Kävisittekö tällaisessa lounaspaikassa/kahvilassa?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960042]Et osaa viestiä/markkinoida, jos jo mammapalstalla on epäselvää, mistä joku merkki (tähdet) viestiisi putkahti.

En piittais kuvailemastasi kuppilasta.[/QUOTE]

Heh heh.

Oikeassa työssäni ei tuu ylimääräisiä tähtiä :) en ole kyllä varma, oletko ihan sitä ryhmääkään, minkä sinne haluan. Että ihan jees mulle, ettet tule.
 
"vieras"
[QUOTE="Aapee";28960064]Heh heh.

Oikeassa työssäni ei tuu ylimääräisiä tähtiä :) en ole kyllä varma, oletko ihan sitä ryhmääkään, minkä sinne haluan. Että ihan jees mulle, ettet tule.[/QUOTE]
Ahaa. Sinä siis jo nyt valikoit, ketkä olisivat tervetulleita kuppilaasi. Kuolleena syntynyt ajatus koko "lounaspaikka" sanon minä.
 
yrittäjä2
Melkein itku pääsee kun lukee tämän aapeen kommentteja. Toivottavasti ei ainakaan miehensä tai jonkun muun rahoilla lähde yrittämään vaan polttaa vain omansa taivaan tuuliin.
 
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960097]Ahaa. Sinä siis jo nyt valikoit, ketkä olisivat tervetulleita kuppilaasi. Kuolleena syntynyt ajatus koko "lounaspaikka" sanon minä.[/QUOTE]

No en valkkaa, vastasin vaan tuolle typerykselle, huumoria se oli.
 
"Aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä2;28960098:
Melkein itku pääsee kun lukee tämän aapeen kommentteja. Toivottavasti ei ainakaan miehensä tai jonkun muun rahoilla lähde yrittämään vaan polttaa vain omansa taivaan tuuliin.
Olikin yllättävän positiivinen ketju tähän asti. Olen saanut tästä aika paljon ajatuksia juttuun. Tässä on ollut hyvää pohdintaa joka on auttanut, mutta odottelinkin jo, milloin se palstalle tyypillinen loanheitto alkaa ;)

Mitähän se sulle kuuluu, kenen rahoilla elän? Onko ne sun rahoja? Meillä on perheessä yhteiset rahat, mutta yrityksen rahat eivät voi olla yhteiset.

En ole vielä edes päättänyt, ryhdynkö tähän. Miehen mielestä se on hyvä idea. Toki kurssit on käytävä ennen koko yrittäjyyttä.
 
[QUOTE="Aapee";28960056]Salaatti kuuluu kyllä.

Luulen että laitan tarjolle linjastoon, ja myyn ulos jossain astioissa, jos joku haluaa mukaan.

Pitää vaan miettiä, onko sillä mulle väliä, jos joku ottaa fetasalaattia ja chili con carnea :) vai miten estän sen mahdollisuuden. Mutta luultavasti ei ole väliä, taloudellisesti siis.[/QUOTE]

meillä on töissä salaattipöydässä tarjolla päivittäin amerikansalaatti, sit 5 erilaista lisuketta, tomaattia, kurkkua, raejuustoa, vesimeloonia, marinoituja sieniä, marinoitua punasipulia, ananasta, herneitä, maissia tms
ja sen lisäksi yks ruokainen salaatti, pasta-riisi-kasvis-ohrasuurimo tms pohjana ja siinä sit joku liha/kala tms
asiakas voi ostaa koko lounaan (2-3 ruokavaihtoehtoa ) tai pelkän salaatin.Mukaan saa ostaa myös.

se salaatti tulee kuitenkin (yleensä ) halvemmaksi kuin se ruoka, joten en lähtis erottelemaan niitä, tai sit tekisin myyntiin jo valmiiksi noita ruokaisiasalaatteja joko takeaway astioihin tai isoille lautasille, jolloin sen ruoan kanssa olis muita salaatteja.
 
"Aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28960139:
meillä on töissä salaattipöydässä tarjolla päivittäin amerikansalaatti, sit 5 erilaista lisuketta, tomaattia, kurkkua, raejuustoa, vesimeloonia, marinoituja sieniä, marinoitua punasipulia, ananasta, herneitä, maissia tms
ja sen lisäksi yks ruokainen salaatti, pasta-riisi-kasvis-ohrasuurimo tms pohjana ja siinä sit joku liha/kala tms
asiakas voi ostaa koko lounaan (2-3 ruokavaihtoehtoa ) tai pelkän salaatin.Mukaan saa ostaa myös.

se salaatti tulee kuitenkin (yleensä ) halvemmaksi kuin se ruoka, joten en lähtis erottelemaan niitä, tai sit tekisin myyntiin jo valmiiksi noita ruokaisiasalaatteja joko takeaway astioihin tai isoille lautasille, jolloin sen ruoan kanssa olis muita salaatteja.
Niin mäkin sen järkeilen, että jos joku ottaa sen, niin ottakoon. Pitää katsoa miten kiire on että onko järkevää tehdä muutama takeawayksi niin kiireessä ei tarvi kuin antaa se :) riippuu kylmätiloistakin, voiko tehdä niitä paljon lautaselle ja säilyttää kelmun alla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28960167]Aapee ei ole ollenkaan palveluhenkinen, jonka tulisi ottaa kaikenlaiset ihmiset potentiaalisina asiakkaina.[/QUOTE]

Kuka häiriköitä haluaisi liikkeeseensä? Ei kukaan, on se sitten ravintola, kauppa, lounaspaikka, kahvila leffateatteri...

Häiriköille annetaan varoitus ja jos ei tehoa, niin porttikielto!

Turha tulla valittamaan miten huonostikäyttäytyvät asiakkaat muka pitää hyväksyä, ei pidä eikä tarvitse, sillä ei ole mitään tekemistä asiakaspalvelun kanssa.
 
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960167]Aapee ei ole ollenkaan palveluhenkinen, jonka tulisi ottaa kaikenlaiset ihmiset potentiaalisina asiakkaina.[/QUOTE]

Höpö höpö :)

Nykyisessä työssä meillä oli asiakastyytyväisyyskysely ja mä sain meidän parhaat pisteet 3,7/4 :)

Jos kaikenlaiset tarkoittaa Hakiksen juopporemmiä, niin niitä en ota potentiaalisina ja toivottavina asiakkaina vaikka heilläkin voi kahviraha olla taskussa :).
 
"vieras"
Hyvä salaattipöytä on erittäin hyvä kilpailukeino.
Laita tarjolle perussalaatin lisäksi jotain bonusta, hyvä pastasalaatti, itsetehty perunasalaatty ym.ym.
Siihen kannattaa panostaa jos kohderyhmänä on (työssäkäyvät) naiset.

Mieti myös mitä extraa voisit antaa asiakkaalle, ilman että se syö paljon rahaa?
Jotain mistä jäisit asiakkaan mieleen?
 
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960204]Hyvä salaattipöytä on erittäin hyvä kilpailukeino.
Laita tarjolle perussalaatin lisäksi jotain bonusta, hyvä pastasalaatti, itsetehty perunasalaatty ym.ym.
Siihen kannattaa panostaa jos kohderyhmänä on (työssäkäyvät) naiset.

Mieti myös mitä extraa voisit antaa asiakkaalle, ilman että se syö paljon rahaa?
Jotain mistä jäisit asiakkaan mieleen?[/QUOTE]

Hyvä idea. Pitää tehdä erinomainen salaattipuoli. Itsekin voisin elää niillä :) kaipa tämä kahvila olisi just sellainen missä itse haluaisin käydä.

Mulla on muutama sen tapainen juttu, mutta kaikkea en viitsi tänne kirjoittaa, vaikka tuskin täällä nyt joku mun ideat nappaa :) silti tuntuu että ihan kaikkea ei viitsisi paljastaa ;)
 
"Aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä myös;28960230:
Minäkin suosittelen lämpimästi, että teet tarkan liiketoimintasuunnitelman ja kustannuslaskelman. Ne ovat tärkeämpiä alkuun kuin menun laatiminen.
Kyllä, ja jos tähän mennään, niin menen kursillekin, jossa ilmeisesti tuota testaillaan ja sen järkevyyttä ja laskelmia, ovatko liian optimistisia jne.
 
"vieras"
[QUOTE="Aapee";28960228]Hyvä idea. Pitää tehdä erinomainen salaattipuoli. Itsekin voisin elää niillä :) kaipa tämä kahvila olisi just sellainen missä itse haluaisin käydä.

Mulla on muutama sen tapainen juttu, mutta kaikkea en viitsi tänne kirjoittaa, vaikka tuskin täällä nyt joku mun ideat nappaa :) silti tuntuu että ihan kaikkea ei viitsisi paljastaa ;)[/QUOTE]

Mutta muista että et saa tehdä sitä liikettä itsellesi!
Sen fokuksen täytyy aina olla asiakkaassa ja kaikki pitää pohtia siltä kantilta mitä se asiakas haluaa ja joskus ne asiakkaat tykkää ihan odottamattomista asioista. Suorastaan jutuista joita itse et millään ymmärrä.

Kannattaa tehdä hieman tutkimusta mitä sieltä alueelta puuttuu, mitä ne alueen asiakkaat haluaa?

Tee vaikka pienimuotoinen asiakaskysely sähköpostilla yrityksille?

Eikä kannatakkaan kaikkea kertoa. Nykyajan asiakas vaan tuppaa olemaan sellainen että perushyvä ei riitä, halutaan sitä jotain "ekstraa". Asiakkaat ovat nykyään huomattavasti vaativampia mitä esim. 15v sitten.
Ne on opetettu liian hyvään. :D
 
"vieras"
Harkitse sinne looseja tai sohvamaisia kalusteita. :)

Jostain syystä sellaiset pehmoiset loosit vetoaa niin itseeni, ystäviini, työkavereihini. Ja monissa paikoissa huomaa (mm. ABC, Hese) että ne pehmeät loosipaikat on aina täynnä kun pöytäpaikat täyttyvät viimeiseksi.
 
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960251]Mutta muista että et saa tehdä sitä liikettä itsellesi!
Sen fokuksen täytyy aina olla asiakkaassa ja kaikki pitää pohtia siltä kantilta mitä se asiakas haluaa ja joskus ne asiakkaat tykkää ihan odottamattomista asioista. Suorastaan jutuista joita itse et millään ymmärrä.

Kannattaa tehdä hieman tutkimusta mitä sieltä alueelta puuttuu, mitä ne alueen asiakkaat haluaa?

Tee vaikka pienimuotoinen asiakaskysely sähköpostilla yrityksille?

Eikä kannatakkaan kaikkea kertoa. Nykyajan asiakas vaan tuppaa olemaan sellainen että perushyvä ei riitä, halutaan sitä jotain "ekstraa". Asiakkaat ovat nykyään huomattavasti vaativampia mitä esim. 15v sitten.
Ne on opetettu liian hyvään. :D[/QUOTE]

Mä en vielä tiedä, vapautuuko Hakiksesta ikinä mitään järkeviä tiloja, eli onko se se alue. Tilan saaminen on iso askel, kuulemma sopivaa voi joutua kyttäämään kauankin.

Itselleni en tee, mutta itseni kaltaisille, eli mitä minä, työpaikkani naiset, kaveripiirini ym. haluttaisiin, mitä extra voisi olla jne.
 
"vieras"
[QUOTE="ookoo";28959029]Onko se aapee itse vastailemassa? :) Fakta nyt vain on, että yrittäjäkursseille mahtuu 13 tusinaan näitä mammoja, jotka unelmoivat oman söpön kahvilan pitämisestä. Toinen fakta on se, että hyvin moni naisyrittäjä jättää faktat ja luvut selvittämättä/ arvioimatta kunnolla ja realistisesti ennen kuin alkaavat toteuttamaan unelmaansa. Kolmas fakta on se, että aapee tässä etenee ihan muut asiat edellä kuin mitä yrittäjyydessä kannattaisi, vaikka homma onkin vielä idea-asteella. Yrittäjyyskurssikin pitäisi käydä ja tarvittavat suunnitelmat tehdä aika nopsaan, jos meinaa, että firma pyörisi jo kevättalvesta kun nykyiset duunit loppuu. Ja vielä niin, että saisi oikein palkkaakin maksettua itselle. Sanon vain, että :eek:[/QUOTE]

Fakta on se, että naisyrittäjät keskimäärin suunnittelevat yritystoiminsa hyvin, ottavan hallittuja riskejä, hoitavat lainansa ja ajautuvat konkurssiin suhteellisesti harvemmin kuin miesyrittäjät.
 
vieras yrittäjä
(Ehkä saisin sitä starttirahaa aluksi. Sisustukseen ym. on omia taitoja ja varmaan käyttäisin kierrätyskeskuksen tai kirppareitten tuoleja, pöytiä ym. Ja tiskejäkin saa käytettynä).

ei ei ei ei ei ja ei näin,tämmösiä eurolla tehtyjä paskaluukkuja on suomi täynä ja sitte ihmetellään kun asiakkaat ei käy.

meinaatko kun laitat yritykseen pari euroo niin johan kauppa käy ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista?
nykyajan ihmiset on laatu/mukavuuden haluisia ja voivat maksaakkin enemmän hienoissa puitteissa.

ja vielä ennenkun alat mennä pitemmälle niin otappa pieni keskustelu/kyselytunti terveystarkastajan kans johan tulee lisää pyrokratiaa joka lannistaa mukavat ideat.

mutta älä lannistu! leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
"Aapee"
[QUOTE="Niin";28960259]Tutustupa ap Armas-perheeseen. Siinä vois olla sulle hyvä konsepti. Tai se itse asiassa on juuri tuota mitä ajattelet. Ne ottaa franchise-yrittäjiä nykyään.[/QUOTE]

Se on lähellä, muttei täysin mitä haen. Enkä halua franchise-yrittäjäksi. Ainakaan muissa vastaavissa on sitten aika sidottu siihen, ja kuin palkollinen.
 
"Aapee"
[QUOTE="vieras";28960263]Harkitse sinne looseja tai sohvamaisia kalusteita. :)

Jostain syystä sellaiset pehmoiset loosit vetoaa niin itseeni, ystäviini, työkavereihini. Ja monissa paikoissa huomaa (mm. ABC, Hese) että ne pehmeät loosipaikat on aina täynnä kun pöytäpaikat täyttyvät viimeiseksi.[/QUOTE]

Riippuu paljon tilastakin, miten sinne mahtuu. Itsekin pidän niistä :)
 
"ookoo"
[QUOTE="vieras";28960293]Fakta on se, että naisyrittäjät keskimäärin suunnittelevat yritystoiminsa hyvin, ottavan hallittuja riskejä, hoitavat lainansa ja ajautuvat konkurssiin suhteellisesti harvemmin kuin miesyrittäjät.[/QUOTE]

Keskimäärin kyllä, mutta surullisiakin tarinoita on silti paljon. Ja riski on erityisen suuri silloin jos sokeasti seurataan jotain unelmaa, mutta talousasioiden selvittäminen ja hoito kiinnostaa vähemmän jos juuri lainkaan.
 
"Aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja vieras yrittäjä;28960312:
(Ehkä saisin sitä starttirahaa aluksi. Sisustukseen ym. on omia taitoja ja varmaan käyttäisin kierrätyskeskuksen tai kirppareitten tuoleja, pöytiä ym. Ja tiskejäkin saa käytettynä).

ei ei ei ei ei ja ei näin,tämmösiä eurolla tehtyjä paskaluukkuja on suomi täynä ja sitte ihmetellään kun asiakkaat ei käy.

meinaatko kun laitat yritykseen pari euroo niin johan kauppa käy ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista?
nykyajan ihmiset on laatu/mukavuuden haluisia ja voivat maksaakkin enemmän hienoissa puitteissa.

ja vielä ennenkun alat mennä pitemmälle niin otappa pieni keskustelu/kyselytunti terveystarkastajan kans johan tulee lisää pyrokratiaa joka lannistaa mukavat ideat.

mutta älä lannistu! leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Sinä et tunne mua, esim. mun taitoja tai makua, yhtään. Minulla on erittäin hyvä sisustusmaku.

Terveystarkastaja ei puutu siihen, onko asiakkaan tuoli uusi vai kierrätettynä hankittu, kunhan keittiön puoli ja ruuan tarjoilu on asiallisesti hoidettu.
 
"vieras"
Olen kahviloiden ja lounaspaikkojen "suurkuluttaja", ja kävisin kahvilassasi jos paikka olisi viihtyisä, hyvin sisustettu, rauhallinen, ja ruoka laadukasta. En halua nähdä kahvilassa muuta myytävää kuin kahvilatuotteita. En edes niitä hilloja. Ne osaan itse ostaa muualta. Mutta jos aiot tarjota pakastettuja ruokia tai leivonnaisia, en varmaan kävisi toista kertaa. Valitettavasti mikään ei ole enää yhtä hyvää pakastimesta. Jos mainostat laadukasta, itsetehtyä, tuoretta ja terveellistä, silloin oletan myös sitä saavani.
 

Yhteistyössä