Kadehdin uskovaisia

reps
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30092462:
No tähän vuodatukseen sen verran, että koska yhteiskunta on jo hylännyt Raamatun ohjeet naispappeuden osalta, on turha enää hurskastella, että noudatetaan kirjan ohjetta homoseksuaalisuuden osalta. Tekopyhää.
Juu, ei meidän tarvi noudattaa enää mitään ihmisten keksimiä lakejakaan, kun joku aiemmin ollut laki on varmasti joskus hylätty(vaikka sen hylkäämistä ois vastustettukin). Se ois ihan tekopyhää noudattaa niitä muitakaan enää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30092547:
Tää olis aika kiinnostavaa. Echo, missä rokkibiiseissä on piiloviestejä saatanalta?
Jos luit etiäpäin niin mä en muista siis jotain kahdenkymmenen vuoden takaista opetusta että missä biiseissä ne viestit oli, jos niitä edes oli.
Sen kirjoitin ihan oma-aloitteisesti toiseen ketjuun että Leo Mellerin opetuksia pitää suodattaa, hän noista rock-biiseistä taisi joskus opetuskasetin tehdä.

Ja juu, ufot on demoneista.

Lue tuosta ketjusta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2399097-echo-mita-mielta-olet/
 
No jaa, kummasti ne kauniit kohdat kelpaa vihkitilaisuuksissa. Mutta ei siitä sen enempää...
Jaa, en osaa sanoa tuosta mitään, koska en ole itse mennyt naimisiin. Ja jos menisin, en kyllä ottaisi Raamatusta mitään. Mutta jos kerran on kyse ihmisistä, jotka eivät usko Raamatun jumalallisuuteen, niin eikö se silloin ole vain kirja muiden joukossa - joten on kai periaatteessa sama, ottaako pätkän sieltä vai Eino Leinolta.
 
Juu, ei meidän tarvi noudattaa enää mitään ihmisten keksimiä lakejakaan, kun joku aiemmin ollut laki on varmasti joskus hylätty(vaikka sen hylkäämistä ois vastustettukin). Se ois ihan tekopyhää noudattaa niitä muitakaan enää...
Onko jumala siis kumonnut myös naispappeuskiellon? Vai ihmisetkö sen tekivät? Muistaakseni yhteiskunta on sanellut tältä osin aika tiukasti luterilaiselle kirkolle. Mutta ok, tuo vastaus selvensi asiaa sikäli, että noudatatte siis Raamattua niin kauan, kunnes yhteiskunta tai muu inhimillinen taho päättää toisin. No sittenhän on ihan jees, että se tasa-arvoinen avioliittolaki tulee, eikä teidän tarvitse sitten enää harmitella asiaa :)
 
vieras-
Juu, ei meidän tarvi noudattaa enää mitään ihmisten keksimiä lakejakaan, kun joku aiemmin ollut laki on varmasti joskus hylätty(vaikka sen hylkäämistä ois vastustettukin). Se ois ihan tekopyhää noudattaa niitä muitakaan enää...
Jumalan sana on muuttumaton. Paitsi silloin kun se hankaloittaa liikaa uskovan elämää, silloin sitä voi soveltaa. Vaikka Raamattu kyllä kieltää sen. Mutta jos vähän vaan tästä viilataan. Ja pikkuisen tosta. Ei kai se niin justiinsa ole.
 
ev.lut uskova
Jos Jeesus ei tullut lakeja kumoamaan, niin silloinhan VT:n lait ovat voimassa yhä edelleen kristityillekin, ei pelkästään juutalaisille.
Jeesus puhui tästä asiasta opetuslapsilleen, jotka olivat juutalaisia (Matteus luku 5.). Pakanakansoista kääntyneille kristityille lainkohdat joita tulee noudattaa olivat ne jotka joku taisi jo tänne laittaa.

Olennaisin käsky on kuitenkin se rakkauden kaksoiskäsky, Jeesus sanoi että tämä on se käsky jonka Hän ihmisille jättää.
 
vieras-
Jos luit etiäpäin niin mä en muista siis jotain kahdenkymmenen vuoden takaista opetusta että missä biiseissä ne viestit oli, jos niitä edes oli.
Sen kirjoitin ihan oma-aloitteisesti toiseen ketjuun että Leo Mellerin opetuksia pitää suodattaa, hän noista rock-biiseistä taisi joskus opetuskasetin tehdä.

Ja juu, ufot on demoneista.

Lue tuosta ketjusta:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2399097-echo-mita-mielta-olet/
Mutta miksi demonit ajelevat ufoilla?
 
vieras-
Jeesus puhui tästä asiasta opetuslapsilleen, jotka olivat juutalaisia (Matteus luku 5.). Pakanakansoista kääntyneille kristityille lainkohdat joita tulee noudattaa olivat ne jotka joku taisi jo tänne laittaa.

Olennaisin käsky on kuitenkin se rakkauden kaksoiskäsky, Jeesus sanoi että tämä on se käsky jonka Hän ihmisille jättää.
Toteuttaako ihminen mielestäsi rakkauden kaksoiskäskyä, kun syrjii homoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30092521:
Jeesuksen sanomassa ei ollut edelleenkään sanaakaan homoista. Mutta nämä Raamattu-sitaatit ovat nyt osoittaneet sen, että uskovaiset eivät noudata niitä kaikkia muitakaan Raamatun ohjeita. Esim. luterilainen kirkko samoin kuin moni muu on jo ajat sitten sallinut naispappeuden. Eli kun se nyt sinun tekstisi mukaan on Raamatun vastaista, niin sehän tarkoittaa että todellakin te poimitte paloja sieltä täältä. Ei ole sitten enää uskottavaa perustella vaikka homoseksuaalisuuteen liittyviä asioita Raamatulla, kun ei sillä Raamatulla ole mitään väliä monessa muussakaan asiassa.

Ja kokonaan toinen juttu on se, pitäisikö yhteiskunnan toimia Raamatun mukaan - ei pitäisi. On itsekästä kusipäisyyttä vaatia muita noudattamaan teidän uskontonne oppeja ja teidän näkemyksiänne - esimerkiksi vaikka tasa-arvoisen avioliittolain suhteen silloinkin, kun jollain itsellään on erilaiset näkemykset. Eli on täysin väärin uskovaisilta yrittää estää nais- tai miesparin avioliitto oman uskontonsa takia. Se on itsekästä, ilkeää, toisten asioihin puuttumista, törkeää, saatanallista...
Huoh, sä et lue mun tekstejä. Uudestaan:Jeesus ei puhunut kauheasti muistakaan pervoiluista kuten sukupuoliyhteydestä
-eläimen kanssa
-isän/veljen/siskon/enon/sedän/tädin/äitipuolen kanssa
Eikä Jeesus puhunut sanaakaan raiskauksesta.

Pitäisikö hyväksyä nämä edellämainitut, koska Jeesus ei niistä puhunut?
 
Viimeksi muokattu:
vieras-
Huoh, sä et lue mun tekstejä. Uudestaan:Jeesus ei puhunut kauheasti muistakaan pervoiluista kuten sukupuoliyhteydestä
-eläimen kanssa
-isän/veljen/siskon/enon/sedän/tädin/äitipuolen kanssa
Eikä Jeesus puhunut sanaakaan raiskauksesta.

Pitäisikö hyväksyä nämä edellämainitut, koska Jeesus ei niistä puhunut?
Mutta jumalahan on käskenyt sukurutsata ja raiskata. Ketä tässä nyt sitten uskoisi?
 
Toteuttaako ihminen mielestäsi rakkauden kaksoiskäskyä, kun syrjii homoja?
Määrittele syrjintä.

Jos mä olisin uskovana juoppo, homostelisin urakalla, huijaisin jatkuvasti, hyppäisin vieraissa tms, niin jos seurakunta mua nuhtelisi ja joutuisi potkaisemaan pois niin se olisi ihan oikein mulle. En mä känisisi että "yhyyyyyy mua syrjittiin!"

Jos poliisi laittaisi mut putkaan jostain heroiinin salakuljettamisesta niin en alkaisi itkeä "byää nyt mua syrjitään."
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, sä et lue mun tekstejä. Uudestaan:Jeesus ei puhunut kauheasti muistakaan pervoiluista kuten sukupuoliyhteydestä
-eläimen kanssa
-isän/veljen/siskon/enon/sedän/tädin/äitipuolen kanssa
Eikä Jeesus puhunut sanaakaan raiskauksesta.

Pitäisikö hyväksyä nämä edellämainitut, koska Jeesus ei niistä puhunut?
No, nyt pitää ensin muistaa se, että se, mitä vaikka uskovaiset hyväksyvät, ja mitä yleensä pidetään hyväksyttävänä, ovat kaksi eri asiaa. Mutta asiat, joista Jeesus ei puhunut, ovat sitten asioita, joihin ei kannata etsiä vastauksia Raamatusta. Yhteiskunta saattaa osata neuvoa näissä asioissa paremmin.

Ja muiden kuin uskovaisten ei tietenkään edes tarvitse vaivata päätään sillä, mitä mieltä Jeesus oli mistäkin, tai mitä Raamatussa lukee. Ei myöskään valtion.
 
ev.lut uskova
No tässä tuli päivän epistola. :) Ja juu, ensin pitäisi ihmisen tulla uskoon jotta pelastuisi ja sitten:uskovana olisi sitä voimaa edes vastustaa jotain syntiä. Mutta kyse ja huoli on myös tässä ja monissa usko/homokeskusteluissa siitä opin vaalimisesta, eli siksi mä viilaan näitä asioita.

Mutta lisäisin vielä sen, että älä katso asioita pelkästään luterilaisilla silmälaseilla. Luterilaisuudessa aika harvoin sanotaan siitä UT:n kohdasta että oman pelastuksen voi uskova menettää, eli se sydämen tila myös on tärkeä viimeistään siinä vaiheessa kun kupsahdetaan.
Riittää että uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa, se tarkoittaa että kaikki Raamatussa on totta, myöskin se että homoseksuaalisuus on syntiä.

Mun mielestä tärkeintä on kuitenkin vaalia suhdetta Jumalaan ja Jeesukseen, viimeisellä tuomiolla tärkeintä on se että voi iloiten ottaa vastaan vapauttavan tuomion Jeesuksessa ja iankaikkisen elämän ja tämä vapahdus on Jeesus Kristus.

Tiedän kyllä lopunajan uskovien eksytyksistä ja olen todennut ev.lut seurakunnan omakseni osittain juuri tästä syystä.
 
"rrr"
Keskustelu on lähtenyt rönsyilemään mikä ei yllätä kun ollaan uskontoaiheessa, mutta vastaan nyt ihan ketjun alkuperäiseen juttuun. :)

Joo, mäkin joskus kadehdin uskovaisia. Lähinnä sitä lohdun ja toivon tunnetta mitä heidän uskonsa heille usein tuntuu tuovan. Oma elämä ei ole mennyt ihan huippuhyvin ja toisinaan tuntuu siltä että voisi olla hienoa uskoa johonkin yläpuolella olevaan johon voisin turvautua. Ja suruprosessi läheisen kuollessa on varmaan hiukan helpompi jos uskoo taivaaseen tms?

Toki paljon näkee niitäkin uskovaisia jotka joutuvat jatkuvasti taistelemaan itsensä kanssa kaiken tuon suhteen; jos uskonto sanoo että Hyvä Elämä sisältää asian X mutta itselle mielihyvää toisikin asia Y, jne. Itseni tuntien päätyisin juuri tuollaiseksi kärsiväksi uskovaiseksi ja siinähän olisi sitten vain yksi risti lisää kannettavaksi - pun intended. :D
 
Määrittele syrjintä.

Jos mä olisin uskovana juoppo, homostelisin urakalla, huijaisin jatkuvasti, hyppäisin vieraissa tms, niin jos seurakunta mua nuhtelisi ja joutuisi potkaisemaan pois niin se olisi ihan oikein mulle. En mä känisisi että "yhyyyyyy mua syrjittiin!"

Jos poliisi laittaisi mut putkaan jostain heroiinin salakuljettamisesta niin en alkaisi itkeä "byää nyt mua syrjitään."
:headwall:
 
Eli sä vaan uskot ilman kritiikkiä, kun joku arvostamasi saarnaaja on noin sanonut? Jos mietit hetken ihan itse, niin kuinka todennäköisenä asiaa pidät, ihan rehellisesti?
Siis joku saisi raahata mulle nyt jonkun ufojen aluksen että mä oikeasti uskoisin että ne ei ole yliluonnollisia hahmoja. Mutta missäs ne viipyy?
Kauheasti vaan vihjataan että jossain USA:ssa on joitain alueita joissa niitä ufon raatoja pidetään piilossa mutta mitäs niitä pelkäämään, kaikkien nähtäville vaan niin voidaan arvioida.
 
ev.lut uskova
Toteuttaako ihminen mielestäsi rakkauden kaksoiskäskyä, kun syrjii homoja?
Ei, mutta se että vastustaa homoseksuaalisuutta ei ole homoseksuaalisten ihmisten syrjintää. Kaikki ihmiset ovat yhtä rakkaita Jumalalle ja kaikkia ihmisiä tulee uskovankin rakastaa. Rakkaus ei tarkoita sitä että hyväksyy sen että toinen ihminen tekee syntiä (esim.homous) joka johtaa kadotukseen, vaan päinvastoin tulee kehoittaa heitä kääntymään Jeesuksen puoleen ja tekemään parannus. Vertauksena voisi olla lapsi joka syö myrkyllisiä marjoja, ei ole syrjintää sanoa lapselle että myrkyllisiä marjoja ei saa syödä, sen sijaan rakkautta on kehottaa lasta olemaan syömättä niitä marjoja.
 
vieras-
Siis joku saisi raahata mulle nyt jonkun ufojen aluksen että mä oikeasti uskoisin että ne ei ole yliluonnollisia hahmoja. Mutta missäs ne viipyy?
Kauheasti vaan vihjataan että jossain USA:ssa on joitain alueita joissa niitä ufon raatoja pidetään piilossa mutta mitäs niitä pelkäämään, kaikkien nähtäville vaan niin voidaan arvioida.
Niin, sä siis uskot, että ufoja on olemassa? Selvitetään tämä nyt ensin.
 
vieras-
Ei, mutta se että vastustaa homoseksuaalisuutta ei ole homoseksuaalisten ihmisten syrjintää. Kaikki ihmiset ovat yhtä rakkaita Jumalalle ja kaikkia ihmisiä tulee uskovankin rakastaa. Rakkaus ei tarkoita sitä että hyväksyy sen että toinen ihminen tekee syntiä (esim.homous) joka johtaa kadotukseen, vaan päinvastoin tulee kehoittaa heitä kääntymään Jeesuksen puoleen ja tekemään parannus. Vertauksena voisi olla lapsi joka syö myrkyllisiä marjoja, ei ole syrjintää sanoa lapselle että myrkyllisiä marjoja ei saa syödä, sen sijaan rakkautta on kehottaa lasta olemaan syömättä niitä marjoja.
Eli jos minä naisena rakastan naista, elämme parisuhteessa, meillä on lapsia eli olemme perhe ja parisuhteeseemme kuuluu luonnollisesti myös seksi. Mitä kehoitat meitä nyt tekemään? Miten se parannus tehdään? Jätetään naisystävä ja lapset ja lähdetään Jeesuksen luo?
 

Yhteistyössä