Heips kaikille.
Täälläkin raskauskiloja on jäljellä ehkä noin kolme kiloa, mutta en kyllä ole niistä jaksanut mitenkään stressata tai katsella syömisiä niin että paino tippuisi. Lantiolta mullakin useimmat housut ahdistaa, mutta onneksi on parit kivat farkut kuitenkin joita voi käyttää. Sekä vatsan kohdalla on vielä sellainen löysempi kohta.
Täällä on neidille alkanut kiiinteät maistua paremmin ja nyt ollaan jo suu ammollaan ruoka-aikana, ei tarvitse enää houkutella suuta auki. Tällä viikolla tuli uutena ruokalajina parsa, jota sekoitin perunan joukkoon ja siihen sitten äidinmaitoa vielä, niin kyllä maistui.
Öisin kuitenkin imetän edelleen aika tiuhaan, mutta päivisin on selkeästi imetyskerrat vähentyneet. Eli kuukauden verran meni meillä ennen kuin kiinteät alkoivat hyvin maistumaan.
Mitenkään kovin hienoa sosetta en ole ruuista tehnyt, ihan vain haarukalla olen ruuan muussannut, niin hyvin on kelvannut. Pari kertaa olen ostanut kaupasta kokeeksi jotain hedelmä/marjasosetta, niin ei ole kovin hyvin neidille ne maistuneet ja jotenkin tuntuu, että ne hienot soseet tulee hirmu helposti suusta ulos, mutta nuo karkeammat perunasoseet maistuu paremmin.
Mites teillä on auton turvaistuin asiat? Itse olen ruvennut katselemaan jo seuraavaa istuinta kun vauvakaukaloon mahtuu enää ehkä pari kuukautta. Mutta vaihtoehtoja tuntuu olevan noissa istuimissa niin paljon, että miten sitä osaa päättää minkälaisen istuimen sitä ostaisi.
Tähän asti kun olen käynyt kaupassa niin olen jaksanut laittaa neidin aina kaukalossa ostoskärryihin, mutta jotenkin alkoi tuntumaan kaupassa käyminen hirmu raskaalta, kun piti sitä kaukaloa raahata. Niinpä päätin eilen kokeilla, että mitä jos laitan neidin istumaan ostoskärryihin niin kuin "isot tytöt" istuu. Voi miten neiti viihtyi siinä, kun näki paljon enemmän. Ainoastaan piti tietenkin pitää koko ajan kiinni ettei kellahda nurin kun ei osaa vielä istua. Sitten kuulin eräältä ystävältäni hyvän vinkin noihin ostoskärryihin, hän oli laittanu kaulahuivin lapsen ympäri, niin että huivi oli myös kärryissä, joka tuki lasta niin lapsi pystyi istumaan. Tätä täytyy kokeilla seuraavan kerran kun mennään kauppaan.
Tämä "yliaktiivinen" neiti on tällä viikolla oppinut miten noustaan karhunkävelyyn eli niin että kämmenet ja jalkapohjat on ainoastaa maassa. Vielä ei kyllä liiku siitä mihinkään suuntaan, joten saa nähdä milloin keksii että miten siinäkin mennään eteenpäin. Samoin sähköjohdot on löydetty tällä viikolla, joten kaikki mahdolliset johdot pitänee nostaa ylös tai koittaa piilottaa jonnekin.
Ihanaa keväistä viikonloppua kaikille!
ennie ja ester 5kk ja 3vko