Kääpiöpinseri ja pienet lapset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyvin menee,kovasti rotuesittelyssä sanotaa etä ei välttämättä tule toimeen pienten lasten kanssa,meillä taas lapsi ja koira on parhaat kaverukset.tosin muuten en kyllä suosittele kääpiöpinseriä kenellekkään koiraksi ellei ole pitkät hermot ja jaksaa kuunnella haukkumista.
 
sori "vähän" myöhäs mut halusin kumminki laittaa joten...
pentuna ovat yleensä todella lapsi ystävällisiä meillä kohta 3v ja 7 v "kääppärit" ja neljä lasta nuorin 3v ja vanhempi koira n.6vuotiaana alkoi havitella omaa rauhaa ja ei pidä enää mm. nostelusta yms. ja puree jos menee liian lähelle... mutta lapset tietää sen jo, nuorena kumminki pidetty hellästi "nukkena" eikä välittänyt, nuorempi koira on kahden perheen vanhemman lapsen. mutta jos koira ollut vain aikuisten seurassa ei pakosti pidä lapsista kuten mammani koira "pelkää" lapsia ja niiden käsittelyä. joten riippuu ihan luonteesta yleensä, siis nuorena yleensä hyvin lapsi ystävällisiä ja vanhetessa rupeaa havittelemaan omaa rauhaa... ja meillä ainakin päivisin hyvinkin äänekkäitä välillä, mutta öisin ihan hiljaa jos opettaa siihen, että ei vie öisin lenkille niin ei koira rupea sitä pyytelemään mm. hyppelemällä oveen omassa huoneessaan ;)
 

Yhteistyössä