Kaikki romahti eilen, itkusta ei meinaa tulla loppua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Anoppilassa oltiin pääsiäinen. Meillä on kaksi lasta, koululainen ja taapero. Taapero on ainoastaan biologisesti anopin lapsenlapsi. Ja tämä onkin ollut ongelma aina siitä lähtien kun taapero syntyi.

Hieman taustaa että jouluna viimeksi anoppilassa oltiin vierailulla pitempi aika ja silloin taaperon suosimisesta tuli tosi iso ongelma. Se on sitä luokkaa että esim. taaperolle ostetaan hieno hame ja kouluikäinen jää tyhjin käsin tai jos koululaisella on leikissä joku lelu ja taapero haluaisi sen itselleen niin anoppi tulee vänkäämään koululaiselle että pitää antaa pienemmälle kun se noin kovasti tahtoo. Tälläistä se on ollut. Pienen perässä juoksee ja hössöttää - isompi unohtuu.

En ole paljon etes vaatinut, ihan perus käytöstapoja että jos toiselle ostetaan jotain, niin toisellekkin pitäisi olla vastaavasti jotain. Anoppi on taitava piikittelemään kouluikäistä ja niitä en ole saanut kitkettyä pois.

No pääsiäinen oltiin piiitkän tauon jälkeen anoppilassa. Kun kotiuduttiin eilen, koululainen purskahti itkuun ja alkoi tilittää kuinka anoppi katsoi välillä häntä ilkeästi ja sanoi toisinaan pahasti mm. kun lapsi ei löytänyt housujaan, jotka minä käskin etsiä, anoppi meni lapselle motkottamaan siitä miten huono muisti hänellä on ym. Lapseni selitti mm. "Kuinka tyhmä olo tulee kun aina jostain valitetaan" jne. Tottahan se oli, jos koululaiselle anoppi jotain puhui se oli yleensö negatiivista sanottavaa.

Mulla tuli mitta täyteen. Jouluna ongelma oli niin suuri että mieskin ärähti äidilleen tästä aiheesta - nyt meno ei ollut yhtä pahaa, mutta jatkui kuitenkin. Kaikkea en minäkään kuullut ja nähnyt, anoppi osasi kyllä käyttää sellaiset tilanteet hyväksi kun en ollut kuulo etäisyydellä.

Laitoin anopille viestin jossa kerroin lapsen harmistuneen todella pahasti ja että jotain tälle asialle on tapahduttava. Puhuin miehelle vasta tänään jälkikäteen ja mies suuttui minulle - mun pitäis olla kuulemma tyytyväinen kun saadaan täyshoito siellä jne. Etten olis saanut laittaa viestiä (johon ei muuten ole vastannut). Mies huuti mulle tämän aamun, minä häivyin ajelulle ja olo on ihan puulla päähän lyöty. Mies ei ollut yhtään samaa mieltä noista tapahtumista, kun ei ollut eilen kuulemassa lapsen kertomaa.

V*ttu suoraan sanottuna - itkusta ei tuu loppua.. Olisin halunnut miehen olevan samalla puolella ja ymmärtävän tilanteen. Mutta hän ei nähnyt tai kuullut mitään tuollaista mistä lapsikin puhui.

Ihanaa tää uusperheellisyys.........

sulle se on siunaantunut valitettavan paskaidiootti anoppi. on varmaan oikeen ylpee itestään kun saa pientä lasta polkea maanrakoon. minä syljen tuommosten ihmisten päälle enkä todellakaan enää vierailis kyseisessä paikassa.

sanoisin vaan että kun ei anopilla ole niitä käytöstapoja niin turha niitä on sitten muiltakaan häneen päin odottaa.

Niin eli siis esikoinen ei ole sun miehen biologinen lapsi, ymmärsinkö oikein?

Minä en oo ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että "perus käytöstapoihin" kuuluisi ostaa molemmille jotain, tai että taaperoikäistä ja kouluikäistä tulisi kohdella samalla tavalla vaikka jonkun lelun suhteen tms. Isommalta voi olettaa enemmän ymmärtämystä lelujen jakamisen suhteen kun taaperolta.

Hankalaahan se toki on, mutta saako esikoinen sitten vaikka huomiota toisen puolen isovanhemmiltaan, ehkä se lohduttaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kuinka kauan anoppi on ollut kuvioissa?

Minusta täysin tasapuolista kohtelua ei voi odottaa (veri on vettä sakeampaa), mutta käytöstavat pitää aikuisilla olla.

6 vuotta olen anopin tuntenut. Ennen kuin saatiin miehen kanssa tämä yhteinen lapsi, esikoiseni oli heille hyvin tärkeä. Oli paljon heille yökylässä ja matkoilla mukana - kaikki muuttui kun vauva syntyi.

Tiedän että veri on vettä sakeampaa - enkä ole mielestäni paljon, ihan oikeasti vaatinut. Perus käytöstapoja, että toinkin jollakin tavalla otetaan huomioon.

Nytkin taaperolle oli ostettuna hieno mekko ulkomailta ja koululaiselle ei mitään. Anoppi tajusi kyllä tilanteen ja sanoi koululaiselle että tuo joku päivä hänelle karkkia. No paljonpa se siinä tilanteessa toista lohdutti..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta täysin tasapuolista kohtelua ei voi odottaa (veri on vettä sakeampaa), mutta käytöstavat pitää aikuisilla olla.
Peesi tähän.

Peesi. Ymmärrän että anoppi kokee poikansa lapsen läheisemmäksi kun poikansa lapsipuolen, jota ei ole pienestä asti tuntenut.

Se ei tietenkään tarkoita että asiattomasti saisi käyttäytyä.

Ite oon uusioperheestä eikä minusta aikuisella ihmisellä ole oikeutta kohdella lasta noin, oli veri sitten kuinka paljon tahansa vettä sakeampaa..Kyllä nyt jumankauta aikuisen ihmisen pitää osata käyttäytyä ja olla tasapuolinen. Meillä on ihan samallalailla kohdeltu (myös isovanhemmat on kohdellu )kaikkia muksuja, iästä riippumatta.

Minusta voi ja pitää odottaa, sillä tässä taas näkee kuinka aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä hyvin ja toimia esimerkkinä lapsille. Toinenkin lapsi kuuluu perheeseen, on hän miehen biologinen tai ei. En voi käsittää tuollaista käyttäytymistä. Onneks meidän uusperheessä kummankin vanhemmat kohtelevat kaikkia lapsia tasapuolisesti on ne sitten samaa verta tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

6 vuotta olen anopin tuntenut. Ennen kuin saatiin miehen kanssa tämä yhteinen lapsi, esikoiseni oli heille hyvin tärkeä. Oli paljon heille yökylässä ja matkoilla mukana - kaikki muuttui kun vauva syntyi.

Tiedän että veri on vettä sakeampaa - enkä ole mielestäni paljon, ihan oikeasti vaatinut. Perus käytöstapoja, että toinkin jollakin tavalla otetaan huomioon.

Nytkin taaperolle oli ostettuna hieno mekko ulkomailta ja koululaiselle ei mitään. Anoppi tajusi kyllä tilanteen ja sanoi koululaiselle että tuo joku päivä hänelle karkkia. No paljonpa se siinä tilanteessa toista lohdutti..

Mun mielestä siinä ei ole kyllä erikoista jos vie taaperolle vaatteen ettei juuri sillä kerralla toinen saa vaatetta. Ehkä toisella kertaa toisinpäin.

Peesi tähän.

meillä samatilanne. mutta me ollaan hoidettu asia niin, että ollaan vanhemmalle lapselle ostettu jotain, ettei ihan jäis tyhjin käsin. nähdään anoppia parikertaa vuodessa, joten muuten se ei meidän elämää haittaa..

anoppi käyttäytyy todella vääriin vaika esikko ei ole sukua hän kuuluu silti perheseen on ihan yhtä tärkeä kuin taapero..
ottaisin anopin puhutteluun tai sitten kieltäytyisin vierailuista esikon takia mies saisi mennä taaperon kanssa kaksin kyläileen

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Niin eli siis esikoinen ei ole sun miehen biologinen lapsi, ymmärsinkö oikein?

Minä en oo ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että "perus käytöstapoihin" kuuluisi ostaa molemmille jotain, tai että taaperoikäistä ja kouluikäistä tulisi kohdella samalla tavalla vaikka jonkun lelun suhteen tms. Isommalta voi olettaa enemmän ymmärtämystä lelujen jakamisen suhteen kun taaperolta.

Hankalaahan se toki on, mutta saako esikoinen sitten vaikka huomiota toisen puolen isovanhemmiltaan, ehkä se lohduttaisi?

Aivan, eli esikoiseni ei ole miehen biol lapsi!

Hyvä pointti tuossa lopussa - Meinaan ONNEKS isompi lapsi saa tosi paljon huomiota apelta. Ovat aika läheisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mielestä siinä ei ole kyllä erikoista jos vie taaperolle vaatteen ettei juuri sillä kerralla toinen saa vaatetta. Ehkä toisella kertaa toisinpäin.

No se ei mene koskaan toiste päin.

Taapero saa AINA jotain, koululainen ei vaikka tosiaan ulkomailta toisivat tuliaisia. Koululainen ei koskaan ole niistä näkyvästi edes harmistunut, eikä ääneen ole sanonut, mutta näen ilmeestä että harmittaahan se..

Olen koittanut kyllä selittää tätä bilogista eroavaisuutta ja siten saada esikoinen ymmärtämään miksi anoppi huomioi enemmän pienempää.

Siitä huolimatta tämä ainainen kakkosena oleminen on syönyt lapsen itsetuntoa. Itki pitkään eilen ja purkautui minulle ensimmäistä kertaa tästä aiheesta.

Anoppisi on sairas. Onneksi meillä on tervepäinen anoppi, joka on asettanut meidän kaikki lapset ihan samalle viivalle.

Moni sanoo tässäkin ketjussa että veri on vettä sakeampaa, mutta onneksi kaikki eivät kuitenkaan ajattele näin.

Sitä ei voi odottaa myöskään isomman isovanhemmilta. Eli isovanhemmat varmasti varallisuudesta riippuen huomioivat hintavammin biologista jälkikasvua, eikä siinä ole mun mielestä mitään väärää. JOkaisella lapsella on omat biologiset isovanhemmat, myös sillä isommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
meillä samatilanne. mutta me ollaan hoidettu asia niin, että ollaan vanhemmalle lapselle ostettu jotain, ettei ihan jäis tyhjin käsin. nähdään anoppia parikertaa vuodessa, joten muuten se ei meidän elämää haittaa..
Meillä oli aikoinaan sama tilanne, mutta se ratkesi itsestään exän vanhempien ryhdyttyä jehovan todistajiksi. Eivät sen jälkeen hankkineet mitään biologiselle lapsenlapselleenkaan. Sitä ennen jo meillä oli lapset oppineet, että aina ei saa, vaikka toinen saisikin. Välillä saa toinen ja välillä taas toinen. Siis ihan multa itseltänikin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Peesi tähän.

Peesin peesi.

oikeesti olette sitä mieltä että anoppi saa viädä esikolta lelut kädestä ja mulkoilla vihaisesti,ilkeillä vain siksi kun veri on vettä sakeampaa :0

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Anoppisi on sairas. Onneksi meillä on tervepäinen anoppi, joka on asettanut meidän kaikki lapset ihan samalle viivalle.

Moni sanoo tässäkin ketjussa että veri on vettä sakeampaa, mutta onneksi kaikki eivät kuitenkaan ajattele näin.

Onnittelut sulle :)

Voin rehellisesti sanoa etten olis ikinä uskonut että meille käy näin. Esikoinen oli niiin läheinen anopin ja apen kanssa ennen tämän toisen tuloa.

Yhteistyössä