Kaikki syyskuun 10 vauvat fb:säkö?

Ennie: Meillä tällä hetkellä taitaa olla peruutus vielä kovempi sana kuin eteenpäin meno :D Mutta eiköhän se ryömimisvaihde kohta ala kunnolla löytymään, kun into liikkumaan on kova.

Käytiin just 5kk (ja 1vko) neuvolassa. Neidin mitat 7470g ja 68.3cm. Neiti vaan hoikistuu ja hoikistuu, mutta tuo touhuilu varmaan veroittaa omansa, eikä neuvolatäti ollut vielä huolissaan, kun pyöreyttä kuitenkin löytyy (ja isosisko on kasvanut aina -20 käyrän tuntumassa..).

Muuten ei mitään uutta, neiti on varsin tyytyväinen ja aurinkoinen tapaus yleensä. Isosiskon uhma aiheuttaa lähinnä päänsärkyä äipälle aina välillä :D

Jonspe ja Enninkäinen 5kk 1vko
 
Heips!

Angel Eyes kyseli päivärytmeistä. Meillä ei oikein mitään kellontarkkaa rytmiä ole vielä muodostunut, ja kun ei vielä kiinteitä olla aloitettu niin siitäkin varmaan osittain johtuu. Mutta, suurinpiirtein näin menee meidän päivät jos ihan kotona vaan ollaan:
Aamulla neiti heräilee siinä 7-9 välillä ja syö, sitten jää usein nukkumaan vielä pariksi tunniksi ja itsekin siinä välissä nukun parhaiten kun noi yöt on mitä on meillä nykyään.

Kun neiti sitten heräilee uudestaan puetaan ja menee leikkimatolle tms. siksi aikaa että teen aamiaista itselleni, syön ja puen. Sitten mennään ulos lenkille, jos hyvä ilma tehdään vähän pidempi vaunulenkki ja takas tullessa jääkin sitten vielä vaunuun nukkumaan ehkä tunniksi-pariksi. Loppupäivä meneekin siinä viihdyttäessä/leikkiessä ja syöden noin kolmen tunnin välein.
Alkuillasta saattaa ottaa torkut, mutta nukkumaan alkaa aika myöhään, usein vasta klo 23 aikaan. Jos aiemmin yritän laittaa menee yöt vielä rikkonaisemmiksi kuin ne jo on.
Sitten kun on noita vauvakerho ja muskaripäiviä, niin neiti kyllä torkkuu enemmän kun pieni mieli vielä väsyy sellaisista aika lailla :)
Kun mies tulee töistä tehdään usein niin että lähden kauppaan yksikseni ja hän hoitaa tyttöä sitten enempi siinä illalla että saan jotain kotihommaa tehtyä. Omia harrastuksiakin olen aloitellut ja yksi-kaksi iltaa viikossa saatan olla muutaman tunnin veks.

Mitenkä te muut, onko teillä jo vauvaharrastuksia? Me käydään siis kerran viikossa vauvakerhossa ja muskarissa. Muitakin kerhoja esim. avointa päiväkerhoa, vauva-uintia, vauva-äiti jumppaa ym. olisi täälläpäin tarjolla, mutta en ole jaksanut joka päivälle aktiviteetteja ottaa. Nämä riittää meille ainakin toistaiseksi ihan hyvin.
 
Huomenta! Täällä harrastetaan vauvauintia kerran viikossa, on tykätty tosi paljon :) Ajatuksissa on ollut lähteä äiti-vauva jumppaan kerran viikossa, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Kaksi harrastus päivää viikossa tuntuisi sopivalta määrältä. Joka päivä tehdään vaunulenkki ellei sitten ihan hirveä ilma ja leikitään, luetaan ja kyläillään silloin tällöin. Mä olen myös ottanut 2 harrastusiltaa itselleni viikossa, pääsee vähän jumppaamaan :) jos saisi nää viimiset 5kg vielä pois vatsalta mitkä on jääny roikkumaan...
 
Huomenta! Meillä poika päätti taas puoli kuudelta, että alkaa olla aamuvellin aika. No, olisi jokatapauksessa pitänyt nousta aikaisin, kun on tekemistä tänään niin paljon. Iltapäivällä meillä on ristiäisiin meno ja isovanhemmat tulevat poikaa vahtimaan siksi aikaa. Jännittää tuo vierastaminen, mutta parempi, että vierastaa kotona kuin toisten juhlissa, joissa paljon vieraita ihmisiä.

Illalla sitten on edessä kunnon lumityöoperaatiot. Miten sitä taas saattoi tulla noin paljon! Sitten saunaan ja varmaan ennen kymmentä tulee jo uni.

Meillä opittiin kääntymään mahalta selälleen. Aika satunnaisesti tuota tekee, mutta kuitenkin välillä. Myös syöttötuoli hankittiin tällä viikolla. Ei vielä istuta oikeastaan, mutta ollaan välillä parin minuutin pätkiä siinä ihmetelty. Ja kyllä se vaan onkin ihmeellinen kapine! Kauheasti poikaa kiinnostaa katsella maailmanmenoa korkeammalta ja lehtien tuhoaminen se vasta hauskaa onkin.

Täälläkin taistellaan viimeisten mammakilojen kanssa. Kyllä ne viimeiset 4 on sitten tiukassa. Jos kesään mennessä saisi pois, että mahtuisi omiin housuihin. Kaikki ottaa lantion kohdalta kiinni. Täällä ei harmikseni ole äiti-vauvajumppaa. Olisi ollut ihana lähteä.
 
Heips kaikille.

Täälläkin raskauskiloja on jäljellä ehkä noin kolme kiloa, mutta en kyllä ole niistä jaksanut mitenkään stressata tai katsella syömisiä niin että paino tippuisi. Lantiolta mullakin useimmat housut ahdistaa, mutta onneksi on parit kivat farkut kuitenkin joita voi käyttää. Sekä vatsan kohdalla on vielä sellainen löysempi kohta.:(

Täällä on neidille alkanut kiiinteät maistua paremmin ja nyt ollaan jo suu ammollaan ruoka-aikana, ei tarvitse enää houkutella suuta auki. Tällä viikolla tuli uutena ruokalajina parsa, jota sekoitin perunan joukkoon ja siihen sitten äidinmaitoa vielä, niin kyllä maistui.:) Öisin kuitenkin imetän edelleen aika tiuhaan, mutta päivisin on selkeästi imetyskerrat vähentyneet. Eli kuukauden verran meni meillä ennen kuin kiinteät alkoivat hyvin maistumaan.

Mitenkään kovin hienoa sosetta en ole ruuista tehnyt, ihan vain haarukalla olen ruuan muussannut, niin hyvin on kelvannut. Pari kertaa olen ostanut kaupasta kokeeksi jotain hedelmä/marjasosetta, niin ei ole kovin hyvin neidille ne maistuneet ja jotenkin tuntuu, että ne hienot soseet tulee hirmu helposti suusta ulos, mutta nuo karkeammat perunasoseet maistuu paremmin.

Mites teillä on auton turvaistuin asiat? Itse olen ruvennut katselemaan jo seuraavaa istuinta kun vauvakaukaloon mahtuu enää ehkä pari kuukautta. Mutta vaihtoehtoja tuntuu olevan noissa istuimissa niin paljon, että miten sitä osaa päättää minkälaisen istuimen sitä ostaisi.:confused:

Tähän asti kun olen käynyt kaupassa niin olen jaksanut laittaa neidin aina kaukalossa ostoskärryihin, mutta jotenkin alkoi tuntumaan kaupassa käyminen hirmu raskaalta, kun piti sitä kaukaloa raahata. Niinpä päätin eilen kokeilla, että mitä jos laitan neidin istumaan ostoskärryihin niin kuin "isot tytöt" istuu. Voi miten neiti viihtyi siinä, kun näki paljon enemmän. Ainoastaan piti tietenkin pitää koko ajan kiinni ettei kellahda nurin kun ei osaa vielä istua. Sitten kuulin eräältä ystävältäni hyvän vinkin noihin ostoskärryihin, hän oli laittanu kaulahuivin lapsen ympäri, niin että huivi oli myös kärryissä, joka tuki lasta niin lapsi pystyi istumaan. Tätä täytyy kokeilla seuraavan kerran kun mennään kauppaan.:)

Tämä "yliaktiivinen" neiti on tällä viikolla oppinut miten noustaan karhunkävelyyn eli niin että kämmenet ja jalkapohjat on ainoastaa maassa. Vielä ei kyllä liiku siitä mihinkään suuntaan, joten saa nähdä milloin keksii että miten siinäkin mennään eteenpäin. Samoin sähköjohdot on löydetty tällä viikolla, joten kaikki mahdolliset johdot pitänee nostaa ylös tai koittaa piilottaa jonnekin.

Ihanaa keväistä viikonloppua kaikille!
ennie ja ester 5kk ja 3vko
 
Olipas luksusta, kun sai aamulla nukkua seitsemään, ennen kuin poika heräsi! Eilinen mahtoi väsyttää pojan. Poika hätääntyi jo siinä vaiheessa, kun aloin pukea juhlavaatteita päälle ja laittaa tukkaa. Oli nukkunut onneksi lähes koko ajan kun olimme poissa, mutta kotiin tullessa oli vastassa punasilmäinen, itkevä poika. Kyllä sydäntä särki. Loppuilta meni sitten tiukasti äidin kainalossa.

Meillä on turvaistuin asiat hyvin hanskassa. Miehen siskolla on vielä pienet lapset ja sieltä on saatu paljon juttuja, myös istuimet. Kaapissa odottelee jo isompi istuin ja parin kuukauden päästä saadaan kaukaloa seuraava kapistus. Tuo isompi olisi muuten käynyt heti kaukalon jälkeen, mutta sitä ei voi laittaa selkä menosuuntaan, joten tarvitaan se yksi tuohon väliin. Iso säästö tuli taas nuissakin.

Meillä poika on kauppareissuilla ostoskärryjen kaukalossa. Ei osaa vielä istua kovin hyvin.
 
Heippa!

Me ollaan taas saatu nukkua ihan ruhtinaallisesti muutamat viime yöt vain kahdella herätyksellä. Sen kyllä huomaa miten tärkeä toi uni on ihmiselle. Toivotaan että nyt jatkuis suunnilleen näin niin sitä jaksaa taas. Vielä kun tästä uudesta flunssasta pääsis. :snotty: Kumma juttu, mulla taitaa olla jo kolmas flunssa tänä talvena kun normaalisti olen sairastanut vaan yhden. Tiedä sitten mistä näitä tulee, kai mulla vastustuskyky heikentynyt, voiko se johtua imetyksestä?
Ennie kyselit turvaistuimista, meillä mennään vielä kaukalolla ainakin jonkin aikaa. Tyttö mahtuu siihen vielä hyvin, ainoastaan toppavaatteissa on ollut aika ahdasta mutta kohta kai niistäkin päästään. Jalat alkaa olla aika pitkät eikä penkkiin ole paljoa tilaa, mutta luulisin että ainakin pari kk vielä menee siinä. Meillä on ollut toi kaukalo siitä kätevä että kauppareissuilla sen saa ratasosaan kiinni niin ei ole tarvittu erillisiä vaunuja mukaan. Sitten kun siirrytään rattaisiin täytyy varmaan alkaa noita istuimia katella kun ratasosaa joutuu sitten muutenkin ottamaan mukaan. Tyttö alkaa olla jo niin painava (yli 8kg) ettei kaukaloa itsessään paljoa jaksa kanniskella mukana.
 
Ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät tulee...ilmat saisivat kyllä mun puolesta vielä hiukan lämmetä. Millään kun ei jaksais enää pukea vauvaa toppavaatteisiin, vaan haluisin jo ottaa kevät vaatteet esiin.:)

Kyllä voi muuten vauvan hoito olla vaikeaa yhdellä kädellä... Sain ihan hirmuisen kivuliaan jännetupin tulehduksen oikeaan käteen viikonloppuna.(taisi tulla siitä kun työntelin vaunuja pidemmän aikaa yhdellä kädellä ja toinen käsi oli puhelimessa, oli kuitenkin aika paljon mäkiä matkan varrella). Nyt onneksi alkaa olla käsi jo parempi, mutta en todellakaan tiennyt kuinka kipeä jännetupin tulehdus voi olla.:(

Meillä olisi ensi viikolla puolivuotisneuvola. Ajatella kuinka nopeasti aika vain menee....:O Viimeksi neidille ei ollut tullut pituutta paljon yhtään, mutta nyt musta tuntuu, että pituutta on tullut ja painoakin enemmän kuin viimeksi.:)

Nyt on pari päivää taas menty enemmän pelkällä imetyksellä. Kiinteät ei ole maistuneet niin hyvin kuin viime viikolla.

Täällä alkaa neidillä olemaan niin kova vauhti jo päällä, että sattuu ja tapahtuu, kun ei tuo koordinaatio kyky ole vielä paras mahdollinen.;) Mutta pikkuhiljaahan ne taidot kehittyy.

Oletteko muuten hankkineet aurinkolaseja vauvoillenne? Musta tuntuu, että nyt alkaisi olla kyllä meillä aurinkolasien hankinta ajankohtaista, niin kirkasta on tuolla ulkona.

ennie ja ester 6kk
 
Me hankittiin aurinkolasit pari viikkoa sitten lastentarvikeliikkestä. Ihan sangalliset ostettiin, koska poika ei tykännyt niistä, joissa meni kuminauha pään takaa. Kyllä tulivat jo tarpeeseen. Poikaa alkoi aurinko häiritä autossa ja vaunuissa niin paljon. Ihme kyllä antaa lasien olla päässä ihan suosiolla.

Meilläkin on ensi viikolla puolivuotisneuvola. Voi taivas, että aika menee äkkiä! Ihan vastahan sitä vielä valitti neuvolassa raskausvaivoja. Ja nyt äitin vauva ei ole enää kauan vauva :'(

Poika on nyt alkanut hakemaan toden teolla eteenpäin menoa. Kovasti kiskoo lattialla polvia vatsan alle ja hamuaa käden tavoittamattomissa olevia leluja. Jospa tuossa parin viikon sisään alkaisi tapahtumaan.
 
Heips!

Me ei olla vielä hankittu arskoja vauvalle, mutta olen miettinyt että pitäis hankkia kohtapuoleen.
Puolivuotisneuvola oli viikolla ja neidin mitat oli 8,5 kg ja 69 cm. Todellakin, kuten Ennie ja Oddmolly totesitte, lujaa on aika mennyt. Täällä ollaan kääntyilemisen ideasta vihdoin saatu kiinni ja yks päivä tyttö oikein innostu ja kääntyili molemmin päin useasti. Jonkinlaista eteenpäinpuskemista on myös havaittavissa mutta aika vähäistä toistaiseksi.

Ollaan aloiteltu kiinteitä maistella ja aika nihkeäähän se vielä näin alussa on, mutta pikkuhiljaa sitä edetään. Perunasta ja banaanista ei tykätty ollenkaan vielä, maissisose maistuu paremmin. :)
 
Huomenia! Täällä on kiva päivä tiedossa. Treffaillaan kaupungilla kaveria ja hänen poikaa. Tehdään kirppiskierros ja käydään vaunulenkillä samalla. Kivaa!

Tuntuuko muista, että kiireisin vauva-arki alkaa helpottamaan nyt tässä puolen vuoden kieppeillä? Minusta tuntuu, että poika on alkanut viihtymään itsekseen pitempiä tovia, eikä vaadi koko ajan vieressä oloa. Muutenkin tuntuu helpottavan elämää, kun alkaa istumaan ym.
 
Heippa!

Kiitoksia noista päivärytmi kertomuksista. Mekin otettiin nyt sitten tuo aamupuuro mukaan listalle ja se kyllä on mukavasti pidentänyt noita aamupäiväunia.

Meillä ei Emma viihdy yksin, joten sillä saralla ei vielä helpotusta ole tullut. Lattialla tuo ei viihdy ollenkaan ja sitterissäkin vaan jos joku on viihdyttämässä vieressä. Äitin perään on muutenkin kovasti. :)

Hampaita on tullut yksi ja toinenkin on tulossa ihan kohta läpi. On tehnyt Emman melko kiukkuiseksi, kerran annoin yöksi Panadolia kun kärttyilystä ei meinannut tulla loppua.

Muuten tänne ei kuulu oikestaan mitään uutta, ensi viikon neuvolaa odotellessa. :)

AngelEyes ja Emma 6 kk
 
Morjens!
Meilläkin on pari hammasta puskenut läpi, itse asiassa tuolla 6kk neuvolassa huomattiin eka hammas ja toka tuli sitten heti perässä. Varmaan meidän yölevottomuudet selittyy sillä.
Tyttö viihtyy kyllä aika hyvin itsekseen ja jaksaa viihdyttää itseään jo pidempiä jaksoja, että silleen on kyllä helpottanut arki että itsekin saan tehtyä muita asioita samalla. Mutta katselee kyllä paljon mun perään jos jotain muuta hommailen. Syöttötuolia ollaan alettu käyttää ja aika hyvin jo osaa istua siinä mutta lattialla vapaasti ei kyllä vielä onnistu.
Onneksi on aika rauhallisen oloinen eikä vierasta ketään. Viime aikoina on ollut paljon erilaista tapahtumaa jossa nähty uusia naamoja mutta tyttö ei ole ollut moksiskaan edes ihan vieraista syleistä. :)
 
Täällä on yks syyskuussa pojan saanut äityli!!Meidän pienokaisemme syntyi 20.09.2010 Tyksissä!!Nyt hän on 6kk ja painoa hänellä on 7440g ja pituutta hänellä on 65,5!!Pipomittaa en nyt muista!Muakin harmittaa ettei tääl enään oo näitä syyskuun äitejä!!Juttelisin mielelläni muitten kanssa!!Meidän poika kyllä kuolaa ja pistää nyrkkiä suuhun mutta ei ole vielä hampaita näkyvissä!!Nyt hän kääntyilee sivulta sivulle ja lattialla ollessaan vetää itseensä eteenpäin ihan pienen matkan!!Ruokailun suhteen hän syö lähes kaikkea!!Hän nukkuu yöt heräämättä!!
 
Hei Miita! Kiva, kun tulee lisää syyskuisia!

Meillä käytiin viikolla puolivuotisneuvolassa ja pojan mitat olivat 9500g ja 70cm. Isohko poika meillä siis. Lihasoseet on alkanut maistua tosi hyvin ja iltapuurokin menee heittämällä parempiin suihin. Nukkumaanmenoaika on aika tarkkaan 20.30 ja herätys aamulla n. kello 6. yöt nukutaan kokonaan heräämättä.

Täällä ei edelleenkään näy hampaita. Nyrkkiä syödään koko ajan, mutta mitään kitinöitä ei ole ollut. Tämä nyrkin syönti on nyt jatkunut monta kuukautta. Välillä olen kurkannut suuhun, josko hammas olisi tullut varkain.

Täällä ajateltiin nyt viikonloppuna perustaa jonkinlaista kotistudiota rekvisiittoineen ja ottaa kunnollisia puolivuotiskuvia. Saa sitten kummeillekin teettää ja itselle isomman kuvan kehyksiin. Poitsu ei vaan oikein tykkää poseerata kameralle, vaan vetää ihan vakavaksi heti kameran nähtyään.

Turvaistuimeen siirtymisestä juttelin neuvolassa ja täti oli sitä mieltä, että alkaa olla meillä ajankohtaista ihan pian. Poika ottaa jaloilla autossa penkin selkänojasta vauhtia ja punnertaa itseään ylös kaukalosta. Jalat tulee jo niin paljon kaukalosta ulos. Ei myöskään halua makoilla siellä, joten automatkat alkaa olla aika moista ähinää, kun ylöspäin pitäisi päästä.

Nyt on tällä viikolla puklailu vähentynyt aivan hurjasti. Täällä toivotaan sormet ristissä, että se alkaisi loppua viimeinkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Tervetuloa Miita:)

Täällä kontataan jo ja karhunkävelyä kävellään huojuvin askelin.:D Mutta sitten kun pitää päästä nopeasti jonnekin niin sitten laitetaan ryömimisvaihde päälle.;) Konttaus kun ei ole vielä niin nopeaa.

Viime viikolla oli puolivuotisneuvola ja pituutta oli tullut pari senttiä viime kertaisesta, mutta painoa taas aika vähän. No ei ihme ettei paino nouse kun kaikki energia menee liikkumiseen. Neuvolantäti sanoi, että koita antaa soseita enemmän. No vaikea antaa kun ei neiti määräänsä enempää syö. Nyt tänään on kyllä kiinteät maistuneet yllättävän hyvin ja määrät olleet suhteellisen suuria aikaisempiin verrattuna. Mutta edelleen öisin neiti haluaa imeä parin tunnin välein.|O Joten olisi kyllä kiva kun saisi hiukan kauemmin nukkua putkeen kun vain pari tuntia.

Tässä nämä meidän mitat pituus 67,7cm 6750g ja 42,7cm. Eli suhteellisen kevyt neiti on täällä. Painoa ei ole tullut kuukaudessa kuin pari sataa grammaa, vaikka musta kyllä tuntuu että neidin paino olisi ollut paljon enemmänkin. Kuitenkin erittäin hyvän tuulinen neiti on kyllä koko ajan, mutta väkisinkään ei voi ruokaa antaa toiselle.

Puuroja on saanut nyt riisi-ja kaurapuuroa, sekä lihaa ja kalaakin on jo saanut maistella. Vielä ei ole mikään ruoka-aina onneksi aiheuttanut minkäänlaista yliherkkyyttä. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan tule mitään. Mutta ei mun ole kyllä mitään imetysdiettiäkään tarvinnut pitää.

Jonkinlaiselle dietille tässä kyllä kai sittenkin pitäisi ruveta, kun talven aikana on nyt sitten kuitenkin tullut joku kilo painoa lisää. Vaikka luulen kyllä, että nyt kun kevät tulee niin kilotkin lähtevät siinä samalla.:)

Viikonloppuna oltiin kyläilemässä ja yhtään ei neiti ketään vierastanut, oli vain hirmuisen kivaa kun oli niin paljon uusia ihmisiä ja ihastelijoita.:heart:

Nyt koitan illalla antaa hiukan enemmän puuroa, että jos se vaikka täyttäisi mahaa hiukan pidemmäksi aikaa eli jos saisi itse muutaman tunnin enemmän putkeen nukuttua. Vaikka ihmeen hyvin sitä on jaksanut vaikken ole yli puoleen vuoteen saanut yli kolmea tuntia putkeen nukuttua.

ennie ja ester 6kk 2vko
 
No niin meillä on ylimääräinen neuvola kuukauden kuluttua. Näin vähän arvelinkin, kun paino ei ole noussut kuukaudessa kuin 200g. Soittivat tänään tosiaan neuvolasta ja antoivat uuden ajan. Toisaalta en kyllä ihmettele ettei energiaa jää ylimääräistä meidän neidillä. Liikkuu kuitenkin niin paljon.

Joku kyseli aikaisemmin tuosta kiireisestä vauva-ajasta, niin minusta tuntuu, että nyt vasta ne kiireet ovat alkaneet meillä. Saa koko ajan vahtia, että missä neiti on menossa ja mitä tekemässä. Enää ei pysy samassa huoneessa vaan koko asunto pitää tutkia.

Täällä on neiti saanut jonkun pienen flunssan, on hiukan yskäinen ja nuhainen. Vielä ei ole onneksi mitenkään kyllä uniin vaikuttanut, muuta kuin, että on nyt parina päivänä nukkunut päiväsaikaan normaalia enemmän. Lämpöä en ole mitannut, mutta ei kuitenkaan kovin kuumeiselta ole tuntunut. Toivotaan, että menee nyt nopeasti tuo pikku flunssa ohi.

Kevättä tässä edelleen odotellaan, mutta lunta vaan tuntuu tulevan joka päivä vielä vaan lisää...:kieh:
 
Heippa!

Terve Miita! Mukava jos uusia (ja vanhoja) naamoja tulee tänne kuulumisia ilmoitteleen. Laittakaapa kaikki nyt juttua ettei taas ihan näivety palsta uudestaan. Vaikka aika kiirusta tietysti piisaa itse kullakin eikä paljoa rauhallisia kirjoitushetkiä ainakaan mulla ole.

Onpa tylsän harmaa päivä tänään, kovasti aurinkoa ja kesää jo odotellaan :cool:

Oletteko muut muuten jo siirtyneet rattaisiin? me ollaan vielä koppaa käytetty ja varmaan vielä hetki käytetään kun sinne vielä mahtuu eikä neiti sieltä vielä yritä punkea pois.Päiväunet onnistuu parhaiten siellä kopassa.

Mä olen kanssa yrittänyt nyt viime aikoina tota ennien mainitsemaa, et yrittäis puurolla täyttää vatsaa että nukkuisi paremmin yöt, mutta en kyllä tiedä onko sillä mitään suurempaa vaikutusta ollut. Viime yö tosin mentiin vaan yhdellä herätyksellä.

Tänään oli taas muskari ja kovasti tykättiin, jotain omaa örinää tyttö piteli siellä muiden riemuksi. Innostui oikein "laulamaan" kun ope soitti pianoa. :whistle: Tosi aurinkoinen on ollut viime aikoina aina kun mennään jonnekin, mutta kotona taas kiukutellaan ja etenkin iltaisin ei oikein mikään muu kuin syli kelpaa.

Mitenkä mammat, oletteko saaneet otettua vielä "omaa aikaa" vauvanhoidolta esim. harrastuksen parissa?
Mä olen ihan alusta alkaen käynyt lenkkeilemässä koirien kanssa yksin iltaisin ja nyt viime aikoina olen kanssa välillä päässyt ratsastamaan. Tosi kivaa on kyllä saada aina se muutama tunti olla omissa jutuissaan ja päätä vähän "tuuletella".
 
Ihanaa kun pikkuhiljaa alkaa lumet sulaa ja olla keväisemmät ilmat! Vesisadekin on positiivista, kun lumet lähtee ihan silmissä.

Meillä on yhdistelmät joissa pehmeä koppa ja se on otettu pois jo pari kuukautta sitten, kun ei poika suostunut siellä enää makoilemaan. Aluksi nostettiin vain vähän selkänojaa, mutta nyt hereillä ollessa istuskellaan jo kunnolla. Meillä ei poika tosin ole koskaan suostunut vaunuissa nukkumaan, elleivät liiku. Silmät räpsähtää auki heti liikkeen loppuessa. Jos tuo lenkin aikana nukahtaa, olen vaan laskenut selkänojan ihan alas ja hyvin on siellä nukkunut.

Täällä ei ryömitä edelleenkään. Yritys on edelleen kova, mutta eteenpäin ei päästä. Myöskään hampaita ei näy. Seuraava neuvolakin on vasta 8kk iässä neuvolalääkäri. Vierastetaan edelleen ihan mahdottomasti sekä aikuisia että lapsia. Saisi pikkuhiljaa alkaa menemään ohi. yksi päivä pärähti kauppajonossakin itkuun, kun takana oleva asiakas katsoi hieman pitempään.

Iltapuurosta on ollut täällä juttua. Meillä menee iso annos kaurapuuroa ja puoli purkillista sosetta sekä maidot päälle aina iltaisin. Sitten nukahdetaan lähes heti puuron jälkeen yöunille. Poika tuntuu nyt nukkuvan reilun tunnin pidempään aamulla tuolla satsilla. Ei ole enää tarvinnut herätä viideltä, vaan päästään jopa seitsemään asti.

Oddmolly ja poika 6kk 2vk
 
Kevät tulee ehkä sittenkin.:cool:

Rattaista kyselitte, niin täällä kanssa yhdistelmävaunut ja kopan olen minäkin ottanut pois jo niiden kovien pakkasten jälkeen. Vaunuissa nukkuu ihan hyvin, mutta istualtaan viihtyy ainoastaan silloin kun liikutaan koko ajan. Paikallaan jos ollaan niin sitten pitää päästä jo pois.

Te joilla on rauhallisempia vauvoja niin voisitte antaa tänne sitä malttia, niin mä voisin antaa täältä sitä liikettä teille.:) Nimitttäin pikkuneiti on jo kuun alusta asti noussut seisomaan tukea vasten. Koko ajan pitää neitiä vahtia, kun milloin yrittää mitäkin vasten nousta seisomaan.:O Kaatuu kuitenkin ihan suoraan selälleen jos horjahtaa ja kopauttaa pään lattiaan. :( Jostain luin, että tämän ikäisillä ei olisi vielä kehittynyt suojaheijasteet. Eli ei minkäänlaista "itsesuojeluvaistoa" ainakaan täällä neidillä ole.

Omaa aikaa ei mulla paljon ole, kun kahdestaan ollaan. Mutta toistaiseksi se ei ole kovin paljoa haitannut. Niin helposti neiti kulkee joka paikassa mukana.:) Tänään oli kyllä ihan luksusta kun pääsin käymään kampaajalla itsekseni.:)

Kiinteitä on alkanut menemään enemmän, mutta yöimetyksiin ne ei ole kuitenkaan vaikuttaneet. Edelleen öisin neiti herää syömään aika usein, mutta en nyt sitäkään ole liian raskaaksi vielä kokenut. Päivisin on imetyskerrat vähentyneet, päivisin en oikeastaan imetä enää lainkaan, kun tuntuu, että mieluummin syö silloin kiinteitä. Eli aamulla, illalla ja yölllä edelleen imetän.

Keväistä viikonloppua kaikille!

ennie ja ester 6kk 3vko
 
Ihanat vesiräntäsateet haittaa ulkoilua täällä. Ei olla päästy vaunuilemaan muutamaan päivään. Jospa se joku päivä aurinkokin vielä pilkistelisi.

Viime viikonloppuna sattui ihme ja vierastaminen tuntui loppuvan kuin seinään yhtä nopeasti kuin muutama kuukausi sitten alkoikin. Ei ole sen jälkeen vierastanut ketään. Heräsi jo toivo, että päästäisiin miehen kanssa käymään kahdestaankin jossakin, vaikka syömässä joku päivä. Ei olla siis käyty ilman poikaa missään kohta neljään kuukauteen.

Pitäisi pikkuhiljaa alkaa katselemaan pojalle kesäisempää vaatetta. Jos ehtisi ensi viikolla pyörähtämään kirpparilla ja kaupoissa. Alkaa taas mennä pieneksi nuo nykyiset 74cm vaatteet. Samaan syssyyn voisi sitten pestä toppa- ja talvivaatteet kaappiin pois eteisestä pyörimästä.

Aurinkoisempia kelejä odotellessa.
 
Heippa hei!

Kirjotellaas taas kuulumisia, jotenkin on ollut niin vetämätön olo, että ei ole edes jaksanut kirjotella. :(

Meillä on kanssa jo siirrytty pois kopasta, ja yhdistelmät on siis meilläkin käytössä. Emma tykkää istuskella rattaissa ja katsella maisemia.
Liikkeelle ei edelleenkään ole meillä lähdetty, vähän tuo neiti hiissaa itseään istualtaan eteenpäin, mutta mahallaan ei viihdy yhtään. Miusta alkaa tuntua että tuo ei lähde ollenkaan ryömimään vaan nousee suoraan seisomaan.

6 kk neuvolassakin käytiin ja mitat oli 66 cm ja 8,5 kg. Painoa oli tullut kilon verran edelliseen kertaan verrattuna, pituutta sitten vähän vähemmän. Nyt odotellaan aikaa pääkontrolliin lastenpolille.

Sellasta tänne, palaillaan taasen.

AngelEyes ja Emma 7 kk
 
Kevät tulee sittenkin... Tänään laitoin ensimmäistä kertaa pikkuneidille jo keväthaalarin päälle.:) Toppahaalari kun alkoi olemaan jo liian lämmin.

Meillä on kuun lopussa ylimääräinen neuvola, kun tuo neidin painon nousu on ollut niin maltillista. No toisaalta en ole kyllä siitä mitenkään huolissaan, koska neiti on kuitenkin aivan hyvän tuulinen ja syö hyvin. Taitaa vain tuo liikkuminen kuluttaa myös niin paljon...

Painoissa tuntuu olevan paljon suurempia eroja tämän ikäisissä kuin pituuksissa. "Jännityksellä" odotan, että kuinka paljon paino on noussut...joko päästään yli seitsemän kilon, toivottavasti.

Muutenkin pikkuneidin "kiire" vain jatkuu... Saas nähdä käveleekö jo kahdeksan kuukauden iässä, niin kuin kuulemma vaarikin on sen ikäisenä kävellyt. Koko ajan saa olla neitiä vahtimassa, kun nousee milloin mitäkin vasten pystyyn. Olisi paljon helpompaa, jos neiti malttaisi pysyä vielä tuolla lattian tasolla.

ennie ja ester kohta 7kk
 
Tosiaan, kevät on tullut aika kohisten vaikka ei olisi ihan heti uskonut niiden lumimassojen keskellä!
Ihanaa kun on saatu ulkoilla ihan kunnolla viime päivät auringosta nauttien.:cool:

Meillä on välikausihaalari ollut jo useemman viikon käytössä, toppahaalari alkoi kyllä olla liikaa jo näillä keleillä kun vaunuissa kuitenkin vielä makuupussi käytössä. Pitäisi vielä löytää joku kiva takki ja housut -yhdistelmä ulkoiluun kevääksi/kesäksi.

Angel Eyes, ei meilläkään tyttö vielä ole liikkeelle lähdössä, viihtyy kyllä paremmin mahallaan kun selälteen, pyörii hitaasti ympyrää tai peruuttaa jos jonnekin päin pääsee. Onhan se niin yksilöllistä tuo miten lähtevät liikkeelle. Ja tosiaan, jotkuthan ei ala ryömiä ollenkaan vaan lähtee sitten suoraan kävelemään.
Äideillä vaan taitaa olla joku sisäinen tarve verrata vauvojaan näissä jutuissa ja sitten "huolestuu" ihan turhaan jos oma ei ole yhtä nopea kehityksessään kun joku muu vauva :D
Kirjoitit että odotatte aikaa pääkontrolliin, saako kysyä mikä se on?

ennie, Ester kuulostaa kyllä aikamoiselta menijältä, varmaan tota menoa kohta kävelee. Täytyy vaan olla itse tyytyväinen että pääsee suht helpolla kun ei täällä vielä pääse vipeltämään ympäriinsä =)

Nuo painoerot on kyllä suuria vauvaikäisillä, oon huomannut kanssa että ihan monen kilon eroja on vauvoissa ja vuoden ikäiset voi jotkut olla aikalailla pienempiä kun oma on nyt.
Sen kyllä hartoissaan tuntee että sais ottaa hierontoja vähän useammin kun täällä neitiä nostelee päivät pitkät.

Mitä muuten teette pääsisäisenä? me ollaan ilmeisesti ihan kotioloissa vaan ei sen kummempaa.

Mirot ja tyttö 7kk
 
Pääsiäistä odotellessa...aivan mahtavaa keliä on ainakin luvattu.:) Me ei tehdä mitään erikoista, oltiin juuri viikko neidin kanssa reissussa, käytiin mun lapsuuden ystäviä katsomassa. Joten ihan rauhakseltaan vietetään loppuviikko.

Meille on tullut kaksi hammasta alas, tulivat ihan peräkkäisinä päivinä. Yhtään ei hampaiden tulo onneksi itkettänyt neitiä.

Ensi viikolla meillä on tuo ylimääräinen neuvolakäynti, saas nähdä mitkä on mitat silloin. (Löysin oman vauvakirjani, enkä minäkään ole vauvana ollut kovin painava, ihan aavistuksen olen ollut painavampi kuin mitä tyttäreni on)

Täällä on vauva-arki käynyt aika rankaksi. Yhtään ei voi neitiä jättää mihinkään itsekseen, kun nousee samantien pystyyn. Nyt onneksi on tasapaino jo sen verran kehittynyt ettei ihan heti kumoon kupsahda. Välillä pidetään enään yhdellä kädellä kiinni jostain ja sitten huojutaan seisoen.:O

Kyllä oli vielä puolitoista kuukautta sitten helppoa, kun vasta vain kontattiin. Nyt pitäisi silmät olla selässäkin...

Mutta mukavaa pääsiäistä kaikille!

ennie ja ester 7kk
 

Yhteistyössä