Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

icy
Mulla ei oo tullu maitoa vielä, muutama viikko sitten tuli joitain pisaroita, muttei enää ole näkynyt : / Toivottavasti sitte synnärillä lähtis tulemaan kuitenkin.

Kummit on nyt pyydetty ja molemmat suostuivat, jee! =)

POKS rv37, täysaikasia ollaan!:heart:

• Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Johanna88
Moikka!
icy: eiköhän se siitä lähde luonnistumaan!:) mä ajattelin sit viel itelle varmuuden vuoks hankkia maidontuloa lisäävää teetä, jos tuntuu et mitään ei tuu..:) ootteko muuten hankkinu rintapumppua?

annie: juu, ei kannata huolehtia noista ruokien epäterveellisyyksistä; kyllä mullakin tuntu menevän kaikki hiilaripitoinen paremmin alas alkuraskaudessa, ja sit söinki melkeen pelkkää leipää!:D mut eipä sit kyl kerennykään kunnon paha olo tulla lainkaan!

ON: haha, alkaa olee jo moinen pötsi kyllä tää mun, vaikka näinkin alussa viel mennään! huomaa todella et se istukka on vissiin siel etuseinämässä ku yhdellä tutulla ei kyl nää mitään vaikka on vaan pari vkoa mua jäljessä!:)

Mä tahtoisin tänne taas hipsiä joukkoon. :) Meillä tänään menossa 4+6. :)

Elikkäs LA 21.11 ensimmäinen ja sairaalaa ei vielä tiedetä, oliko muuta? :D

Otetaan rauhaksiin eikä stressata. :) Ja foolihappoa oon syönyt jo kierron alusta ja se jatkuu. :) Palailen tänne tarkemmin kunhan on aikaa ja jaksan keskittyä. Nyt pyykinpesua ja koitan varata aikaa neuvolaan. :)

Tervetuloa Iippari ja onnea vielä oikein paljon! :flower:

ON: Kävin tänään lääkärissä hakemassa lisää sairaslomaa. Olen tänäänkin oksentanut 4 krt ja se lääkäri sanoi, että kai sulle pitää vielä tätä sairaslomaa kirjottaa.. PITÄÄ VIELÄ?! :O Yks vaan makaa ja oksentaa ja lääkäri on sitä mieltä, ettei sairaslomaa enää tarvis. Olin ihan järkyttynyt, mutta onneksi sain lisää lepoaikaa...

Mesikämmen ja masukki 19+5

Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Mesikämmen, vieläkin oksennat :( Voi kauhia!! Eikö sille jo voida tehdä jotain.. muuta..? o_O :( Hirveetä.. eipä tosta olotilasta juurikaan nauti, tsemppiä paljon!!

Täälläkin ollaan sairaslomalla, selkä teki tenät eilisen työpäivän jälkeen.

Emby^ ja nökö 27+0 :heart:

icy
Iipparille onnittelut plussasta!! :flower:

Mesikämmen eikö sulle oo tarjottu mitään pahoinvointilääkettä? :O Hirveen pitkään oot joutunu kärsimään tosta, tosi ärsyttävä asennekin lääkärillä...:hug:

Johanna mitäs semmonen imetystee on? Mä ostin Aventin käsikäyttösen rintapumpun varoiks, näytti hiukan oudolta ne sähköiset :D Voi olla, että sormet on krampissa pumppaamisesta, jos sitä maitoa sitte tuleeki reippaasti :D

( . ) NYT TURVOTTAA! Argh, kaks päivää sormet jomottanu ihan makkaroina, jalat on ihan järkyttävät, onneks reinot sentään mahtuu vielä. Huulet ja nenä on kans paisunu! Tissit on hirmu kipeet, ei oikein pysty liivejä pitämään kun painaa o_O Nyt alkaa vissiin tää mun valittaminen :D Paine alakerrassa on lisääntyny, mut supistuksia ei oo näkyny, plööh.

icy rv 37+2

Icy: meillä töissä ainakin myydään weledan still -imetysteetä ja valioravinnon mammateetä; ja niitä myydään PALJON ja hyvää palautetta tulee jatkuvasti! Niissä on siis ihan maidontuotantoa lisääviä yrttejä (anis, kumina, fenkoli) ja weledan teessä on viel sarviapilaa ja sitruunaverbenaa.:) mä ajattelin kans se ihan "manuaali"pumpun hommata aventilta, sen verran hyvää siitä on kuulunu! Jotku kyl sano et sähkösellä on saattanu saada pumpattua vaikkei käsikäyttösellä oo onnistunutkaan, mut en kyl ihan niin paljoo haluu sijoittaa..:D

Emby: hah, mä mietin tässä kans et kauankohan selkä kestää ku joutuu töissä kuitenki seisomaan tosi paljon (tänäänki oli 10h) ja nyt jo on alaselkä kipee ja säteilee reisiin..:/ no, en ehkä viel tohdi saikkarille, et koitan viel kärvistellä... Mikä sulle tuli selkään, vai onko ollu jo pitkään kipee?

Epa: nyt aletaan olee jo likellä!! Täällä ketjussa eletään nyt jänniä aikoja ku icykin tuosta kohta poksahtaa, ja Melissa, vai olisko jo synnärillä ku ei oo nyt kuulunu??:)

Täällä on tänään 40+1 ja kasassa ollaan, huomenna joudun siis raahautumaan vielä neuvolaan. :/
Viime yö oli kyllä raskauden aikanani hirvein, joka paikkaan sattui, supisteli ja jomotteli. Näytti etten pääse sängystä ylös vessaan tai saatika sitten kääntymään kyljeltä toiselle.

Epa

Johanna, mulla selkä ollu jo.. hmm.. jostain viikoista 18 kipee. Et sattuu tonne alaselkään ja säteilee pakaroihin. Sitte ko se on tosi kipee, ni säteilee ihan polveen saakka eikä juur pääse tuolista nousemaan.. Nyt se sitte sunnuntaina laitto mun oikeen jalan tunnottomaks, joten päätin, et nyt saa riittää :)
Tänään oli neuvolalääkäri ja hää sano, että vois johtua tästä raskauden aiheuttamasta liitoskivusta tai siitä, kun paikat venyy yms, et täytyy varautua siihen, ettei se siitä ainakaan parempaan suuntaan mene.. :) Mut nou hätä, oon ihan hyvällä omalla tunnolla pois tuolta hullujen huoneelta (=lue töistä).

Aiiiiiiijjjvannnn ihaaaaaana aurinkoinen tiistai! :) Joten siitä nauttikaamme :heart:

Emby^ ja nökö 27+1 :heart:

Emby^ & icy: Jep vieläkin oksennan. Tänäänkin on jo laatta lentänyt.. Söin pahoinvoinnin alussa jotain lääkettä, joka vaan pahensi oloa. Ei kuulema sitten auta mikään, jos se ei auta. NICE! :D Eli ei auta ku lepäillä, yrittää syödä ja juoda. Se lääkäri oli muuten joku sijainen ja vielä kaiken hyvän lisäksi MIES(!), joten ehkä se asenne johtui siitä. ;)

Epalle oikein paljon tsemppiä. Toivottavasti pääset pian synnyttämään.

icy
Melissa on muuten niin vissisti vauvanhakureissulla =)

Epallakin kuulostais siltä, ettei enää montaa päivää mene!

Johanna pitäiskö niitä imetysteitä juua jo ennen synnytystä vai vasta jälkeen? Sait mut ainaki ylipuhuttua, oon muutenkin innostunu maistelemaan kaikkia eri tee-laatuja, kun ei ole raskauden aikana toi kahvi mennyt alas :)

Toivottavasti Emby ei pahemmaks mee! Jos johtuu liitoskivuista, niin voihan olla, että väheneeki sitte jossain vaiheessa, mulla ainaki loppu liitoskivut tossa 30 viikon tienoilla :)

Tää kuva kertoo mun oloni paremmin ku sanat:

katso liitettä 15547

:D

Pöh, mä missään ole, kotona flunssassa ja silmätulehdusta pukkaa molempiin silmiin ja otsaan ilmestyi finni.. :D Todella hehkeä olo siis! Ja mä en synnyttämään tässä kunnossa mene. Piste. Saa Hippu pysyä kyydissä vielä tovin siis, että saan itteni taas kuosiin.. ;) Kuulosti muuten Icy ihanan helpolta, vauvanhakureissu.. toimiiko se niin, että kännyyn tulee tekstari sit kun paketti on valmis ja sen saa vaan noutaa sairaalasta? ;D

Rintapumppu oli eka hankinta, Ainun käsikäyttöinen ja oli tarjouksessa niin se lähti mukaan, ei mtn hajua millainen käytössä on..

Johanna söitkö muuten raskauden yrittämisvaiheessa jotain luontaistuotteita tms.?

Epalla saattaa tosiaan lähtö olla lähellä.. vitsi täällä tulee kyl jännättyä muidenkin puolesta kovasti, en olis uskonutkaan alussa et näin myötäelää muiden raskauksissa, niin alkuvaiheen kun loppuvaiheenkin.. :)

Iipparille isot onnittelut plussasta!:flower:

Icy söpö kuva susta.. näytät siis tällä hetkellä Barbapapan ja Pamela Andersonin yhdistelmältä turvoksissa olevien huulten kanssa..? :LOL: Turvottaako vieläkin?

Melissa ja Hippu 38+3
Kuulostaa aivan järjettömän suurilta viikoilta muuten.. :O Ens viikolla jo laskettu aika? Mitä hitsiä, mihin tää aika meni? :D

40+2 ja huomenta vaan! Viime yö oli yhtä hirveä kuin edellinenkin...Supisteli epäsäännöllisesti mutta kivuliaasti, jomotteli vatsaa ja selkää...mun tarttis 9.30 jaksaa raahautua neuvolaan. Nyt kahvia koneeseen!

Jos tää loppu aika on tätä niin en tosiaan meinaa kyllä sinne viikolle 42+ kärvistellä! :/

Iippari onnea plussasta! <3

Epa saat mun kaiken myötätunnon, tiedän tunteet kun synnytin esikoisen vasta 42+1 :D Mutta jos ajattelee positiivisesti, niin pahimmassa tapauksessa enää pari viikkoa! Mulla ei ollu kyl supisteluita riesana ollenkaa.. Mut kyl toi kuulostaa jo aika lupaavalta;)

Jenny ja Papu 21+1

icy
Melissa joo meilläpäin on ainakin niin, että tulee semmonen koodi puhelimeen ja sen kanssa mennään sitte synnärille. Joskus voi joutua vähän aikaan makoilemaan sängyssä ennen kuin se vauva sitte tuodaan pestynä ja puettuna syliin. :LOL: Voi vitsit mä jo odotin että tuut kertomaan kumpi sieltä sulle oli toimitettu ja strategiset mitat, mutta ei sitte (ja tosiaan, ethän sä nyt finni naamassa voi mennä laitokselle, olis kauhee homma muokata kaikista kuvista moinen pois) :D Ja kyllä, edelleen turvottaa nyt on ollu sormet aamusta asti makkaroina, ja kihelmöi sillee inhottavasti. Ei auta vaikka kuinka oon yrittäny vettä juua ja suolaa en oo käyttäny juuri lainkaan. Olo pitäis olla hehkee mut mulla on ainakin semmonen Tuksu-fiilis tällä hetkellä :D

Tuli muuten mieleen, jos siitä ei ois kauheesti hommaa, ni voisko noi blogit linkittää jotenki tonne etusivulle siihen listaan? Tykkään käydä niitä lukemassa mut en sit ikinä löydäkään niitä uudestaan :)

( . ) Mun jutuistani alkaa kyllä huomaamaan, että pää alkaa lopullisesti pehmetä :D Ja toiminnoistakin, tänään tonkisin lapion kanssa meijän etupihalta ruohotupsuja, ei onneks naapurit varmaan ihmetelly ku ähisin ja puhisin siellä :D Jos auton vielä tänään pesis!

Laitanpa tännekin:

Terveisiä Tyksistä! Käytiin käyrillä ja lääkärillä kun neuvolassa vauvalla sykkeet oli pidemmän aikaa +180-200, kaikki oli kuitenkin käyrillä hyvin. Vauvalla painoa nyt 3600g ja teki aika ihanan alatie tutkimuksen kätilö ja opiskelija, kohdunsuu 1cm auki ja kanava hävinnyt. Pian pääsee siis varmaan tosi toimiin! :)

icy
Neuvolassa käyty tänään, oli joku parikymppinen opiskelija talvilomasijaisena, jotenkin hassua olla potilaana samanikäiselle muikkelille, kun tottunut siihen että terkkarit on aina niitä ihania "tätejä" :D Hyvin osasi silti asiansa, vaikka aika hellä olikin otteissaan, verrattuna siihen kauheeseen mahan runnomiseen :D

Hb: 115
RR: 124/82
Sf: 37cm (+1cm)
Paino: +1800g :headwall: :O
Rt

Turvotusta on reilusti, vaavi on kiinnittynyt ja laskeutunut kuulemma hyvin alas jo. Ei siis turhaan tunnu painetta :) Sydänäänet ovat kuulemma tosi vahvat ja hyvät.

icy rv 37+5

Viimeksi muokattu:
Kestipä kirjautua tänne äsken.. varmaan yli 10 min. meni.. Hohhoh.. On niin kiireistä äippiksellä, ettei millään ehtis odottaa. ;D Kattelin muuten, et huhtikuisissa missä mäkin oon listoilla (kirjoittaminen sinne täysin kyllä jääny), on syntyny jo 9 poikavauvaa ja kaikilla lasketut ajat ollu mun jälkeen.. ja mikä hassuinta pinossa yli puolet enemmän poikalupauksia eli jos tilastoja kattelis, niin meille pitäis tulla tyttö tasapainottamaan pinoa! :D

Munkin neuvola"täti" on sellainen nuori, lapseton.. ei kauhean vakuuttavaa kuvaa saa niistä käynneistä, mut tuleepahan käytyä rupattelemassa kuulumiset. :D

Neuvolassa tänään tosiaan käyty myös:

RR: 114/76 (mä mittailen vaan kotona, neuvolassa paineet nousee...)
U-prot -
Sf 32,5 cm
RT
Sykkeet vahvat + 150 kieppeillä
Painoa olin jostain repäissyt +1400g?? Tosin viimeks ei ollu tullu yhtään ja nyt oli masu täynnä ruokaa, mut silti, hehe..

Täällä myös kiinnittyny ja laskeutunu, arveli tää terkka, että ei mee laskettuun aikaan, mutta eipä sillä kokemusta niin ole, joten katsellaan.. mä alan varautua siihen +2 viikkoa yli.. Finninkin sain jo hoidettua alta pois, et kai mä kohta olisin valmis hakemaan sen paketin sieltä sairaalasta. :D

Melissa ja Hippu 38+5

• Tykkää
Reactions: Jenny90 ja icy
Moikka!

Icy: yleensä noita imetysteitä aletaan juomaan sit ku bebe on jo syntyny, ku ei monet sit uskalla aiemmin ku ei mtn yrttijuttuja suositella... Mut hyvää palautetta niistä tulee kyl jatkuvasti!:)

Emby: joo, siks vaan kyselin ku alkaa itelläkin olla selkä jo kipee ja on aika raskasta seisoskella 10h työpäiviä ku ei kunnolla kerkee istumaan...:( no, koitan pärjäillä vielä, mutta luulen että jossain vaiheessa saan kyl kans saikkea hakea..

Joko mirameilla ja anniella on neuvolat lähellä?:) millaset on ollu olot? Toivottavasti parempaan päin!

Mesikämmen: oliks se niin et teillä oli häät toukokuussa?:) montako vierasta tulee? Onko järjestelyt hyvässä vaiheessa jo? Meillä kans häät tulossa, mut vaan sit heinäkuussa. Homma on aika hyvin jo hanskassa; miehen puku hommattu, oma puku työn alla ja omat kengät ja laukku hommattu, askartelut hyvällä mallilla, ja ens viikolla mennään hääpaikalle juttelemaan ruokajutuista sun muista.:)

Gallup: onks teillä ollu jotain mielitekoja?:) mähän oon siis ollu tähän raskauteen asti kasvissyöjä (oon syöny kalaa), mut nyt sit pari viikkoa mieliteko pakotti menemään kebabille!:D en tajuu; mä saatan vaan yöt ja päivät ajatell kebabia enkä pääse siitä yli ennen ku sitä kebabia saan!:D en oo ikinä ajatellut et tollasta tunnetta vois ees tulla!! ...ja hyväähän se kebab on, nimim. viimeksi eilen sitä söin...:p

On: 18+0 POKS! Ens viikolla neuvola!! Mitä siel toisel neukkukerralla tehdään?:)

Johanna: Joo häät on tulossa. Meille tulee vieraita n. 90. Ihan hyvällä mallilla on kaikki jo. Ei oikeastaan oo enään muuta ku kukat hankkia ja yksityiskohdista sopia pitopalvelun kanssa. Ainii ja mun puku!! En tiiä mitä mä sille teen ku se on hankittu ennen raskautta enkä todellakaan enään tämän mahan kanssa siihen mahdu! :D

Yhteistyössä