään ja itekkin varmaan sen verran toipumaan, että pystyy sitten itse tai mies hoitamaan tota hevosen synnytystä :) En jaksa vielä ajatella, pitäisikö pitää itse yrityksessä taukoa jos ei tästä kierrosta tärppää, kun sekin tuntuu hölmöltä mutta eipä sitä huvittas yksinäänkään pungertaa vaavelia maailmaan kaukana kotoa kun mies joutuu hoitamaan hevosta?!! Äh..... Toki kummassakin, raskaudessa ja tiineydessä, voi jotain mennä vikaankin milloin vaan muutenkin ja ajoittaminen on tällöin mahdotonta, mutta...
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 15.6.


Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


PisaraSadetta....kp74/60-64.....24v.........yk3.........1.lapsi
PieniRosa:.........kp57/28...............20v.........yk2...........1.lapsi
Nomppeli..........kp 52/28.........20v.......yk 3.........1. lapsi
villabikinit...........kp51/?.............24v......yk1........4.lapsi
petrra................kp32/33............24v......yk2.........1.lapsi
Moonbride.........kp31/?.......................yv2.........1.lapsi

Kp 21-30


Epa-88...............kp27/?..............23v......yk2.........1.lapsi
neonroze...........kp25/27...........22v......yk2..........1.lapsi
Laretzki.............kp24/33............20v........yk2.........1.lapsi
Annie24.............kp24/28..........24v......yk1.........1. lapsi


Kp 11->20


Kekkuvekku.........kp19/31..............23v.......yk2........1.lapsi
Mesikämmen:......kp 16/30-32.......20v.......yk2.........1.lapsi
Hömelö.............kp14/42...........23v......yk11.......1.lapsi
ttty....................kp12/27-32...........25v......yk3..........1.lapsi

Kp 1-10


Adalemina..........kp9/36..............23v.......yk2........3.lapsi
pörrönen............kp8/21..........................yk2.........
Bubble89............kp5/27-45.........22v....................1.lapsi

Kp??


Ippe89...............kp?/28-40.................21v.......yv1.......1.lapsi


Mukana menossa

Huisi hippu
Emby^
Sunflower11
Tigi


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya



Plussanneet



mimmiih
hensq
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!!

Hiljaiselo on tehnyt ihan hyvää gynereissun jälkeen. Työt vetävät niin piippuun, ettei enää oikein jaksa mitään muuta. Mutta eiköhän tästä vielä piristytä uuteen uskoon!! Ratkaisin Terolutin aloittamisen siten, että odotan ensin tämän kierron loppuun. Erikoislääkärille menen sitten heti vuodenvaihteen jälkeen. Jos jotain ehtisi tapahtua alkuvuodesta.. Keväällä tipahdan pois Yths:n kirjoilta, jolloin vaihtoehdot jatkoa ajatellen kaventuvat huomattavasti (ja jonotusajat pitenevät). Tällaisia suunnitelmia täällä. :) Painoa pitäisi saada pois, mutta motivaatio on hukassa. ippe89, olet saanut mielettömiä tuloksia aikaan! Kuinka kauan sinulla meni painonpudotuksessa? Onko ollut vaikeaa pitäytyä saavutetussa painossa? Täytyisi vain ottaa itseäkin niskasta kiinni.. Tilasin meille kotiin Ab Circle Pron, josko sillä lähtisi?! ;)

Teillä, joilla on todettu pco, endo, tms. raskautumista hankaloittava vaiva, oletteko kertoneet siitä lapsista ja lapsisuunnitelmista avoimesti kyseleville sukulaisille?

Bubble89, minulla oli myös rengas käytössä viimeisen ehkäisyvuoden. Tykkäsin! Ainoa ongelma sen kanssa oli kuivuus ja senkin ymmärsin vasta kun olimme olleet ilman mitään ehkäisyä ensimmäiset kuukaudet. Pillerit vaikuttivat samalla tavalla. Hormonaalista ehkäisyä en enää tule aloittamaan, ellei ole jotain aivan pakottavaa syytä. Miestäkin infosin asiasta ja hän totesikin ykskantaan, ettei se sitten auta kuin ottaa vastaan sen lapsimäärän mikä on tullakseen.

ttty, hevonenkin odottaa yllättävän kauan! Onnea raskautumisprojektiin!! :)

Työt kutsuvat..
 
Epa ootko jo tehnyt testin vai odotatko vielä? Toivottavasti saat plussan! :)

ON: En ole ehtinyt täällä käymään moneen päivään reissun takia, mutta oikeastaan se on ollut ihan hyvä juttu, niin oon voinu hetken keskittyä muihin asioihin. Nyt oon taas kotona ja pääsen kyttäileen oireita, joita ei kyllä vielä ainakaan ole. Viikonloppuna tai viimeistään alkuviikosta pitäs tätin tulla, jos se nyt tulee.

Ootteko muuten muut testaillut jo kierron loppupäivinä vai vasta sitten kun täti on ollut monta päivää myöhässä? Itse ajattelin, että en testaa kovin aikaisin, mutta en tiiä, malttaako sitä sitten kuitenkaan olla testaamatta. Tässä kierrossa en onneksi voi testailla kovin aikaisin. Meille on juuri viikonlopuksi tulossa vieraita, enkä sit viitsi silloin testailla.

Ja ainiin, tervetuloa PieniRosa, Pörrönen ja Ippe!:)
 
Annie24: En ole vielä testiä tehnyt, kun muistelin että ekassa plussauksessani tein testin ja haamu tuli KP28 vaikka mulla kierto olikin 30-33. Silloinkin tein koska olo oli niin kummallinen, edes uskonut silloin raskauteen. En kyllä jotenkin usko nytkään...silti jännittää!
 
Pisarasadetta Mun on ollu melko helppo pysyä tässä painossa, tavoitteena mul on 59kg et parinkilon rutistus viel pitäis jaksaa, mut nyt vähän motivaatio hukassa ... tullut syötyä jäätelöö ja kaikkee! :D Mutta työn ja tuskan takana tää paino on ollu---> Lenkkeilyä jokapäivä ainakin tunti ---> oon syöny nutrilettia ja sen jälkeen aina sit muuten vaan vähän ---> kun kilot rupes lähteen ja tottu pieniin annoksiin oli laihuttaminen aika helppioa! Mulla meni n. puol vuotta liian nopeesti jos laihtuu ne tulee todennäkösesti nopeesti takaskin. Nyt n. 4kk ollu tässä 61 kg painossa.
Hirvee selitys taas mulla.

Emby^ kiitos neuvosta hyvin ymmärsin! :))


Adalemina ippe 89 Kp vaihtelee paljon 28-40 ja ikä on viel 21 muuten kaikki oikein. :))))



Mä elän täällä jänniä aikoja menkat pitäis alkaa 17pv tai ainakin viimekuussa alko... ne kun nyt tulee miten vaan... Mulla ei kyl kai? Mitään raskauteen viittaavia oireita oo ollu mutta eihän niitä välttämättä tässävaiheessa olekkaan / niitä ei tunnista.. nukunut oon kyl paljon , mutta mulla on loma ni se on ihan suotavaakin. :))

Onkos täällä ihmiset minkä alan ihmisiä? / opiskeletteko? Mä opiskelen koulunkäyntiavustajaksi valmistun nyt joulukuussa. :))

annie24 Mä testailen aina heti jos katon et viimekuussa tuli 17 pv menkat ni heti 17 päivä testailen, valitettavasti aina joutunu pettymään, et ehkä parempi oottaa muutamia päiviä, ellei sit oo tosi säännölliset menkat. :))
 
Laretzki
Ollut tää kierto vähän hiljaista, koska erossa olon takia mennyt ihan harakoille..En tiiä yhtään pitäiskö jo tätiä odottaa vai onko ovis vasta nyt (jos ees voi tulla näin myöhään) tulossa, koska on tehnyt tänään ja eilen tosi kipeetä alavatsaan. Vielä pitäisi kolme päivää jaksaa rutistaa koulussa ja sitten pääsisi lomalle. Tai no, lomalle ja lomalle, jos tehtäviä on satamiljoonaa tältä kesäjaksolta, mutta periaatteessa kuitenkin.
 
synttärionnittelut ja osanottoni Epa! :hug:

Bubble89 tervetuloa! :) En jostain syystä aiemmin huomannut, että sinäkin olit liittynyt tänne.

Täällä on saattanut alkaa aamupahoinvointi tai sitten olen muuten vain kipeänä. Eilen illalla iski yhtäkkiä kamala väsymys ja palelu. Yöllä heräsin siihen, että oli tosi huono olo. Luulin, että mulle on noussut kuume. Oli ainakin ihan sellainen olo, niin etten viitsinyt edes mitata. Nyt aamulla on ollut vähä parempi olo, mutta päätä särkee niinku kuumeessa, välillä palelee ja on huono olo. Äsken jopa oksensin. :x Koitin mitata kuumetta, mutta lämpö on normaali.

Aamupahoinvointiin kyllä viittaa tuo et lämmöt on normaalit kuumeisesta olosta huolimatta, nälkä (yleensä ei kipiänä ruoka maistu), hajuherkkyys (tietyt hajut lisää huonoa oloa) ja oksentaminen (ei todennäköisesti oo oksutauti sillä voin syödä).. Toisaalta tänään on vasta kp 24/28, niin saatan kyllä olla muuten vain kipeä.
 
Terveydys kaikki ihanaiset!! :) Mulla vierähtänyt alkukierto nopeesti ja ollu touhuja joten en oo piiiiiiiiitkään aikaan täällä joutanu kirjoittelemaan! Luin kyllä kaikki viestinne! Alkuun tervetulo toivotukset Bublelle ipelle pörröiselle ja PienelleRosalle :wave: Siinä tais kaikki uudet ollakin? :) Toivottavasti plussaatte pian :heart: Ainakin Rosalla tais olla lupaavat oireet? ;) jos oikein muistan.
Annie lupaavalta kuulostaa olosi;) koska aiot testata..?

Epa-88 koska testaat?!?!!? ;) ;) Synttärionnittelut ja pahoittelut mummusi siskon poismenosta, voimia:hug:

Emby tyhmeliini kyselee, mut mikäs jälkitarkastus...?:ashamed: km:stako?

ON Prisman ovistestejä ostin ja tikutus aloitettu, eilen todella lupaava tulos, saas nähdä kui tänään.. Hyvin menkkamainen olo mieliala vaihteluinen ollu viime päivinä..

Plussatuulia kaikille kovasti!!
 
Annie24 Toivotaan että et ole kipeenä, vaan että toi ois merkki jostain muusta! :) Ainakin kuullostaa aika lupaavalta!
Mullakin tääl jännää jo, vaikka mitään oireita ei kai oo ollu, en ainakaan oo huomennu. Vaikka kovasti oon koittanu tissejä painella et josko ne vaikka ois kipeet. :D hahah..
 
Epa_88 Hyvää synttäriä ja osanotot :hug:


Teillä, joilla on todettu pco, endo, tms. raskautumista hankaloittava vaiva, oletteko kertoneet siitä lapsista ja lapsisuunnitelmista avoimesti kyseleville sukulaisille?


Meiltä ei oikeastaan ole kyselty, mutta ollaan kerrottu lähimmille yrityksestä. Johan tässä yli kaksi vuotta ollaan yritetty. Varmasti moni muukin arvaa että yritetään. Mulla siis pco. Helpompi olla kun ihmiset tietää, ei tarvitse selitellä mitään. Ainakin meillä on toiminut näin.


Täällä odotellaan tätiä Terolut-kuurin jälkeen. Mahassa on semmoisia tuntemuksia (ja muuallakin, mies saanut osansa pms-oireista...), että kohta alkaa vuoto. Tietty toivon ettei alkaisikaan!
 
Ippe eikö joillakin juuri se oireettomuus ole merkki raskaudesta?! ;)

Hömelö En tiiä nyt kyllä yhtään, milloin testaan. Tekisi mieli heti testata, mutta se näyttäisi todennäköisesti vielä negaa, vaikka olisinkin raskaana. Alunperin oli tarkoitus testata aikaisintaan ma, sillä viikonloppuna meillä on vieraita, mutta nyt en kyllä tiiä, maltanko odottaa niin monta päivää.

Täällä on huono olo helpottanut, ja syömisen ansiosta jäljellä on enää lievä "kuumepäänsärky" ja väsymys. Nyt näyttää siltä, ettei ihan koko päivää tarvikaan lepäillä. Onneksi oon lomalla niin ei oo pakko tehdä mitään, jos en jaksa.
 
Annie ehkä onkin järkevää odottaa, niin saa ainakin varman vastauksen, jos siis maltat ;) Onnea testaukseen!!

Tohon Moonbriden vastaamaan kyssäriin: itsellä ei siis todettu mitään varsinaisesti, mutta yrittäminen kuitenkin vienyt aikaa. Pääosin itse halunnut tästä jutella tiettyjen läheisten kanssa, aika isolle porukalle kyllä silloin kerrottiin yrittämisen alottamisesta, osa kysellyt joko- kysymyksiä mutta muuten välttynyt selittelyiltä. Kyllä kerrottii silloin samalla että tjottaillaan ja että voihan olla että vauva antaa oottaa kuten se on tehnytkin.

JEE JEEE sain ovistestiin KOMEAN PLUSSAN oon niiiiin mielissään, eipä tarvinu ku kaks tikkua tehä niin plussa tuli :) Selittää nää epämääräset menkkaolot, ollut jo pari päivää oireita mut eihän ton plussan jälkeen ku 1-2pv päästä irtoo vasta. Pitääpä miehelle ilmottaa että tänään ja huomenna tiedossa seksiä :D :D Kyllä toi ovisplussan saaminen on iso ilo :) Nyt ei pitäis kierronkaan venyä ku ovis tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Hömelö: Nyt ei muuta kun peitto heilumaan!
Epalle onnittelut synttäreiden johdosta :flower: ja osaanotto läheisen menettämisestä.
ttty: Onko sulla paljonkin hevosia? Oma projekti se sekin on, ei muutakun kovasti tuuria kumpaankin yritykseen.

Minun iän (22) voi päivittää jahka joku päivittää muutoinkin. Kauheita työkiireitä täälläkin, illat venyy ja venyy, kun pitäs muutkin kuin työasiat saada hoidettua.
Sitten tuosta kertomisesta yleensä. Mies on kertonut muutamille hyville ystävälle, minä vain yhdelle. Elikkä jos ja kun tärppää niin jättiyllätys on valmis. Tiedän, että se tulee monelle yllätyksenä vaikka olemme haaveilleet siitä jo kauan, salaa.
Mun kierto on niin lyhyt, että oviksen pitäisi olla viikonlopun aikaan. En taida jaksaa ostaa niitä testajä, kun reissuun ollaan lähdössä. Saattaa sotkea kuvioita ;o) Viime tädin jälkeen ollut hieman outoa kipuilua alavatsassa. Vuotokin oli tosi hyytyneistä koko menkkojen ajan? Pitää tarkkailla tilannetta.
 

Yhteistyössä