Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
"Alue on melko laaja. Naarauksenkaan mahdollisuutta ei suljeta pois", sanoi rikoskomisario Vesa Elomaa Etelä-Savon poliisilaitokselta.


Poliisi kuvaili katoamispaikkaa metsäiseksi maaseuduksi, jossa on jonkin verran mökkejä järvien rannoilla. Alueella on vesistöjä, peltoja, kallioita ja metsää.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ristiinassa+kadonneen+pikkupojan+suuretsint%C3%A4+jatkuu/1135258434782
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
miksi hitossa noi lämpökamerat tulivat paikalle vasta melki 12h katoamisesta??
Koska sitä ei saatu aiemmin paikalle?

Ja koska sen käyttäminen ei kauheasti hyödytä jos maaston lämpötilakin on päälle 30 astetta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Poika ei siis vieläkään ole löytynyt :'( Luulis että lämpökameran avulla ois maastosta löytynyt, joten pahoin pelkään ettei tämä tarina pääty hyvin :'( :'( :'(
En tiedä mistä johtuu mutta aina nuokaan ei kadonneita löydä edes metsästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuhuksääMulle:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Tästä esimerkkinä: Olin itse juuri tuon 2v, kun meille tuli sukulaisia kylään. Lähdettiin uimaaan ja vanhemmat tyhjäsivät takaluukusta tavaroita ja sukulaiset olivat asettautumassa viltillensä. Ei montaa sekuntia mennyt, kun minua ei näkynyt enää missään. Isä huomasi mun hellehuivin vedessä ja hyppäsi sinne. Toimi onneksi niin nopeaan, että sai itse paikanpäällä elvytettyä. En siis hengittänyt enää.

Tuo minun "karkaaminen" vei vain silmänräpäyksen ja olin itse autosta noussut ja hypännyt veteen.
Tuttavani poika hukkui 5-vuotiaana; äiti oli alkanut vaihtamaan nuoremmalle veljelle uimahousuja jalkaan ja sillä aikaa oli tämä toinen poika jo juossut rantaan. Pieni hiekkapoukama oli sortunut lapsen jalkojen alla ja oli hukkunut metrin syvyyteen. :'( Muistan ikäni tämän pojan; ihanan reipas pellavapää joka meinasi aina minut nähdessään että hän tekee minusta vaimonsa.... :heart: ( olin itse silloin about 10v. )
:heart: :'(
 
lea
tajutkaa faktat.. hätäkeskus ei lähde edes etsimään kadonnutta jos sanotaan että on ollu hukassa 15min. Ensin kysytään onko itse etsitty lähitienoot.. koirat eivät todennäköisesti ole saaneet vainua koska ihmisten jäljet on sotkeneet lapsen jäljet. Totakait ensin etsitään maasto ja vasta sitten vesistö (koska maastosta voi löytyä elossa, vedestä ei).

IHAN HIRVEÄÄ.. ITELLÄ KU ON PIAN 2½V LAPSI, joka kyl osaa katoamisen taidon.. on eriasia vahtia lasta isossa omakotitalossa kuin pienessä kerrostaluasunnossa.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
miksi hitossa noi lämpökamerat tulivat paikalle vasta melki 12h katoamisesta??
Koska sitä ei saatu aiemmin paikalle?

Ja koska sen käyttäminen ei kauheasti hyödytä jos maaston lämpötilakin on päälle 30 astetta?
no ei maanrajan lämpö ole 50 astetta missään vaihees päivälläkään....tää on niiin taas tätä nopeeta toimintaa juu.
 
vieras




Poliisi kaipaa havaintoja pikkupojasta
Tänään lehdessä: Katosi kesken leikin

IL SEURAA Ristiinassa etsittiin yöllä keskiviikkoiltapäivänä kadonnutta 2,5-vuotiasta poikaa.

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
miksi hitossa noi lämpökamerat tulivat paikalle vasta melki 12h katoamisesta??
Koska sitä ei saatu aiemmin paikalle?

Ja koska sen käyttäminen ei kauheasti hyödytä jos maaston lämpötilakin on päälle 30 astetta?
no ei maanrajan lämpö ole 50 astetta missään vaihees päivälläkään....tää on niiin taas tätä nopeeta toimintaa juu.
ei vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuhuksääMulle:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Tästä esimerkkinä: Olin itse juuri tuon 2v, kun meille tuli sukulaisia kylään. Lähdettiin uimaaan ja vanhemmat tyhjäsivät takaluukusta tavaroita ja sukulaiset olivat asettautumassa viltillensä. Ei montaa sekuntia mennyt, kun minua ei näkynyt enää missään. Isä huomasi mun hellehuivin vedessä ja hyppäsi sinne. Toimi onneksi niin nopeaan, että sai itse paikanpäällä elvytettyä. En siis hengittänyt enää.

Tuo minun "karkaaminen" vei vain silmänräpäyksen ja olin itse autosta noussut ja hypännyt veteen.
Tuttavani poika hukkui 5-vuotiaana; äiti oli alkanut vaihtamaan nuoremmalle veljelle uimahousuja jalkaan ja sillä aikaa oli tämä toinen poika jo juossut rantaan. Pieni hiekkapoukama oli sortunut lapsen jalkojen alla ja oli hukkunut metrin syvyyteen. :'( Muistan ikäni tämän pojan; ihanan reipas pellavapää joka meinasi aina minut nähdessään että hän tekee minusta vaimonsa.... :heart: ( olin itse silloin about 10v. )
Minäkin olen meinannut hukkua vaikka paikalla oli aikusia ja isosia. Seki tarvitsi vain silmänräpäyksen että putosin jokeen uimataidottomana. Joskus pääsee sattumaan vahinkoja vaikka kuinka vahtisi. Omani perässä olen haukkana koska se todella saattaa lähteä jonnekin silläsekunnilla kun silmät kääntää johonkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lea:
tajutkaa faktat.. hätäkeskus ei lähde edes etsimään kadonnutta jos sanotaan että on ollu hukassa 15min. Ensin kysytään onko itse etsitty lähitienoot.. koirat eivät todennäköisesti ole saaneet vainua koska ihmisten jäljet on sotkeneet lapsen jäljet. Totakait ensin etsitään maasto ja vasta sitten vesistö (koska maastosta voi löytyä elossa, vedestä ei).

IHAN HIRVEÄÄ.. ITELLÄ KU ON PIAN 2½V LAPSI, joka kyl osaa katoamisen taidon.. on eriasia vahtia lasta isossa omakotitalossa kuin pienessä kerrostaluasunnossa.
Kyllä lähtee ja nimenomaan näin pienten katoamistapauksissa.
Oma tytär oli ollu 5-7min kateissa, kun soitin hätäkeskukseen ja siitä meni 5min, kun poliisi tuli
 
maan mamma ristiinasta
Eipä siellä paljon auta kuvan levittely tms. kun ihan korvessa ollaan niin ehkä se herättää huomiota jos kaksivuotias painelee vaippasiltaan yksin tiellä tai metsässä. Sieppaukseenkaan en oikein usko, sen verran syrjäisestä paikasta on kyse. Hukkuminen on tietenkin pahin skenaario tässä tapauksessa, mutta edelleen toivon että hänet löydettäisi hyväkuntoisena!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
miksi hitossa noi lämpökamerat tulivat paikalle vasta melki 12h katoamisesta??


"Lämpökamera ei näe ison puun läpi, eikä siitä ole paljon apua kesällä. Kaikki maaston kivet ym. lämpimät kohteet antavat pitkälti samanlaisen heijasteen kuin elävä ihminen. Kesällä yöaikaan lämpökameraa voi kenties jossain määrin hyödyntää, mutta tällöinkin etsittävän tulisi olla ruumiinlämpöään selkeästi viileämmässä maastonkohdassa."

(http://www.murha.info/index.php?id=27)
 
_äiti_
En pysty edes ajattelemaan mitään.. Itsellä on samanikäinen poika, vaalea ja pitää usein sinistä t-paitaa.. tämä on kamala!!!!!!!!!!!!!! Päähän vain tunkee pienen itku ja se että häntä pelotti. Siis aivan kauhea.. Toivotaan nyt oikein hartaasti että hän löytyy..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vain:
Aivan älytöntä että suuri joukko naarausveneitä ei ole nyt kanavalla. Jokainen tietää, että valitettavasti poika on siellä varmasti.... osa voi jäädä vielä maastoa tutkimaan, mutta tärkeintä olisi löytää vaikka sitten ruumis, pahinta on tämä odotus vanhemmille, sillä aina, vaikka tosiasiat puhuvat jo puolestaan, vanhemmat ajattelevat jos kuitenkin jos kuitenkin olisi elossa, ja tämä tunne on vieläkin kauheampi jopa mitä se, että saa tiedon ruumiista. Se että ei esim koskaan löytyisi, vielä pahempaa kuin se että on selkeästi kuollut.
Onhan tämä erikoinen tapaus. Parisataa metriä kanavalle, vaikea maasto. Miksi ihmeessä poika ollut valvomatta ja jätetty leikkimään muiden pienten lasten kanssa. Jokainen sen tietää, että mieleen tulee, otettu kesäloman kunniaksi alkoholia ja lapsen huolehtimisvastuu ikäänkuin unohtunut....
Väärin, tärkeintä ei ole löytää ruumista vaan elävä lapsi. Vedestä ei etsitä täydellä kapasiteetilla, koska elossa sieltä ei enää ketään löydetä. Maastosta etsitään täysin voimin, koska siellä on vielä mahdollisuus olla elossa. Naarausporukka toimii kapasiteetillaan, mikä tuohon tilanteeseen on mahdollinen nyt tähän aikaan tarjota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vain:
Aivan älytöntä että suuri joukko naarausveneitä ei ole nyt kanavalla. Jokainen tietää, että valitettavasti poika on siellä varmasti.... osa voi jäädä vielä maastoa tutkimaan, mutta tärkeintä olisi löytää vaikka sitten ruumis, pahinta on tämä odotus vanhemmille, sillä aina, vaikka tosiasiat puhuvat jo puolestaan, vanhemmat ajattelevat jos kuitenkin jos kuitenkin olisi elossa, ja tämä tunne on vieläkin kauheampi jopa mitä se, että saa tiedon ruumiista. Se että ei esim koskaan löytyisi, vielä pahempaa kuin se että on selkeästi kuollut.
Onhan tämä erikoinen tapaus. Parisataa metriä kanavalle, vaikea maasto. Miksi ihmeessä poika ollut valvomatta ja jätetty leikkimään muiden pienten lasten kanssa. Jokainen sen tietää, että mieleen tulee, otettu kesäloman kunniaksi alkoholia ja lapsen huolehtimisvastuu ikäänkuin unohtunut....
Mikään ei oo varmaa ennenkun tiedetään. Jokanen tietää ettei se oo satavarma paikka tuo kanava. Vaikka aika todennäkönen. Mahollisuuksia muitakin on.
 
vieras
Tajuatteko te pirun haukat edes hävetä? Poika ollut kylässä käymässä ja te olette täällä syyttäneet vanhempia jo ties mistä. Kuvottavia olette!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tajuatteko te pirun haukat edes hävetä? Poika ollut kylässä käymässä ja te olette täällä syyttäneet vanhempia jo ties mistä. Kuvottavia olette!
sama ilmiö oli täällä kun se pikkuvauva siepattiin vaunuista ja haudattiin lumeen- silloinkin olivat heti syyttämässä vanhempia |O kyllä osan sietäisi hävetä!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä