Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Epa :( Minkä takia toivot kovasti sitä käynnistystä? Koita jaksella!!:hug: :heart: Ja tänne vaan purkamaan, se helpottaa edes vähän..

Icy Mikäs on tilanne niiden sun suppareiden kaa? Tuleeko vieläkin kipeitä? Mua jännittää kumpi meistä lähtee eka synnyttää, on niin lähellä lasketut ajat.. :D Mulle tulee myös alapää tosi kipeäks jos joudun pidempään istumaan.. eilen tuli kaverilla oltua nelisen tuntia ja kyllä illalla tuntui, vaikka yrittikin rennosti ottaa.. Auh. :D

Nyt tää lähtee viemään autoa huoltoon.. poliisit pysäytti ja puhallutti mut tän mahan kanssa.. :D oli toinen etuvalo palanut.. Haha.

Ihana keväinen ilta taas! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Melissa: Toivoin käynnistystä koska äidilläni ja miehen siskolla on käynyt kummallakin kohtukuolema ja pelkään sitä ihan sikana. Äidillä ei lopussa enää istukka toiminut ja sitä ei huomattu. Nämä siis kumpikin tapatuneet rv 40+ eli lasketunajan jälkeen. Minä taas olen ensisynnyttäjä ja aivan paniikissa kaikesta tuollaisesta. Ainut käynnistyksen syy kuulemma kohdallani voi olla että verenpaineeni nousevat vielä lisää tai sitten menee rutkasti yli rv40+.
 
Ok, ymmärrän.. liiankin tuttu aihe toi kohtukuolema. :´( Mun siskolla pari vuotta sitten kuoli rv 38 kohtuun vauva, syynä napanuorakomplikaatio. Meijän enkelivauva. :heart: Se napanuora oli kietoutunu kaulan ja hartioiden ympärille ja vielä solmu kaupan päälle. Ihan kamalaa se oli ja on tietty vieläkin, tulee kyyneleet silmiin kun ajattelee sitä aikaa, hautajaisia jne. Mulla kanssa koko ajan takaraivossa sama pelko, kohta tulee se 38 mullekin täyteen.. Kaikki kun puhuu, että kun se vauva syntyy jne. niin mulla pään sisällä huutaa ääni, et JOS se syntyy.. vielä on niin paljon aikaa, että voi tapahtua mitä vaan, huoh.

Tosi nihkeästi yleensä kyllä käynnistellään, tämä mun sisko sai nyt puolisen vuotta sitten tytön ja luvattiin, että ei annetä mennä viikolle 38 asti, vaan paskat.. Rv 38 alettiin käynnistellä pikku hiljaa ja lopulta 40+1 syntyi vasta, oli siinä stressaamista meillä kaikilla. :(

Mä oon yrittänyt nyt painaa ton ajatuksen taka-alalle, tää asia menee niinkuin on tarkoitettu, turha sitä etukäteen stressata.. jos noin käy, niin siihen ei voi mitenkään etukäteen valmistautua, se tulee mikä on tullakseen. Kaikki kaverit ym. sanoo, että jos on noin läheltä liipannut, niin ei meillä hätää, mutta ei se vaan mee niin.. mutta.. päivä kerrallaan..

Eli ymmärrän sua täysin, koittakaamme jaksella!!
 
Melissa: "Ihana" kun joku oikeesti ymmärtää ja tietää mitä se on. Neuvolassa mun tätskä ymmärsi kyllä hyvin minun ja miehen huolen mutta samaan lauseeseen lisäsi että hän ei voi auttaa asiassa. No ensi viikon tiistaille sain neuvola-ajan jos silloin olen vielä kasassa ja mulla on ihan sellanen tunne että OLEN...
Jotenkin stressaan sitä koko ajan et meneekö yli vai ei ja seuraan tuntemuksia yms...
 
Epa kauheeta että joudut kärvistellä tollasten pelkojen kanssa:( Käynnistyshän on vaan yleensä niin raju, ettei ne mielellään tee sitä jos ei oo lääketieteellistä syytä.. Mutta ymmärrän miksi haluaisit kovasti jo käynnistellä.. Mulla esikoinen käynnistettiin 42+0 ja toivon koko sydämestäni, ettei seuraavaa jouduta käynnistämään. Niin hirveetä se oli..

Täällä monen lasketut ajat on jo ihan käsillä. Jännitän niin teidän puolesta! Ja hassua kun monet odottaa esikoista ja mä niin myötäelän täällä sitä teidän jännitystä tulevaa äitiyttä ajatellen :D

Mulla olis huomenna kauan odotettu rakenneuä. Mä en kestä oikeesti!! Haluan niin tietää sen sukupuolen ja petyn jos en saa sitä tietää, kun en saanu viimekskään! :D
Uus koti alkaa näyttää jo kodilta. Vielä odotan Ellokselta paria mattoa, päiväpeittoa ja verhoja makkariin. Lastenhuone on valmis ja siitä tuli niin söpö <3 Odottelen kyllä oikeestaan vielä muumitapettia saapuvaksi, kun se piti tilata. Mutta se tulee vaan yhdelle seinälle, joten ei ole mikään älytön projekti. Ja vuodesohva pitäis vielä hankkia vierashuoneeseen.

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!!

Miramei jos laitat tietoja niin pistän sinut listaan:) neonroze ja Annie jos haluatte niin pistäkää vielä synnärit ylös:)

Jenny ja Papu 19+1
 
Jaa-a..
Tyksissä käyty tänään kääntymässä. Supisti melkosesti tossa :(
Säikähdin tietty, et mitä tää nyt on ja onko kaikki hyvin ja shillai.. Mut alles guut. Kaik paikat on kiinni ja lapsivettä normaalisti jaja painoarvio oli hiukan päälle 820g. Sairaslomaa loppu viikko ja vuodelepoa :)

Emby^ ja nökö 25+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: icy ja Jenny90
Emby Hui! Hyvä, että ei ollut mitään sen kummempaa! :)

Epa Tsemppiä!:hug: Toivottavasti pääset pian synnyttämään!

Larezki Oikein paljon onnea! :flower:

Miramei
Niin, sitten syksyllä jännätään, kumpi on ekana synnyttämässä!:D

Neonroze ja Miramei Joko on tullut uusia oireita? Mun pirteys vaihtui väsymykseen |O ja pahoinvointi on alkamassa. Yhä enemmän on tullut kuvotuskohtauksia ja tänään teki jo mieli helpottaa oloa oksentamalla. Onneks syöminen vei huonon olon pois. Turvotus on entistä pahempaa, joten joudun varmaan jo loppukuusta hankkimaan ekat äitiyshousut, kun omat housut puristaa kohta liikaa...Tänään alkoi jo seitsemäs viikko! :)
 
icy
Melissa ei oo viikonlopun jälkeen supistellut kunnolla kuin kerran eilen. Puolen tunnin-tunnin välein saa kyllä käydä pissalla, että jonkinnäköistä laskeutumista on ilmeisesti tapahtunut =) Saas nähdä nyt sitte kumpaa meistä viedään ensin :D Kaverikin synnytti eilen ja hällä oli laskettu aika 27.3., niin ne la:t vaan heittelee. :heart: En kyllä yhtään tiijä vielä oliko itsestään alkanut synnyts vai mitenkä.

Paljon tsemppiä Epalle loppumetreille!
 
Rakenneultra takana ja hyviä uutisia vaan:) Kaikki sisäelimet oli kehittyneet hyvin ja vauva oli alkanut jo pyöristyäkkin hiukan. Mitat olivat jopa pari päivää isommat joten LA olisi jo 28.7 mutta virallisestihan sitä ei muuteta mihinkään.

Yllätyksenä tuli myös, että istukka oli takaseinässä, vaikka liikkeet tuntuu edelleen melko huonosti. Päivittäin mutta tosi heikosti, mutta kyllä ne siitä parin viikon sisään varmasti voimistuu.
Sukupuolta ei saatu selville.. Nyyh. Oli jalat niin tiukasti ristissä. Nyt mietin, että maksaiskohan mun mamma mulle ens kuussa synttärilahjaks 4D:n;)

[/URL][/IMG]
 
Annie24:
Kyllä on oloja pidelly, aivan järkyttävä väsymys iskenyt. Töiden jälkeen en kotona muuta tee kuin otan pieniä torkkuja toisen perään ja silti riittää unta yöllekin ku sitä on jo 9 aikaan vällyjen välissä :D Niin ja torkahdusten välissä täytyy syödä, tulee nimittäin huono olo heti jos tulee pitempi tauko ettei nappaa mitään välipalaa yms. Ei ole vielä vessassa tarvinnu käydä helpottamassa oloa, mutta lähellä on ollu muutaman kerran.
Turvottaa! farkut ei tunnu kivalta jalassa.. ja hirveä äkäpussi olen (ainakin ukon mielestä :D)
Siinäpä tuota oireet mitkä päällimmäiseksi tulee.

Jenny90:
Synnäri on hyvin todennäköisesti OYS.
 
Viimeksi muokattu:
Annie mulla myös väsymystä ja hieman repäisykipuja aivastellessa.. Muutoin tosi hyvin olen voinut..maha erottuu jo normi litteästä mahastani :D

Jenny
Laitetaan mulle la: 29.10 (vau.fi:n mukaan, neuvolan mukaan 23.10)...ensimmäinen
 
Jenny onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!:heart: Vai tahtoo teijän vauva pitää teijät epätietoisuudessa sukupuolen suhteen.. :) Paljonkos 4d ultrat maksaa..? Mulla sellainen käsitys et paljon? Tiesittekö esikoisen kohdalla kumpi oli tulossa?

Icy sama vika täällä, pi-s-s-a-tt-aa! :D Kotona se vielä menee, mut hiukan ilkeää jos lähtee johokin liikenteeseen niin saa koko ajan miettiä et.. missä vessa..? :D Tänään oli taas neuvola ja sf-mitta kahdella kertaa pysyny samana ja töissä kävin taas ti pyörähtää ni siellä työkamut sanoi heti et mun maha on tipahtanu.. kai se vauva alkaa valmistautua synnytykseen.. ;)
 
icy
Jenny vai päätti vauva pitää teijät sitte vielä epätietoisuudessa, höh ;)

Melissa joo sama täällä kun lähdetään kunnolla useampaa kauppaa kiertämään, niin täytyy aina laskelmoida sillailla, missä niissä on vessa :D Toivottavasti mullakin ois jo toi sf-mitta jämähtänyt, eiköhän niitä senttejä siinä olekin jo :whistle:

Lisäksi on tosi kiva, kun täällä nää tiet on hoidettu niin hyvin, että ihan kuin perunapellolla ajelisi, ihme ettei ole kertaakaan vielä lirahtanut housuun. Sen verran hyvin höykyttää! Ja pyöräteillä ei ole hiekoituksesta tietoakaan, ei paljon lähdetä koiran kanssa kävelylle kun paikat tulee vaan enemmän kipeiksi kun saa koko ajan jännittää, koska liukastuu. Valituksia on kuulemma kaupungille satanut, muttei vaan kapasiteetti muka riitä joka paikkaan :kieh: Toisella puolella kaupunkia taas tiet on ihan unelmakunnossa, traktoreita pyöri yhtenäkin päivänä kolme kappaletta pienellä alueella, ja täällä ei näy ensimmäistäkään! No niin, ehkä siinä oli valitusta tarpeeksi siitä aiheesta :D

Yöllä nousi kuume ja paikkoja alkoi kolottaa. Niistäminen, aivastaminen ja yskiminen aiheuttaa välillä taas supistuksia...Ei onneksi säännöllisiä, mutta aika tuntuvia ovat. Tää päivä menee kyllä sängyssä, on niin vetämätön olo. :snotty: Olispa jo keskiviikko, pääsis lääkäriin tarkistamaan tilanteen. Vaavikin on huomattavasti vähentänyt liikkeitään, välillä oikein huolestuttaa mutta kyllä hää sieltä sitten välillä ilmoittelee kääntelemällä kylkeä. :) Aijuu, olipas osuvasti Hymyn horoskoopissa mulla(oinas) ja miehellä(rapu), että puolessa välissä tätä kuuta ois muutoksia tulossa elämään :popcorn: Eikö tää nyt oo jo aika jämpti tieto, vauvan syntymisestä? :D Tokihan ois parempi, että tulis täysaikaisena niin ois sitten varmemmin kaikki ok!

Jokos uusimmat on kertoneet vauvauutisista muille? Vai koska aattelitte? =)

icy rv35+6 (huomenna 4vko:a laskettuun!:heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Icy Ollaan kerrottu vanhemmille ja sisarille, mutta ei vielä yhdellekään kaverille. Hieman on jännittänyt, kun oon kavereita nähnyt, että jos tulee tilanne, jossa ois pakko paljastaa tai että ne arvaisi. Oon joutunut pitään kavereita nähdessä mahan piilottavia paitoja, sillä tätä turvotusta vois joku luulla jo vauvamahaksi!:D

Miramei ja neonroze Mun olo huononi sit nopeaan ja nyt päivät menee oksennusta välttäessä. On ollut jo tilanteita, et oon tosissaan joutunut piätteleen, etten oksentais (vihaan oksentamista ja teen sen aina vasta ku on ihan pakko!). Ei huvita oksentaa, kun uskon sen pahentavan oloa. Sen sijaan syön jotain ja tähän asti se on auttanut hetkeksi. Samoiten väsymys on ollut ihan kauheaa. Taitaa mennä viikonloppu nukkuessa ja syödessä. :(

Jenny
Harmi ettet saanu tietää sukupuolta! Oliko sulla nyt siis viimeinen ultra? Muakin kiinnostaa hirveästi, kumpi oma vauva on, vaikka ei sillä edes ole väliä, eikä oo mitään toiveita. :)
 
jenny: no voihan ku teiän pikkunen on nyt niin salaperäinen!:D eihän sitä taas tie tullu ees ajatelleeks et eihän siitä ultrasta välttämättä sit näekään et kumpi tulee... mut me ajateltiin kyl et vois käydä 4D:ssä kans, mut hiukan myöhemmin et saa sit mielenrauhan ku edellisestä ultrasta on pitkä aika..:)

annie ja muut uudet: mulla helppas väsy ku oon syöny d-vitamiinia 125mikrogrammaa päivässä; heti kyl huomaa jos on jääny vitsku ottamatta ku päivällä on viel ihan sellanen olo et olis unihiekkaa silmissä! nykyään pidän yhtä vitskupurkkia myös laukussa et jos näillä mun raskauden pehmentämillä aivoilla ei aamulla oo muistettu ottaa!:D heh, no neuvolassahan täti totes ku kerroin olevani terveyskaupan myyjä et "10 mikrogramaa d-vitamiiniahan riittää sit päivässä" eikä se varmaan itekään uskonu itteään!:D

joo, mut se siitä! POKS!

Johanna88 ja tirriäinen 16+0!:)
 
icy
Viikko sen jälkeen kun tein plussan, niin kerottiin miehen vanhemmille. Heillä kun on jo entuudestaan lapsenlapsia nii uskottiin ettei ala hirveä hössötys ja on kuitenkin joku kenelle puhua jos jokin mietityttää :) Minun vanhemmille tämä olis taas ensimmäinen ja ajateltiin sinnitellä jäämättä kiinni mahdollisimman pitkään (kunnes tämä ns. pahin aika on ohi ja voi varmuudella sanoa että sieltä on joku tulossa) Ja osaa varautua siihen täpinään, mikä varmasti heillä alkaa ku saavat tietää :D :)

Muille tutuille yms varmaan samoihin aikoihin tulee kerrottua, ellei jää kiinni aikasemmin! Meinannu sydän läpättää kun on joku käymässä kylässä ja itse huomaan jossain vaiheessa, että on mama-vitamiini purkki unohtunu näkyviin jonnekki pöydälle ja ei pääse huomaamatta sujauttamaan sitä piiloon, vielä ei ole niin tarkka katseisia ihmisiä ollu että olisivat huomanneet :D
 
Huoh, kyllä olen kateellinen teille jotka olette jo voiton puolella tässä odotuksessa! :D

Täälläkin pahaa oloa pahaa oloa pahaa oloa... Saikullekin jouduin jäämään, harmittaa kun ei kotonakaan saa mitään tehtyä. Enkä ees pysty syömään juuri mitään. Jeij :p Eikä tunnu mitkään vitamiinit auttavan..

Me kerrottiin mun vanhemmille heti plussan jälkeen, ja tällä viikolla miehen vanhemmille (heillä jo useampi lapsenlapsi). Ilosia olivat kaikki:) Muut varmaan saa tietää sitten kun maha kasvaa, ellei ekan ultran jälkeen kerrota.

Ttty 9+4 +pahaolo
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
moikkelis taas!

sellasta gallupia ajattelin viel, että miten teillä on tullu raskausarpia? Rasvaatteko mahaa ja muutenki ihoa enemmän ku normaalisti? Mä oon vielä ainaki välttyny arvilta, mut oonki kyllä lutrannu raskausajan hoitoöljyn kanssa ja muutenki rasvaillu tosi paljon... yleensä oon tosi laiska rasvaamaan ihoa, ja rasvaankin usein vaan kesäisin ja sillonki lähinnä sääret..:D
 
Icy kyllä vain ne teijän horoskoopit on nyt oikeassa, muutaman päivän päästä teille syntyy pieni vauva siis. ;D Älä vaan nyt kunnolla kipeäks tuu, en usko et on yhtään kiva synnyttää flunssassa.. :| :D

Onkohan se Epa jo tositoimissa..?

Koittakaa jaksaa pahanolon kanssa kärvistelijät..!!

Gallup yhtäkään raskausarpea ei tässä kehossa näy, ainakaan vielä, jei! :) Saa nähdä mitä nyt vikojen viikkojen aikana tapahtuu.. ja kaveri varoitteli et kun maito nousee niin kannattaa kovasti rintoja rasvailla, ettei sit retkahda.. Mä oon alusta asti rasvaillu mahakumpua ja kylkiä Ceridal-öljyllä ja muuten sit ihan perusrasvalla ja aina sen jälkeen, ku oon suihkussa käyny.

Melissa ja Hippu 37+1, nyt on pienoinen täysiaikainen.. :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
:)

Galluppiin voisin sen verran vastailla, et eipä oo tota juur tullu rasvattua. Sillon tällön ko jaksan / muistan, ihan perusrasvalla.. Mulla on toi ihanan iso vetoketju tossa mahassa jo ennestään (leikkausarpi, melkein rinnoista hiukan navan alle), et eipä noilla raskausarvilla niin väliä :D :heart:
Tohon missä mulla oli se dreeni, ni siihen on tullu yks raskausarpi, mut ei muuten..

Emby^ ja nökö 25+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Melissa: No arvaappa...EN :(
Eipä oo ollu vaan mitään asiaa...Masentaa.
Mää luulin jo perjantaina ja lauantainakin et tulee lähtö mut ei sit tullukaa. :/ Olin kasvo-ja jalkahoidossa perjantaina (sain lahjakortin mieheltä naistenpäivälahjaksi, ihanaa ) ja puolessa välissä hoitoa alkoi sellanen aaltoileva selkä ja alavatsakipu + supistukset, sain oikeesti vähän jo "pyöriskellä kivusta" siinä pöydällä...Jatkettiin hoitoja ja pääsin kotiin n. 13.30 ja sit ennen klo 14.30 ne loppu ku seinään. :O Noh tänäänkin on ollut jotain tuntemuksia kävelyn jälkeen mut aina ne lopahtaa, varsinkin jos yritän "vauhdittaa" niitä jumppapallolla tms.

Epa ja Jokke 38+6 !
 
Melissa, ei saatu tietää ensimmäisestäkään kun muutama viikko ennen laskettuu aikaa, kun vauvan epäiltiin olevan perätilassa ja pääsin ylimääräseen ultraan:p Nyt vaan niin jännäis tietää, koska mulla on jotenki niin poikaolo, ja me ollaan ajateltu ettei meidän suvussa synny ku tyttöjä:p Ne 4D:t maksaa lähemmäs 300 euroa..:( Ainaki PK seudulla..
Annie oli vika ultra, ellei mitään ihmeellistä tuu, no pääseepähän shoppailemaan sitte vauvan synnyttyä, eikä pääse mökkihöperöitymään :D

Gallup: Mä oon sillon tällön levittäny perusvoidetta, kun käytän sitä dopplerilla kuunteluun. Mutta todennäkösesti mulle ei raskausarpia tuu kun kerkesin laihtumaan jonkun verran ennen raskautta ja mulla on aika paljon semmosta roikkuvaa nahkaa tossa edessä, että on tilaa kasvaa :D

Täälläpä ei mitään ihmeellistä taaskaan:)

Jenny ja Papu 19+5
 
icy
Arpia on mulla kyllä vaikka muille jakaa, jos joku haluais osan? :D Mäkin oon kyllä alusta asti rasvaillu masua (en enempää kuin aiemmin, reilusti tullut aina käytettyä kun atopia vaivaa) ja kuvittelin muutenkin pääseväni niiden osalta helpolla kun oon aina ollu semmonen jojolaihduttaja eikä arpia oo ollut. Tosin se läski on mulla kertyny aina ensin persiiseen ja reisiin ei niinkään mahaan, että siksi kai näytänkin nyt raadellulta :D Nyt on muuten napakin niin lähellä ulospullahtamista, ihan pinkeenä ollu muutaman päivän tossa.

Ällötekstiä tulossa: Mä ehkä pongailin aamulla limatulppaa? Semmosta mällin (ihana sana...) tapaista hiukan ehkä kellertävää limaa tuli paperiin. Ehkä joku teelusikallinen, ettei ihan koko lönttiä sitte kerralla... Supistuksia ei ole tullut nyt kuin kävellessä, nekin kivuttomia. Pikkuhiljaa siis edetään =) Vaavi on taas alkanut myllertämään kunnolla, joten ei sen puolesta tarvitse jännäillä, että ois jo "rauhoittunu syntymään". Onneksi kuume laski jo, mutta joku limatulppa on mun kurkussakin kun saa köhiä ja aamuisin niistellä.

Huomenna tulee äippäraha, jee! Hiukan outona päivänä vaan mun mielestä, kun päätös on ollu valmiina jo tammikuusta niin eikö ne normaalisti maksa aina tuet 4. pvä? No, niin tai näin, meen huomenna hakemaan viimeisimmät tavarat vaaville, itselle sairaalakassiin tavarat. Semmoista tänne tuuliselle länsirannikolle!

Olipas Epalla ihana naistenpäivälahja, mä sain suklaamunan :D Mies oppinut silti tuntemaan mut hyvin, kun mielummin otan vastaan karkkia kuin kukkia :p

icy&Ransu 36+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä