Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Mä täytän 21 vasta:D ens syksynä ja mä viis veisaan siitä mitä muut on mieltä siitä että yritän lasta ja haluan sitä eiköhän jokainen täyspäinen ihminen tiedä itse milloin on valmis, ainakin toivon niin =) Tsemppiä sulle Jasmina20. Toivottavasti me plussaillaan pian ;)
 
damys, olisiko ihan joku limakalvohaava tms? Tai sitten jotain välivuotoa...

Tilanteen päivitystä täältä päin: kivut jatkuu ja ovat aika voimakkaat, vastaavat jo menkkakipujani. Nyt kuitenkin kivuissa yhtäkkiä tauko kun sain syötyä. Samoin pahoinvointi oli aiemmin ihan järkyttävää, nyt parempi olo. Oranssia(?!) tiputteluvuotoa tuli seksin jälkeen, ei minulla tuon väristä kuukautisverta ole? Olen ihan hämmentynyt täällä .___. ei auta kuin odotella... Pelkään jo tyyliin jotain syöpää, niin normaalista poikkeavaa oirehdintaa :<

Edit // Kp1 yk4. Vuoto lähti sitten voimistumaan. Pitää varmaan huomenna soitella lääkärille aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että täällä ollaan ymmärtäväisiä ja vielä ilmeisesti saman ikäiseltä :) itse en ole uskaltanut ystävilleni edes vielä kertoa..pelkään varmaan heidän reaktiota. He kun ovat vielä kovia käymään baareissa ja tuskin kukaan ajattelee samoin kuin minä.. Mutta minkäs teet kun saa vauvakuume pistoksen!
 
Joo vähän sama tilanne täällä :D jos Jasmina20 haluat niin voitas myös jutskaa tästä kuumeilusta sähköpostissa ois kiva kuulla toisen kuumeiljan ajatuksia =) pistä mulle viestiä jos haluat vaihtaa ajatuksia prosessista .D ja jos et niin jatketaan jutustelua täällä ja toivotaan parasta ;)
 
Moi!

Ihana kuulla että on nuoria jotka eivät välitä liikaa mitä muut ajattelee! Koska loppupeleissä merkitsee se mikä itsestä tuntuu hyvältä ja mitä haluaa elämältä, ei se mitä muut ajattelee. Ja en usko että se äitiys on iästä niin kiinni, vaan enemmänkin ihmisestä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

TORSTAI 21.11.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


Belll.......................kp57/37................21v..........yk4.............1.lapsi
Tinttu85.................kp57/27-28...........28v..........yk6.............4.lapsi
ikuinenkuumeilija.kp53/30-36...........24v..........yk2.............5.lapsi
piipuu....................kp37/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi
sinsa.....................kp33/29-30............21v..........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30



Kp 11->20


Ellukana..............kp20/29?.................24v..........yk1............1.lapsi
Pauliinali..............kp18/30.................25v..........yk2............2.lapsi
Tuuuli+.................kp18/35..................?.............yk?............1.lapsi
viltsu92................kp13/25-30.............21v..........yk1...........1.lapsi
damys..................kp13/28?.................?.............yk?............1.lapsi
Yztlas...................kp11/26-27.............20v...........yk4............1.lapsi

Kp 1-10


peikkotytsy..........kp9/37...................21v..........yk5.............1.lapsi
Toivepulla............kp8/34-35..............20v..........yk7.............1.lapsi
Nyu.......................kp3/27...................24v..........yk15...........1.lapsi
Keliaakikko..........kp3/?.....................24v..........yk15...........1.lapsi
Fritang.................kp2/27...................20v...........yk4............1.lapsi
Nannaa.................kp?........................20v...........yk2............1.lapsi
Jasmina20............kp?........................20v............yk1...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
piipuudpo1818.11
sinsadpo1620.11
Fritangdpo1522.11


Mukana menossa
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Sahrai, Nenni88

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU
Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Testi oli aamulla nega, ei menkkoja vieläkään. Vähän kyllä ahdistaa kun ei o koskaan ennen olleet myöhässä. Varsinkin kun testi näyttää negaa :O

Nyt uskallan kerrankin jotain listailla tänne, kun menkatkin myöhässä

Oireita on ollut:
- Nippailuja mahassa
- Jos kurottaa jostain ylhäältä jotain, niin vihlasee mahasta
- Vessassa ravaaminen
- Nälkä
- Ei saa nukuttua
- Kummalliset unet
- Turvotus
- Selkäsärky
- Menkkakivut puuttuu kokonaan
- Elohiiret

Yritystä on takana jo yhteensä puoltoista vuotta (ensin n.vuosi tjottailua), joten olisi se plussa jo kiva saada :).

Fritang: lupaavalta kuulostaa juu, mut jotenkin ajattelin et tässä vaiheessa näkyis jo haamu tai jotain :confused: Tein nimittäin Clearblue digin kp31 ja näytti negaa, vaikka ohjeessa lupaillaan, että vois testata jopa neljä päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Ja normi testeissä myös nega. Ihan tyytyväinen olen kyllä tähänkin, vähän edistystä, kun menkat puuttuu :D

Kysymys:
Te, joilla on koira/koiria, miten luulette että teidän koira/koirat reagoi raskauteen?
 
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
sinsa: Ite epäilen ettei reagoi juuri mitenkään. Ehkä voisi kuvitella, että toinen saattaa tulla suojelevaisemmaksi. On siis sellanen nykyäänkin, että suojelee jos on tarvetta. Vanhempi ehkä ei tajua tuon taivaallista ennenkun lapsi putkahtas ulos :D Oon aikasemminkin tätä miettiny mutta vaikea sanoa ennenkuin on siinä tilanteessa.

Omaa napaa sen verran, että ainakin lopulta vuoto alko ton divinan avulla. Vielä kaksi kiertoa sitä mennään ja sitten voi taas enempi ruveta toivomaan josko sitä raskautuskin luomusti. Naama on pikkasen ruvennut kukkimaan, en tiedä johtuuko tosta hormonista vai rupeaako pillereiden lopettaminen nyt vasta näkymään. Kaihulla odotan meneekö naama samaan kuntoon, kun teininä.. Ihanaa, kun tässä iässäkin pitää vielä noiden asioiden kanssa taistella.
 
sinsa meillä on 3 koiraa ja niin vaikea sanoa kuinka nuokin lapseen reagoivat. Kaverin kanssa just puhuttiin niin yleensä kai koira ns. kasvaa siihen että lapsi tulee perheeseen. Kerkeävät totuttelemaan koko raskauden ajan koska kyllä ne sen vatsassa olevan tulokkaan aistivat. ;)
 
Caro87, minulla kävi niin, että joku 4-5kk(?) pillereiden lopetuksen jälkeen naama räjähti käsiin. Välillä hävetti mennä jopa kauppaan, naama oli kuin teini-ikäisellä :x Kokeilin "kaikkea": öljypuhdistusta, lisää kosteutusta, naamioita, ruokavaliota... Lopulta ajattelin, että turvaudun sitten järeisiin keinoihin, kun mikään muu ei auta. Aiemmin en uskaltanut, kun ajattelin, että iho kuivuu liikaa. Käytin salisyylihappoa sisältävää sinkkisavimitälienaamiota joka toinen päivä. Finnit ja se älytön talin tuotanto rauhoittuivat viikossa. Vähän ot, mutta ehkä tästä on apua :) Ja tuotehan on siis tämä.
 
Heippa kaikille! :)

Ihana lukea näin paljon plussa uutisia! Onnea plussanneille! <3
Ja tervetuloa uusille :)

Täällä terolut kuuri syöty eikä menkkoja vaan näy.. kp on jo 80. Tässä ajassa ois voinu raskautua jo kolme kertaa :( hamittaa ihan vietäväsi kun ei pääse edes yrittämään.. Labratuloksetkin oli kaikki hyvät ellei jopa tosi hyvät. Kiva uutinen sinänsämutta ois kiva tietää mistä tämä menkattomuus oikein johtuu..

Caro87 Mikäs se sun kuuri olikaan jonka söit? Mitähän eroa tohon terolut kuuriin? Tälläkin ois tarkoitus saada kuukautiset alkamaan mutta ei mitään oireita sinne päinkään..
Kiva kuulla että te olette kuitenkin päässeet yritysasiassa jo eteenpäin :)

Sinsa Meillä on myös koira ja olemme myös jännityksellä pelänneet ettämitähän sitten jos saadaan joskus pikkuinen taloon. Koiramme kyllä rakastaa lapsia mutta on aaaaaivan liian innokas lasten lähellä. Hyppii ja riehuu kun raivotautinen:D

toivepulla on niin ilonen myös teiän puolesta että oot saanut uuden kierron ! Toivon että mäkin pääsisin pian uuteen kiertoon :)

Plussatuulia kaikille!!:heart:
 
Kp 14/28 menossa, sitä tuhrua jäi paperiin silloin yhtenä päivänä ja sen jälkeen ei enää. Sen jälkeen ollut huonoa oloa ja menkkakipumaisia tuntemuksia. Mä jo vähän toivoin, et kyl me ennen joulua se plussa saatais, nyt alkaa tuntua vähän epätoivoselta kun usko meni jo tästäkin kierrosta..
 
Olen yhä täällä ja jatkan kyllä ketjun lukemista... Pidän vain hieman taukoa tästä kirjoittelusta, meinaan mulla on nyt sellanen kunnon katkeruus kausi kaikkia kohtaan... Silti toivon onnea kaikille plussanneille ja onnea yrityksiin muille! =)
 
Sahrai, Divina nimistä hormonikorvausvalmistetta jota käytetään yleensä vaihdevuosien yhteydessä. Teroluteja ei mulle sen takia määrännyt, kun epäili ettei mulla ole/ollut estrogeenia tarpeeksi eli todennäkösesti pelkkä terolut jossa on vaan keltarauhashormonia ei olis saanu mulla vuotoa aikaseks. Näissä on ekassa 11 pillerissä pelkkää estrogeenia ja lopuissa 10 estrogeenia + keltarauhashormonia. Kohdunlimakalvo oli ohut sillon kun gynellä kävin niin siitä kait päätteli sen estrogeenivajeen. Tän 3kk kuurin pitäs toivottavasti herätellä mun omaa hormonituotantoo pillereiden jälkeen.

Aika vähän löytyy kyseisestä lääkkeestä netistä muuhun, kun vaihdevuosiin käytettynä. Pitäs ilmeisesti kuitenkin nopeuttaa kehon palautumista e-pillereiden jälkeen, kun mulla tuli jarrutusvaihe niiden jälkeen. Raskautua voi periaatteessa näidenkin aikana, muttei mitenkään ovuloimista edesauta ja oon vähän eri mielipiteitä siitä netistä lukenu. Joillakin taitaa sen verran häiritä omaa kehoa ettei oviloimista tapahdu. Yritän sen 3kk niitä kiltisti popsia ja sinä aikana ei ihmeemmin yritetä, koska raskautuminen kuitenkin epätodennäköstä. 3kk pitää divinan jälkeen katella tuleeko vuodot ja jos ei tule niin soittelen uudestaan ja harkitaan clomeja.

Mitä labroja sulta Sahrai otettiin? Ihan hormoniarvotkin vai perusjutut? Itekki kävin verikokeissa ja otettiin perus verenkuva, hemoglopiini, kilppari ja keliakia. Mullakin ne oli ok.
 
Terveterve, enpä oo hetkeen käynyt täällä, tiedä miksi.. Mutta jännäpäivät menossa, olin tuntevani oviksen melko aikaisin(tai sitten ei koska kierto on 28-35) tällä kertaa ja limojakin näkyi, että jos ei ollut ovis niin whoa... En tiedä mikä oli Jännää vähän kun tosiaan oma kierto normisti sen 28 eli 4 viikkoa, km jälkeen menkat kp35 eli tasan 5 viikkoa.. Kun jossain kuulin että menkat voi just myöhästyä km:n jälkeen ja kestihän sen km-vuotokin 1,5 viikkoa.. En tiedä koska menkkoja pitäs odottaa ja koska testata jos ei näy, varmaan oottelen tohon kuun alkuun ainakin. pieniä mahakipuja on nyt ja rinnat ei sinänsä ole kipeät, mutta tuntuvat että ne on tulossa aroiksi.. Itsellä taas yksi kenet tiedän niin lisää joka on raskaana ja kuulin että hällä on LA toukokuussa, vähän kirpas sisältä, kun itsellä piti myös olla.. Noh.. Onnellinen olen hänen puolesta todella! =) =)

Itse en ostanut mitään ovisliuskoja ym, vitamiinit syön, mutta nyt en enää ota ressiä miehen kanssa tästä että nyt nyt nyt pitää olla valmis... Haluamme vaalia suhdettamme myös, sillä tuo km oli rankka kokemus molemmille.. Jos ymmärrätte mitä yritän selittää...... Kyllähän se raskautuminen on kokoajan silti molemmilla mielessä! ''Ollaan ihan normisti'' joopa joo :LOL: :LOL:

Ohhoh iso lista omanapailua.

Tervetuloo uusille ja plussatuulia kaikille kanssasisarille ja onnea plussaajille! :heart:
 
Jasmina20 minä ja avopuolisoni olimme 20-vuotiaita, kun meidän esikoinen syntyi eikä siinä tuntenut itseään päivääkään liian nuoreksi. Tosin synnärillä oli hieman epämukava olla, kun näytän niin nuorelta (n.16-vuotiaalta) ja toiset äidit kohtelivat minua kyllä aika epäasiallisesti. Mutta kuitenkin, jos sinusta tuntuu, että olet valmis äidiksi niin sitten sinä olet! :)
En ole enää niin paljon tekemisissä ystävieni kanssa, kun he viettävät viikonloppunsa baarissa ja minua ei nykyään voisi vähempää kiinnostaa istua baarissa ja kärsiä seuraavana päivänä krapulasta :D Mutta kun kerroin heille raskaudestani niin he ottivat sen ihan hyvin, yllättävän hyvin.
Minun ja mieheni suvussa ovat kaikki saaneet esikoisen nuorena niin ei meidän sukulaisille sillä tavalla tullut yllätyksenä tai mitään kauhisteluja, kun olin raskaana niin nuorena. Niin ja olen juuri ja juuri täyttänyt 22 ja toinen lapsi tulossa, tosin ollaan vielä niin alussa, mutta on kuitenkin tulossa :)

Yritin kauhean järkevästi kirjottaa, mutta väsyneenä ei selvästikkään onnistunut, toivottavasti ymmärsit mitä hain takaa :)

sinsa meidän koira otti meidän esikoisen ihan hyvin vastaan, jouduttiin valitettavasti kuitenkin hetki sitten luopumaan koirasta :/ Esikoinen, kun alkoi nousemaan pystyyn ja kävelemään niin se ahdisti koiraa todella paljon. Niin paljon, että ei syönyt, puri itseään ja ei halunnut esikoistamme lähelleen. Joten katsoimme parhaaksi etsiä koiralle uuden kodin ennenkuin käy jotain pahempaa. Kauhea ikävä tätä koiraa :/


Niin ja vaikka olen plussannut niin en ole löytänyt minulle sopivaa ryhmää odottajien puolella niin pysyttelen vielä täällä jos sopii :) Katsotaan sitten uudestaan, kun on ensimmäisessä ultrassa käyty joko löytyisi uusi ryhmä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
BLAAH. menee niin piinallisen hitaasti nämä päivät, vähän reilu viikonpäästä pitäisi alkaa kuukautiset, ja enköhän mä testaile kuitenki jo ens viikolla.. :D jos nyt malttais odottaa edes ensi viikonlopulle. vähän flunssaa yrittää pukata, ja eilen sain jonkun huononolon kohtauksen ja oksensin päivälliset ulos. Oliski raskauspahoinvointia! vaan eihän vielä tässä vaiheessa kp20 mitään raskauspahoinvointeja voi mitenkään olla. minulla on aika herkkä vatsa joten ennenkin selittämättömiä pahoinvointeja on ollut. ei tämä vauvakuumeinen pääkoppa nyt tottele ja usko että johtuu nyt ihan vaan pilantuneesta/epäsopivasta ruoasta! :D Noh tiputaampa taas sitte kovaa ja korkealta, kun ei tämä mieli vaan lopeta kuvittelemasta oireita. Joita siis kuvittelin ihan samalla tavalla viime kierrossakin. :D '

Unikaan ei tuu,kun on koko päivän nukuskellut kipeenä..
Mitään muuta tule ajateltua päivän mittaan kuin tätä vauvakuumeilua.. arg. oon kohta lukenut jo kaikki mahdolliset raskaus-, lapsettomuus-, yritys-, ja vauvablogit läpikoitaisin.
Katselen myös jo vauvan tarvikkeita netistä jne. harmiksi esikoisen ajalta lähes kaikki on hävitetty. mä kun olin useamman vuoden sitä mieltä että "ei enää ikinä" :saint:
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT

SUNNUNTAI 24.11.

Nimimerkki..............kp.......................ikä...........yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


Belll.......................kp60/37................21v..........yk4.............1.lapsi
Tinttu85.................kp60/27-28...........28v..........yk6.............4.lapsi
ikuinenkuumeilija.kp56/30-36...........24v..........yk2.............5.lapsi
piipuu....................kp40/34................19v..........yk1(10/13)..1.lapsi

Kp 21-30


Ellukana..............kp23/29?.................24v..........yk1............1.lapsi
Pauliinali..............kp21/30.................25v..........yk2............2.lapsi
Tuuuli+.................kp21/35..................?.............yk?............1.lapsi

Kp 11->20


viltsu92................kp16/25-30.............21v..........yk1...........1.lapsi
damys..................kp16/28?.................?.............yk?............1.lapsi
Yztlas...................kp14/26-27.............20v...........yk4............1.lapsi
peikkotytsy..........kp12/37...................21v..........yk5.............1.lapsi
Toivepulla............kp11/34-35..............20v..........yk7.............1.lapsi

Kp 1-10


Nyu.......................kp6/27...................24v..........yk15...........1.lapsi
Keliaakikko..........kp6/?.....................24v..........yk15...........1.lapsi
Fritang.................kp5/27...................20v...........yk4............1.lapsi
sinsa.....................kp4/29-30..............21v..........yk8.............1.lapsi
Jasmina20............kp?........................20v............yk1...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
piipuu
dpo21
18.11


Mukana menossa
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Sahrai, Nenni88

Plussanneet





2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa
HELMIKUU
(Nyu), josmu, icy, Miramei, (verppu), Kyyneltenhymy, susupala
MAALISKUU
tipunen8, (Minnah88), hensq, Aadaz, Laurushka
HUHTIKUU
verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro
TOUKOKUU
Merkillinen, Mijau, Henskuliini93
KESÄKUU
Elsa90, jenniii90
HEINÄKUU
Lauramom
ELOKUU
Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi
SYYSKUU
Dee´´, (Tuuuli+), lahopää, OneMore?, Minnah88
LOKAKUU
jen"
MARRASKUU
harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Äitiysblogi Lumihiutale92)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Toivepulla, tsemppiä yrittämiseen! Meillä yk 8 ja sitä ennen tjottailua melkein vuosi. Itse ajattelin lähiaikoina mennä tutkimuksiin, jos sais jonkun diagnoosin. Endosta olen paljon lukenut, ja suurin osa oireista vaikuttaa aika tutuilta. Nyt tässä kuussa oli menkat ensimmäistä kertaa myöhässä, mutta ei tullut plussaa vieläkään. Olen kuitenkin iloinen, että aloitettiin yrittäminen näin "nuorina". Vaikka jotain löytyiskin, niin aikaa on vielä vaikka kuinka!


Tosiaan, ei plussaa nytkään, mutta positiivisin mielin jatketaan ainakin toistaiseksi. Välillä on ollu sellasia hetkiä, kun ei viitsi edes ulos mennä kun lapsia on joka paikassa. Perheen perustaminen on aina ollu mun elämän tärkein asia, ja kyllä se välillä sattuu, kun ei tiedä toteutuuko se unelma olleenkaan. Mutta siis, toistaiseksi vielä ihan ok fiilis, toivoa ei o menetetty. :)

Koira-asiasta: Meillä koirat 2,5 vuotiaita joten jonkin verran ne vielä riehuu, mutta tosi paljon on ollu lasten kanssa tekemisissä. Mutta sitä on tullu myös mietittyä, että kun on raskaana, niin saako olla enää hetkeäkään rauhassa? (eipä sitä omaa rauhaa nytkään paljon ole :D) Näin olen ymmärtänyt, että moni koira alkaa vahtimaan ja suojelemaan jo silloin kun on raskaana. Meillä toinen on jo valmiiksi melko suojeleva ja seuraa kuin hai laivaa. Kai se sitten vauvan tultua vahtii sitä 24/7. :p Turvallisuus on ainakin taattu :D

Käyn tota listaa päivittelemässä kyllä säännöllisesti, mutta sairastan masennusta ja joskus on vähän huonompia aikoja, kun ei vaan ole mitään sanottavaa. Silloin en kauheasti kirjoittele, mutta lueskelen kyllä teidän juttuja. Oli ihan piristävää kuulla, että täällä on muitakin, joilla on masennus tai sosiaalisten tilanteiden pelko tai muu.
 

Yhteistyössä