Jos mä kertoisin miten tulisi uskovana kohdella vaikka naapurin homoparia. Siis mun mielestä raamatullinen malli:Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30092666:Eriarvoinen kohtelu yhteiskunnassa - rakenteellinen syrjintä. Nuivat asenteet, vihapuhe ja rakenteellisen syrjinnän kannattaminen - henkilökohtaisen tason syrjintä.
Toteuttaako se siis rakkauden kaksoiskäskyä?
-pitää niitä tavallisina ihmisinä ja tavissyntisinä
-pitää itseään myös syntisenä (tosin armahdettuna sellaisena) eli on tarkkana omasta vaelluksesta
-tervehtii heitä, juttelee heille iloisesti, pyytää kylään, harrastuksiin jne.
-auttaa heitä arkijutuissa
-sitten joskus kun tulisi syvemmästä asioista ja seurakunnasta puhe, mä kertoisin olevani uskossa
-> jos ja vain jos homopari tunnustelisi mun kantaani homoasiaan, niin kertoisin sen että homouden harjoittaminen on syntiä, eli Jumala rakastaa syntistä mutta vihaa syntiä
-mä en jatkaisi enää asiasta, jatkaisin ystävyyttä samaan malliin
...ja sen jälkeen vaadittaisiinkin siltä homoparilta oikeaa suvaitsevaisuutta että jatkaisi ystävyyttä tämmöisen kanssa joka ei hyväksy homouden harjoittamista. Mun puolelta ei olisi ongelmaa jatkaa ystävyyttä ja rakkauden toteuttamista käytännössä.
Rakastaminen ei ole sama asia kuin toisen ihmisen kaikkien juttujen hyväksyminen.
Viimeksi muokattu: