ap
Hankala olisi minun ainakin töitä tehdä, jos olisi sama vakaamus kuin sinulla. varmasti työpaikka kohtaisia eroja voi olla, mutta en usko , että kovin hyvällä katsotaan monissakaan paikoissa, jos joku kieltäytyy johonkin työtehtävään kuuluvasta asiasta..Alkuperäinen kirjoittaja puppis:Mä olen alkamassa opiskella kätilöksi mutta mulla on sellainen vakaumus, etten voi antaa keskeytyslääkkeitä. Tiedän ettei tällaista katsota hyvällä mutta mulla on tuttuja kätilöitä samalla vakaumuksella, joten tiedän että on mahdollista työskennellä kätilönä. Olen lukenut Kätilötyö- kirjasta Eettisestä koodista, joka antaa mahdollisuuden kieltäytyä omantunnonvastaisista toimenpiteistä jos on muuta henkilökuntaa paikalla joka voi suorittaa kyseisen toimenpiteen. Mistä saisin lisätietoa tästä, ihan mustaa valkoisella, jotta voin tähän sitten vedota esim. opiskeluni harjoitteluissa? Kätilön työ on minulle täysin kutsumusammatti ja uskon näistä ajatuksista huolimatta voivani kehittyä hyväksi ja asiantuntevaksi kätilöksi. Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää? Kiitos jos jaksat vastata!