Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Meillä tyttö oli 5v ja oltiin siskon mökille menty ja oltiin siinä rannalla ja tyttö kahlaili vedessä. Minä vieressa, tyttö meni sellaiselle reunalle jossa oli jyrkkä pudotus ja syvää vettä. Tippui sinne minä sukelsin ja sain tytön kun oli vajonnut pinnan alle, ei käynyt onneksi mitään. Pelästyttiin kuitenkin paljon ja oli loppu päivät pelastusliivit päällä.

Nopeita nuo lapset on. Toivottavasti löytyy elossa.

nasu
kauheeta ajatella, miltä lapsen vanhemmista tuntuu tällä hetkellä... Itselläkin levoton olo ja poika ajatuksissa kokoajan, vaikken edes tunne ko. perhettä.

Niin toivon ja rukoilen, että poika löytyy pian! Ja elävänä.

vieras
Joko se löytyy kuolleena tai sitten ei löydy ollenkaan.Poika ollut jo koko yön kateissa ja mistää sitä oo löytyny ni vähän ikävältä vaikuttaa! Kohta tulee poliiseilta ilmotus et ne lopettaa etsinnät.ei nekää voi koko aikaa sitä etsiä!Pieni rakas poika,on enkelimatkalla parempaan paikkaan.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas:
Meillä tyttö oli 5v ja oltiin siskon mökille menty ja oltiin siinä rannalla ja tyttö kahlaili vedessä. Minä vieressa, tyttö meni sellaiselle reunalle jossa oli jyrkkä pudotus ja syvää vettä. Tippui sinne minä sukelsin ja sain tytön kun oli vajonnut pinnan alle, ei käynyt onneksi mitään. Pelästyttiin kuitenkin paljon ja oli loppu päivät pelastusliivit päällä.

juuri tuon takia meidän lapsilla on aina veden läheisyydessä pelastusliivitpäällä. Se ei ole kuin yksi sekunti ja lapsi voi olla syvällä veden alla. Onneksi lapsellesi ei käynyt kuinkaan, varmasti säikähdytti!

pojan äiti myös
Yleensä kadonneet löytyvät aina noin 50-200m päästä katoamispaikasta, joko kuolleena tai hyvin heikossa kunnossa (elleivät ole karanneita teinejä). Minulle tuli mieleen tuonikäisen piiloleikit ja kenties mahdollisuus jäädä loukkuun, tukehtua yms.

Oma poika (3v) oli yksi ilta vieressäni sohvalla. Laski kolikoitaan rahapussista, että mitä karkkia niillä saa. Sekunnissa sain päähänsä heittää 2 senttisen kolikon ilmaan ja napata suuhun. Meni suoraan henkitorveen. Onneksi oli palleaote hallussa ja sain nopeasti kolikon lentäen ulos. Poika ei ole koskaan tunkenut mitään suuhunsa, vain kerran aiemmin olen joutunut kaivamaan karkkipaperin kurkusta. Kyllä säikähti. Ilta istuttiin äidin sylissä.

Asiat tapahtuvat nopeasti, vaikka istuisi vieressä vahtimassa.

Toivottavasti pikkuinen löydetään vielä elossa, vaikka toiveet tämän ikäisen suhteen ovat aika pienet. Onneksi on ollut lämmin yö, jos vaikka tajuttomana makaa jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lähiötursas:

juuri tuon takia meidän lapsilla on aina veden läheisyydessä pelastusliivitpäällä. Se ei ole kuin yksi sekunti ja lapsi voi olla syvällä veden alla. Onneksi lapsellesi ei käynyt kuinkaan, varmasti säikähdytti!
Kyllä pelästyttiin kaikki ja täristiin loppu päivä.

vieras
kuinkahan todennäköistä tuon ikäisen on olla vielä hengissä näillä helteillä jos hän ei ole saanut juotavaakaan 18 tuntiin?
aina vaan pahemmalta näyttää pienen selviytymismahdollisuus

niina
hyvinkin ymmärrettävää, mutta tietenkin jälkikäteen väärin: lapsi on ollut muiden lasten kanssa ehkä pihalla. ja eivät olekkaan vahtineet häntä. Itse "jätän" ryömivän vauvan toiseen huoneeseen 9 vuotiaan kanssa (oloh ja itse keittiössä) sitten usein käy niin että 9v yht äkkiä lähtee tai lukee lehteä tms. ja ei katso , eli olen todennut että liian pieni keskittymään lapsen "hoitoon", itse käyn kurkkimassa keittiön ovelta siis lähes yhtä usein kun jos vauva puuhailisi olohuoneessa yksin. Vauvaa ei tietenkään katoaminen uhkaa vaan muut vaarat/kielletyt paikat

åpoiuytrewq
Miettikää pientä, kuinka yksin on harhaillut metsässä ja hakenut apua, varmaan itkenytkin :'( Suuressa metsässä yksin, pieni rakas ihminen. Tai kuinka on innoissaan juossut kohti vettä. Toivon todella että poika löytyy kunnossa!

On helppo ojentaa netissä anonyymina se syyttävä sormi mutta seisoapa sanojensa takana huolesta suunniltaan olevien vanhempien edessä ja määkiä siinä:" Ei meidän lapsi ainakaan katoaisi" .... eipä taida olla kovin montaa. :kieh:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Poliisi kaipaa havaintoja pikkupojasta
Tänään lehdessä: Katosi kesken leikin

IL SEURAA Ristiinassa etsittiin yöllä keskiviikkoiltapäivänä kadonnutta 2,5-vuotiasta poikaa.

Jokos joku on ostanut iltalehden?

vieras
Tuttavan kautta tiedän tästä tapauksesta enemmän kuin mediassa toistaiseksi kirjoitettu. Sen voitte unohtaa että vanhemmilla olisi tekemistä katoamisen kanssa. Tokihan on selvää että valvonta on pettänyt kun näin on päässyt käymään (eihän näitä muuten tapahtuisikaan), mutta kyseessä ihan tavallinen lapsiaan rakastava perhe. voimia heille!

:(
tulee mieleen ne kaksi pientä poikaa, joiden jäljet päättyivät sulaan kohtaan jäisellä joella joitain vuosia sitten. äiti oli vain käynyt vaihtamassa vaipan vauvalle ja leikki-ikäiset pojat olivat menneet jään alle, hyiseen veteen.

vieras
Katoamispaikan lähialue on etsitty keskiviikkoillan aikana. Poliisi on harkinnut myös kanavan naaraamista. Myös etsinnät maa-alueilla ja ilmasta käsin jatkuvat tänään.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/kaksivuotias-poika-katosi-ristiinassa-etel%C3%A4-savossa/578840

vieras
Kovasti toivon voimia perheelle :(

Ajatuksen pyörivät koko ajan tapahtuneessa ja toivon, että pian poika löytyy ja mahdollinen surutyö pääsee alkamaan.

Viime kesänä olimme mökillä järven rannalla. Kuopus (2,5v) oli vaarin kanssa laiturilla ja minä istuin terassille tekemässä jotakin. Yht'äkkiä kuului molskahdus ja kun katsoin laiturin suuntaan näin kun vaari veti lasta jaloista ylös järvestä. Vaari oli siis ollut ihan lapsen vieressä, mutta siltä hän oli päässyt kellahtamaan pää edellä järveen. Onni onnettumuudessa, että vaari osasi toimia niin nopeasti.
Lapsi muistaa vieläkin tapahtuneen ja juttelee siitä joskus.

Vieras
Mä katsoin tuon paikan kartalta ja valitettavasti en usko, että poikaa löytyy hengissä. Löytyy hukkuneena luultavimmin. Tuo katoamisalue on ihan vesien ympäröimä ja kaikki ne vedet on ihan lähellä :(.

Jos on ollut noin kauan eli pari tuntia hukassa ennen ilmoitusta, niin kyllä siinä ajassa on veteen mennyt ja virta vienyt :( Näin vaarallisessa paikassa ilmoitus olisi pitänyt tehdä heti ja isot joukot liikkeelle. Tosin jo silloinkin olisi voinut olla myöhäistä :'(

lehden ostanut
lehdessä sanottiin,että poika kadonnut pihalta jossa leikkinyt muiden lasten kanssa. Katoaminen huomattu klo.15.00. Lähellä mökkejä ja järvi. Kanavalle matkaa n.kilometri. Ja etsintöjä jatketaan kunnes poika löytyy. Toivotaan nyt ihmettä. Enkeleitä pojan vierelle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Varkaantaipaleen+Kanava,+Ristiina&sll=61.477059,27.453718&sspn=0.174434,0.575409&ie=UTF8&hq=&hnear=Varkaantaipaleen+Kanava&ll=61.48121,27.492514&spn=0.010737,0.035963&t=h&z=14&layer=c&cbll=61.481233,27.492716&panoid=rExiAP5gfN13Glx7FCo-4g&cbp=12,285.35,,0,17.67
Tuosta näette millaista paikkaa tuolla alueella.
Ei tietenkään välttämättä ole läheltäkään sitä missä poika katosi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Laita varkaantaipale ristiina
http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=varkaantaipale+ristiina&sll=61.477891,27.519379&sspn=0.041066,0.119648&ie=UTF8&hq=&hnear=Varkaantaipaleen+Kanava&ll=61.483513,27.488888&spn=0.020529,0.059824&z=14&layer=c&cbll=61.483513,27.488888&cbp=12,0,,0,5&photoid=po-3701529
Tuosta näkee vesistöä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä katsoin tuon paikan kartalta ja valitettavasti en usko, että poikaa löytyy hengissä. Löytyy hukkuneena luultavimmin. Tuo katoamisalue on ihan vesien ympäröimä ja kaikki ne vedet on ihan lähellä :(.

Jos on ollut noin kauan eli pari tuntia hukassa ennen ilmoitusta, niin kyllä siinä ajassa on veteen mennyt ja virta vienyt :( Näin vaarallisessa paikassa ilmoitus olisi pitänyt tehdä heti ja isot joukot liikkeelle. Tosin jo silloinkin olisi voinut olla myöhäistä :'(
Jossain uutisessa luki että oli ollut tunnin kateissa ennen soittoa 112.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja lehden ostanut:
lehdessä sanottiin,että poika kadonnut pihalta jossa leikkinyt muiden lasten kanssa. Katoaminen huomattu klo.15.00. Lähellä mökkejä ja järvi. Kanavalle matkaa n.kilometri. Ja etsintöjä jatketaan kunnes poika löytyy. Toivotaan nyt ihmettä. Enkeleitä pojan vierelle.
kilometri kanavalle...eli ties kuinka kauan olikaan menny aikaa ennekuin huomattiin lapsen katoaminen. eli kukaan ei vahtinut.
Ja jossain puhutaan sadoista metreistä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja lehden ostanut:
kilometri kanavalle...eli ties kuinka kauan olikaan menny aikaa ennekuin huomattiin lapsen katoaminen. eli kukaan ei vahtinut.
Ja jossain puhutaan sadoista metreistä...
Lapsen katoamispaikka on muutama sata metriä Varkaantaipaleen kanavasta. Poika oli vieraisilla kanavan lähellä olleessa talossa. Kanava rajaa noin 2x3 kilometriä suuren etsintäalueen.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2222141

vieras
Lapsi oli leikkinyt isommassa joukossa. Lapsen huomattiin kadonneen noin kello 15 aikaan, kun leikin tauottua häntä alettiin etsiä.

Tieto talon pihalta hävinneen pojan katoamisesta tuli viranomaisille noin kello 16.

Katoamispaikka on vesistöisellä alueella. Talo, jonka pihasta poika katosi, ei kuitenkaan sijaitse aivan vesistön välittömässä läheisyydessä.

http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/pikkupoika_kateissa_ristiinassa_10344007.html

Ja vaikka poika ei olisi veteen joutunutkaan,on voinut vaikka kaatua kohtalokkain seurauksin :(

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä