Jyväskylän Odottajat & Äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama-L
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips kaikille jyväskylän mammoille!

Nyt huomasin et täällä on tälläinenkin palsta, onko kaikki kirjoittajat vielä odottajia? En jaksanut kaikkia sivuja kahlata läpi :ashamed:
Meidän prinssi synty 13.7.07 eli on jo reilun puolen vuoden ikäinen, kovasti vauhtiakin löytyy.

Tämä olikin tälläinen pikainen viesti kun ukkeli huutelee tuolla ruokaa, joten täytynee poistua koneelta. Meillä edelleen täysimetys menossa.

T:aurinkoinen81

eilen ollaan kotiuduttu, mittaa miehellä oli 3760g ja 49cm (ja minä pelkäsin että vauva on pieni).

eli menin takaisin polille joskus klo 16 aikaan kun supisteli 4 min välein... olin ammeessa ja mieheni painoi kuumaa selkääni kun supisteli... sit kun menin joskus sinne saliin niin puhkastiin kalvot ja sain kohdunkaulapuudutteen... ei auttanut yhtään! sait sain epiduraalin joka vei kokonaan supistelut pois! joten sen anto lopetettiin ja sit synnytin ilman mitään kivunlievitystä! tipalla tehtiin keinotekoiset supistukset jotka oli tosi pieniä, käyrän mukaan sit vaan ponnistin kun mieheni sano et nyt tulee supistus! ponnistin n.1,5h ja väliliha leikattiin!

pinja ja poika 3vrk

SuperIsot Onnittelut Pinjalle pienestä pojasta!!! :heart: :heart: :hug:

aurinkoinen81, tuolla etusivulla näkyy sunkin tiedot olevan, mutta tervetuloa takaisin :) Kyllä me odottajia taidetaan suurimmaksi osaksi olla!

Onnea Pinja minunkin puolestani :flower:
Täällä kääntyy LA kohta yöksi, eikä kyllä ole merkkiäkään synnytyksestä... Eli Aurinkoinen, yhä odottaja olen minäkin, kuten täällä suurin osa :laugh: Ois kyllä hyvä vaihtaa paikallistason kuulumisia jatkossakin... jos nyt kaikki menee hyvin ja pikkuinen saadaan terveenä ulos.

Nyt syömään... Ruokahalu vaan kasvaa koko ajan...

Skog tasan 40

Pinjalle hurjasti onnea!!! :flower: :flower: :flower:

Skog Kovasti jännäilen sun puolesta, mulla vielä viikko laskettuun ja jo kärsimättömänä odottelen, voin vaan kuvitella sun fiiliksiä!! Eikös suurin osa yöaikaan ala, ehkä jo ensi yönä..?

cicilisko 39 tasan

Oikein paljon onnea pinjalle
bebe.gif

JanuLiitus ja kirppu 23+6

Tosi kiva kuulla, että puolestani jännäillään. Itse en enää osaa edes odottaa, kun ei edelleenkään ole mitään merkkejä... :laugh:

Mutta Ciciliskon kanssa olen aivan samoilla linjoilla siitä, että kärsimättömyys alkaa kohta vaivata. Gradukin on nyt painossa, joten odotan vaan niiiiin kovasti, että pääsisi jo näkemään vauvan! Ei tosiaan ole Ciciliskollakaan enää paljoa aikaa, etenkin kun vauvahan on ihan valmis syntymään vaikka ennen tuota maagista LA:ta. Eikä sekään syntymää takaa, vaikka ihmiset tuntuvat niin luulevankin. Kiva oli maanantai-aamunakin herätä viesteihin ja puheluihin, että joko on vauva maailmassa :laugh: No onhan se huolenpito tietty mukavaa ainakin noin periaatteessa :headwall: Mutta nyt vaan jännäillään!

Huomenna ois ilmeisesti viimeinen neuvola. Sitten tuleekin turhan pitkä tauko ennen äitipolia, jos (KUN) vauva ei synny ennen yliaikaiskontrollia. Mun mielestä saisivat kyllä määrätä vielä yhden käynnin, haluan kuulla sydänäänet!!

Onnea Bryson puolivälin saavuttamisesta! Ennen kuin huomaatkaan, olet jo loppumetreillä... Niin mulle ainakin kävi =) Nyt se kello sitten varmaan aloittaa matelunsa...

Skog 40+1

Voisin liittyä mukaanne jos vain passaa. Pikainen esittely itsestäni, olen 31 vuotias ja toinen lapsi on tuloillaan. Asutaan Heinälammella. Esikoinen on 3v. Aika pitkällä jo olen tässä raskaudessa, laskettu aika on 3.4.2008. Esikoinen syntyi 2 kk ennen laskettua aikaa rajun raskausmyrkytyksen takia ja nyt ollaan jo päästy tässä raskaudessa viikolle 35 :)

Onko teistä kukaan käynyt hierojalla nyt raskausaikana? Alkaa olla hartiat aika jumissa. Osaisko joku suositella hyvää hierojaa?

Hyviä vointeja kaikille!

Tervetuloa Tiitsu! =) Tiedot lisätty listaan.

Ja skogille tsemppiä että alkaisit jo poksahtamaan. Mä luulen et meilläkin mennään ainakin laskettuun - rv 30 lähtien on supistellu kipeesti mut nyt ku ois lupa tulla niin ei mittään... Voi töppäys! :kieh:

mama-L + Onni 37+6

mul ei ollu mitään kunnon supisteluja ennen kun maanantaina... supisteli koko päivän 10 min välein vaan silleen et maha kovettu, ei kipua! sit illalla joskus kasin aikaan alko hiukan seläs tuntua ja sit sille supistelulle ei tullu loppua! aamulla joskus kuuden aikaan rupes tulppaa tuleen ja joskus neljältä iltapäivällä rupes tihkuu lapsivettä!

pinja ja poika

Kiitos Pinja rohkaisun sanoista ja mama-L tsempeistä! Ei vieläkään mitään merkkiä poksahtamisesta, paitsi kivuttomia suppareita. Mutta jos mulla ois sama juttu kuin Pinjalla :whistle:

Tänään oli neuvola, ja painoa oli rapsahtanut mukavat 1300g. Jep jep. Turvotus on aikamoista, päätä särkee ja selkä on riekaleina. Ihan yhtäkkiä loppui hyvä olo kun LA tuli täyteen. :laugh: Ulos, vauva! Miksi supistukset vaan vähenevät kun synnytyksen pitäis alkaa? Tää on mama-L tosiaan kohtalon ivaa. Mulla kävi ihan samalla lailla kun sulle, rv. 37 ei merkin merkkiä. |O

Eilenkin juoksin, mutta vauva vaan nukkui entistä makoisammin herätäkseen illalla mylläämään. Viime viikolla neuvolassa syke oli matalampi, mikä voisi olla merkki synnytyksen lähestymisestä, mutta tänään neuvolassa se nousi jopa sataankuuteenkymppiin... Eli istukka on yhä elämänsä kunnossa. Se on tietty hyvä uutinen, kun tiedetään ettei vauva ole tulossa ulos ollenkaan.

Tervetuloa Tiitsu!

Skog 40+2

p.s. Niin mites Pinja sujuu vauvan kanssa? JA kuinka olet toipunut?

hyvin on mennyt, poika nukkuu yöt herää syömään kolmen tunnin välein ja päivällä 2-3 kertaa hereillä 1-2 tuntia! esikko on suhtautunut hyvin on oikeen kova hoitaan vauvaa! eppari haava on hiukan kipeä mut ei mitään verrattuna esikon sektio haavaan... sain sitten katetroinnista pissi tulehduksen!

ja kun ollaan täällä siitä painosta joskus puhuttu niin täytyy tähän nyt mainita että painoa tuli sit 27kg ja 8kg on nyt lähtenyt! ai niin ja perjantaina oli mul se viimenen neuvola ja mul oli sillon tullu kans reilusti painoo(nestettä) sano täti et se on jo merkki siitä et pian on aika!

pinja ja poika

Vähän nostelen kun oltiin tipahdettu kolmannelle sivulle! Pitää olla itsekin aktiivisempi ;>

skog, johan nyt on ***kele jos ei juoksemallakaan rupee ees supistelemaan :laugh: Taitaa olla tosissaan jäärä asukki sulla masussa! Ite oon huomannu et saan parhaat suppailut aikaseks kun kyykistelen esim. siivotessa ja imurointi + lattianpesu on semmosia takuuvarmoja eli rättiä vaan kauniiseen käteen! :D Jotkut lumityöt vois kans kuvitella et pistäs vähä vauhtia pieniin töppösiin. Meilläkin on muuten syke käynyt 120 nyt kahdessa viime neuvolassa, mutta en kyllä enää jaksa luottaa mihinkään juttuihin jotka voisi merkitä synnytyksen lähenemistä, kun sit ne ei kuitenkaan merkkaa mitään jos rupee liikaa odottelemaan. Saattoi toi sykkeen lasku nimittäin johtua siitäkin kun ipana ei yhtään tykkää ku oon selällään - täti sanoikin et käännyppäs kyljelles niin saadaan vähän sykettä nostettua, ja nousihan se, heti 130 paremmalle puolelle. Eli se siitä :laugh:

Tässä vähän muitakin nlakuulumisia (28.2.08):

Rv: 38+0
Painonmuutos: -156g/vk (täh)
Turvotus: -
Verenpaine: 116/69
Pissa: Puhdas
SF: 31cm
Rt
Syke: +140
Liikkeet: ++

Eli paino oli pudonnu taas - mutta ei ollu täti huolissaan. Mulla kun oli sillon reilu kuukausi sit se vatsatauti jollon paino putos 3 kiloo ja sen jälkeen se nous nopeesti 700g/vk ja nyt laskee taas niin ihme sahausta. Mutta kuuluu kuulemma asiaan tässä vaiheessa, vaikka itse ajattelisin kyllä että pikemminkin pitäis tulla nyt sit painoa kun eiks se mukula näillä loppuviikoilla kerää sitä pyöreyttä. SF oli myös tipahtanut sentin, koska laskeuduttu ollaan ja pää on kiinni lähes kokonaan. Paineentuntu ja kipuilu onkin mahassa sen sorttista että pieni siellä itseään hurjana alaspäin väkertää. Kontrollipissanäytteessä oli sit ollu taas sekaflooraa ja se meinas että ensi torstain neuvolassa otetaan joku laajempi näyte. On kyllä ollu yhtä pissarallia tää koko raskaus kun kokoajan jonku sortin tulehdus päällä ja jos ei oo tulehdus niin aina vähintään leukosyytit koholla... Mul on ollu myös 2 hiivatulehdusta joista en oo koskaan ennen elämässäni kärsiny. |O

No tää oli nyt vähän valivali,
mama-L & Onni 38+2

No ei oo kyllä tullut itekään kirjoteltua, kun tää ei oo ollut ekalla sivulla, eihän sitä nyt kaikkee muista etsiä...
Tiitsu, mekin asutaan Heinälammella! Tai nyt väliaikaisesti Norjassa, tuossa kesäkuussa palataan sinne =) Mulla on la elokuun lopulla.

Noista synnytyksen merkeistä.. Enhän mä nyt enää muista, mitä kaikkee niitä oli, mut kyllä ärsytti, kun heti kun olin jäänyt äitiyslomalle, mulla oli ne kaikki mahdolliset ja neuvolassakin vain hokivat, et "vauva syntyy varmasti ihan pian". Mä olin niin kypsä siihen odotteluun ja, oli varmaan mun elämän pisimmät 5 viikkoa, esikoinen kuin päätti syntyä 40+4. Eikä kyllä auttanut mikään ässä.

Mulla tuntui tällä viikolla ekat SELVÄT liikkeet! Kutinaa/kuplintaa on ollut jo vajaa kolme viikkoa, joten tiesin, että pian tuntuu ihan oikeitakin liikkeitä. Nyt sit jännätään ultraa, on vasta 1.4. ja saapa nähä, muuttuuko viikot. Eihän näin aikasin pitäis tuntuu liikkeiden! Laitoin muuten masukuvan profiiliin.

Hemuli, tänään tasan 15.

muoks, Tiitsu, ja meillä myös esikoinen 3v :)

Hui!

Uskaltaakohan tänne pinoutua? :whistle:
Olen 23 vuotias nuori nainen ja asumme miehen ja koiran kanssa täällä Palokassa. Masussa kasvaa esikoinen jolle eräpäiväksi olisi laitettu 10.9. Olen pari kuukautta seuraillut pinoanne mutten ole uskaltanut tunnistamisen "pelossa" ilmaantua mukaan.

Koiramamma ja pentunen rv 12+3

Tervetuloa Koiramamma! En minä ainakaan täältä ketään tunnista, en varmaan vaikka kuviakin ovat jotkut laittaneet niin kaupungilla tunnistaisi...

Onnea Hemuli ekoista kunnon liikkeistä! Itse rötkötin toista tuntia kyljellä jos toisellakin, että sain edes jonkinlaisia liikkeitä kuulusteltua. Sitä alkaa tulla jo ihan vainoharhaiseksikin tässä vaiheessa... (Onneksi kaveri nyt tehosti möngerrystään, täälläkin änkyrä tuppaa lantioon, vaikkei ulos suostukaan.)

mama-L siivottu sekä kyykistelty on, ja KYYKÄTTY. Joku sanoi että se auttais. Mutta ei. Viime viikonloppuna tosiaan kokeilin noita lumitöitäkin ja puuvakan kanteluita (mentiin maalle LA:ta odottelemaan...), mutta ehei. KAveri ja kohtu ovat entistä tyytyväisempiä tilanteeseen :headwall: Lisää vinkkejä?

No, kyllä se sieltä pois saadaan vaikka väkisin kahden viikon sisällä. Tietääkö jok, mikä on Jyväskylässä se raja, että käynnistetään viimeistään?

Skog 40+5

Niin ei sillä tunnistamisella enää ole niinkään väliä kun kaikki läheiset ovat jo tietoisia vauvasta :D Kiitos tervetulo toivotuksesta Skog ja oikein paljon tsemppiä tulevaan koitokseen... Itsestä tuntuu että siihen vielä ikuisuus ennen maagista rv 40:tä

Ei voi olla totta, vieläkö skog on kasassa?! Olin jo ihan varma että seuraavaks kuullaan sulta jo vauvauutisia! Tätä menoa synnärillä törmätään :D (kieltäytyy uskomasta että oma menisi yhtä paljon yli) Huomenna olis sitten se maaginen 40 täynnä, mutta saapa nähdä... Viime yönä tuli jo pari napakampaa supparia jotka tuntu alaselässäkin, mutta aamulla oli olo niinkun ei ois ees raskaana.. *huokaus*

Kersa poraa kyllä ja tosissaan, ja maha on kivikova KOKO ajan (hankala hengittää, hermo menee) mutta ei vaan ala oikeet supistukset. Alapaineet huitelee satasessa mutta kun ei muita oireita niin ravaan neuvolassa joka päivä. Mutta ei toki pitäs valittaa, loppusuorallahan tässä jo ollaan.. Voin kyllä kertoa että jos menee yhtä yli kuin Skogilla niin saattaapi nuo verenpaineet nousta jo hermoilemisesta :laugh:

Pitäsköhän meidän tehä treffit noiden kersojen puolesta niin päästäis tositoimiin? :laugh:

mama-l Kurjaa että olet saanut noita vaivoja, kyllä kasvavassa mahassa olis tarpeeks ilmankin!

Hemulille onnea, tuli itellekkin mieleen nyt ne ekat liikkeet, kyllä se vaan todemmaks muuttuu siinä vaiheessa :)

Koiramammalle
Tervetuloa porukkaan ja isosti onnea, hyville viikoille olet jo päässyt!

Ciciliskolle terveiset että synnärillä nähdään jos et kovasti etuile! :laugh: Tiukasti yhdessä kasassa, ei edes supistuksen supistusta. Kivutontakaan. Olin tänään sitten pulkkamäessä ja lenkillä, mutta eipä tehoa kuten ei edellisissäkään tempuissa. Vajaa viikko yliaikaiskontrolliin, ja eiköhän ne sitten aika pian käynnistä sen jälkeen |O Toivottavasti jaksaa istukka toimia siihen asti ja toivottavasti toimii tällä hetkelläkin... Vauva kun on ollut vähän vaisumpi jo useampana päivänä... Nyt tosin myllää saman tien kun vaan ehdin kirjoittaa.
Tsemppiä Cicilisko ja muut loppumetreilijät. Ja onhan alkumetreissäkin ne omat tsempin aiheensa. Eli kaikille tasapuolisesti. (Ja kiitos koiramamma tsempeistä. Niitä tarvitaan joka tapauksessa kahden viikon sisällä...)

Skog 40+6 (melkein 41)

Joo-o, LA tänään ja supistelee, niinkuin supisteli koko yön, mutta koko maha, ei kunnon poltoista tietoakaan, välillä sentään vähän alaselkää jomottaa, että ehkä toiveita ois... Neuvolassa kävin aamusta ja sain lähetteen äippäpolille keskiviikoksi, joskohan silloin jo apu tulis.. Ei halunnut neuvolantäti alkaa kahta viikkoa odottelemaan kun nuo paineet heittelee niin kovasti. Jotenkin epätodellinen olo että noinko tässä kohta on vauva ja sitten se kaikki vasta alkaa..

Skogille koitan lähettellä telepaattisesti näitä munkin supistuksia, jos ne vaikka matkalla muuttuvat oikeiksi :laugh:

Koiramammalle tervetuloa mukaan, ja Skogille ja Ciciliskolle jaksamista viime metreille! :flower: Pian saadaan varmasti jo kuulla ihania vauvauutisia!

Mä en oikein jaksa pelätä tota, että joku tunnistaa. Tuskin kovin montaa jyväskyläläistä on tällä hetkellä Norjassa, et tutut kyllä jo arvaa siitä... :D

Tänään olin kätilön luona käymässä, ja kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet :heart: Hyvin kuuluivat! Maha on "hyvän kokoinen", rr ennätysalhainen mulle, 100/60 (olin ihan varma, et yläpaine on 160, kun luetteli noita, oon joskus ollut tarkkaillussa korkeiden paineiden vuoksi..), hemppakin pysynyt hyvänä. Suppareistakin sanoi, et uudelleen synnyttäjille on hyvin yleisiä jo näillä viikoilla, ja kertovat enemmänkin vauvan hyvinvoinnista ja kohdun kasvusta, kuin että jotain ois vialla. HUOH!!! Näillä viikoillahan tuo vauvakin kasvaa pituutta ja kokoa ihan eri lailla kuin aiemmin, oliko peräti se suurin kasvupyrähdys jo nyt??

Tosi hyvä mieli kyllä jäi tuosta käynnistä, kotimatkan tyyliin hypin ja tanssin ja lupasin itelleni, et nyt kyllä lakkaan murehtimasta turhia ja keskityn vain olee onnellinen :heart: :D .

Tervetuloa koiramamma :wave: Lisäilin sun tiedot listaan. Olitkin eka syyskuulainen meidän pinossa! Ja kiva että Hemuli on saanut hyviä uutisia neuvolasta. Muistan itekki ku kuuli ekan kerran ne maagiset :heart:äänet... Se oli kyllä hieno juttu. Otin vielä neuvolasta lainaan sen dopplerin kotiin kun olin sillon siellä töissä ja kuunneltiin miehen kanssa aivan hurmioissaan sitä junputusta!

Muakaan ei paljon kyllä nappaa jos joku tunnistaakin, mitäs sitten. Jos jotain kiinnostaa lukee mun närästysvaivoista tai ummetuslääkkeistä niin sillä on sitten huomattavasti isompiakin ongelmia enkä jaksa välittää. :laugh:

ciciliskolle ja skogille supistustuulia!!! jospas pääsisitte jo pian tositoimiin. Täälläkin suppaili eilen tasaisen epätasaisesti suunnilleen klo 15-23, pisimmillään väli oli 10 minuuttia... Kyllä kävi mielessä että tuleekohan lähtö mutta sit kun yöunille nukahdin niin hiipuivat. Eli vielä en ruvennut etuilemaan. :p

mama-L & Onni 38+5

Uusimmat

Yhteistyössä