kaamee riita ruokarahasta - apuva!

  • Viestiketjun aloittaja minäkö kiskuri?
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Kyllä sä olet sitten miehen löytänyt!!!! Avaa nainen silmäsi NYT ja HETI! Tämä mun nykyinen mies eleli mun ja lapsen luona pidemmän aikaa, mutta toi sinne kyllä ruokaa ja lainasi mulle autoansa, jos tarvisin vaikka kyllä söikin aina välillä mun luona. Eli ei missään nimessä vain odotellut mun kaikkea maksavan. Nykyisin sitten asun hänen talossansa niin minä maksan kaikki ruoat ja vain siksi, että en maksa asumisesta yhtään mitään. Eli kyllä toi sun tarinas kuulostaa just siltä, että se sun mies ei nyt eikä koskaan ole valmis maksamaan mistään.
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mieti ap tarkkaan, mihin olet pääsi pistämäsä. Ota myös huomioon se, että jos mies alkaa maksaa sulle sen pyytämäsi 260 e, hän myös katsoo oikeudekseen syödä niin paljon kuin haluaa ja mitä vain haluaa. Vaikka kaikki keksit, kaikki leikkeleet, kaikki maidot, kaikki jugurtit jne. Sen jälkeen et voi enää kysyä, miksi mies on syönyt kaikki aamiaistarvikkeet eikä sulle ja lapsille jättänyt mitään, koska vastaus olisi "mähän maksan niistä".
Tämä on kyllä ihan totta. Parempi olisi kun kävisi itse vuorostaan kaupassa.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huoh, mistä näitä riittää.. mä seukkasin kerran "miehen" kanssa, joka vei kaakaopurkinkin kotiansa, ku heillä kotona oli kaakaot päässy loppuun.. siis, mä yksin töissä ja tän "miehen" kotona kummatki vanhemmat kävi töis.. :( eli neuvoni seuraava: JUOKSE NAINEN JA LUJAA!!
Poikaressu, just oli luullut löytäneensä oivan korvikkeen ruokakaupalle :)
 
ap
pitää katsoa millä mielin tulee töisä tänne.... voin minä hänelle esittää sen summan, mitä minulla Prismaan on mennyt rahaa. Kiskuriksi kun minua tekstarissa kutsui, se tuntui kyllä pahalta. Ja sekin, että käsittää tämän nyt niin, että olen häntä pois täältä työntämässä. Jospa hän olisi päivän mittaan hiukan miettinyt.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää katsoa millä mielin tulee töisä tänne.... voin minä hänelle esittää sen summan, mitä minulla Prismaan on mennyt rahaa. Kiskuriksi kun minua tekstarissa kutsui, se tuntui kyllä pahalta. Ja sekin, että käsittää tämän nyt niin, että olen häntä pois täältä työntämässä. Jospa hän olisi päivän mittaan hiukan miettinyt.
Mitä sinä silloin katsot? Jos hän on tympeissään asiasta niin annatko asian olla? Jos hän uhkaa lähteä, niin annatko asian olla?
Älä esitä summaa koska se häntä ahdistaa ja ei varmasti pitemmän päälle edes riitä hänen syömisiin vaan niinkuin aiemminkin jo neuvoin, niin sovitte että hän käy joka toinen kerta kaupassa SINUN autollasi ja teette yhdessä ostoslistan. Jos hän ei tähän suostu, niin sitten voit jo ottaa järjen käteen ja miettiä ja TYÖNTÄÄ hänet pois!
 
vieras
takana VASTA muutama kuukausi seurustelua, ja miehen asenne nyt jo tuollainen...sinuna lopettaisin koko jutun, ennekuin edes kerkiät mitään alottaakaan.En missään tapauksessa lähtisi tuollaisen kanssa mitään enempiä edes suunnittelemaan.
 
ap
meillä oli eilen muuten hetki aikaa ihan kahdestaan. Käytiin sit kaupassa ennen kotiin tuloa. Mä kävin nostamassa rahaa lastenhoitajaa varten ja hän sillä välin hakemassa saunajuomaa. Ei tuonut mitään ruokaa tullessaan, ei edes kysynyt,että tartteeko sinne esim. leipää. :( Eli kaljaa ja karkkia (hälle itselleen siis).
 
vieras
jotenkin tämä enteilee että rahasta tulette riitelemään vielä monet, monet kerrat suhteenne aikana. esim yhteiset lomamatkat jne tulee olemaan tiukkaa kun mies tuskin maksaa mitään itse tai ainakin vahtaa että sinä maksat sentilleen yhtä paljon kuin hän.

ja jos muutatte virallisesti yhteen niin laskuja tasataan ja hän varmasti olettaa sinun maksavan kaikessa enemmän koska sinulla on lapsia ennestään. Entäs jos saattekin yhteisen lapsen ja jäät kotiin, jolloin tulosi tippuu, todennäköisesti mies ei silloinkaan ole valmis maksamaan yhtää enempää vana joudut todella tiukoille taloudellisesti kun maksat kaikki lasten ja omat kulusi sekä yhteiset kulut tasan puoliksi.

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan mihin ryhtyy moisen saiturin kanssa, jos rahasta iso riita ja nimittelyä jo muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Yleensä tuo vaan pahenee ajan myötä eikä helpotu kun yhteistä elämää aletaan viettämään.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää katsoa millä mielin tulee töisä tänne.... voin minä hänelle esittää sen summan, mitä minulla Prismaan on mennyt rahaa. Kiskuriksi kun minua tekstarissa kutsui, se tuntui kyllä pahalta. Ja sekin, että käsittää tämän nyt niin, että olen häntä pois täältä työntämässä. Jospa hän olisi päivän mittaan hiukan miettinyt.
Se antaa sulle munaa ja sä unohdat taas minkäalinen sika se on. Siksihän sä sen kanssa olet, munan takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää katsoa millä mielin tulee töisä tänne.... voin minä hänelle esittää sen summan, mitä minulla Prismaan on mennyt rahaa. Kiskuriksi kun minua tekstarissa kutsui, se tuntui kyllä pahalta. Ja sekin, että käsittää tämän nyt niin, että olen häntä pois täältä työntämässä. Jospa hän olisi päivän mittaan hiukan miettinyt.
Miehes on törppö, jos ei ymmärrä. Hänen kaltaisillaan on kyllä nimikin..
 
vieras
Tulee ihan mieleen yksi tuttavaperhe, jossa naisella 2 lasta aijemmasta liitosta. Uuden miehen kanssa olivat olleet jo vuosia yhdessä kun nainen jäi työttömäksi ja hakeutui koulutkseen. Vaikka hänen tulonsa laskivat todella runsaasti niin mies vaati, että kaikki laskut edelleen maksetaan tasan ja lasten osuuden nainen maksaa itse (sai lapsilisät ja minimielarit). Mies itse oli tosi hyvä palkkainen ja käytti rahaa mm matkusteluun ja illanistujaisiin, merkkivaatteisiin jne samalla kun nainen laskeskeli pennosia että sai ruokarahat riittämään lastensa kanssa.

Sekin avoliitto päättyi sitten eroon ja nykyisin nainen on onnellisesti naimisissa uuden miehen kanssa ja opinnotkin vaihtuneet hyvä palkkaiseen työhön. Vaikka ne lapset olikin edellisestä liitosta niin jos asutana yhdessä perheenä ja toisen tulot tippuu niin luulisi toisen osallistuvan enemmän kustannuksiin, etenkin kun tulojen pienuus on tässäkin väliaikaista. mutta ehkä tuokin mies oli onnellisempi sitten kun sai omat rahansa hassata mihin halusi ja nainen jousti...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja joo o:
Ihan oikeesti, onko tämä vain helvetin huono provo??? Alkaa vain tulemaan ap:ltä lisää soppaa myllyyn.
Nyt olisi ap:n hyvä aika paljastaa provo provoksi, niin saisi viikon provoilija -tittelin jaettua :)
tämä ei valitettavasti ole provo. :( on ollut tosi hyvä keskustelu ja olen tyytyväinen, että sain itseni rohkaistua ja otettua asian esille, tämä nimittäin jo vaivasi minua tosi paljon. Nyt olen vahvempi tässä asiassa, että olen oikeilla jäljillä. Jos hän on sitä mieltä, mitä tekstarissakin päivällä laittoi, että olen kiskuri ja hänen on sit halvempi asua itsekseen (siis että emme enää seurustele), nii saa sitten mun puolesta ottaa ja lähtee. Kalliiksi jo tähänki meneessä koko mies mulle tullut!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
:wave: tuuhan ap kertomaan illalla kuinka kävi!
joo, lupaan tulla. :) Tämä on ollut aivan mahtava ketju, paljon palstaa luen, harvoin itse mitään kirjoitan. Mutta kiitos paljon kannanotoistanne mitkä ovat pääasiassa olleet hyviä. Silmäni avautuivat, ehkä ne ovat sokaistuneet miehen muuten hyvästä käytöksestä mua kohtaan; osaa olla hellä ja kehuva. Tosin tänään sit tullut tätä toistakin puolta kun kiskuriksi mua nimitteli. :(
 
ap
nyt joku taas keksii tietty sanoo, että provoo ku tulee lisää tarinaa, mutta kyllä näihin kuukausiin on tapahtumia kuitenki mahtunut jo ihan kivasti. Mä nimittäin talvella hain lomatukea ja toukokuussa sainki iloista postia, meille oli se myönnetty! No, selvitin sitten lomapaikasta, että voisko vielä yksi aikuinen tulla (hain tietty tukea vain minulle ja lapsilleni). No, voihan sinne tulla, mutta hinta tietty on eri - ei tuu tukea. Mä sitten kysyin tältä mieheltä, että lähtiskö mukaan meidän kanssa. Rahaa hällä ei juuri ole ku tuli kuulemma niitä pikavippejä otettua ja muuta lainaa on. Mä lupasin maksaa puolet hänen kuluistaan, itse ku tunsin, että pääsen reissuun lasten kaa "puoli ilmaiseksi". No, tätä en tietty enää kehtaa perua, luvattu mikä luvattu, jos tässä muutoin sopuun päästään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lainaa, pikavippejä, äidiltä rahaa, sulle ei maksaisi omista ruuistaan.... soiko hälytyskellot yhtään?
no soi soi! Johan sanoin, että silmäni aukesivat tälle. Mä olenkin ollu viimeaikoina hiukan ahdistunut tästä asiasta, mies on tuumannut, että olen etääntynyt. No, varmaan se johtuu tästä, koska koen,että minua käytetään hyväksi.
 
Blondi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt joku taas keksii tietty sanoo, että provoo ku tulee lisää tarinaa, mutta kyllä näihin kuukausiin on tapahtumia kuitenki mahtunut jo ihan kivasti. Mä nimittäin talvella hain lomatukea ja toukokuussa sainki iloista postia, meille oli se myönnetty! No, selvitin sitten lomapaikasta, että voisko vielä yksi aikuinen tulla (hain tietty tukea vain minulle ja lapsilleni). No, voihan sinne tulla, mutta hinta tietty on eri - ei tuu tukea. Mä sitten kysyin tältä mieheltä, että lähtiskö mukaan meidän kanssa. Rahaa hällä ei juuri ole ku tuli kuulemma niitä pikavippejä otettua ja muuta lainaa on. Mä lupasin maksaa puolet hänen kuluistaan, itse ku tunsin, että pääsen reissuun lasten kaa "puoli ilmaiseksi". No, tätä en tietty enää kehtaa perua, luvattu mikä luvattu, jos tässä muutoin sopuun päästään.
siis et kai ole tosissas vielä miehelle lomaakin maksamassa. HERÄÄ JO! älä maksa mitään enää sille miehelle. tuollaiset miehet ei tee mitään muuta kuin loisivat toisten nurkissa ja maksattavat kaiken elämisen toisilla ja kun toinen kyllästyy tai rahat loppuu etsivät uuden jolta nyhtää rahat.

älä nyt ihmeessä jatka elämistä tuollaisen miehen kanssa
 
vieras

älä nyt ihan oikeasti itseäsi liriin laita tuollaisen kanssa, jolla jo kaikki "vaaran" merkit on nähtävissä.Nyt pitäs kyllä niiden kellojen jo soida,aika kovaakin , itseasiassa.




Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lainaa, pikavippejä, äidiltä rahaa, sulle ei maksaisi omista ruuistaan.... soiko hälytyskellot yhtään?
 

Yhteistyössä