Kaksivuotias poika kadonnut Ristiinassa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
wiiru
itse kuulun vanhempiin jotka ovat "ylisuojelevaisia" mutta en voisi ikinä vannoa että minulle ei kävisi näin!!!eihän siihen tarvita kuin esim. "pissatauko" vahdi xx sen aikaa kun käyn vessassa!!mutta jos lapsi tosiaan on ollut 1-2 tuntia kadoksissa ennen kun on ilmoitettu poliisille....

2v ja 4v lasten äiti
Niin siis eikö sitä vettä ole tutkittu?! Luulisi että sielläkin olisi jo sukeltajat käyneet, mutta toisaalta jos pieni olisi tipahtanut kanavaan, on siellä varmaan virtaukset sellaiset että pieni olisi mennyt niiden mukana jo ties minne. :( Tämä on niin kamalaa ja ahdistavaa jo tälläiselle vieraallekin äidille, saatikka pikkuisen omaisille!! Toivottavasti pieni löytyisi pian, että epävarmuus kohtalosta edes loppuisi. Kyllä sydöntä niin riipaisee tälläiset. :( Voikun joku merkki löytyisi jostain, vaikka edes se vaippa sitten vedestä tai jotain. Kamalaa kamalaa... :(

vieras
Pikkulapsen etsinnät jatkuvat Etelä-Savossa
08.07.2010 07:42

Ristiinassa eilen iltapäivällä kadonneen 2,5-vuotiaan pojan etsintöjä jatkettiin läpi yön.

Yöllä noin kello kahden maissa alueelle saapui rajavartioston lämpökameroin varustettu helikopteri. Myös koirapartiot jatkoivat etsintöjä.

Lapsen katoamispaikka on muutama sata metriä Varkaantaipaleen kanavasta. Poika oli vieraisilla kanavan lähellä olleessa talossa. Kanava rajaa noin 2x3 kilometriä suuren etsintäalueen.

Enimmillään etsintöihin osallistui eilisen kuluessa lähes 200 henkilöä, vapaaehtoisia, varusmiehiä sekä viranomaisia, mikä oikeuttaa puhumaan suuretsinnästä.

Etsintöjä oli määrä jatkaa varhain aamulla, kun hämärä vaihtui tämän päivän puolella auringonnousuun. Aamulla etsintöjä jatketaan 80 ihmisin voimin.

Kadonnut poika on vaaleahiuksinen ja hänellä on ollut katoamishetkellä päällään sininen t-paita ja vaippa.

Mahdollisista katoamiseen liittyvistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Etelä-Savon hätäkeskukseen numeroon 112 ja virka-aikana Etelä-Savon poliisilaitoksen palvelupäivystykseen numerossa 07187 55400.

s
voi siellä se on kanavassa.
onko käynyt niin että kylässä ollut kyläpaikkalaiset luulee lapsen olevan vanhempien luokse mennyt ja vanhemat että on siellä kyläpaikassa..
vahvistaa sitä minun tunnetta ettei tuo 3 vuotias mene mihinkään kylään ilman äitiä tai isää =(
Voi kun lapsi löytyisi ja vanhemat saisivat aloittaa surutyön=(

vieras
Käytännössä mahdotonta että yksikään lapsi olisi jokaisen sekuntin vahtimisen alla :D Muutamassa sekunnissa sekoittaa soppaa tai katsoo toisen lapsen perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Mun mielestä on silkkaa julmuutta ja ajattelemattomuutta alkaa arvostelemaan vanhempien toimintaa tässä. Kukaan ei voi kuvitella tai tietää miten tuollaisessa tilanteessa itse toimisi.
Iso peesi. Täysin turhaa lähteä arvailemaan ja lukemaan rivienvälistä mikä tilanne on ollut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Voi herran jestas, ette oo tosissanne :eek:

Jos vanhemmat on menny aivan paniikkiin eivätkä ole alynneet hälyttää heti apua vaan ovat juosseet paniikinomaisesti ympäriinsä lasta etsien?!?!? Miten voi kukaan edes vihjailla jotain tuollaista.... SItä paitsi on helppoa tulla jälkikäteen viisatelemaan mitä OLISI pitänyt tehdä. Tuollaisessa tilanteessa tuskin kukaan pystyy täysin loogisesti ja ilman tunteita ajattelemaan
Juuri näin, ei kai kukaan nyt ensimmäisen 5 minuutin aikana soita pelastushenkilökuntaa paikalle jos lasta ei löydy!? Ensin etsitään itse, eikä se pahin vaihtoehto heti ole mielessä ja 99,9% tapauksissa lapsi löytyykin läheltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi vainukoirat eivät saa vainua? Miksei lämpökamerat kerro mitään? Onko näin, ettei lapsi olekaan enää maastossa, vaan siellä vedessä. :( Toisaalta hyvä, etteivät koirat ole myöskään vissiin saaneet vainua siitä, että lapsi olisi mennyt sinne veden äären...
Eihän ne lämpökamerat aina aikuisiakaan löydä.Saattaa olla pari päivää kateissa ja sitten joku löytää kateissa olleen kadonneen paikan lähistöltä.
Näin ne monesti menee.

:( Toivottavasti löytyisi poika pian.

Mulle tulee tästä mieleen se muutama vuosi sitten tapahtunut tapaus kun pienet veljekset katosivat. Jalanjäljet jäällä loppuivat sulaan. Pojat löytyivät n. kuukautta myöhemmin rantaan ajautuneena vierekkäin ja käsi kädessä. :'(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suuri suru:
Luulisi, että maastosta hänet olisi jo löydetty lämpökameran avulla. Tämä tarina ei taida päättyä hyvin :(
Ei kadonneita vaan aina silläkään löydettä.

Onkohan koiria etsinnöissä mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mulle tulee tästä mieleen se muutama vuosi sitten tapahtunut tapaus kun pienet veljekset katosivat. Jalanjäljet jäällä loppuivat sulaan. Pojat löytyivät n. kuukautta myöhemmin rantaan ajautuneena vierekkäin ja käsi kädessä. :'(

:'( :'( :'( :'(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Jos vanhemmat on menny aivan paniikkiin eivätkä ole alynneet hälyttää heti apua vaan ovat juosseet paniikinomaisesti ympäriinsä lasta etsien?!?!? Miten voi kukaan edes vihjailla jotain tuollaista.... SItä paitsi on helppoa tulla jälkikäteen viisatelemaan mitä OLISI pitänyt tehdä. Tuollaisessa tilanteessa tuskin kukaan pystyy täysin loogisesti ja ilman tunteita ajattelemaan
Näinpä, mutta juu näiden kans on turha inttää. Ihan oman mielihyvän vuoksi mustamaalataan tunrtemattomia vanhempia, voi kauhistella että"herranjestas mitä vanhempia, onneksi me ollaan tälläisiä"..
Musta on sairasta että toisten kauheimmalla kohtalolla kiillotetaan omaa sädekehää. Mutta jos se nyt saa sitten olon tuntumaan hyvälle ja unohtamaan että jossain metsässä tai Saimaassa viruu 2,5 vuotias lapsi niin olkoon kai sitten heille se ilo suotava... |O
Peesi, joillakin sitä on pokkaa :eek: Aivan varmasti JOKAISELLE vanhemmalle sattuu joskus sellainen tilanne että lapsi on potentiaalisesti vaarassa, mutta ei näille sädekehän kiillottajille mukamas :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:( Toivottavasti löytyisi poika pian.

:'( nämä on niin surullsia asioita että ihan sydäntä puristaa.
Serkkuni oli hyvin vilkas lapsi, karanu sisältä ja menny järven jäälle sulan reunaan kävelemään, silloin oli enkelit mukana ja äiti kerkesi huomata karkaamisen ja juosta lapsen jäältä.

Yöllä noin kello kahden maissa alueelle saapui rajavartioston lämpökameroin varustettu helikopteri. Myös koirapartiot jatkoivat etsintöjä.

Lapsen katoamispaikka on muutama sata metriä Varkaantaipaleen kanavasta. Poika oli vieraisilla kanavan lähellä olleessa talossa. Kanava rajaa noin 2x3 kilometriä suuren etsintäalueen.

:'( :'( :'( :'(

vieras

5 vuotias pelasti pikkuveljensä hukkumasta
5-vuotias löysi hukkuvan veljen - äiti elvytti
Maanantai 3.5.2010 klo 14.13

Viisivuotias poika huomasi kaksivuotiaan pikkuveljensä kasvoillaan kotirannan vedestä. Poika juoksi ilmoittamaan asiasta äidille.

Onnettomuus sattui sunnuntaina yhdentoista aikaan Ruovedellä. Veljekset ja heidän äitinsä olivat olleet pihatöissä perheen isän nukkuessa kotitalossa.

Pojat ehtivät olla noin kymmenisen minuuttia äidin näköpiiriin ulkopuolella, kun vanhempi, viisivuotias juoksi äidin luokse.

- Poika oli huomannut, että kaksivuotias pikkuveli makasi järven rannassa olevan omakotitalon rantavedessä kasvot vedessä. Äiti nosti pojan vedestä ja aloitti heti elvytyksen, kertoo komisario Markku Leppänen Mänttä-Vilppulan poliisiasemalta.

Leppäsen mukaan ambulanssin tuleminen paikalle kesti 10-15 minuuttia.

- Jos he olisivat ambulanssin varassa olleet, kyllä poika olisi menehtynyt. Mutta äidin aloittama elvytys pelasti.

Kaksivuotias virkosi Leppäsen mukaan paikan päällä ja oli ulkoisesti kunnossa vaarallisesta tilanteesta huolimatta.

RIINA JUSSILA

Onnellisesti päättynyt.

vieras
Pahalta tuntuu perheen puolesta. Oli kyse vaikka huolimattomasta valvomisesta, ei se tahallista ole ollut. :( itse kuulun myös ylihysteerisiin tapauksiin ja koitan ennakoida aina kaikki vaarat. Kolme vuotias on nopea ja ajattelematon. Niihin ei voi luottaa yhtään vaikka olisi kuinka "kiltti".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Näinpä, mutta juu näiden kans on turha inttää. Ihan oman mielihyvän vuoksi mustamaalataan tunrtemattomia vanhempia, voi kauhistella että"herranjestas mitä vanhempia, onneksi me ollaan tälläisiä"..
Musta on sairasta että toisten kauheimmalla kohtalolla kiillotetaan omaa sädekehää. Mutta jos se nyt saa sitten olon tuntumaan hyvälle ja unohtamaan että jossain metsässä tai Saimaassa viruu 2,5 vuotias lapsi niin olkoon kai sitten heille se ilo suotava... |O
Peesi, joillakin sitä on pokkaa :eek: Aivan varmasti JOKAISELLE vanhemmalle sattuu joskus sellainen tilanne että lapsi on potentiaalisesti vaarassa, mutta ei näille sädekehän kiillottajille mukamas :headwall:
Tästä esimerkkinä: Olin itse juuri tuon 2v, kun meille tuli sukulaisia kylään. Lähdettiin uimaaan ja vanhemmat tyhjäsivät takaluukusta tavaroita ja sukulaiset olivat asettautumassa viltillensä. Ei montaa sekuntia mennyt, kun minua ei näkynyt enää missään. Isä huomasi mun hellehuivin vedessä ja hyppäsi sinne. Toimi onneksi niin nopeaan, että sai itse paikanpäällä elvytettyä. En siis hengittänyt enää.

Tuo minun "karkaaminen" vei vain silmänräpäyksen ja olin itse autosta noussut ja hypännyt veteen.

varmasti
Kyllä itse olen aika 100% varma, poika on veden varaan joutunut, vain parisataa metriä kanavasta. Hirveää todellisuutta, mutta asia on varmasti näin. Jos olisin väärässä, olisin todella onnellinen.Kanava lisäksi virtaa, mahdollinen ruumis voi olla ties missä päin. Karmea tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Tästä esimerkkinä: Olin itse juuri tuon 2v, kun meille tuli sukulaisia kylään. Lähdettiin uimaaan ja vanhemmat tyhjäsivät takaluukusta tavaroita ja sukulaiset olivat asettautumassa viltillensä. Ei montaa sekuntia mennyt, kun minua ei näkynyt enää missään. Isä huomasi mun hellehuivin vedessä ja hyppäsi sinne. Toimi onneksi niin nopeaan, että sai itse paikanpäällä elvytettyä. En siis hengittänyt enää.

Tuo minun "karkaaminen" vei vain silmänräpäyksen ja olin itse autosta noussut ja hypännyt veteen.
Tuttavani poika hukkui 5-vuotiaana; äiti oli alkanut vaihtamaan nuoremmalle veljelle uimahousuja jalkaan ja sillä aikaa oli tämä toinen poika jo juossut rantaan. Pieni hiekkapoukama oli sortunut lapsen jalkojen alla ja oli hukkunut metrin syvyyteen. :'( Muistan ikäni tämän pojan; ihanan reipas pellavapää joka meinasi aina minut nähdessään että hän tekee minusta vaimonsa.... :heart: ( olin itse silloin about 10v. )

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä