Jyvässeudun äidit

Heipä hei ja onnea kaikille vauvelin saaneille!

Koiramamma Meilläkin ollu känkkäränkkä käymässä nyt tosi usein. Saas nähdä joko olis hampaita tulossa. Ei tosin ikenissä näy mitään punotusta, yms. mistä vois hammas putkahtaa. Kuolan määrä vaan on kaksinkertaistunu ja paita onkin koko ajan märkä rinnuksilta. Neuvolatätikin totes et varmaan pian ensimmäinen hammas ilmestyy.

Joku puhu täällä soseista...meilläkin on aloiteltu pikku hiljaa antaa soseita. Tosin nihkeesti tuntuu vielä uppoavan, mut hiljaa hyvää tulee. Teettekö te soseita antavat, itse soseet vai ostatteko kaupasta valmiina? Mä olen tähän mennessä tehnyt itse, kun ei tosiaan ole mitään huimia nuo määrät vielä (pari teelusikallista). Varmaan tulee tehtyä jatkossakin itse. Tosin nuo hedelmäsoseet tulee ostettua kyl kaupasta.

Kaikkea uutta opitaan kovaa kyytiä. Uuden vuoden kunniaksi oppi kääntymään selältä vatsalle. Nyt sit onkin mammalla tekemistä, kun kääntää neitiä takaisin selälleen vähän väliä. =) Mahallaan kun ei ole yhtään kivaa. :|

Sit piti kysymän, että tietääkö Vaajakosken suunnalla asuvat (muut), että onko Vaajakoskella vielä ekavauvaryhmää? En oo löytäny mistään ainakaan uusia kokoontumisaikoja. Syksyllähän siellä oli, mut sillon ei vielä käyty siellä.



 
Nimra
moi, tulin vaan ilmoittamaan, että jos joku haluaa niin mut löytää nykyään tuolta facebookista...nimi on suvi johanna karvinen jos lisäillä haluatte... kirjoittelen paremmalla ajalla sitten enemmän :wave:
 
Hei!
Olemme muuttamassa avomieheni ja 4.11.08 synt. tyttäremme kanssa Joensuusta Jyväskylään, keskustan alueelle. Olen 20-vuotias. En tunne paikkakunnalta ketään, enkä muutenkaan ole käynyt Jyväskylässä kuin kerran. Saisiko täältä kenties jotain vertais tukea yö itkuihin ja vaipparalliin? =)
 
murmeli ainaki täällä keljonkankaalla on tuo ekavauvaryhmä...että luulis sen olevan myös muuallakin jyvässeudulla...mut kannattaa kysellä tuota, ainaki tääl seurakunta tuon järkkää. ite en sellaseen pääse ku noita lapsia on jo monta mutta tuosta vaan yks työntekijä srk:sta kerto.


Nomaku Tervetuloa Jyväskylään :) ite oon tänne muuttanu viime toukokuussa ja viihtyny mainiosti :)
 
Hande Joo, niin mä olin kattovinani, että ainakin Keljonkankaalla ja Keltinmäessä on ekavauvaryhmä. Löysinkin sit muutaman mutkan kautta tahon, josta kysellä tuota Vaajakosken tilannetta. =) Vastausta siis odotellessa...

Nomaku Tervetuloa minunkin puolestani Jyväskylään! Itse olen asunut Jyväskylässä noin 1,5 vuotta ja olen tykännyt paikasta.

Pinja Minäkin voisin liittyä joskus mukaan noihin tapaamisiin. Harmi vaan, et toi maanantai ei oikein käy.
:( Mut joku toinen kerta sitten.

 
pinja79
me käytiin esikoisen kanssa ja se oli la ja su aamuisin 8.00 alko ekaryhmä... ja niit tais olla kolme ryhmää vauvoille ja sit toi jatkoryhmä... kesti muistaakaseen 30min ja hinta oli 15e.
 
nomaku Jyväskylässä vauvauintia on AaltoAlvarissa ja Vaajakoskella Wellamossa. Pinja jo tossa laittokin noista ajoista ja hinnoista. Tarkempia tietoja löytyy Jyväskylän liikuntapalvelujen sivuilta: http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/ohjattu_liikunta/vauvauinti
 
Nimra
Moikka,

jos nyt ehtisi muutaman rivin kirjoittaa..., vaikka aamu syönnistä on jo aikaa eli tytön heräämistä odotellessa :whistle: Kiltisti ainakin vielä :heart:

Ensinnäkin kaikille uusille tulijoille kovasti tervetuloa porukkaan mukaan :wave:

Meillä on elämä jo aikalailla helpottunut ja toivon ainakin, että helpottuu vastaisuudessakin, kun jotenkin tuntuu, että mitä edemmäs mennään niin sitä helpompaa on :D kun oppii uutta ja kehittyy niin saattaa viihtyä jo esim. ruoanlaiton ajan "yksin" leikkiessä B)
Mahakivut ovat meillä jo myös jääneet aika kivasti taka-alalle ja mä uskonkin, että tuolla aloittamallani Idoformilla on ollut osuutta asiaan :saint: Loistava juttu siis :p
Iltaisin mennään hiukan vaihtelevasti nukkumaan, mutta yleensä viimeistään klo 24 ja sitten posotellaan aikalailla kiltisti aamu seitsemään..kahdeksaan ja sit syödään 170 ml ja nukutaan muutama tunti (mä tosin käytän sen ajan omiin hommiin eli herään päivään ) tyttö nukkuu vielä tunnin seurustelun jälkeen sellaisen pari-kolme tuntia ja siitä alkaakin melkeinpä koko päivän kestävä seurustelu, kun ei juurikaan kauheita unia päivällä nuku ja sitten joskus tuleekin yliväsymys ja kiukku =) mutta onneksi tyttö nukahtaa hyvin tuohon olkapäälle.. niin kiukku ei kovin kauaa pahana kestä :heart:
Vaunuilemassa käydään vaihtelevalla meiningillä, kun välillä mennään sitten autolla ystävieni luokse käymään niin silloin jätän tuon vaunuilun pois :ashamed: kun päivän kun menee tytön kanssa reissussa niin iltaisin olen hiukka väsy :snotty: ja sit vaan nautiskellaan kotosalla :D
Mies on töissä edelleen (vuokrafirmalla ) ja tekee niin kauan töitä, kun vaan on sillä tuo taantuma nyt on kyllä laittanut aikalailla stopin noihin töihin ja ko firmalla ei olekaan tällä hetkellä mitään työtä tarjolla, joten mieheni on ainoa työssä käyvä siellä.. :eek: niin, liikaa työttämiä tulee taas :(
Itse yritän tosiaan kotia laittaa kuntoon ja aina silloin tällöin mietiskelen, että miten parannan tätä... toiveissa siis uusia huonekaluja :ashamed: tosin niitä joutuu odottamaan :| mutta minkäs teet...ei aina saa sitä mitä haluaa :snotty:
Kävimme tässä taannoin ensimmäisen kerran Annin kanssa ravintolassa elikkäs syömässä tuossa Amarillossa, kun veljeni pyyti mukaan ja tietenkin suostuimme.
Mikäs täällä siis ollessa ja touhutessa =) Välillä tuntuu, että mikään ei auta, mihinkään ei riitä aika, kaikki on tekemättä, joskus on aikaa niin ettei osaa mitään aloittaa...eli täysin normaalia :LOL: :LOL:

Tuo vauvauinti olis tosi mukavaa, kauheeta... mun pitää näytellä mun läskit :eek: :eek: :xmas:

Nyt meinaa tyttö alkaa virkoamaan, joten lähdön aika... :wave: Anteeksi omanapsu-teksti

Nimra + Anni 1 kk 6 vko 5 päivää :heart:
 
Joo, pitäs uimapuku ostaa, niin sais tän "repun" piilotettua. 30 kg siunaantu tuossa yhdeksässä kuukaudessa ja vielä on 8 kiloa jäljellä, ja paljon löysää nahkaa *nauraa* Meillä mennään nukkumaan yleensä 00.00-01.00. En tiedä miten saisin vaikutettua tuohon tytön rytmiin, itse kun oisin peti valmis jo hiukan aikaisemmin. Viikko enää muuttoon. :/ IIK, huomenna tulee muutto laatikot! Onko kellään kokemusta keskustan neuvolasta? Onko mukavia tätejä? :)
 
Nomakulle semmoinen vinkki että jos vauva nukkuu kovinkin myöhään niin ihan julmasti vaan herättämään sitä tai samaten jos (illasta ) nukkuu tuntitolkulla niin herättelemään vaan, meillä kanssa Topi teki sitä että meni nukkumaan joskus jopa klo 2 aikaan yöllä ja heräs uuteen päivään puolilta päivin, nyt on siitrretty nukahtamista klo 22-10 ajalle. Vauvalla pitänee olla ikää kuitenkin lähes se 3kk että tämä onnistuisi elui kun voi alkaa rytmittämään unta.

Pinja mä pääsen tulemaan taas silloin 2.2. visiitille!!! Lupasin että isäntä pääsee työporuan kanssa "illastamaan" ja mä saan auton käyttöön tästä hyvästä tuoloin maanantaina :D

Nimra kiva kuulla että teilläkin on arki alkanut sujumaan, mekin käytiin Haraldissa syömässä tossa hetki sitten ja hyvin meni vaikka alkuun vähän jännitinkin sitä. Otti unetkin kaukalossa (johon tarjoilija kompuroi :kieh: )

Meille sitten tuli mahatauti keskiviikkon vastaisena yönä mutta onneksi ei tarttunut kuin muhun ja kestikin vain sen keskiviikon. Mä tietysti käsivarret ristissä toivon että ei olisi sitä Noroa kun Rotaan sentän on se rokotuskin otettu, taisi kuitenkin Noroa olla kun kesti niin vähäsen aikaa. Viikonloppuna Topi passitetaan kummeille hoitoon muutamaksi tunniksi niin äiskä ja iskä pääsee treffeille, tarkoitus oli käydä Kallio planetaariossa katsomassa se Mustat aukon, onko kukaan jo käyny? tai tykänny? Meillä on sopimus että joka kuukausi tehdään ian kahdestaan jotain, viime kuussa käytiin leffassa jne.

Nyt täynynee jatkaa siivolua kun on kerta vieraitakin tulossa, jaksamista kaikille :wave:

Koiruus ja Topi 4,5kk
 
...Jep, tänään nostin tytön seitsemältä ylös. Katsotaan väsyttäskö illalla vähän enemmän. :x Jos jaksaisitte kertoa, missä päin kukin asuu, niin voisin tiirailla eniron karttaa illalla. :D En tajua koko kaupungista mtn. :p
 
Heips kaikille :wave:

Mä tällein törkeesti änkeen ketjuun "mainostaa" Jyväskyläläisenä äitinä, että plussalaisten kokoontumis puolella on aloitus Jyväskylän/lähiympäristön tapaamisesta maaliskuussa :) Jos on halukkaita äitejä tutustumaan muihin äiteihin niin käykää heiluttaa kättä niin lisään teidät listaan :D Jatkot ravintola syömisten jälkeen myös tiedossa kaikille halukkaille ;)

-JanuLiitus :wave: -
 
Pinja mä voisin tulla ens maanantaina kahville! Nyt ei pitäs olla mitään reissuja tiedossa :)

Enpä ole tainnu kirjotella.. Meilla oli 3kk neuvola tossa viime torstaina. Rokotuksesta ei Sisi tykännyt, mut ei tullu kyl illalla kiukkuja eikä kuumetta. Painoa oli 5920g ja pituutta 61,5cm. Ihan kivasti sujuu siis. Velliä ajattelin tänään antaa ekaa kertaa :) Vähän äitiä jännittää, hih..

Mulla on himuset häähulina suunnittelut meneillään, pieni into taas päällä, joten tulee pyörittyä enemmän tuollä hää-foorumeilla :D mut jospa tää kohta taas rauhottus..
 
Moi!

Tervetuloa uusille :wave:

Pinja: Mä voisin kans nyt maanantaina yrittää tulla..Nyt on ainakin auto käytössä jos ei muita esteitä tule..Mut uskosin sen onnistuvan =) Minkäslaista aikataulua oot suunnitellu?

Meille ei mitään ihmeellistä..Edelleen on kakkaamisongelma, kunnon kakka tullu viimeks toissa lauantaina! :( Ollaan kokeiltu mallasuutteet, levolacit, peräruiskeet, luumusoseet, hieronnat, jumppaamiset ja mitä vielä, mutta ei vaan auta. Soitin just neuvolaan ja käski huomenaamuna soittaa lääkärille ajan. Jospa sitten alkas asiat selviimään!

Niklas nukkuu edelleen ihan uskomattomia määriä! Herää aamulla n klo 10, valvoo 1,5-2 h, menee ulos päikkäreille ja nukkuu siellä 4-7 h(eilen nukku melkein 7,5h!!), sit saattaa valvoo muutamankin tunnin ja menee yöunille. Monesti kyl ottaa illallakin pienen unet =) En voi ymmärtää et miten poika pystyy nukkumaan noin paljon!! Miten teillä muilla nukutaan? Varsinkin suunnilleen samanikästen lapsista ois kiva kuulla..koiramamma, blackjoy, jenksu..Olikohan muita..

Eipä muuta tällä kertaa, vointeja kaikille!!

Ippu ja Niklas 3 kk 11 pv
 
Omanapaiset kuulumiset

Tänään käytiin tosiaan näytillä neuvolassa ja painoa oli tullut oikein voimakkaasti, taas. Suluisaa 3kk mitat.

Paino 8410g (7415g )
Pituus 67cm (64,4cm )
Pään ympärys 43,3cm (42cm )

Muuten keskusteltiin soseiden aloittamisesta ja itse vähän suunnittelin että jos tuossa kuukauden kuluttua rupeis pikku hiljaa asiaa katsastamaan, tietysti jos ei rupea aikasemmin ilmoittelemaan ettei maito riitä. Mä olenkin päättänyt että meillä aloitetaan soseet jos yöllä aletaan heräämään, nyt kun nukkuu klo 22-8 heräämättä. Kyllähän siinä oma aika menee ennen kuin niistä on mahan täytteeksi :D Oma hoitsu oli kipeenä ja sijanen oli sellainen tosi nuori tyttö, olipas outoa olla muun "hoidettavana".

Mä taidan tästä pikku hiljaa lähteä hipsimään peiton alle joten :wave:

Koiruus ja Topi 4,5kk
 
Ippu: Kuulostaa hurjalta tuo päikkäreiden kesto :) Meillä nukutaan yöllä 12h, heräillään kasin pintaan. Valvotaan kaks tuntia, sit puolen tunnin unet, valvotaan tunti ja sit 2-3h nukkuu ulkona illalla ottaa vielä 2x puolen tunnin torkut. Elikkäs joku 16h nukutaan vuorokaudessa :) Toivottavasti nähdään pinjalla!
 
Ippu: meillä päiväunet on yleensä 1 x 1h ja 2-3 x 30min päivistä vähän riippuu miten niitä ottaa. Yöunet tosian klo 22-10, herää kasiltä syömään mutta nukahtaa heti uudelleen.

Elikkä noin 14-15 tuntia /vrk
 
Pinja: Olikos teillä joku vaunuvarasto tms.? Joudun vaunuilee sinne maanantaina kun auto menee vaihteeks korjaamolle. En viittis pihalle tai muualle jättää, kun on noi pikkasen kalliimmat emmaljungat :D

Meillä nukuttiin yö hyvin, kuukauden päivät menny niin et sisi on monta kertaa heräilly tutille. Mut viime yönä heräs vaan syömää puol kuuden aikaa ja jatko viel unia puol ysiin! Kiitos kuuluu varmaankin iltavellille :)
 

Yhteistyössä