Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Tekis mieli vetästä itkupotkuraivarit. Olin jo pari viikkoa ihan hyvässä kunnossa, MUTTA tänään on taas oksentaminen alkanut. Huoh. Ei vaan enään jaksais oksentaa, vaikka tietääkin mistä se johtuu. :(

Epalle tsemppiä odotteluun! En todellakaan tiedä miltä tuollainen pelossa olo tuntuu, mutta kuulostaa todella kurjalta. :hug:

Jenny: Onnea hyvistä ultra kuulumisista!

:) Myöhäiset poksumiset täältä, 26 tuli täyteen maanantaina :) IhQ!

Äitiyspakkauksenkin hain eilen :) Khihihi ^_^ Oon so happyhappy! :heart:

Mesikämmenelle paljon tsemppiä pahoinvoinnin kanssa. On varmasti rankkaa : /

Emby^ ja nökö 26+2

Johanna Olot vaihtelee. En kyllä vieläkään pysty tyyliin postilaatikkoa kauemmas poistumaan kotoa, enkä joka päivä edes sitäkään, että se taitaa kertoa jo paljon. Välillä olo on tosi kurja ja välillä, esim. nyt, melko hyvä. Päivät vietän sohvalla maaten ja vessanpönttöä halaten. Muuhun en pysty. :/ Onneksi oon kuitenkin ainakin tähän asti saanu edes jotain syötyä ja juotua joka päivä, etten ihan mesikämmenen kohtaloa oo kokenut..

Mesikämmen:hug: Tsemppiä!

Epa Onnea viimeisiin päiviin!:hug: Toivottavasti pääset pian laitokselle!

Icy
En vielä oikeen tiiä näistä asioista, niin oliko limatulppa merkki syntymisen lähestymisestä vai?

ttty Voi, taidat olla kohtalontoverini!:hug:

Voi Annie! Tsemppiä sinullekin! Tiedän tuon tunteen ihan liian hyvin!! Toivottavasti saat pidettyä nestetasapainon kunnossa, ettet tiputukseen joudu. Se on kamalaa. :(

Johanna88: Tänään on 19+0 ja rakenneultra on vasta 4.4. Saishan tämä jo pikkuhiljaa helpottaa, että pääsisin vielä hetkeksi kouluun.. Toisaalta saahan sen koulun myöhemminkin käytyä. Oma ja vauvan hyvinvointi on nyt tärkeintä.

Emby: Oo äitiyspakkaus. Vitsi ku pääsis jo itekki hipelöimään!! No ei oo enää pitkä aika mullakaan. :D

Tänään tosiaan poksutaan 19+0!! :heart:

Tuli tässä mieleen maha-asia! Galluppina haluaisin tietää koska
A)itse huomasit mahan pyöristyneen
B)lähipiiri ja muutkin uskalsivat udella perheenlisäyksestä mahan perusteella?

Musta tuntuu jo nyt, että vatsa on hieman pyöristynyt, vaikka suht aikaisilla viikoilla mennään..voihan se toki turvotustakin olla.. mies huomaa sen myös :D ihan tosi tiukkoja paitoja en viitsi tässä
vaiheessa käyttää..
Mulla on normaalisti tosi timmi maha, joten pienenkin turvotuksen kyllä erottaa!

BTW en vieläkään ole kokonut oksenteluun johtavaa pahoinvointia enkä juuri muutenkaan!!
Ruoka vaan ei aina maistu. Ennen olin kaikkiruokainen, nyt oon joutunu rajoittaan. Normaalia??

Viimeksi muokattu:
icy
Miramei vähäinen vuoto ei välttämättä tarkoita vielä mitään! Jos tulee kipuja tai alkaa kunnolla tulemaan verta, niin kannattaa soittaa päivystykseen, silloin todennäköisesti on kyseessä keskenmeno. Monella tulee alkuraskaudessa nuita vuotoja, piinaavaa odotusta vaan silloin. Ultralla voi tietty tarkistaa tilanteen, taitaa vaan joutua menemään yksityiselle? Toivottavasti vuoto lakkaa ja raskaus jatkuu normaalisti! :hug:

Emby mitäs tykkäsit äitiyspakkauksesta? Mun mielestä se oli ihan kiva ja kattava, ehkä hiukan enemmän pojille suunnattuja vaatteita?

Pahoinvoiville en osaa sanoa muuta kuin voimia! Muistan kyllä kuinka pitkiltä päivät tuntui, kun väkisin yritti juoda ja syödä, silti laatta lensi ja voimat oli ihan loppu muutaman viikon jälkeen. :$

Annie yleensä limatulpan irtoamisesta menee max 1-2vkoa synnytykseen, toivottavasti täälläkin pitäisi tuo paikkansa kun on niin isonkokoinen vaavi jo. Kolmena aamuna tullut nyt samanlaista vuotoa, tosin voi olla myös jotain alkavan hiivan aiheuttamaakin kertoi neuvolatäti |O

Lääkärineuvolassa kävin tänään, ja kaikki vaikutti ihan ok.

Paino: +1,4kg/vko (kiitos turvotuksen ja ummetuksen)
Pissa puhdas
Sf: 35cm (+sentti viime kerrasta, tosin nyt mittasi lääkäri)
Kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm, kohdunsuu pehmeä
Paineet: 120/85

Mieki luulin, että saataisiin jotain painoarviota, mutta ei. Tai no joo, lääkäri totesi "hyvänkokoinen, saa syntyä vaikka heti". :eek: Alkaa jo vähän jännittämään!

Viimeksi muokattu:
Epa toivotaan, että pian pääset synnyttämään!! Oliko niin, että jos viikkoja tulee se 40 täyteen niin sitten aletaan käynnistellä, vai miten se menikään? Jaksamista odotteluun!:hug:

Raskausarvista piti vielä se sanoa, että enitenhän niiden syntymiseen tai siihen ettei niitä synny niin vaikuttaa oma kudostyyppi. Rasvailulla/öljyillä voi vaikuttaa enemmän tohon pintakerrokseen, mutta ei oikeastaan syvempiin kudoksiin.. eli niitä tulee jos on tullakseen..

Miramei kuulostaa vielä normaalilta toi pieni vuotelu, toivotaan kovasti, ettei ala kovempi vuoto/kivut!!

Gallup Mulla oli littana vatsa ennen raskautta ja varmaan viikosta 7-8 alkoi olla turvotusta niin että miehen kanssa huomattiin se. :) Eli omalla kohdalla tosiaan tosi nopsaan alkoi näkymään, toisillahan menee pitkään ennen kun mitään näkyy. Turvotus vaihtui vauvamasuksi vähän huomaamatta. Painoa alkoi kertyä vähitellen rv 12 jälkeen. Töissä kerroin raskaudesta viikolla 12 ja siihen asti pidin löysempiä paitoja, silloin kyllä oli selkeä kumpu jo. :)

Icy sulla on niiiin lähellä synnytys, jos limatulppaakin irtoaa?? :D Jännittääkö itse synnytys? Meijän neuvolalääkäri sanoi, et jos kohdunsuu on pehmeä niin vois olettaa, että 1-2 viikon sisällä käynnistyy synnytys. Hui. :D Täälläkään ei mtn painoarviota saanu.. Kysyin siitä niin lääkäri sanoi vaan, et sf-mitan perusteella voi veikata, mut sehän nyt on niin epätarkka ettei tosikaan.. Sanoi vaan meille viimeks et sirolta tuntuu..

Mulla ei ihmeempiä tuntemuksia, huomenna taas neuvola. Harkkasuppareita nyt tulee paljon, mut muuten entisenlainen olo yhä.. Pientä flunssaa yrittää pukkaa, toivottavasti ei tuu kunnolla päälle. : / Huomenna olis sit synnytysvalmennus.. pääsee näkee paikat miehen kaa, mä oon ite joskus harjoittelussa siellä ollu, mut onhan nyt aivan eri tilanne siellä palloilla ku ite on synnyttäjänä. :D

icy
Melissa kieltämättä rupeaa hiukan jännäämään! Olo on hassu, kun hetkessä saattaa mieli muuttua ääripäästä toiseen; ensin odottaa innolla että synnytys alkaisi ja sitten hetken päästä tulee kauhea paniikki "AARGH EI VIELÄ!" ja tekis mieli mennä peiton alle vaan piiloon :D Ens viikolla ois hyvä syntyä, tulis täydet viikot ja toisekseen miehellä on talviloma, niin on ainakin tossa hollilla sitten lähtemään mukaan :) Tulis vauvasta sittenkin tämmönen samanlainen temperamenttinen maalisoinas kuin äitikin :D Neuvolantätikin veikkaili, ettei enää nähdä, kun hän jäi kahden viikon lomalle nyt. :whistle:

Galluppiin: mä huomasin itse mahan pömpötyksen siinä nt-ultran tienoilla, eli n. rv13. Muutaman viikon päästä alettiin sitten töissäkin jo huomaamaan. Tosin mulla ei mitään timmiä vatsaa todellakaan oo ikinä ollutkaan, joten aika tarkkaan olis saanu mun makkaroitani kytätä, että ois huomannu :D

Huomaako tästä kuvasta jo raskauden? :D Eilen otettu, siis 36+4, ei kyllä kuvasta näy että ois kauheesti laskeutunut, lääkäri sanoi kans että sais vielä laskeutua enemmän, niin ois helpompi synnytellä.
katso liitettä 15484

Nukuin viime yön hyvin ja nyt on mielikin tosi pirteä taas! Sairaalakassikin on pakattu, vaavin sängyn laitan tänään vielä valmiiksi. Mulla on kauhea himo päästä ostamaan pihakukkasia, mutta ehkei nyt ihan vielä kuitenkaan kannata... Ennen en oo yhtään jaksanu mitään kukkasia laittaa, ehkä jonkun amppelin ostin (sekin kuoli parissa viikossa, ois vissiin vettä tarvinnu) mut nyt tulee hinku kun katsoo jotain puutarhalehtiä. Mitä ihmettä mulle tapahtuu :LOL:

Icy Voiko olla enää samanlaisemmat mietteet synnytyksen suhteen!! :D Toisaalta joo innolla odotan et tulis jo lähtö, mut sit tuleekin se itse synnytys mieleen ja tekee mieli vetäytyä koko jutusta. :D Käytiin just äsken tutustumassa synnytyssairaalaan ja synnytyshuoneisiin ym. ja apua.. tuli pikku paniikki et kohta täällä ollaankin tositoimissa kärvistelemässä jossain suihkussa/synnytysjakkaralla.. uuh. :D Onko sulla mikä päivä sitten itellä synttärit? Hahha, ehkä sun kuvasta just ja just huomaa et raskaana saatat olla, eikä vaan joulun jälkeisiä kiloja.. ;)

Mesikämmen ei kai sun pahat olot tullu nyt takaisin..? Toivottavasti ei.. Etköhän sä oo jo ihan tarpeeks niistä kärsiny! Onks sulla siis viikolla 23 se rakenneultra? Aika pitkälle joudut odottelemaan..

Mulla oli tänään taas neuvola ja paino viime viikkoon nähden +0.0 ja sf-mitta jämähtänyt siihen 32cm.. Onkohan meijän Hippu oikeasti tosi pieni kooltaan..? :O Kivempi tietty synnyttää, mut ei se o kiva jos toinen ei kasva kunnolla. Ei terkkari yhtään huolissaan ollu tai mtn, sanoi et on laskeutunu ja painoa ei enää tarvikaan tulla. Ei ole turvotuksia ja vatsa toimii oikein hyvin, kiitos Vi-Siblinin. :p Kai näillä sit mennään, itelle tulee vaan sellainen olo et hetkinen.. mut kai ne asiansa osaa!

Hei ja tiiättekö mihin ihmiset täältä katoaa sitten kun lapsi syntyy? Tiety osa varmaan jättäytyy pois näistä kuvioista, mut muut.. yritin katella tuolta syntyneiden puolelta ja tosi hiljaista on keskustelu siellä..

Melissa: No ei mulle varsinaisesti luvattu niinkään. Viimeisen neuvolan sain 40+2 ja sillon laitetaan ä-polille lähete jos siis sinne vielä menen. Ja sieltä sit odottelen kutsua kontrolliin/käynnistykseen.

Mun täytyy nyt purkautuu. Oon elokuisten FB ryhmän perustaja, no sit jossain vaiheessa ne naiset alko puhuu siitä et sinne ei otettais ku tietyn verran ihmisiä mukaan. Se on toki ihan ymmärrettävää, kun jutellaan "kasvotusten" mutta mun mielestä pitäis olla joustavuutta. No nyt sit olin luvannu yhelle naiselle että lisään sen sinne ryhmään ja olin lisänny sen jo fb kaveriks ennen ku huomasin et jee jäsenmäärä 55 on täynnä. No kysyin sit muilta jäseniltä, että ku oon kerran luvannu jo ni voidaanko me ottaa tämä yksi mukaan ryhmään vielä? No heidän mielestään ei, mun on vaan ilmotettava sille naiselle, että jäsenmäärä on nyt täynnä, sorry. Mä en todellakaan kehdannu, joten rupesin sit marttyyriks, lisäsin sen naisen siihen ryhmään ja erosin ite. Ja tää oli pakko purkaa täällä ku en haluu että kukaan niistä näkee :D ARGH!

Pienet murheet on mullakin.. No mites te jakselette siellä loppumetreillä olevat? Joko alkaa lantio repeilemään liitoksistaan? :D Mulla on alkanu olee sellasia oireita, että mulel tulis suonikohjuja pohkeisiin. Ne kun on perinnöllisiä ja meidän äidillä on, plus sitte aiemmat synnytykset vaikuttaa siihen, ja tää on kuitenki toinen raskaus.. En vaan kestäis, ne on niin rumia..

Kävin eilen ekaa kertaa uudessa neuvolassa täällä Porvoossa ja se neuvolatäti oli muuten mukava mutta tiedättekö kun joku tuijottaa silmiin puhuessaan. Siis vaikka kaks minuuttia putkeen räpäyttämättä! Se oli just sellanen! Hirveen kiusallista oli se keskustelu ja yritin tuijotella seiniin. Ja sit ku olin sanonu jonkun asian, ni se saatto tuijottaa mua hiljaa vaikka kuinka kauan ennen ku sano ite jotain :p

Tänään Ikeaan! Vaikkakin vaan kattomaan pikkusiskon shoppailua! :D

Jenny ja Papu 20+3

Melissa: Mulla oli maanantaina ihan järkyttävä olo ja oksensin 3 krt. Loppuviikko ollut onneksi helpompi, mutta paha olo mulla on koko ajan. :( Rakenneultra mulla on 22+0. Ihmettelin itekki, että miksiköhän noin pitkälle menee.. Siinä lapussa minkä neuvolasta sain oli, että se tehtäis 20+0-21+6 eli meillähän se menee päivän yli! :D

Jenny: Hihi! Mäpä näin tuon sun tekstin! Tosin mä voin liittyä tuohon sun purkautumiseen, koska en päässyt ryhmään mukaan! MUR! ;) Mitäpä jos perustaisit uuden ryhmän? Vaikka meille kakskymppisille? Ja laitat sinne, että sinä päätät jäsenmäärän ja piste? :)

icy: Just ja just huomaan raskauden tuosta kuvasta. ;) Älä nyt vielä sentään pihakukkasia ostele. Paleltuvat raukat vielä. :p

Mä en kyllä yhtään muista millo huomasin mahankasvun. Olisko ollut joskus 15 tai 16 viikon kohalla.. Mä en niin hirveesti keskittynyt asiaan, koska mulla oli niin kamala olo. Huomasin asian oikeastaan vasta sitte, kun yritin tunkea itseäni normaaleihin housuihin enkä enää mahtunutkaan. Sen jälkeen tututki alko jo masua ihmetteleen.

Mesikämmen ja masukki 19+2

Moikka!
mikä on miramein tilanne??

jenny: ai mä en myöskään ees tienny tollasesta ryhmästä! olis varmaan ollu kiva päästä mukaan, mut ei sit jollei enää huolita!:D

mesikämmen: mäki ihmettelin et aika myöhään sulla on toi rakenneultra tosiaan!:O meillä kans vasta 20+6, ja must seki on kovin myöhään!:D tsemppiä huonovointisuuteen; pidän peukut pystyssä et alkais jo helpottaa!!

annie: onko sulla viel paha olo? toivotaan että sulla kans alkais auvoisemmat ajat!:)

gallupiin: mun mielestä maha alko sillee pömpöttää joskus vko 15+, mut jo sillon 7+ viikoilla oli sellanen kova... nyt vkolla 17+0 on jo hyvä kumpu!:D nyt viel ku ostin sellasen mamaliciousin tunikan mis on nauha tossa rinnan alla, huomaa hyvin, et on alkanu maha pyöristyä ylhäältä asti!:) muutamat utelut oon täällä töissäkin jo saanut asiakkailta, mut ei varmaan moni viel kehtaa kysyä ku ei sitä niin selvästi nää..

ON: viel puoltoista viikkoa neuvolaan!:/ inhaa tää ainainen odottaminen!! heh, no kyllä ainaki selkä- ja nivuskipujen puolesta kaikki on hyvin, mut liikkeitä en vielä tunne ku on istukka etuseinämässä.:(

ai niin! gallup: onko tiellä doppleria kellään? mitä ootte tykänny?

Johanna vähäinenkin vuoto on loppunut tai tauonnut, ei kipua, ei mitään.. Kauhea väsy vaan ja rinnat kipeenä... muuten oon aikalailla oireeton!

Onko täällä ketään jolla ei ole ollut oksenteluun johtavaa pahoinvointia??

Viimeksi muokattu:
icy
Toi on kiva idea, perustaa meinaan vaikka tälle porukalle (ja sitä mukaa voi mun mielestä ottaa uusia mukaan kun plussanneita tulee) se FB ryhmä :) Mua ainakin kiinnostais jatkaa jutustelua synnytyksen jälkeenkin jossain ja samalla näkis, miten teillä muilla menee. =) Toki ei varmaan näin usein tule koneella notkuttua, mutta kuitenkin.

Onneksi Miramein vuoto loppui! Ei kannata tosta oireettomuudestakaan stressata, yks mun tuttu sai tietää vasta viikolla 15 olevansa raskaana, kun mitään oireita ei ollut ollut. Muutamana päivänä oli tullut vuotoa ja oli luullut vain niukemmiksi kuukautisiksi. Hällä kesäkuussa laskettu aika ja kaikki sujunut mallikkaasti :)

Melissa 24. pvä ois tän mamman synttärit, saapa nähdä ollaanko osastolla viettämässä juhlia :p Ihan varmaan silti mitään ei tapahdukaan pitkään aikaan, kun oon olevani näitä ennakko-oireita bongaillu tässä. Lisäksi oon vielä niin hyvällä ja energisellä tuulella koko ajan, kun jotkut sanoo, että äidin pitää olla olotilaansa tosi kyrsiintynyt että tulee sitten sellanen olo, että tekee kaikkensa saadakseen vauvan ulos :D Onko sulla ollu mitään suppareita tms vielä?

Jenny kyllä täällä ainakin lantiossa on semmoset paineet välillä, puuh! varsinkin istuessa. Kävellessä ei oo pariin päivään tuntunut mitään kipuja/painetta, siks oonki hiukan pettyny, etteikö mittään edistystä tapahdukaan :confused:

Mesikämmen nii juu, eihän niitä kukkia saa päästää jäätymäänkään :D Hyvä minä. Kokeilitko muuten tohon pahoinvointiin niitä rannekkeita? Mä en niistä kyllä mitään ihme-helpotusta saanu, toisilla taas on auttanut.

Koira seurailee mua koko ajan, makoilee jalkojen päällä ja vinkuu mun perään...Kai sekin aavistaa jo :)

Epa ok.. toivottavasti et nyt joudu odottelmaan sinne täysille viikoille asti, vaan pääsisit synnyttää ennen sitä. :heart: Onko nyt ollu ennakoivia tuntemuksia?

Jenny täytyy kyllä sanoa, et onpa ärsyttävää jos noin tarkkoja pitää olla jonkun ryhmän koon suhteen.. ja jos sä vielä oot sen perustanu! :/ Ihanan marttyyria toimintaa, mä olisin varmaan tehny samoin.. :D Olisin myös kiinnostunu muuten ryhmästä..! Olis tosiaan kiva vaihtaa kuulumisia myös synnytyksen jälkeen, vaikka tosiaan vähän vähemmälle varmasti jää, mut kuitenkin. :)

Ootko Jenny käyttäny tukisukkia/sukkahousuja? Toivotaan nyt et ei tuu suonikohjuja, ei varmasti o kivoja ne.. :/

Mesikämmen kurja et on huonoa oloa edelleen ollu, mut onneks loppuviikon oksennukset on jääny sentään pois.. Mulla auttoi jonkun verran ne pahoinvointirannekkeet, oliko vaan psyykkinen vaikutus niillä, en tiiä. :D On sulla sit tosiaan aika myöhään rakenneultra.. mut kunhan jaksaa odottaa, niin näkee ainakin paremmin rakenteet ym. :)

Miramei mä en oksentanu koko alkuraskauden aikana, eikä muutenkaan ihmeempiä oireita ollu. Paitsi että olihan, vatsakipua monta viikkoa, vihlovaa, venyttävää, pistävää, polttavaa jne. Jonkin verran kuvotusta ja pahoinvointia myös, mut ei tosiaan oksentelua.. ja näin pitkällä potkitaan jo, joten älä huoli. :heart:

Gallup ei ole doppleria..

Icy olisikin hauska, jos teille sattuis syntymään vauva sun synttäripäivänä. Paras lahja ikinä. :) Sama juttu tossakin suhteessa täällä suunnalla.. oon odotellu sitä kyrsiintymistä! Kaikki on sanonu et viimeiset viikot on ihan hirveitä, ei jaksa eikä pysty tekemään mitään ja tosiaan on niin valmis saamaan vauvan ulos.. mut ei mullakaan noita tuntemuksia vielä ole! :D Mä nyt yritän nauttia tästä ajasta.. vaikka taaperran ku ankka, kävely sattuu hitsin paljon, jopa Prisma tuntuu aivan liian isolta kaupalta meikäläiselle tällä hetkellä.. :D Pissattaa, yöllä puutuu kädet ja selkään/lonkkaan alkaa sattua, joten vaihtelen asentoa kyljeltä kyljelle ja se vasta sattuukin häpyluuhun.. ja oman kroppani voisin saada takaisin, kiitos vain.. :D Mutta en valita, tää kestää enää max nelisen viikkoa, sit taas alkaakin uudet kuviot. :) Kysyit tuntemuksista niin kovettumisia tulee hyvin paljon päivän/yön aikana, jonkin verran on ollu nyt myös kivuliaita mukana et se on uutta. Muuten ei ihmeitä, limatulppaa en ole bongannu tai muitakaan merkkejä, mitkä vois puhua sen puolesta, et synnytys olis kohta käsillä.

Tuntemuksista vielä piti se sanoa, tai ei tää seuraava "vaiva" mitenkään synnytystä varsinaisesti ennakoi.. mutta yks aamu vaatteita vaihtaessa oikeasta tissistä tipahti pisara maitoa. :D Ei oo ennen mitään tullu.. ja pitihän sitä testaa sit myöhemmin et jos hieroo rintaa ja puristaa kevyesti niin tulee pisara maitoa.. :D Mun elimistö siis toimii.. jeee. :D On tää vaan niin outoa tää kaikki et miten oma kroppa toimii. :D :heart:

No mä pistän pystyyn sellasen ryhmän SALAISENA FB:hen. Kuka haluaakin mukaan liittyä, mut löytää FB:stä Jenny Pauliina Harkima | Facebook . Lisää kaveriksi ja lähetä viesti ihan varmuuden vuoksi, etten lisäile ryhmään kaikkia jotka mua lisää kaveriks:D Salainen tarkoittaa myös sitä, ettei sitä löydä hausta ja kukaan ystäväsi ei tiedä ryhmässä olostasi. (Moni miettii uskaltaako liittyä kun ei ole kertonut vielä raskaudesta.)

Mulla on ainaki pitkin päivää Fb auki ja sinne on kiva postitella masukuvia, vauvakuvia jne:)
Ja mun puolesta jos teillä on ystäviä, jotka ei ole kaksplussassa mutta saattais olla kiinnostuneita kuulumisten vaihtamisesta FB:ssä, niin ovat myös tervetulleita.

Laitan ohjeet myös etusivulle niitä varten jotka plussailevat myöhemmin:)

moikka!

miramei: mulla ei tullu oksennusta ollenkaan (yks pieni "puklu" kylläkin) alkuraskaudessa, et nou hätä! kyl säki kerkeet oireista omas saamaan, nimim. selkä ja nivuset juilii niin perhanasti!:D

icyllä ja melissalla ja epalla alkaa olemaan jo jännät paikat!! tsemppiä kaikille viimeisiin rutistuksiin!:) heh, mullakin on tullu jo maitoa, unissani nimittäin!:D nään tosi usein unta jo vauvasta!:)

on: hah, just ku vihdoin melkeen parin viikon odottelun jälkeen sain eilen hopeisen bolakorun kultasepänliikkeestä, niin se ei toiminu!:( nyt sit taas tilataan muualta uus; katotaan koska se tulee...

Miramei Nauti siitä oireettomuudesta! Mulle ainakin sopisi oireeton raskaus, varsinkin nyt kun tiiän miten kauheaa tämä voi olla! Minäkin tiiän ihmisiä, joilla ei oo mitään kummempia ollut ja silti kaikki hyvin. :)

Mulla on kans maha turvonnu, siis ihan heti turpos eikä oo enää normiksi laskenu muuta kuin hetkeksi pahimpina oksupäivinä, kun en oo paljoa saanu sisällä pysymään. Joinain iltoina maha on niin turvonnu, että näytän siltä kuin oisin jo yli puolessä välissä...

Johanna
Oon nyt pari päivää voinut hieman paremmin, eli oon jaksanut olla pystyssä jopa paria minuuttia kauemmin, mutta en kyllä vieläkään jaksa edes kaupassa käydä. Toivon vaan, että tämä olo pysyisi tämmösenä tai jopa paranisi, ei enää huvittais pitkin päivää oksennella.

Mesikämmen Tähän asti oon onnistunut aina edes hieman jotain saamaan pidettyä sisällä. Ruokavalio ei tosin oo nyt olut nii hyvä kuin oli alunperin tarkoitus, sillä joskus menee vain mehujää ja sipsit, mutta pakko kai se on nyt keskittyä siihen, että ei tosiaan joudu sinne tiputukseen.

Tsemppiä viimeisiin hetkiin Icy, Melissa ja Epa!:)

Yhteistyössä