Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Melissa: Nyt on menossa rv 17+2. Tosiaan oksentanut olen sen 10 viikkoa, että toivon todella nyt olon helpottavan. Kyllä mulla on vieläkin koko ajan semmonen äklöttävä olo, mutta nyt saan sentään syötyä ja juotua. Toivottavasti ei tarvi enää tippaan mennä!

Annie: Se aika tuntuu tosi pitkältä, mutta meni loppujen lopuksi tosi äkkiä! Tsemppiä odotukseen. :) Niin ja tuohon kierron pituuteen, josta teillä oli puhe neonrozen kanssa. Mulla laskettiin neuvolassa LA ja viikot 28 päivän kierron mukaan, vaikka mulla on ollut kierto 30-32 tai oikeestaan yleensä se on heitelly miten sattuu. En sitten tiiä onko se ihan yleistä, että menevät sen 28 päivän mukaan.

Epa: Aloin nauraa kippurassa ajatukselle, että kesken saunaillan alat synnyttämään. Siinä olis jo tuuri kohillaan! :LOL:

Mun LA on muuten 8.8. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikkelis pitkästä aikaa!!:)

...ja onnittelut annielle, mirameille ja neonrozelle!!<3 heh, kiva saada lisää alkumatkan porukkaa tänne ni saahaan keskustelua pidettyä aktiivisena!:) niin, ja aika jännää, meinaa mullakin oli se yk10 se tärppikierto!:)

aamupalagallup: mulla sit taas on oikeastaan hiilarit maistunu tosi hyvin ku oli huonoa oloa (mikä on nyt loppunut, *kop kop*!!) ja nyt sit taas maistuu smoothiet (en kylläkään viiti pelkästään itelleni sellasta tehdä ku kerralla onnistun tekemään niin paljon aina, eli leipää menee edelleen, paitsi vkl).... mullakin se pahempi olo oli yleensä iltaisin, mutta kyllä yks aamupalakin meinas syömättä jäädä ku oli sen verran etova olo. mutta en valita, tätähän on toivottu, eli hyvin voidaan!:)

uutta galluppia: mammavaategallup: ootteko ostanu äitiysvaatteita? mitä? mä ostin edellispäivän helsinginreissulta mammafarkut ku en omista ku yhdet farkkulegginsit, missä pitää kuitenkin aina olla vyö suht napakalla et pysyvät päällä, ja alko vyö ikävästi painaa masua... haha, ja ku en tosiaan omista noitten farkkuleggareiden lisäks ku yhet muut housut (siivoilin niin innolla viime vuonna kaappeja et vaatteita on tosi vähän) ni täytyyhän ne päästää jäähylle et on sit tavoitehousut taas odottelemassa ku tirri on syntynyt!:D

On muuten sairaan mukavat nää farkut, ja makso sen 45,90, et ei ollu mun mielestä ihan kohtuuttoman hintaset!:) että suosittelen kyllä hankkimaan jos arvostaa mukavuutta!:D

ON: jaahas, nyt sit taas yks viikko lisää tähän odotukseen, ja tosiaan tässä viikon sisään on kyl pötsi alkanu selkeesti kasvaa, et kohta ei enää paljoa tätä raskautta peitellä!:) ihan kiva vaan, et voi uimahallissa kulkea ylpeänä maha pystyssä, eikä niin et näyttää vaan hyvin syöneeltä.:D

seuraavaan neuvolaan on viel melkeen neljä viikkoa aikaa!! että voi odottavan aika olla pitkä!:D ...ja tuoreessa muistissa on kyl sekin, miten kauan sitä ekaa neukkua sai odottaa! mä taisin soitella silloisen arvion mukaan vko 5+5 (oikeesti oli 6+0) ja aikaa sai odottaa muutaman viikon, ja ne viikot vasta pitkältä tuntui! ja sit viel ne viikot ku odotti ekaa ultraa! huh! tsemppiä teille ekaa neukkua odottaville! mä odotan viel sitä hetkeä ku tuntuu että aika on menny hujauksessa, koska mun mielestä se ei edelleenkään kulu!:D

kyselyä turkulaisille: kävittekö petreassa niillä luennoilla kun oli? ootteko ottanu selvää noista turun mammakerhoista?:) me käytiin muilla luennoilla, mut eka jäi välistä, joten mennään paikkaamaan se varmaan sit sinne toukokuun ryhmään: oli kyllä ihan mielenkiintoisia juttuja! mä en oo viel kattonu mitään mammakerhoja, mut vois varmaan katella et mitä kaikkea täältä löytyy ni saa sit heti jotain rutiinia arkeen ku olis harrastuksia (ihan niinku mulla mitään kiirettä olis :D)...

tulipa pitkä sepostus.:D

...haha, saanko vielä jatkaa: onko joku hankkinu bolakorun? mitä ootte tykänneet? aikooko alkupääläiset hankkia? mä sellasta hopeeta himottelisin, mutku ei avokki tajuu ostaa!:D täytynee varmaan ite sit vaan tilata...:) samahan se sinänsä on kumpi sen ostaa ku yhteiset rahat on kuitenkin, mut ajatuksena olis ollu kiva saada se, jos tajuutte..:D
 
Ihanaa ja onnitteluja uusille plussanneille, johan oli aikakin saada lisää "pitkänmatkalaisia" joukkoon!

Mä oon ihan unohtunut tonne fb:n puolelle, kun siellä on ihan kivat löpinät lokakuisilla, liittykää joukkoon te muutkin joilla la lokakuulle tulee! Ja toki muillakin kuukausilla taitaa olla omia fb-ryhmiä samalla lailla.

Mä kävin tänään ekassa neuvolassa ja viikot on 8+4, muutaman viikon päästä sitten sinne np-ultraan, jaiks! Me ei alkuraskauden ultraan haluttu mennä, kun ei sieltä vielä niin paljon näy eikä se olisi mulle antanut mielenrauhaakaan sen enempää kuin siksi päiväksi :)

Mulla viime viikolla alkoi toi pahoinvointi aika pahana, tai no en ole oksentanut mutta kokoajan ollut todella huono olo ja yökin kyllä tyhjää jokusenkin kerran, kun erilaiset normaalit hajut etoo... Onneksi neuvolantäti lupaili, että 10-viikon jälkeen pitäisi helpottaa. Sitä odotellessa... Aika tuskaa on ollut noita karjatilan töitä tehdä tän väsymyksen ja pahan olon kanssa.
 
Annie minä päivänä sulla neuvola? entä ultra? Koska neonrozella?
Onko alkupääläisillä ollut pahoinvointia (tai oliko teillä vielä muistissa, jotka jo pitkäällä ovat)? Mulla ei juuri nimeksikään! Onko ihan tavallista että laatta ei lennä? :D Palelee kyllä ja väsyttää. Nälkä iskee välistä ihan tosissaan. Tietysti voi olla, että mulla se paha olo tekee vasta tuloaan..

Johanna ja muutkin, käytättekö uidessa tamppoonia tms?

Minulle neuvolan täti laski puhelimessa lasketuksi ajaksi 23.10, vaikka todellisuudessa se varmaan on 30.10-1.11!

Kiitokset vielä kaikille onnitteluista! Aika jännää oottelua tämä alkuaika..niin epätodellista....
 
Bolakorusta, mulla on. :) Ostin fb:n kirpparilta yhdeltä naiselta. Hopeisen missä on kuu ja tähtiä :) Tykkään! Heiluttelen sitä yleensä, kun nökö oikee innostuu liikkumaan..

Turkulainen olen (tai siis Kaarina), mut siis.. mitkä luennot? o_O :D

*muoks* Niiiiiiiin ja noista äitiysvaatteista, mulla onn.. aika monetki housut. Sain muovikassillisen ilmaseks fb:n kirpparilta ja siitä sit karsisin mulle sopimattomat pois jaja paitoja on kans joku alle kymmenen. Niitä saanu kavereilta / tutuilta. :) Kirppareilta löytyy kyl tosi hyvin, et sinne vaan penkomaan! :)

Emby^ ja nökö 24+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
icy
Melissa arvaa vaan jänskittääkö kuinka suuri vauva onkaan tulossa :D Onneks on silti koko ajan kasvanut tasaisesti, mutta onhan se hurjaa, että keskikäyräläisellä toi 35cm on rv40!

Matkustuksesta, viime viikolla tuli käytyä Raisiossa vielä eli reippaan 100km päässä. Oon aatellu, että niin kauan kun olo on hyvä (paikat kiinni) ja persiis vaan kestää niin uskallan kyllä just tuon verran kyllä matkustella. :)

Teille pahoinvoiville lohdutukseksi, lääkäri ainakin sanoi mulle sillon ekassa lääkärineuvolassa kun melkein pari kuukautta myös päivittäisestä oksentamisesta kärsein, että yleensä se on vain merkki siitä, että kaikki menee niin kuin pitääkin. Hormonit hyrrää ja pikkuinen tarraa kovasti kiinni =)

Äitiysvaatteita en oo ostanut kuin yhden t-paidan ja yhden neuleen. Housuina on tullu käytettyä semmosia legginsien tapasia, vanhat paidat on mahtunu ihmeen hyvin :p Shoppailen sitte kunnolla kesän jälkeen kun oon sitte tosi timmi :D tai sitten en... :D

Bola-korua himoittin miekin aluksi, ja ennen joulua miehelle siitä vihjaisin, mutta ei hää muistanut. Ei oo sitte itte tullu hankittua.

Mä en oo ainakaan uidessa käyttänyt tampoonia, ei oo tullu ees mieleen että pitäis? :O Ei neuvolantätikään oo mittään maininnu, vaikka oon kertonu uimassa käyväni.

Ootteko kirjoitellut/aiotteko kirjoittaa jotain päiväkirjaa tms raskaudesta? Mää meinasin, että tekis semmosen leikekirjan, mihin vois sitte liimata raskaustestiä (on se Predictor tallessa kun sen pitäis säilyä :D) , ultrakuvaa, masukuvia, mietteitä jne. Saiskohan tosta miehestäkin otettua masukuvan? :D
 
Viimeksi muokattu:
Icy mulla sitä pahoinvointia ei vielä ainakaan ole, muita oireita kylläkin.. Toivottavasti on hyvin tarrannu kiinni kuitenkin :) Oon kyllä syönyt B-vitamiinia, sillä eräs ystäväni kävi alkuraskaudessa ihan lääkärissä, kun oksensi kokoajan, niin lääkäri neuvoi ostamaan B-vitamiinia niin oksentelu oli loppunut kuin seinään!!

Johanna et oo tyhmä, kysymys ehkä on :D Oon vaan kuullu et jotku pitäny raskaana olessa uidessa tamppoonia, mut eikö se nimenomaan ime kaikki vedet sisään? :D Sillä kysyin.

Bola-korua olen myös harkinnut..oon koruihminen. En vaan osaa päättää tuosta valikoimasta :)
 
Miramei mulla alko se paha olo toden teolla joskus 7+2, tällä viikolla oli ihan pahimmat päivät (nyt siis 8+4) ja yheksännellä viikolla muutenki pitäs toi yrjöhormoni olla korkeimmillaan, vaikka eihän se tietty kaikilla niin kovasti vaikuta. Ja toiset sitten voi pahoin koko raskauden ajan... Mä elättelen toivoa että ensi viikon jälkeen helpottaisi, kuten neuvolantäti veikkaili.
 
icy: Mä kirjotan raskauspäiväkirjaa netissä osoitteessa meilletuleevauva.net :)

Bolakoru: Omistan mut en ole juuri rv22 jälkeen käyttänyt :D
Tampoonista: Raskausaikana ei saa käyttää tamppooneja ei edes uidessa. Vuotoihin pitää käyttää ainoastaan siteitä. Tampooni voi aiheuttaa jonkun tulehduksen koska ei sitä kunnon vuotoa ole, eihän pelkkään valkovuotoonkaan saa käyttää tamppooneja.


Epa ja Jokke 37+5 (vähiin käy ennenku loppuu)
 
Miramei Mun laskettuaika on 31.10-1.11, eli meillä saatta olla sama laskettuaika!:D Neuvola on ens kuun alussa, ja ultra on kai noin parin viikon päästä siitä (ainakin oon kuullut et se on yleensä 11-13-viikoilla).
Minustaki kuulostaa oudolta, et käyttäis tampoonia raskaana. Siinähän on suuri tulehdusriski, jos käyttää tamponia ilman vuotoa!
Mulla muuten ei vielä oo kunnon pahoinvointia ollut ja syön b-vitskuja. Välillä on tosin tullut yökötyskohtauksia, mut ne ei oo ollut pahoja enkä oo oksentanut.

Icy En oo ainakaan vielä kirjoitellut, mutta aattelin kyllä johonkin säilöä ultrakuvat yms. Vois ehkä ostaa jo raskausaikana aloitettavan vauvakirjan, ainakin oon kuullut et semmosia ois. :)

tttytsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Johanna En oo vielä ainakaan aatellut bolakorua hankkia, mutta saas nähdä. :)
 
icy
Laretzki paljon onnea, pitkä odotus on nyt palkittu! :heart: Tulehan kertomaan kuulumisia, jos vain jaksat ja ehdit! :)

Miramei jeps kuten ttty sanoi, kaikki ei reagoi yrjöämällä niihin hormoneihin ja silti raskaus menee hyvin! :)

Mä tuolla Prismassa selailinkin niitä vauvakirjoja, sellanenkin vois olla ihan kiva. Ja ehkä kivempi täyttää kuin itse tehty leikekirja. Semmonen Mauri Kunnaksen kirja näytti aika hienolta ja sit oli yks toinenkin, hiukan paksumpi minkä nimeä en muista. Tollasseesta netissä kirjoitettavasta en ole ennen kuullutkaan! Ois tarvinnu aikasemmin kysellä jo :D

( . ) Jaa-a, viikonloppu on mennyt lisääntyvien kipujen kanssa ja nyt on pari napakkaa kipeetä supistustakin tullut. Istua ei pitkiä aikoja voi, kun sitten alkaa inhottavat pistelykivut. Varmaankin ne on niitä ns. "sukkapuikkokipuja" |O Ajattelin huomisen päivän vain löhötä, jospa supistukset pysyis vielä aisoissa kuitenkin. Pääsisi edes sinne viimiseen neuvolalääkäriin asti! :) Tosin koon puolesta en usko, että ois kovinkaan paljon haittaa jos muutaman viikon päästä syntyisikin. Ties vaikka tulis äitinsä synttäripäivänä loppukuusta, voisiko ihanempaa lahjaa toivoa :heart: Hoitopöytä on viimein kasattu ja pinnasänky pitäis vielä pistää kuntoon. Kämppäasiat ei ole edistyneet mihinkään suuntaan, katsojia on ollut jonkun verran mutta olen varma että tänne vauvan kanssa aluksi kotiudutaan :) Aijuu, ja nyt on sormet ruvenneet turpoamaan, kohta pitänee ottaa sormukset pois...

icy&pönkijä rv 35+1
 
Moikka!
Onnea Lare!!<3 mehän halutaan sit kuulla kaikki synnytyksestä jos vaan kerkeet tulla tarinoimaan?;)
Emby: meille neukkutäti kerto heti ekalla kerralla et on niit sellasia luentoja palvelukeskus petreassa, ja käytiin niitä sit kuuntelemassa.:) ne löytyy Turun äitiyshuollon sivuilta nimikkeellä "tietoa tuleville vanhemmille -luentoillat"!:)
on: tänne ei kuulu kummempaa. Nivusissa juilii edelleen etenkin iltaisin, mut tietääpähän että jotain tapahtuu ku on tuntemuksia!:) eli kaikki hyvin!
 
icy
Huvitutti

^- Aattelin tulla linkittämään tuon, löytyi tosi paljon tietoa ja vinkkejä sellaisessa järkevässä mittakaavassa. =) Sieltä "arki"-kohdasta oli mun mielestä kivoja juttuja mm. synnytysosastolla oloon, vauvanvaatteisiin, sairaalakassiin jne.

Ihana kevätpäivä taas! :heart:
 
Tulen tännekin vaan omanapailemaan

VITUTTAA JA HALUAN HUUTAA JA ITKEÄ...
Eli täällä käyty siellä ä-polilla synnytystapa-suunnittelussa. Alakautta mahtuu poika tulemaan, tällä hetkellä painoa n.3060g, RT:ssa mutta pää ei vieläkään kokonaan kiinnittynyt. Alakerrassa tapahtunut sen verran että "auki ulkosyrjälle"? ja pituus 2cm. KÄYNNISTYSTÄ EIVÄT SUOSTUNEET antamaan vaikka itkua siellä tuhersin koska ei ole mitään lääketieteellistä syytä. :´( Verenpaineet edelleen koholla 137/85 mutta ei mitenkään hälyttävästi, ja pissa puhdas.

Epa ja Jokke 38+0
 
Oho, tännehän on tullu päivityksiä :DD Huomenna pistän listaan, nyt meinaan jo mennä nukkumaan:D Kivaa, uusia plussia<3 ja Laretzkille superhyprpaljon onnea tytöstä! Samankokonen ku meiän tyttö oli syntyessään:)

Jenny ja Papu 19+0 POKS
 

Yhteistyössä