Käsi sydämelle...voisitko seurustella "duunarin" kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Duunari ei ole sama asia kuin kaljamahainen uuno.

Naulan kantaan!
Ja mieluummin duunari, joka tulee joka ilta kotiin perheensä luo, kuin insinööri, joka on kolmen kuukauden työkomennuksilla ja pääsee kotiin vain neljäksi päiväksi kymmenen päivän välein. Ja on niin nuuka, että vaimo ja lapset pukee villapaitaa päälle jo elokuussa, kun mies ei anna säätää lämmitystä isommalla.
 
raksamiehen vaimo
Onko oikeesti joillain ihmisella semmonen käsitys, että tavalliset työmiehet ei osaa "keskustella" mistään mielenkiintoisesta tai eivät käy pohdi mitään tärkeitä asioita? Suurin osa (tuntemistani miehistä) on tavallisia työmiehiä (omani mukaanlukien), ja kaikki heistä ovat tosi fiksuja kavereita. Ja kaikki kuitenkin omanlaisiaan...ei mitään stereotyyppejä. Koulutustaso ei kulje käsikädessä älykkyyden kanssa. Naisen kannattaa joskus katsoa vähän pintaa syvemmälle, ja katsoa, mistä se mies on kiinnostunut ja mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä. Mikä oikeus meillä naisilla on määritellä aina kaikki?
 
Millipide
Miehen työpaikka ei määrittele sitä rakastuisinko mieheen mutta en usko että kovin todennäköisesti päätyisin duunarin kanssa yhteen. Miehen tarttee olla tietyntyyppinen ennen kuin mussa kolahtaa. Mulla suku piukassa duunareita ja tietämyksen taso on ihan eri luokkaa kuin lukeneemmilla. Sellaista arkipäivän järkeä ja osaamista usein on mutta itse nautin esim. pitkistä poliittisista keskusteluista ja pohdinnoista miten joku historian tapahtuma vaikuttaa nykypäivään ja miehestäni saan hyvän vastuksen hänen koulutuksensa tarjoamin turvin ja muutenkin yleissivistävän koulutuksen ansiosta. Luulen että duunarista ei pidemmän päälle olisi minulle vastusta.

Nauratti toi insinööri komennetti: ei insinöörini missään työkomennuksilla ole, joskus voi joku parin päivän koulutus olla toisella paikkakunnalla mutta aika vähäistä se on, itsekin pystyy siihen vaikuttamaan, meillä isäntä ei voisi vähempää välittää rahasta ja lämmityksen sain itse laittaa sellaisella mikä minusta tuntuu hyvältä... :D
 
En
Minä en jaksaisi pestä ukon likaisia raksa/työhaalareita joka viikko. Sitäpaitsi kaikki tuntemani raksa/duunariukot eivät osaa puhua muusta kuin autoista ja ovat tosi sovinistisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Minä olen yhdessä maailman ihanimman miehen kanssa, joka töihin lähtiessään vetää työhaalarin päälle. Kyseessä on mies jolla on muitakin arvoja kuin raha ja päteminen. Duunarimiehillä yleensä myös ei mene käytännön hommissa sormi suuhun, vaan heiltä onnistuu monenlaiset työt hitsauksista tapetointiin tai koneiden korjaamiseen. Sellaista minä arvostan.
Ja on turha luulo että duunareilla ei olisi ihan tarpeeksi suuri palkka elämiseen ja säästöönkin jää oikein mukavasti.
Aloittajalta kysyisinkin nyt että mikä siinä duunarissa on vikana, sellaista että se olisi este seurustelulle?
Enpä ole ap, mutta vähän sinun kommentissasi tuntuu taas siltä, että sinä et akateemisiä miehiä oikein arvosta. Mikä niissä sitten on sinun mielestäsi vikana, kun noin kyyniseltä kuulostat?
Kyyniseltä? Olenko sanallakaan moittinut akateemisia ihmisiä? AP:llä on ilmeisesti vain raha ja päteminen tärkeitä, tittelillä ratsastaminen. En suinkaan itse akateemisia ihmisiä sellaisiksi väitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millipide:
Miehen työpaikka ei määrittele sitä rakastuisinko mieheen mutta en usko että kovin todennäköisesti päätyisin duunarin kanssa yhteen. Miehen tarttee olla tietyntyyppinen ennen kuin mussa kolahtaa. Mulla suku piukassa duunareita ja tietämyksen taso on ihan eri luokkaa kuin lukeneemmilla. Sellaista arkipäivän järkeä ja osaamista usein on mutta itse nautin esim. pitkistä poliittisista keskusteluista ja pohdinnoista miten joku historian tapahtuma vaikuttaa nykypäivään ja miehestäni saan hyvän vastuksen hänen koulutuksensa tarjoamin turvin ja muutenkin yleissivistävän koulutuksen ansiosta. Luulen että duunarista ei pidemmän päälle olisi minulle vastusta.

Nauratti toi insinööri komennetti: ei insinöörini missään työkomennuksilla ole, joskus voi joku parin päivän koulutus olla toisella paikkakunnalla mutta aika vähäistä se on, itsekin pystyy siihen vaikuttamaan, meillä isäntä ei voisi vähempää välittää rahasta ja lämmityksen sain itse laittaa sellaisella mikä minusta tuntuu hyvältä... :D

:LOL: Nostatpa itsesi jalustalle....hihhih. Kokeile vaikka minun ukkoni (duunari) tai monen muun samanlaisen kanssa käydä sitä keskustelua. Uskon että takuulla saisit vastusta...Heh, luuletko sinä että sen tiedon saa vain koulunpenkiltä? Tuo kertoo jo aika paljon....
 
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Minä en jaksaisi pestä ukon likaisia raksa/työhaalareita joka viikko. Sitäpaitsi kaikki tuntemani raksa/duunariukot eivät osaa puhua muusta kuin autoista ja ovat tosi sovinistisiä.
Sinun akateemisen miehesi kalsareita ja kauluspaitojahan ei tarvitse pestä. Mahtaa olla tuoksut :LOL:
 
raksamiehen vaimo
Ne jotka väittää, ettei duunari osaa puhua. Oletteko oikeasti yrittäneet tai kysyneet!!! Jos sivusta kuuntelee, mitä miehet juttelee, niin tottakai se on autoja ja formuloita. Tai remppahommia ja kalastusta....Niitä kuulkaa puhuuaika monet miehet, ihan ammattiin katsomatta, riippuen mikä sitä miestä sattuu kiinnostamaan. Mutta kyllä mä saan aina miehet puhumaan muustakin, kun vaan kysyn. Ja kyllä he oma-aloitteisesti puhuvat muitakin juttuja, jos nainen vaan suostuu kuuntelemaan.
 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Minä en jaksaisi pestä ukon likaisia raksa/työhaalareita joka viikko. Sitäpaitsi kaikki tuntemani raksa/duunariukot eivät osaa puhua muusta kuin autoista ja ovat tosi sovinistisiä.
Sinun akateemisen miehesi kalsareita ja kauluspaitojahan ei tarvitse pestä. Mahtaa olla tuoksut :LOL:
:LOL:
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Millipide:
Mulla suku piukassa duunareita ja tietämyksen taso on ihan eri luokkaa kuin lukeneemmilla.
Oletko ajatellut että vika voisi olla suvussasi eikä siinä että he ovat duunareita? :whistle:

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Mulla ei ole ollut tapana luokitella ihmisiä eri luokkiin esimerkiksi pituuden, koulutuksen, työn tai hiusten värin perusteella. Mulle on siis herttaisen yhdentekevää seurustelenko duunarin vai akateemisen kanssa.
 
vieras
Duunareita ollaan molemmat!!:)mä olen luokkahitsari ja mies metallimies:)Ja mukavasti tienataan verrattuna akateemiseen tuttavapariskuntaan verrattuna,jotka narisee harvase päivä kun joutuvat penniä venyttään!;)
 
Mulle ei oo merkinnyt ikinä ihmissuhteissa mikään muu kuin VILPITÖN IHASTUS tai RAKKAUS. Oli duunari tai mikä lie...Tunteita on ollut alkoholistivaimonhakkaajatyöttömästä hammaslääkäriin. Oikeestaan en edes ymmässä koko kysymystä.
 

Yhteistyössä