Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ!:Montako synnytystä hoidat työpäivän aikana? Montako samaan aikaan? Onko tahti liian kova?
Hb riippuu tietysti vuodon määrästä. Meillä sectioon menevälle varataan aina verta jo valmiiksi 2 tai 4 yksikköä. Section jälkeen tarkastetaan pvk, josta nähdään hemoglobiini ja tarvittaessa ( myös äidin vointi huomioidaan ) tiputetaan punasoluja tarvittava määrä. Yleensä se on anestesialääkäri, joka on jo valmiiksi asettanut hb -rajat, joilla tiputetaan. Joskus matalan hb:n korjaamiseksi riittää rautalääkitys.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko normaalia että sektion jälkeen hb 80?
Alkuperäinen kirjoittaja rötvä:Mikä on hyvä hcg-arvo viikolla 4+6? Mitkä on raja-arvot?
mun toinen jalka oli kätilön lantiolla ja toisen jalan sukassa olin kiinni.. isona ihmisenä se vaan oli hankalaa :ashamed: mä sanoinkin sille kätilölle et potkasen sut pian vahingossa kumoon.Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Mun käskettiin repiä sukan varsistaAlkuperäinen kirjoittaja ~vierailija:Miksi synnyttäessä pitää potkia jaloilla avustajia mahaan? Tämä on totta, kätilö vaan komensi laittamaan toisen jalan hänen vatsaansa vasten ja toisen harjoittelin vatsaa. Ponnistin siis selällään ja mies nosti tyynyä, mikä oli kans huonolta tuntunut vaihtoehto. Miten muut pitävät jalkoja ponnistaessaan? Synnytin Lohjan aluesairaalassa.
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:pitääkö paikkaansa että kolmas lapsi on aina isoin???... näin käynyt monella ja sitä tässä pohdin että uskaltaiskos kolmannen yrittämisen aloittaa kun kakkonmen oli jo 4450g ja sekin ulos tullessa piukassa kun pää oli 37??
cystat missä? sikiön kehityshäiriöstä..enempi lastenlääkärin alaaAlkuperäinen kirjoittaja äiti04:Mistä johtuu sikiön saamat kystat? Mikä ne on aiheuttaa?
tää muakin kiinnostaa, tosin mä en joutunut nukutukseen kun istukka viimein 50min kärsinmyksen jälkeen irtosi. siitä jäi kyllä traumat, ei synnyttäminen ollu mitään tohon tuskaan verrattunaAlkuperäinen kirjoittaja hömppö:Miksi istukka ei irronnut? Onko todennäköistä, että se toistuu seuraavalla kerralla? Jos se ei ens kerralla meinaa irrota niin onko mahdollista päästä HETI käsinirrotukseen eikä vasta tunnin rääkkäyksen jälkeen? :'(
Kaulassa, mahassa, munuaisissaAlkuperäinen kirjoittaja ap:cystat missä? sikiön kehityshäiriöstä..enempi lastenlääkärin alaaAlkuperäinen kirjoittaja äiti04:Mistä johtuu sikiön saamat kystat? Mikä ne on aiheuttaa?
Mulle ei annettu verta sektion jälkeen. Enkä muista saaneeni rautalääkitystäkään, mutta ehkä ne on jotain sit kuitenkin antanut. Olin vähän sekaisin leikkauksen jälkeen niin en oo varma mitä pillereitä syöttivät. Anoppi vaan sanoi (on sairaanhoitaja), että ois pitänyt saada verta jos noin alhaalla (en tiiä sit tietääkö oikeesti). Sairaalasta lähtiessä 5 päivän päästä mulla oli hb 98. Ennen sektiota hb oli 135. Mut kaipa tuo sitten on ollut normaalia..? pitäis varmaan pyytää sairaalasta niitä papereita nähtäväks..Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hb riippuu tietysti vuodon määrästä. Meillä sectioon menevälle varataan aina verta jo valmiiksi 2 tai 4 yksikköä. Section jälkeen tarkastetaan pvk, josta nähdään hemoglobiini ja tarvittaessa ( myös äidin vointi huomioidaan ) tiputetaan punasoluja tarvittava määrä. Yleensä se on anestesialääkäri, joka on jo valmiiksi asettanut hb -rajat, joilla tiputetaan. Joskus matalan hb:n korjaamiseksi riittää rautalääkitys.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko normaalia että sektion jälkeen hb 80?
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:Miksi istukka ei irronnut? Onko todennäköistä, että se toistuu seuraavalla kerralla? Jos se ei ens kerralla meinaa irrota niin onko mahdollista päästä HETI käsinirrotukseen eikä vasta tunnin rääkkäyksen jälkeen? :'(
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:Onko moni luokkakavereistasi päässyt "normitöihin" eli tyyliin klo 8-16? Itse aikoinani harkitsin kätilön ammattia, mutta en olisi kestänyt vuorotyötä.