Homouden harjoittaminen on kielletty 2 kertaa VT:ssa ja 2 kertaa UT:ssa, se on jo aika moninkertainen kielto; UT:ssa sanotaan että ylipäätään jonkun asian varmistamiseksi riittää jos se sanotaan kahden tai kolmen todistajan toimesta, ja tuossa on jo neljä kohtaa.
Vaikka Jeesus ei puhunut homoudesta mitään, niin ei hän puhunut myöskään mitään sisarusliitoista tai vaikka eläimiin sekaantumisesta, jotka on molemmat kielletty VT:ssa. Silti ei kukaan ala väittämään että Jeesus hyväksyisi sisarus-tai eläinhommelit.
Lisäksi Jeesus ei koskaan sanonut "Jumala on rakkaus" joka löytyy Johanneksen kirjeistä tai puhunut sitä Paavalin kirjeistä löytyvää "rakkaus on lempeä, rakkaus on kärsivällinen jne..."
Paavali (tai hänen oppilaansa/kirjurinsa) vietti aikaa Jeesuksen opetuslasten kanssa, jotka olivat yli kolme vuotta Jeesuksen seurassa. Sama oppi oli kaikilla, paria kahnausta lukuunottamatta.
Naisen paikasta seurakunnassa:nainen ei saa toimia pastorina/paimenena kuin poikkeustapauksissa, mutta seurakunnan palvelijana tai evankelistana ovat ok. VT:n puolelta löytyy myös esim. Israelin hengellisenä johtajana toiminut Debora.
Juu, mä en tuomitse, mä vaan luen teille Raamattua eli se Sana tuomitsee teidät.
Voin mä lukea teille jotain Suomen Lakia tai matikankirjaa mutta se olisi eri ketjussa sit.