Jyvässeudun äidit

pinja79
heipä hei kaikille!

meillä ollaan kipeenä, olin ajatellut et oltas nähty nyt tulevalla viikolla meillä mut.... vois miettiä to tai pe jos ollaan jo kunnolla parannuttu... toivolla on ollu kuumetta viimeksi eilen ja aleksilla on vielä lämpöä! mut jos huomenna ei oo kummallakaan lämpöö ja ei yski enään niin sit vois varmaan miettiä tota mut jos viel yskää, nuhaa ja lämpöö niin sit pitänee unohtaa tältäviikkoo... vai pitäskö suosiolla sopia et 6.3 perjantaina tulisitte tännepäin... ja jos tahdotte niin voidaan mennä tohon perhekerholle syömään :) tai sit olla ihan meillä... miten vaan...

pinja ja pojat

ps: Toivo täytti perjantaina 1wee :) :heart:
 
Onnea Miljan pojalle hienosta nimestä!

Juu tulipa käytyä häämessuilla, aika pienimuotoset oli.. :( Ihan väsynyt olen vieläkin tosta lauantain työyöstä.. Sain nukuttua hurjat 4 tuntia, kun Sisi juttelin olkkarissa ni heräsin siihen.. Ja viime yönä Sisi päätti olla hereillä 03-05, siellä se jutteli sängyssä ja pyöri, eikä me miehen kanssa saatu nukuttua. Yritin kovasti miettiä et mikä valvotti, mut en ole keksiny mitään syytä, toivottavasti ei jatku.

Jenksu & Sisi huomenna 4kk
 
Moikka mammat ja piltit!

Tänään käyty 5kk neuvolassa ja siellä kuultua:

Paino: 9065g
Pituus 69cm
Päänympärys: 44,4cm

Elikkäs painon kasvatus on tasaantumaan päin, vaikka onhan tuo tuommoinen jässikkä että tuskinpa siitä koskaan kovin solakkaa tapausta saakaan. Soseita meillä on nyt syöty viikon verran niin että päivällä kasvista ja iltapäivälä hedelmää, illasta joko velli tai puuro. Tänään sai jätkä myöös rokotksen eikä ymmärtänyt tälläkään kertaa itseä moista vaikkaneula vähän ikvästi heiluikin jalassa :/ Edelleenkään meillä ei käännytä ja minä alan olemaan aika malttamaton.

Näin omasta navasta nopeat tervedykset kaikille :wave:

Koiruus ja Topi 5,5kk

p.s Meillä voidaan tavata vaikka perjantaina kun täällä ei olla sairaana :wave:
 
Nimra
Pinja harmi, en pääse tälläkään kertaa :ashamed: Meille on tulossa juurikin tuona päivänä isännän sisko perheineen, kun ollaan nähty viimeksi vuonna 2006!!! :eek: :eek: Mun on taas jätettävä väliin :| Toivottavasti joskus pääsis :wave:
 
Heippa!

Aattelinpa rustata taas pitkästä aikaa..On niin kiirettä ettei kovin usein ehdi kirjottelemaan.

Onnea Miika Matiakselle hienosta nimestä :heart:

Pinjan perheelle pikaista paranemista!

Eipäs tullu jenksua nähtyä vaikka lauantaina pyörin kyseisessä baarissa :D Joo, viihteellä siis oltiin ja ekaa kertaa ihan yökerhossa asti. Kivaa oli kyllä, mutta aamulla oli aivan kamala ikävä poikaa ja piti lähtee kotio noutamaan jo 9 aikaan :heart:

Meille ei mitään ihmeitä kuulu. Innolla jo oon alkanu oottaa muuttoa tuonne omaan kotiin joka valmistuu nopeaa tahtia! Pesuhuone on jo laatotettu ja hieno tuli =) Huhtikuussa pitäis päästä muuttamaan. Voi kyllä sanoo, että on aivan sikavaikeeta päättää millasia materiaaleja haluaa kun valikoimaa on niin valtavasti! Välillä tuntuu että järki menee kun jahkataan ja jahkataan :D

Niklas voi hyvin ja on onneks pysyny terveenä. 4 kk tuli jo täyteen :heart: Meidän mies on kyllä aikamoinen kirppu. 4 kk:n neuvolassa mitat oli 6690 g ja 61,3 cm. -2 käyrällä mennään, mutta ei huolta kun kuitenkin kasvaa ihan hyvin. Pelkkää rintamaitoo poika toistaseks syö, mutta pikkuhiljaa vois alkaa kiinteitäkin antamaan. Käytiin niitten mahaongelmien takia 3 kertaa vyöhyketerapiassa. Kyllä maha on nyt hieman paremmin toiminu ettei ihan 2 viikon taukoja oo ollu, mutta edelleen aika harvakseltaan kakka tulee. Itkusuus on kyllä vähentyny. Et jospa se on vaan tuon pojan normaali kakkaamisrytmi sitten tuo!

Kääntymistä Niklas välillä treenailee, mutta ei oo vielä onnistunu :heart: Käteensä ottaa kaiken minkä vaan saa ja siinä saakin äitin tukka aina aikamoista kyytiä! Semmosia tuppoja irtoo, että kohta oon varmaan kalju :LOL:

Kiva ois taas tavata kyllä! Tänä perjantaina en pääse ku lähdetään mun kotona käymään, mutta ens perjataina varmaankin onnistuu!

Ei kai tässä muuta ihmeitä. Moro :wave:
 
jensku Sinähän kävit Vaajakoskella vauvajumpassa? Millasia juttuja siellä tehdään ja mitä tarvii mukaan? Ilmotuksessa luki, että voi tulla, kun vain vauva kannattaa itse päätään, niin ajattelin, josko me uskallettais Miikan kanssa tulla. Lääkäri ainakin sanoi tänään, että voisi mennä.. Huomennahan se taitaa olla? Vai onkohan hiihtolomalla..
 
Onnittelut nimestä Miika Matias,hieno nimi! :)
Mä ilmottaudun kans 6.3. Pinjan luo.. Onkos nyt perjantaina koiramamman luo porukkaa menossa..?
Jeeralla huomenna neuvola,täytyy sit tulla enemmän kirjottelee..
Nyt pitäs lähtee rämpii tonne lumisateeseen... Heipat,palaillaan.
 
Milja! Mä olen käynyt siellä vauvajumpassa.. Huomenna EI OLE hiihtoloman takia. Oma viltti/huopa kannattaa ottaa mukaan. Sellasta muskarityylistä laulua ja leikkiä pääsääntösesti. Sit lopussa lihaskunto-osuus, jossa vauvaa käytetään painona... Ei mitään sellasta mitä ei pystys kotonaki yksin tekee,mut se sosiaalinen puolihan siinä on tärkein ku näkee muita ihmisiä.... ei siis mikään kuntojumppa ole,vaikka mulla kyl tällä rapakunnolla meinaa välil jopa hiki tulla.. :LOL:
 
TAPAAMINEN PERJANTAINA 27.2 KLO 12.30 Koiramamman luona!

Tervetuloa vaan kaikki kynnelle kykenevät, laitan yv:nä osoitetta ja puhelin numeroa sitä tarvitseville!!!

Itse pääsisin varmaan myös Pinjalle sitten viikon päästä!

Koiruus ja Topi 5,5kk
 
Heips.

Meillä oli tänään 1kk neuvola vaikkakin vauva on vielä paria päivää alle kk mutta kumminkin.. tällaisia oli lukemat :

Pituus 52,4 cm
Paino 4230g
Päänympärys 36.5 cm

Hyvin on siis kasvanut ja on sen tässä kotonakin huomannut kun alkaa vaateet olla jo ihan istuviakin..osa siis.. kamalasti odottelen et päästään noihin 60-> koon vaatteisiin kun ne on niin kivan näkösiä mitä tuolla nyt kaapissa oottelee. Meillä on neitokaisella vielä vähän räkästä tautia kun me on täällä iskän kanssa oltu kipeinä niin pieni sitten on siitä saanut vuotavan nenän, mutta kuumeelta ollaan kumminkin onneksi vältytty.
Yöllä heräilee kyllä ikävästi siihen kun räkä tukkii nenän ja hengitys on hankalaa.. siinä sitten niistäjällä koitetaan sohia ja ronkkia räkä pois. Toivottavasti kohta menee ohi tuo räkäisyys. Neuvolassa kyllä kehottivat ostamaan jotain suolatippoja tuohon nenään, unohdettiin poiketa apteekin kautta mutta huomenna menen kyllä ostamaan ne.
Räkäisyydestä huolimatta muksu on ollut suurimmaksi osaksi meidän pikku aurinko, hymyjä on tullut ihanasti :heart: Ihana kun vastaa jo hymyllä hymyyn ja muutenkin. On se vaan hassua kun toinen kehittyy ja kasvaa.

Onnittelut täältäkin Miika Matiakselle nimestä. On se komia nimi :)

Mekin voitaisiin perjantaina tulla koiramammalle ja sitten myöskin sinne Pinjan luo kun aika koittaa. Pääsee näkemään teidänkin muksut ja teidät mammat =)

No mutta tapaamisiin, mie jatkan illan viettoa ja kohta kanssa unille.

:heart: Sati ja muruVauva 1kk
 
Täälläkin käyty neuvolassa, oli 8,5kk nla.. ja mitat oli 7800g ja 68cm, pieni mies meillä ja noi käyrät meneekin hiukka alaspäin koko ajan. ens viikolla neuvolalääkäri ja se kai sitte sanoo noista käyristä jotain jos on jotain sanottavaa. Mut mä uskon ainaki näin neljän lapsen kokemuksella että tuo vaan ettii sitä omaa kasvukäyräänsä edelleen ja kuluttaa tuolla menollaan kaiken mitä tuonne mahaansa saa.. mutta saapi nähdä sitte...

Ippu... toi materiaalien valinta on vaikeeta, on niin paljon kaikkii vaihtoehtoja :D meillä tää oma koto on vielä hiukka kesken edelleenki mutta oli kyl ihana päästä ihan uuteen ja sellaseen huusholliin jossa on sellaset pinnat mitkä on ite valinnu :) ja vihdoinki tuolle laumalle tilaa temmeltää :D ootteko mihkä päin rakentamassa?
 
Nii noihin tapaamisiinki olis kiva osallistua mutta mä hiukka ujo lähteen mihkään vieraisiin paikkoihin itekseen kun en tunne ketään... ja sitte kun on tuon neidon eskariin kuskaamisia ni nekin tekee tietyn aikataulun meiän liikkumisiin päivisin. tällä viikolla on kylläkin loma...
 
hellou
Täällä ilmoitellaan että poika on saapunut maailmaan sektiolla (epäonnistunen käynnistysyrityksen takia) 15.2
Huomenna eka neuvola, kyllä suututtaa kun ei neuvolasta tulla kotiin.. lähteä nyt pikkuisen kanssa.. noh..ei voi mitään..

Täytyy suunnitella jos sitä rohkenis jossain vaiheessa kunhan poju kasvaa enemmän, tulla mukaan tapaamisiin.

Audriina ja kalevii 10pv
 
onnittelut suuret audriinalle!!! tulkaa ihmeessä tapaamiseen kun vähän poika kasvaa ja sulla sektiohommat parantuu. itsellä ainakin toipuminen oli tosi nopeeta vaikka meinasin alussa vaipua epätoivoon.. :)

me tullaan myös koiramammalle perjantaina! sillon kyllä mummolaan lähtö mutta varmaankin vasta neljän aikoihin niin ehdimme käydä moikkaa teitä. tosi kiva nähdä!

nyt valmistelemaan ulos lähtöä..ihana ilma! on se niin mukava kun kevät tulee! =)
(rivien välistä voitte lukea että oon tänään hyvällä päällä) =)
 
Kirjoittelin joulukuun vaavin puolelle vyöhyketerapiakuulumisia, mutta lyhyesti tännekin: Ossi oli terapian jälkeen pari tuntia unelias, mutta sen jälkeen on ollut herra aurinkoinen, naureskelee ja jokeltelee tavallistakin enemmän! Yö meni hyvin, eikä ollut mitään kitinöitä illasta. Huomenna uusi sessio. :)

Audriinalle paljon onnea uudesta perheenjäsenestä!

Me tullaan koiramammalle myös, jos vaan saadaan kyyti mummolta tai autoa lainaan, oma on nimittäin vielä telakalla

:kieh:

Laittaisitko koiramamma yksärinä osoitetietoja. :wave:
 
Nimra
Heipä hei kaikille
Nyt tulee sellainen pikainen käynti täällä, mutta jospa sitten taas ehtisi joskus kunnolla paneutumaan tähän kirjoitteluun


Meillä on tytöllä ihan älytön räkätauti ja kurkkukin oikeen rohisee, kun yskii... |O että ellei pian parane niin varmaan täytyy lähteä sitten näytille tuonne sairaalan puolelle..toivon totisesti, että menee ohi kotosalla. Mulla on nyt samat hoidot, kun viimeksikin eli nenäfrida, keittosuolatipat, höyryhengittely (jos saan suihkutilan sellaiseksi, että auttaa ) ja sitten sain uutena vinkkinä laittaa sängyn alle/jalkopäähän halkaistun sipulin...aukaisee kuulemma hengitystä :snotty: (saas nähdä mikä lemu on aamulla.. ) ai niin... laitoin vähän sänkyyn koroketta päätypuoleen niin josko sekin nyt jo auttaisi, kun ei ihan suoraan ole selällään.. On tää pienen sairastelu vaan jotain NIIN ärsyttävää :headwall: Kun ei oikein voi sanoa, että niistä tähän ja köhäise ne räät kunnolla pihalle :saint: Nooh... eiköhän tämä tästä!

Itsellä ei ole mitään flunssa eikä ole mitään tietoa, että olisi tullossakaan :saint: Kerrankin mä olen ainoa tässä perheessä kuka ei ole flunssassa... Yleensä mä olen se ainoa :kieh: Eipä tänne juurikaan sitten sen kummenpaa kuulu. Mitä nyt tällä loppuviikolla ja ensi viikolla on tulossa vieraita ja kyllä tekis mieli sanoa, että ÄLKÄÄ tulko kun on tapaaminen, mutta en voi, kun on sukulaisia ja ei ole nähty moniin vuosiin :ashamed: ja tulevatkin jo useamman sadan kilometrin päästä tänne... ja kun on sovittu etukäteen niin ei kehtaa mennä enää paljoa muuttelemaankaan :( Mä kyllä niin toivoisin, että oisin päässyt, mutta myöhäistä on nyt enää muuttaa |O :headwall: On tää niin vaikeeta ja kun itse kaipais just seuraa ja tuttuja elämään, kun mies on lähdössä kesällä (toukokuun alussa ) Saksaan 6 kk:ksi niin kieltämättä tuttujen löytäminen ja varsinkin keiden kanssa vois olla enemmänkin tekemisissä ja nähdä useammin niin olis hakusessa :wave: Voi nimittäin käydä aika pitkäksi kesällä :'( Onneksi sentään on tuo tyttö :heart:

Milja Onnittelut pojan komeasta nimestä =) :heart: Ja hurjasti on sielläkin jo pikkumies kasvanut. Nopsaan se vaan käy!

Audriina onnea onnea suuresti pienestä ihanasta pojasta ja pikaista paranemista sektiosta. Itsellä oli kahden viikon jälkeen jo olo, että ei muuta kuin töihin vain B) Kävi tosi nopsaan se paraneminen ja hyvä niin :D

Ronjaneiti toivottavasti vyöhyketerapiasta on pikkuiselle kauaus kantoisaa apua :wave:

Koiramamma kivasti on teilläkin kasvettu... Varmasti pian kääntyykin! Mä jo tänään sanoin tytölle, että tee äiti iloiseksi ja käänny ja tarraa tähän leluun..minäkö malttelias :whistle: :LOL: :LOL: Onneksi tytöllä on omaa tahtoa niin tekee silloin, kun on oma aika :saint: Jos meille EI jostain syystä tule tuolloin pe vieraita samaan aikaan niin voinko ilmoitella siitä sitten vaikka huomenna sinulle ? Mä tulisin autolla, joten jos viitsit sit laitella, että mihin se rottelon vois parkkeerata ym... JOS siis pääsen =)

Sativa siitä se kasvu lähtee käyntiin ja sitä tulee tosiaan niin nopsaa lisää :eek: että ei aina itse edes tajua... ja ni vaatehommat mitä sanoit on ihan totta, että istuvammat vaatteet on kyllä itsellekin mieleiset :snotty: ja ihanahan niitä on sitten ostella uudenlaisia! Mikäs sen parempaa, kun ihailla ja ihailla... Toivottavasti teilläkin helpottaa pian tuo räkäisyys :)

Hande kaikkihan kasvaa niin omalla käyrällä, että uskon myös kaiken olevan kunnossa ja jos teilläkin jo neljä niin eiköhän sitä kokemusta jo ole :saint: Tule vain tapaamiseen! Minäkin yritän sinne nyt jos millään pääsen niin ensimmäistä kertaa tulla ja uskon, että vaika ois miten ujo niin hyvin se menee =)

Ippu ihanaa, kun pääsette omaan kotiin :heart: Mä kun olen raksalla töissä niin arvaa vaan kuinka monen asunnon sitä on mielessään jo itselleen sisustanut :LOL: :headwall: Noh, ehkä tuon isännän koulun päättymisen jälkeen saa jo vihdoin sen OMAN kodin, kun tosiaan vuokralla ainakin hänen työllistymiseen asti....ja mistä sitä sitten taas tietää... mutta toivon kuitenkin! Hyvä jos kuitenkin poika kasvaa niin en mä usko, että se on niin "vakavaa", vaikka hiukan pienempi oliskin :snotty: Kyllä ne yleensä kai ihan omaa tahtiaan menee, kuten Handekin tuossa mainitsi ;) Hyvä, jos itkuisuus on vähentynyt ja massukin toimii useammin kuin aikaisemmin :wave:

Pinjan porukalle paranemis :hug: Toivotaan, että ei kestä kauaa =)

Jenksu toivottavasti siellä messuilla oli pienimuitoisuudesta huolimatta mukavaa ja päivä meni rattoisasti :p Täältä myös toive sinne, että ei ala heräilemään ihan jokainen yö ja malttaa nukkua aamuun asti :xmas: Voisiko olla hampaiden tuloa ? Tai jos on oppinut jotan uutta niin johtuisiko siitä ?

Nyt on kuitenkin mentävä tuonne isännän ja tytön kanssa nukkumaan :heart: huone haisee ihan sipulilta :x

Nimra ja Anni 2,5 kk (noin )
 
Nimra
Mä en nyt tiedä tuosta tapaamisesta :ashamed: Mun tekis NIIN mieli tulla, mutta tuo tytö kova flunssa laittaa kyllä mietityttämään... sit en pääse vielä siihen seuraavaankaan :headwall: En taida kehdata tulla noin flunssaisen tytön kanssa... :/
 

Yhteistyössä