K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuli Madam C:n stoorissa vastaan se 1975:n Malesian festarikeikan suudelma, jonka takia koko festarit suljettiin, ja väsyneenä katsoin aluksi että Janči siinä jonkun kanssa pussailee. Toi oli niin järkyttävä juttu, ja ilmeisesti nyt ne festarijärjestäjät on nostaneet Mattia ja bändiä vastaan oikeusjutun.
Sinänsä tyhmää bändiltä, kun heitä oli varoitettu. Ymmärrän, että tuollainen asenneilmapiiri voi vtuttaa, mutta järjestivät sillä vain itsensä aika kuseen. Ja kaikenlisäksi taisi olla aika turhaa.
 
vierailija
Tuli Madam C:n stoorissa vastaan se 1975:n Malesian festarikeikan suudelma, jonka takia koko festarit suljettiin, ja väsyneenä katsoin aluksi että Janči siinä jonkun kanssa pussailee. Toi oli niin järkyttävä juttu, ja ilmeisesti nyt ne festarijärjestäjät on nostaneet Mattia ja bändiä vastaan oikeusjutun.
Miten siinä oikeusjutussa mahtoi käydä? Onko joku seurannut tapausta?
 
vierailija
joksuilla kuuntelijoita spottarissa nyt 200 600. outoa mihin niin iso määrä hävisi, kymmeniä tuhansia oli pitkän aikaa enemmän.
Viisuista on vieläkin vasta pari kuukautta, niin on vielä ihmisiä jotka kuuntelee niitä listoja ja siten CD:tä, ja pikkuhiljaa siirtyy muihin listoihin nyt kun kesä loppuu. Ei ne ole faneja jotka on kaikonneet. Jossain vaiheessa tasoittuu, ja lopulta koko vuoden 23 viisusoittolistoista tulee tarpeeksi menneen talven lumia että niitä kuuntelijoita ei enään ole sotkemassa tilastoja. Sitten nähdään paremmin mikä on se ns. oikea kuuntelijakunta.
 
vierailija
Mä oon ainakin siirtynyt kuuntelemaan Coldplayta. Vai onko noi päivä- vai kuukausikuuntelijoita? Onko olemassa viikkokuuntelijoita?
Muutenkin huomaan, että kun heillä ei ole keikkoja tiedossa, alan olla aika vähän enää kiinnostunut koko saagasta. En tiedä kuinka moni muu tipahtaa kelkasta tässä vaiheessa. Itse en vielä ole tipahtanut, mutta pidän ehkä vähän lomaa. Olikin ihan stananmoinen rutistus tää noin 15kk. Olen myös hyvilläni siitä, etteivät Joksut ole tulossa tänne päin ehkä ihan hetkeen, en kaipaa heiltä juuri nyt yhtään mitään. Ihana tunne olla hyvillään ja tyytyväinen siitä mitä on saanut.
Mä olen myös pikkuhiljaa jättämässä tätä fandomia. Mulla ei ole oikein ollut enää hyvä fiilis vauvan ja puutarhan ketjuissa. Osasyy on se, ettei K&B shippi enää kiinnosta ja toinen mikä vie fiiliksen on se jatkuva jankkaus jne. Yllätyin että tässä ketjussa on ollut näinkin hyvää keskustelua Joksuista. Damon ja Jance fanina tämä ketju on tuonut mulle nyt eniten nautintoa. Tämä ketju on kyllä mainettaan paljon parempi tai sitten olen onnistunut välttämään ne täällä käydyt kammottavat keskustelut, joista vauvalla on mainittu. Taidan vielä loman ajan pysyä täällä Jance keskustelun takia, mutta sitten aloitan ”oikean” elämän.
 
vierailija
Mä olen myös pikkuhiljaa jättämässä tätä fandomia. Mulla ei ole oikein ollut enää hyvä fiilis vauvan ja puutarhan ketjuissa. Osasyy on se, ettei K&B shippi enää kiinnosta ja toinen mikä vie fiiliksen on se jatkuva jankkaus jne. Yllätyin että tässä ketjussa on ollut näinkin hyvää keskustelua Joksuista. Damon ja Jance fanina tämä ketju on tuonut mulle nyt eniten nautintoa. Tämä ketju on kyllä mainettaan paljon parempi tai sitten olen onnistunut välttämään ne täällä käydyt kammottavat keskustelut, joista vauvalla on mainittu. Taidan vielä loman ajan pysyä täällä Jance keskustelun takia, mutta sitten aloitan ”oikean” elämän.
Mulla haittaa tätä poistumista näistä keskusteluista se, että oon muuten viettänyt aikaa keskustelupalstoilla. Niin nyt ei mitkään muut keskustelut niissä kiinnosta tätäkään vähää, vaikkei enää oikein tämäkään itse aiheena tällä hetkellä kauheasti kiinnosta. Mutta oma historiani aiheen kanssa oli niin intensiivinen, että se tekee näistä ketjuista vielä muita kiinnostavampia. Vaikka olen siis jo aika plääh. Mutta kun mikään ei korvaa tätä.
 
vierailija
Viisuista on vieläkin vasta pari kuukautta, niin on vielä ihmisiä jotka kuuntelee niitä listoja ja siten CD:tä, ja pikkuhiljaa siirtyy muihin listoihin nyt kun kesä loppuu. Ei ne ole faneja jotka on kaikonneet. Jossain vaiheessa tasoittuu, ja lopulta koko vuoden 23 viisusoittolistoista tulee tarpeeksi menneen talven lumia että niitä kuuntelijoita ei enään ole sotkemassa tilastoja. Sitten nähdään paremmin mikä on se ns. oikea kuuntelijakunta.
Vauvalla joku oli huomannut jossain Krisin tilastoissa joita on stooreihin laittanut et uniikkikuuntelijoita olis kai ollut joku 80 tuhatta (jos oli nähnyt oikein)
 
vierailija
Kyl mun mielestä. SSOL sai ekan viikon aikana 250t kuuntelua, ja sit meni noin puoli vuotta että 1mil meni rikki, eli se hidastui aika paljon. Vaikka SBJ hidastuisi noin 5t kuunteluun/pv jossain vaiheessa, niin se tulee olemaan nopeammin 1miljoonan rajan yli, vain reilu 3 kuukautta.
Mä en enää muista mut hyvin mahdollista tämä. SBJ on kyl saanut todella hyvin kuuntelukertoja kun noin kuukaudessa menee 500 tuhatta rikki. Jännä nähdä miten Bluzan kanssa käy ylittääkö tuon rajan nopeammin kuin SBJ vai kuinka
 
vierailija
Ja huomaa kyllä noista striimikerroistakin että ihmiset kuuntelee vielä viisulistoja jne, koska SBJ:n lisäksi Carpe Diem on saanut striimikertoja lisää niin että kasvun huomaa kun taas muiden biisien kohdalla se nousu käy hitaasti.
 
vierailija
Mutta niin kauan kuin Joksut pystyy Eurooppaa kiertää ja muutenkin niin on tilanne ok! Esim luke Black kiertää Eurooppaa ja hänellä tällä hetkellä 62,4 tuhatta kuuntelijaa spotifyssa, joten pienimmilläkin kuuntelijamäärillä sen pystyy tekemään
 
vierailija
Mutta niin kauan kuin Joksut pystyy Eurooppaa kiertää ja muutenkin niin on tilanne ok! Esim luke Black kiertää Eurooppaa ja hänellä tällä hetkellä 62,4 tuhatta kuuntelijaa spotifyssa, joten pienimmilläkin kuuntelijamäärillä sen pystyy tekemään
Toki olisi kiva että Joksut saisivat lisää kuuntelijoita niin että jäisivät myös, mutta ilman levy-yhtiötä se on haastavaa ja aikaa vievää hommaa. Festarit on hyvä tapa aloittaa mutta niistäkään ei hirveästi aina tule kuuntelijoita. Mutta toivotaan Joksuille parasta ja katotaan mitä sziget festarit tuo tullessaan!
 
vierailija
Kyllä voi ollakin kun ottaa kaikki alustat mukaan ja enemmänkin.
Ehkä ajatellaan eri asiaa vakiofanista. Mä ajattelen sellaista joka kuuntelee sitä musaa usein ja säännöllisesti ja tulee keikoille. Suomessa sellaisia on Kultsan lipunmyynnin perusteella joku 2000-3000 ja eikö Suomen kuukausittaiset Spotify-kuuntelijat ollut niin 20 tuhatta. Eli keikoille tuli noin kymmenesosa.

En muista miten maaliskuun muissa kaupungeissa meni mutta eikö niissä joissain ollut joku 5000 kuuntelijaa ja keikalla oli noin 500 ihmistä eli kymmenesosa taas.

Maailmanlaajuisista kuukausittaisista kuuntelijoista kymmenesosa olisi noin 20 tuhatta aktiivista fania, mikä mun mielestä kuulostaa järkevältä luvulta. Uskon, että tuolla 200 tuhannessa kuukausittaisessa kuuntelijassa on paljon sellaisia joilla on vaan biisi tai pari omalla soittolistallaan mutta eivät varsinaisesti fanita.

Oionko liikaa mutkia suoraksi? 😅 Tässä ei nyt ollut muita alustoja mukana, mutta songstatsin perusteella niiden osuus on aika pieni.
 
vierailija
Toisaalta en edes tiedä miksi ees seuraan kuuntelijoiden määriä kun tulee vaan harmitus kun näkee niitten laskevan. Ehkä tästä edes seuraan vaan biisien striimilukuja ja lippujen myyntiä kun niiden aika koittaa
 
vierailija
Eikä enää ole edes mitään odotettavaa. Kun vertaa viime kesään esim.

Silloin oli odotettavissa ICIP, Kärtsän Stadionesiintyminen, Nt eli Jokereiden ekat keikat ikinä Suomessa, SSOL, meneekö K Sloveniaan jne, ja Jokereilla myös oli enemmän keikkoja. Plus K:lla.


Varsinkin siis shippirintamalla (=näiden yhteisjutuissa) on hiljaista.
Ei noikaan kaikki olleet yhteisjuttuja, mutta kostopitsistäkin tuli sellainen yms.
Asioita yhdisteltiin vielä toisiinsa tuolloin. Not anymore.
 
vierailija
Toisaalta en edes tiedä miksi ees seuraan kuuntelijoiden määriä kun tulee vaan harmitus kun näkee niitten laskevan. Ehkä tästä edes seuraan vaan biisien striimilukuja ja lippujen myyntiä kun niiden aika koittaa
Kuuntelijaluvut on joo laskussa mutta ne kuitenkin lopulta tulee jäämään isommiksi kuin ennen viisuja kun Slovenian kuuntelijoiden päälle on tullut muun Euroopan fanit. :)
 
vierailija
Eikä enää ole edes mitään odotettavaa. Kun vertaa viime kesään esim.

Silloin oli odotettavissa ICIP, Kärtsän Stadionesiintyminen, Nt eli Jokereiden ekat keikat ikinä Suomessa, SSOL, meneekö K Sloveniaan jne, ja Jokereilla myös oli enemmän keikkoja. Plus K:lla.


Varsinkin siis shippirintamalla (=näiden yhteisjutuissa) on hiljaista.
Ei noikaan kaikki olleet yhteisjuttuja, mutta kostopitsistäkin tuli sellainen yms.
Asioita yhdisteltiin vielä toisiinsa tuolloin. Not anymore.
Tännekin piti tulla asia sanomaan kun vauvallakin juuri olit?
 

Yhteistyössä