Jyvässeudun äidit

Katos nyt mäkin tajusin et tänne taitaa porukka enemmän kirjoitella. Mä ihan jämähtänyt tonne odottajien puolelle, vaikkei nyt sinnekään ole tullu enää hirveesti kirjoteltua.. Kerran kuussako tuo leffajuttu on..? Se vois olla ihan kivaa vaihtelua. Ja täytyy taas niitä kahvitteluja katella. Mäkin ihan mielelläni joku päivä kaffet keitän,jos vaan porukka kiinnostas tulla käymään. (Kuokkalassa siis asun..tai mitä aluetta tää nyt onkaan,ehkä ennemmin kuokkalanpeltoa..)

Meillä alko tutin syönti viime viikonlopun mökkireissulla! Sattu hoitolaukusta tutti löytymään ja ihan huvikseen kokeiltiin että vieläkö raivostuu tutista yhtä paljon kun ennen. Tyyppi alko onnellisena lututtaa sitä ja siitä asti on nyt joka ilta ollu käytössä. Päivisin ei kyl oo annettu kun ei tuo näyttäs sitä millään lailla sillon kaipaavan. Toissapäivänä maisteltiin ekan kerran perunaa,sotkin oman maidon joukkoon puolikkaan perunan ja kyl se sitä ehkä lusikallisen lääräili edes takas suussaan. Sit alko ihan mahottoman loukkaantunut raivarihuuto.. :p Tissilläkin huokaili pitkään sen jälkeen.. "Miten kehtasittekin tollasta mössöö tarjota!" :D

Meillä on alkanut yöt rytmittymään pikkuhiljaa. Tuo tutti auttaa kummasti! Viime yönäkin heräs muutaman kerran höpöttelee,mutta ihan itsekseen sit rauhottu OMAAN sänkyyn kun oli tutti annettu.. Ihan huimaa edistystä tapahtunu verrattuna viel parin viikon takasiin öihin. Ihanaa kun on itekin saanut vähän pitempiä pätkiä nyt nukuttua.

Täytyykin täassä rueta vähän venyttelee, lähen illalla ratsastustunnille! Oon nyt kaks kertaa käynyt ja hitto kun tulee paikat kipeeksi.. :p Mutta ihanaa kyl kun on kerran viikossa ihan omaa laatuaikaa. Ollut tuo harrastus useita vuosia jäissä,mutta nyt taas innostus iski.

Katellaan sitä kahvittelua taas.. Blackjoy ja Jeera
 
Blackjoy, missä käyt ratsastaa? onko kallista? Mäkin joskus aikoinaan ratsastin ja olis niin kiva alottaa uudestaan. Kaikki ratsastus kamat on varastossa kun en ole raaskinu pois laittaa. Jos sitä vielä joskus..

Juu, soitteli meidän ravintelipäällikkö tänää, oli laittanu mulle työvuorolistaan kaikki lauantai yöt. Elikkäs nyt alkaa sit työn teko :) Jännittää kauheesti kun ei ole vuoteen ollut töissä! Bongailen teitä sit töissä ja tuun tänne kertoo et kuka tanssi pöydillä, hehheh! Et tervetuloa vaan Gigglinii.. :)
 
tervehdys, minäkin heräilin tähän otsikon alle vasta ja koneella on tullut muutenkin niin vähän istuskeltua...pikkumies on vienyt äiskän huomion aika tehokkaasti:)
Poika siis syntyi 8.12, päivän lasketun jälkeen.

Pinja79:lle kiitokset onnitteluista jotka laitoit, teiltä ostetut vaatteet jäikin jo pieneksi, on nimittäin pitkä poitsu. Ainakin kun odotin lyhyttä, kun molemmat vanhemmat ollaan suht lyhkäsiä.

Teillä tuntuu olevan kivasti yhteistä touhua siellä Jkl suunnalla. Muuramessa on hieman hiljaista sillä saralla vielä, kun ei vauvaperheitä niin tunne, vaikka ikäni täällä olen asunutkin. Vauvapiirissä käydään kyllä. Omat entiset harrastukset, kuten koirien treenaaminen ja metsälenkit on ollut tosiaan vaikeampi toteuttaa, kun vaunuilla ei jokapaikkaan näin talvikeleillä pääse.

Illat meillä aika pitkälti tissitellään ja isälle on hankalampi jättää poikaa silloin. Yöt nukkuu hienosti ja sen puoleen rytmit on ekan kuukauden jälkeen löytyneet.
 
Nimra
Heipsan :wave:

Kehtaanko mä enää tänne edes kirjoitella..., kun en tosiaan ole käynyt pitkiin aikoihin... :ashamed: yritän nyt olla mahdollisimman paljon tuon tytön kanssa, kun kasvaa ja kehittyy niin hurjasti, että ei oikeen meinaa perässä pysyä ollenkaan :eek: Ihan kuitenkin seurata ja nähdä pienen noin nopeasti muuttuvan :heart:

Kovasti jo tosiaan jokeltelee ja pää nousee, kun laittaa tytön mahalleen niin kannattelee jo hyvin ja kovasti puskee käsillä ylös....ja kyllä se taju on jo tavallaan kääntymisestäkin, mutta eihän se sitä vielä osaa, kun ikää vast 9 vko, joten sitä odotellessa =) ja muita kehityksen merkkejä :p

Tytöllä on ihan oivallinen rytmi. Nukkumaan mennään klo 22 viimeistään silloin laitan siis sänkyyn ja siellä jonkun aikaa jokeltelee ja sit nukahtaa ja nukkuu posottaa aamuun asti ilman heräämisiä :D

Isäntä lähtee kesäksi Saksaan tekemään koulustaan lopputyötä, joten mä jään sit yksin tänne... :headwall: :eek: :eek: |O Voi siinä hiukka tulla isäntää ikävä... :( ja tytön varsinkin.. :/ silloin on tytöllä ikää 6 kk (noin ) ja saattaa olla, että jos ei isäntä saa/löyd mieleistä työpaikkaa täältä (suomesta ) niin muutamme sitten koko perhe sinne Saksaa kun saa tuon yliopiston loppuun suoritettua.. Kauhee IKÄVÄ tulee kavereita, sukulaisia... :'( Noh, sieltä on helppo ja halpa kuitenkin lentää sit suomen-saksan väliä :snotty:

Mä en ole vieläkään päässyt teidän tapaamisiin :headwall: :headwall: Höh, ehkäpä piakkoin pääsen :wave: Sitä piti sanomani, että jos jotakuta kiinnostaa niin tervetuloa meillekin :wave: Osoitteen voin antaa YV:nä ja meille saa kyllä tulla ihan milloin vain :D Ainoa "rajoite" mikä on niin meillä on kissa, joten jos on allergiaa niin sitten pitää joko jättää väliin...mut on meillä käyyt allergisia, kun ovat lääkkeen ottaneet :p Asutaan täällä sulussa siis.

Meillä oli nimiäiset lauantaina 7 päivä ja ihan ihanasti meni, vaikka suuri osa vieraista ei päässy |O Mä tein itse kaikki leivonnaiset ja niitä sit riittikin, mutta eipä oikeastaan kovin jäänyt ylikään =) Tein kaksi voileipäkakkua, kanapiirakkaa, kasvispasteijaa, täytekakun, kaurakekseja, 3 kuivakakkua :whistle: ja suht hyvin kaikki meni :D ja jälkeenpäin vielä ovat jotkut soittaneet ja kiittäneet ruista... oli kuulemma onnistuneita :wave:

Jenksu meillä on kans ollut auton kanssa ongelmia, joten täällä ollaan siis hengessä mukana B) Se tahtoo olla aina noiden autojen kanssa joskus sellaista ikuista taistelua..

Sativa onneksi olkoon uudesta perheenjäsenestä ja onnea vanhemmuuteen ja iloisia ja ihania hetkiä pienokaisen kanssa :heart: Toivottavasti teillä menee mukavasti :D

Pakko kysellä tai liittyä tuohon velli/sose keskusteluun, että mä olen kysellyt neuvolasta saanko antaa velliä niin mulle ehdoton kielto, että ei ennen kun tyttö on 3 kk ja eilenkin meni maitoa 1,5 L eli päivä meni ihan syötäessä... Yön kyllä nukkuu kokonaan, että en mä sit tiedä.. mieli toisaalta tekis antaa jo :whistle:

Sellaisen asian haluan vielä kysyä, että miten te toimitte tuon D-vitamiinin kanssa
:attn: ? Kun meille sanottiin, että jos korviketta menee litra/vrk niin EI tarvii antaa ja nyt käytiin lääkärissä niin sit pitäiskin antaa :eek: :eek: suositukset kuulemma vaan nousee koko ajan.. No, mut mä kuitenkin olen ollut antamatta monta viikkoa, kun syö hyvin (noin litra/vrk ja nyt sit taas pitäs alkaa... Halusin vain kysellä, että miten te muut ? Mä olen niin pyörällä koko tippa-asiassa ja kun en muutenkaan anna enää mitään tippoja niin en sit muista antaa noitakaan :headwall: :headwall:

Lääkärissä oli kaikki hyvin tytöllä ja tässä olis mittoja.. (noin 2 kk )
paino: 5,3 kg (3,7kg )
pituus: 58 cm (51cm )
py: 38,5 cm (35cm )

elikkäs kasvaa tasaisesti ja hyvin :heart: kiltti, reipas tyttö :heart:

Mulla oli sit pissassa proteiinit yhdellä plussalla, joten täytyy sit labrassa käydä.. ja mä epäilen, että mulla olis virtsatietulehdus :headwall: YÖK, mä EN halua sitä! Pienenä kärsin siitä 10 v kroonisena niin EN tasan halua sitä takas :kieh: :kieh: |O

Eipä täällä mitään ihmeitä muuta..

Suvi ja Anni Linnea 9 vko
 
Heissan kaikki.

Täällä valmistuu juurikin omenakaurapaistos :p Teki mieli jotain herkkua niin oli pakko nopeasti väsätä kun vauvakin nukkuu. Miten muuten teillä nukkui vauvat sillon ihan alkuaikoina? Kun mietin vaan että nukkuuko meidän tyty liian paljon kun se nukkuu PALJON mun mielestä.. Siis päivisin nukkuu niitä hyviä 3h putkia joskus tahtoisi nukkua pitempiäkin mutta mie herättelen aina tissille.. sitten saattaa vaihtelevasti tissin jälkeen torkkua muutaman hassun puolituntia ja nukahtaa taas.. tai sitten nukkua 10min ja seurustella hiukan ja nukahtaa taas. Illat meillä menee aika lailla niin että vauvan imetys on noin. klo 19.30-20.00 minkä jälkeen nukkuu n. klo 00.00-01.00 ja sitten taas imetys ja nukkuu n.04.00-06.00 imetys ja aamulla noustaan sitten vaihtelevasti joko ysin tai kympin aikaan. Täytyy vielä neuvolasta kysyä noita nukkumisia mutta oliko siis teilläkin vauvat hyvä unisia? Meillä muuten menee ihan hyvin ja on pirteä vauva mutta yleensä aina ennen ilta kasin syöttöä tulee sellaiset iltakitinäitkut että saattaa huutaa ja kitistä puolituntia-tunnin eikä mikään asento tai keinuttelu ole hyvä :(
Sepä niistä.
Minäkin voin samaistua Jenksu n auto-ongelmiin, meilläkin hajoili auto aina ennen. Mutta nyt kun viimeisen automme ajoin lunastukseen niin loppui se hajoilu :kieh: :LOL: Onneksi tuo mikä ostettiin sitten lunastukseen menneen tilalle on pysynyt yhdessä kasassa eikä hajoilun merkkejä ole ilmassa. Tosin ei se ole ollutkaan meillä kun vasta vähän reilun kuukauden, että ehtiihän se vielä hajota. Toivottavasti kumminkin saitte Jenksu teidän autonne kuntoon ja syyn selville, todella ikävää varsinkin kun talvisin hajoilee autot tielle.
Jokohan olisi paistos paistunut valmiiksi.. ainakin on ihanat tuoksut leviämässä tänne olohuoneeseen päin :) Voisinpa mennä kurkkaamaan ja samalla herätellä tuon neitokaisen tisulle ja vaipan vaihtoihin. Ja jos pakkasmittari näyttää sopivaa niin vaunuillaan tänään ensimmäistä kertaa :heart: Ollaan toki käyty "ulkoilemassa autolla" muttei olla ehditty vielä vaunuilemaan. Mistä hiukan pistoksia omaantuntoon kun ei ole päässyt liikkeelle.. tuntuu vaan että ei raaskisi aina toista herättää unilta sen takia että mamma tahtoo viedä pienen vaunuilemaan :ashamed:. Sitä vielä kysyisin että oletteko ottaneet milloin sitterin käyttöön lapselle? Meillä otettiin kun tuli 2 viikkoa täyteen.. kun tuon saa kuitenkin ihan makuuasentoon ja siinä vauva sitten köllii jos tiskaan yms. kun ei ole kantoliinaakaan meillä ja jotenkin on saatava kotityötkin tehtyä eikä aina voi sylissä kantaa. Ja liikkeessäkin sanottiin että 2viikon ikäistä voi jo sitterissä pitää.. ja vaikka meneekin makuuasentoon niin ihan pienoinen "kuoppahan" siihen kumminkin jää.. ja sitä vaan pelkään kun vauvaahan ei saa istuttaa noin nuorena niin friikkailen etteikö tuosta ole mitään haittaa. Ja samotein auton kantokopasta kun meillä se on vähän vanhempaa mallia niin siinä asento on kyllä semmoinen "istuva". Argh! tuntuu että panikoin joka asiasta, mutta en kyllä halua aiheuttaa lapselle mitään tarpeetonta pahaakaan ja hajoilisin ihan täysin jos jotain kävisi. Tosin olen joskus miettinyt sitäkin kun sylissä pidän että onkohan vauvan asento liian "istuva", vaikka vaikeaahan sitä piikkisuorana on pitääkään. Taitaa olla turhia nämä pelot.. onko muilla ollut samanlaisia pelkoja vai olenkohan ainut? Välillä kyllä pistää "naurattamaan" nää pelot.
No juu.. nyt lopettelen tai muuten alan miettimään liikaa taas asioita :ashamed: :D

:heart: Sati ja muruVauva 2viikkoa ja 2päivää
 
Kiitti auto tsempeistä Nimra ja Sativa! Nyt se tuolla Fordin pihassa odottelee korjaus aikaa, joka on vasta tiistaina!

Sativa, kyllä meillä sitteriä käytettiin ihan alusta saakka. Mun käsittääkseni sitterissä ja turvakaukalossa "istuminen" on ihan ok kun vauva kuitenkin nojaa niissä. Sillai ilman selän tukea ei kai sais istuttaa. Meillä Sisi nyt punkee ittensä istumaan sitteris ja kaukalossa, mut ikää onkin jo kohta 4kk.. Ja kyllähän nuo vauvat noin pieninä nukkuu vaan koko ajan! Eikä mun muistaakseni tartte tissille herättää jos on syntynyt normaali painosena ja normi viikoilla.
 
Nimra: meillä taitaa olla ihan samoja ikiä vauvat. Meillä kans nukutaan hyvin, yleensä nukahtaa kans itsekseen sänkyynsä, pri kertaa herää syömään yöllä.

Sativa: Ihan tutulta kuulostaa nuo nukkumiset, ainakin ensimmäiset viikot meillä nukuttiin tiuhaan ja välillä vieläkin tulee unipäiviä.

Voi kun ne tietäisikin aina etukäteen milloin on pidemmät unet, voisi hyödyntää paremmin ne hetket ja touhuilla omia hommia. Yleensähän käy niin, että kun jotain aloitat, minkä haluis tehdä loppuun alka itku kuulua ja poika herää..sama pätee siihen kun ruoan laittaa itselle lautaselle :)

Tännän olin hyvin tyytyväinen kun sain koirat juoksutettua oikein kunnolla kaverin koirien kanssa. Läheiseen rantaan on jäälle aurattu reitti, mikä pääsee oikein mukavasti vaunuillakin. Kyllä koiruudet nauttivat !

Kertokaapa millaisia turvaistuimia/kaukaloita teillä on. Ostin gracon kaukalon jalustalla ja tuntuu, että se ei kauaa enää mene, vaikka ohjeistuksen mukaan voisi käyttää 13kg asti. Ei takuulla pituuden puolesta sovi (hyvä jos jonkun kilon verran riittää kasvuvaraa) ja hihnojen säädötkin on lähes pisimmällä. Onneksi kevättä kohti mennään ja vaatetus vähenee, mutta silti päivittelen, että joko joutuu isompaa hankkimaan. Elikkäs poika painaa nyt 5,7 ja on 61 cm pitkä (2kk ikää) . Missä vaiheessa olette muut siirtyneet kaukalosta turvaistumeen ja millaiseen?
 
Heips.

Kiitos taas siitä että saitte hälvennettyä minun vauvapanikointia =) Eiköhän se ole ihan hyvä juttu että muksu nukkuu, kasvaapahan pieni ja jää äitille aikaa tehdä muitakin hommia. Eilen käytiin ensimmäistä kertaa vaunuilemassakin kaupungilla. Oli mukavaa.. ja tänäänkin voisi lähteä kun noin upeasti aurinko paistaa.
Onpas Nimra teillä suloisen näköinen muksu, tukkaakin on jo aika hurjasti :heart: Samanlaiset siniset silmät on kuin meidän tyttösellä. Innolla odotan että milloin muuttuu silmien väri vai muuttuuko ollenkaan.. tosin meillä vanhemmilla ei kummallakaan ole sinisiä silmiä joten veikkaisin että vaihtuu väri.
Onko muitten perheissä oltu terveinä? Täällä isä sairastaa flunssaa ja toivotaan kovin ettei se tarttuisi pikkuiseen.. ei olisi ollenkaan hyvä juttu :/ Iskä ei valitettavasti pysty nyt pusuilemaan ja halimaan pikkuista, vaan aina kun koskee niin on mentävä käsidesipurkin kautta. Kova on harmi isän puolesta :(
Niinh. Ja minäkin pääsin viimeviikonloppuna viettämään omaa laatuaikaa ja pieni oli ensimmäistä kertaa isän kanssa kahden. Pääsin olemaan 5.5h ilman vastuuta ja mukavaa oli ;) Iskällä ja pikkuisella ei niinkään kun oli kuulemma pieni itkenyt melkein kokoajan.. mutta sitten kun sain hälyytys soiton mieheltä ja siitä soitosta n. 1h kun olin kotona, niin pieni tyytyväisenä vaan sitterissä istui. Tosin iltarytmi oli jo heitetty harakoille ja sitä paikkaillaan parhaillaan. Mutta oli ihana saada omaa aikaa :heart: jaksaa paremmin.

Jakselkaa tekin siellä lastenne kanssa ja aurinkoisia päiviä kaikille!

:heart: Sati ja muruVauva
 
pinja79
ronjaneiti: meil on pojil ollu autobaby ja aksu siirtu toiseen istuimeen kun oli n.7kk n. 70cm 8kg ja toivo oli n. saman kokoinen ja ikäinen, nyt molemmilla on ne GRACO COSMIC COMFORT istuimet.

siis kaukalosta lähtee osia pois niin menee pitempään, kamuni pika käytti 80cm vaatteita ja oli yli 10kg niin istu viel siin kaukalos :)... siin istuinosan alla on sellainen styroksi niin sen voi ottaa pois...
 
Kiitos Pinja79, empä olisi tuota styroxia hoksannut. Auttaa asiaa hieman. Hihnojen mitta tuntuu olevan suurin ongelma meillä, mutta tuon pohjapalan poistamalla saa varmaan jonkinverran lisätilaa.

Oikein käy kateeksi Sativa kun olet noin pitkään ja saanut omaa aikaa. Meillä varsinkin illat tissitellään melko tiuhaan niin jotenkin tuntuu kovin vaikealta lähtö omiin menoihin. Isä hoitaa kyllä, mutta aika kiinni poika äiskässään on. Itsekin pitäisi rohkeammin vaan lähteä.. Ja minä kun ajattelin olevani reipas ja pitäväni pään kylmänä ja kävisin jumpalla yms. muutaman kerran viikossa. Eipä ainakaan vielä ole toteutunut. Ei sillä ettenkö kotona viihtyisi, eikä vauva-arki vielä ole ikävältä tuntunut B) , mutta toki omiakin harrastuksia haluaisi pitää yllä jossain määrin.

 
Ronjaneiti Me hankittiin rintapumppu jotta pääsisin tuulettumaan minäkin. Pumppailin ensin maitoa vauvalle jääkaappiin jota sitten mies pullosta pikkuiselle syötti kun äiti oli pois. Suosittelen kyllä kaikille hiukan omaa aikaa myös. Ei siinä että vauva-arki alkaisi jo tympimään, onhan se ihanaa arkea varsinkin kun on vielä näin uutta, mutta pienet paussit siitäkin arjesta saa sen taas näyttämään ja maistumaan entistä paremmalta.
 
Sativa: rintapumppua minäkin olen käyttänyt, tosin enää ei niin hyvin pumppaamalla saa maitoa kuin ekan kuukauden aikana. Olen tehnyt pieniä pussukoita pakastimeen ja niistä saapi sitten pulloon tarvittaessa. Taitaa olla tuo lähtemisen kynnys ihan oman pääkopan ongelma :)

Tänään taidankin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä kuntosalille!
 
Moi! Meillä on sunnuntaina ristiäiset, niin tuun kertoo sitten teillekin pojan nimen =) Innolla jo odotan, että päästään kutsumaan ihan nimellä meidän pikku punkkia.

Ronjaneiti Täällä myös samanikänen kuin teillä..tai suurin piirtein..nyt 7,5vk.

Mies potenut flunssaa ja nyt vissiin tulossa mulle..toiv ei vauvaan tartu. Muuten täällä mennään samanlailla..nyt on rinnalla 1-2 tunnin välein ja annoin jo korviketta yhtenä päivänä kun rinnat oli ihan liiskat :eek: Odotan innolla myös, että täyttyy 3kk niin annan velliä aina iltaisin..sit se ei kuitenkaan syö sitä. Onko teillä muuten syöny velliä ihan hyvin? Yritin tuossa tällä viikolla sängyssä nukuttaa, mutta huonommaksi vaan meni..yks yökin herättiin kolmelta eikä nukuttuu ennen kymmentä kuin kaks puolen tunnin pätkää..huoh.. Viime yö meni vaunussa taas vähän paremmin, syötöt kahen tunnin välein ja rupes nukkuu suht hyvin takas.

Joo nyt lähettävä kauppaan..

niin..mä oon käyttäny maidonkerääjää niin sain sillä ihan hyvin talteen, pääsin käymään esim.kampaajalla viime viikolla, oli ihanaa =) Mutta nyt kun toi syö niin usein, en paljoo varmaan kerääjäänkään tippuis :LOL:

Huutelen myös sitä seuraavaa tapaamista!! Olis kiva jo nähdä teidät kaikki taas! Jokos se Savitakin osallistuu?

Milja +vaavi
 
Juu tapaamista vaan.. Pitäskö mun kutsuu teidän meille kun mul ei ole autoo ni en pääse kun Pinjalle kävellen :) Tai koiramammalle voisin tota jäätietä pitkin luistella :D ens viikolla vois tavata, me lähdetään sit mummolaan seuraaval viikolla.

Nih, autopurnausta taas tiedossa.. Noh se autohan hinattiin tonne Fordin korjaamolle ja soittivat sitte pari päivää sitten et siitä on syöttöpumppu menny paskaks. Olin vaa et "okkei, mitäs se maksaa?" - " Se olis töiden kanssa tollaset 2600e" Nii et mitä vittua.. Nyt hinataan se sit ens viikolla toiselle korjaamolle jossa korjaus maksaa vaan 1500e. Ja kun se on korjattu ni laitetaan myyntiin.. Kauhee romukasa.

Sisi on nyt muutamana yönä herännyt vaan yhden kerran jolloin olen antanu maitoa ja sit vielä aamu kasiin asti nukuttu. Luksusta. Musta vaan tuntuu et monesti sil ei edes ole erityisesti nälkä yöllä.. Mut oon ajatellu et kun on muutenkin vielä niin pieni ni kai se on ihan hyvä et syö öisin, kai? Vai onko ihan terveellistä nukkua 12h ilman ruokaa..?

Semmosta olen kanssa miettinyt, kun on näitä suosituksia maidon/ nesteen määrästä, sitten kun syödään kiinteitä kunnolla.. Jotain 5-6dl määriä olen lukenut.(Aijon kysyä kyl asiasta neuvolassa) Kun Sisi juo maitoo täl hetkel n 6,5dl/ vrk ja velliä 1,5dl/ vrk, niin sit kun aletaan vielä enemmän kiinteitä vetää niin mun järjen mukaan maitomäärä varmaankin tippuu kun maha täyttyy soseilla. Et mitenköhän ton nestetasapainon saa pidettyä tollasil suosituksil. Nytkin tuntuu et joskus tyrkytän sille vähän liikaa maitoa.

Jenksu & Sisi kohta 4kk
 
Heip! Hyytyhän toi tyyppi vihdoin... Sinnitteli tos varmaan tunnin hereillä vaikka oli ihan tööt. Nukahteli sitteriin ja heräs samantien NAURAMAAN. Ihan kaheli. Pisti jo miettimään et mitä nappeja se on saanu vedettyä.. :LOL:

Jenksu Oon nyt varmaan 4 kertaa käynyt Mennalassa ratsastaa. Eli se on tuol jämsän suunnalla.Onhan sinne vähän matkaa, mutta pari työkaveria käy samalla tunnilla niin ollaan samoilla kyydeillä kuljettu. Tunnin hinta on 20 e (taitaa joka paikassa tota hintaluokkaa olla..) , eli eihän se ihan ilmasta huvia ole.. Mutta kyllä siitä mielellään sen maksaa, on se vaan kiva kun joku ihan oma harrastus on.

Nimra Voi kun suloinen tyttö. On vielä niin vauvakin. Tuo oma neiti tuntuu jo niin isolta tytöltä. Ei oo totta miten nopeesti kasvaa ja kehittyy! Tosin ihanaahan se on kun koko ajan uusia juttuja oppii.

Meillä on nyt hurjat kääntymisharjottelut meneillään. Ihan ei oo vielä päässy ite selältä masulleen pyörähtämään,mutta ei se kaukana ole. Käsi vaan jumittaa alla.. Ja kovasti kyl jaksaa yrittää!

Ollaan käyty keskiviikkoisin vauvajumpassa tossa vaajakosken uimahallin jumppatiloissa. Ihan mukavaa touhua. Tyttökin tuntuu tykkäävän. Siellä aina muutama äippä vauvoineen on joka kerta. Itse maksoin koko kevään (n. 15 kertaa),mutta kertamaksullakin (3 e) pääsee mukaan,jos jotain kiinnostaa... Klo 10-10.45.

Perunavelliä (perunaa ja äippämaitoa) on vähän maisteltu,mutta jäi kyl ihan vaan muutamaan lusikalliseen.. Nyt on taas pelkäl tissimaidolla ja tarvittaessa pienellä korvike määrällä menty.. Kai sitä kohta vois rueta muutakin syöttää.. Mutta tyttö tuntuu tyytyväiseltä ja maitoa siis ilmeisesti tulee ihan hyvin vielä. Meinaa vaan välillä alkaa toi tissittely kyllästyttää,johtuu varmaan suuresti tosta rintakumista. Varsinkin jos tyttö on kovin levottomana ja huitoo käsillään ja vatkaa päätään niin aaargh... Usein syötänkin sit pullosta ennenku menee hermot. Tuntuu tuo pulloruokinta toimivan tosi hyvin imetyksen rinnalla,oon sit ihan huoletta pullostaki syöttäny kerran/pari päivässä. En sit tiiä kaatuuko toi imetys jossain vaihees siihen ku tulee liikaa pulloa annettua,mutta se on sit sen ajan murhe...

Tapaamista joo! :) Mulle ihan sama missä,auton saan käyttöön tarvittaessa. (kakkosauto tällä hetkellä lumikasan alle hautautuneena,mutta mies lupautunu menee sillä töihin jos autoa tarviin..) Meillekin toki saa tulla,mutta ei tainnut täältä kuokkalan suunnalta paljon porukkaa olla...

Jos joku jotain päivämäärää ja paikkaa heittää kehiin? Mulle käy kaikki päivät. Keskiviikkona on toi jumppa,mutta sieltähän sit sujuvasti pääsis treffailee. Varmaan kuitenki joskus viim. puolenpäivän maissa tavattas.. (?)

Kiva olisi taas kaikkia nähdä, ja uusiakin naamoja! Blackjoy ja Jeeruli 4 kk ja risat
 
Autoprobleemaa on ollut meidänkin suunnalla. Toissa vkonloppuna alko savuttaa kesken matkanteon ja oli vielä poitsu ja koirat kyydissä. Kyllä pisti vihaksi, mutta onneks olin kotikulmilla ja sain kaverin miehineen avuksi, ettei tarvinu käryttävällä autolla ajella. Ilmeisesti lämmittimen moottori pamahti, että ei sen vakavampaa, mutta korjaus on vielä kysymysmerkki..

Mekin voitaisiin mieluusti tulla treffaileen, jos sattuu sellaiselle päivälle, et saadaan menopeli.

Milja 85: Kerääjä oli mullakin ahkerassa käytössä ja sain siten joninlaiset varastot pakastettua. Nyt on tasaantunut maidontulo niin, ettei tihku. Siinä on se hyvä puoli ettei oo niin usein puseronetumus märkänä :LOL:

Vauavapiirissä oli käymässä vyöhyketerapeutti ja se tunnusteli poitsua ja oli sitä mieltä, että voitaisiin käydä pari kertaa, oli kuulema jännittyneen oloinen. Varasinkin ajan, vaikkei mitään ihmeitä ole ollutkaan, mutta tuskin tuosta haittaakaan on. Moni oli saanut avun uniongelmiin. Illat meillä on olleet levottomampia ja poika kitisee, vaikka kaikki pitäisi olla ok. Aamupäivällä on aivan aurinkoinen ja hymyilevä. Terapeutti kertoi yleisesti, että synnytykselläkin voi olla vaikutusta, esim. vaikean synnytyksen jälkeen voi lapsella olla stressitila. Onko muilla kokemuksia vyöhyketerapiasta?

Tänään olikin itsellä jo huoli, kun ei meinannut nukkua päikkäreitä missään vaiheessa päivää. Heräili aina 15 min välein. Onneksi sain nukahtamaan puol ysin maissa, kun oli jo aivan yliväsynyt. Katsotaan nyt miten yö menee..vielä olisi sen veran heräteltävä että saadaan yöppäri ja vaippa vaihdettua. Meillä kestovaippaillaan päivät ja yöksi olen laittanut kertakäyttöisen.
 
Jenksu Ehkä kannattaa siltä ohjaajalta kysästä varmuuden vuoks,että voiko tulla sillon tällön. Mutta käsitin että jos sen 3 e maksaa niin mukaan pääsee millon vaan. Ainakin viimeksi oli taas joku uusi,joka käy sillon tällön vaan. Ohjaajan nimi on Saana Lassila ja puh.num. :0505927939. Ensi viikolla ei ole hiihtoloman takia jumppaa,mutta siitä eteenpäin sit taas joka keskiviikko.

Ronjaneiti Meillä oli kanssa tytön kanssa levottomuusongelma. Käytiin 3 kertaa vyöhyketerapiasssa,ja kyllä siitämun mielestä apua oli. Ei se nyt ihmeitä tehnyt,mutta unet parani ja nukkui rauhallisemmin. Oli kanssa tosi pätkäunta tuossa vaiheessa, saattoi valvoa tosi pitkiä aikoja putkeen,vaikka selvästi oli ihan väsynyt. Sit kun nukahti,niin heräs samantien ja hirveä huuto.. Ja etenkin illat oli tosi itkuisia. Ei ne nyt vieläkään ihan sujuvasti aina mene,mutta pikkuhiljaa paranemaan päin... Kannattaa kyl kokeilla josko siitä löytyis apua. Toivotaan!

Nyt täytyy kehitellä jotain menoa kun on auto käytössä. Jos kävis vähän shoppailee ja sit ehkä uimaan jos porukat sen aikaa tyttöö katsois... Hauskaa viikonloppua kaikille! :) blackjoy ja Jeera
 
Ei ketään muuta kiinostais noi häämessut? Olen menossa huomenna ja jos joku lähtis seuraksi ni ois kiva :) Piti lähtee koko perheen voimin mut ei ole autoa niin mies jää lasten kans ja ajattelin pyörällä mennä..
 
Nimra
Onko siitä tapaamisesta muuten mitään sovittu ? Mä saattaisin päästä tulemaan :D Ensimmäistä kertaa. Harmi, kun meillä on niin pieni asunto (60 m2 ) ja kissa... kun useat on allergisia niin muuten oisin voinut kutsua meillekin :saint: Meillä vaan tää tila on "NIIN" pieni :/ Ois saanut leipoa kakun taas hyvällä syyllä :saint: ja laittaa muuta evästä :xmas:
 

Yhteistyössä