Jyvässeudun äidit vol. 2

Mites muuten, ootteko te aikoneet juoda jotain alkoholipitoista sitten siellä pikkujouluissa?
Mä ite en oo juonut mitään nyt reiluun vuoteen ja mietin et en ainakaan kauheesti uskalla, kun saattaa olla tuo viinapää aikalailla huonontunut. Etten sitten konttaa kotiin :LOL: Ei mulla kyllä muutenkaa oo ollut tapana ihan kauheita kännejä vetää, mutta voishan sitä vaikka pari siideriä tms. nauttiakkin.
Osa ainakin ilmeisesti jatkaa vielä baariinkin sieltä?

Niin ja mulle ainakin käy nepsusen kuvailema salaatti :p
 
Pikkujouluihin ovat seuraavat tulijat ilmoittautuneet (joukossa myös ehkä-tulijat): nepsunen, mymmeli, lara, mandor, halinalle, outiko, mandy, lauraliina, kukkaiskeiju, ankeli, sachwall, blackjoy, mangopapu ja minä :D . Lyhyellä matikalla siis 14 henkeä. Ken ei tulekaan, ilmoitelkoon sitten. Syötävistä varmaan noita pakastepatonkeja saa olla useamipi paketti tälle joukolle? Ja sitten mä mietin että otetaanko noitten syötävien kanssa juotavaa, eli vaikka tuoremehua, limpparia ja se glögi? Alkoholipitoiset juomat kukin tuokoon itse. Minä voisin tuohon salaattiin ottaa osaa, se varmaan minulle kaikista helpoin ja voin sen tehdäkin? Jos siihen laittaa makaroonia, kurkkua, tomaattia, juustoa, kinkkukuutioita erikseen (Mira ei ainakaan lihaa syönyt), ja tarviiks se jotain vihreetä? Ja ehkä kermaviili+dippi kastikkeeksi?
Nyt vaan vapaasti huudelkaa muut kuka tuo mitäkin, nopeat syövät hitaat ;) Kerään listaa täällä. Menu olisi varmaan hyvä saada jo valmiiksi pikkuhiljaa... Ja nyt voi vaikuttaa mitä haluaa napostella iltaa pitkin. Täällä voidaan eväitä valmistella ja patonkeja paistella kyllä. Niin ja ilmoitelkaa allergioista, jos on, osataan varautua.
Tuosta pirskeiden aloituksesta tuli mieleen, että meille tosiaan voi alkaa tulla klo 18, miten kukin pääsee, aika ei niin ihan tarkka ole.
 
Pikkujouluista : Minä voisin paistaa joulutorttuja :wave: jos vain sopii.
Tuo nessun ehdottoma salaatti+patonki kuullostaa hyvälle, eli sopii mulle. Pitäiskö juomaks ostaa mehua ja vaikka limpparia ja alkomahoolit jokainen tois ite. Minä tuun autolla, joten mehu/limpparilinjalla mennään. Niin ja mulla ei oo mitään allergioita, mutta muuten vaan oon nirso ruuan suhteen :LOL: Jatkoille lähdöstä en vielä osaa sanoa, tekis kyllä mieli lähteä tanssimaan, siitäkin on niiiiiiiin pitkä aika.

lara: JAksuja sinne, ootkos ajatellu testiä tehdä? Harmi kun pikkuinen noin valvottaa öisin, toivottavasti nyt ois vain väliaikaista, mutta ymmärrän kyllä että varmasti alkaa sulla olemaan jo väsy. Saan kyllä olla itse kiitollinen kun poitsut on aina ollut hyviä nukkumaan, kun vaan ite tajuis mennä ajoissa nukkumaan eikä valvos yli puolille yön.
 
Eli minäkin voisin sinne tulla, mikäli vielä sekaan sopii!Olen sitten ehkä-listalla, koska alunperin tarkotus oli mennä Arja Korisevan joulukonserttiin...:D Hihhh...Oikeesti!

Asun keltinmäessä, joten mun on helppo roudata jtn nopposta sitten sinne,,voisin leipoa nimenomaan jotain naposteltavaa, vai?Esim:kinkkuhyrriä,,ja osan voin tehdä ilman lihaa.
 
Pikkujouluista, tuon niitä patonkeja ja paistellaan niitä sitten nessun luona. Voin muutenkin auttaa järkkäilyssä jos nessu kaipaapi apua. Otan muutaman olusen/viiniä mukaan:) Muutkin tarjottavat kuulosti oikein hyviltä.

Palataan, pitää viedä poika unille..
 
lara79
mä voisin vaikka tuoda glögiä ja vaikka muutaman pussin sipsejä tms =). Enköhän minäkin ota muutaman siiderin mukaan ja vois sitä jossain siten ehkä pyörähtää mut suht ajoissa sitten kotiin kun mies lähtee sitten aamulla taas aikaisin töihin.
 
Moips!

Mä voisin leipasta pikkuleipiä? Käviskö? Kun niin innoissani ostin sellasen pikkuleipämuottitsydeemin :) :D Vai onko tyhmää tuoda keksejä pikkujouluihin...? voin tietty jotain muutakin tuoda jos tuo on ihan höhlä.

Mä tuun joko autolla ai sit mies heittäis, mutta sit vois olla että tarttisin kyydin takas päin.. onko tästä palokka-lohikoski suunnalta kukaan menossa autolla niin että kyytiin mahtuis? En suunnitellut lähteväni jatkoille.

 
Heippa!

Mä voisin tuoda pari sipsipussia pikkujouluihin =) niitä ei vielä ketään tainnut mainita? Muutaman siiderin ehkä minäkin otan mukaan ja jatkoille lähden fiiliksen mukaan. Pitää täälläkin olla ajoissa kotona, kun miehellä työpäivä tuo lauantai. Me tosiaan asutaan Mäki-Matissa, onko ketään keskustasta menossa autolla? Jos ei, niin hommaan itse kyytini. Ei ole ongelma :)

Mutta tosi kiva päästä VIHDOIN näkemään muita mammoja tuolla pikkujouluissa. Ehkä pieni esittelykierros on minun kohdalla tarpeen ;)
 
Niin joo ja mun pitäs varmaan kertoo jotain itestäni :D

Eli 21v olen, meidän perheen esikoinen syntyi juuri syyskuussa :heart: :heart:
Opiskelemaan ollaan tänne tultu miehen kanssa ja nyt oon sitten äippälomalla tämän lukuvuoden. Jatkan sitten syksyllä opintoja. Ja koska ei olla täältä kotoisin niin lapsiperhetuttuja on todella vähän (lue: ei yhtään :D ) joten mieluusti tutustuisin uusiin ihmisiin :wave: :)
 
Tervetuloa karvapallo =)

Öö..mitäköhän mä toisin..kaikki on taidettu jo varata, mutta jos vaikka karkkeja/suklaata? Niitä ei varmaan koskaa voi olla liikaa :D

En oo nyt sitten ihan 100% varma siitä, lähdenkö jatkoille vaiko en. Vähän fiiliksen ja tilanteen mukaan. Niin ja jos joku on menossa tästä Holstin ohi, niin voisin tulla kyytiin. Jos ei niin sitten vaikka tuun taksilla :D

 
jos ei keksi pikkujouluihin tuomista, salaatti/patonki porukkaan mahtuu varmasti vielä mukaan,iso sakki-iso annos =)
ja kaikki uudet:tervetuloa juttuun mukaan ja tervetuloa pikkujouluihin tutustumaan meihin mammailijoihin :hug: lapset jää silloin kotiin,joten rauhassa saadaan jutella. ollaan kyllä järjestetty myös kahvitteluja aika ajoin mihin lapset saa tulla mukaan..

minä ajattelin pitää lelu kutsut ennen joulua,ehdottelin 7.12 tai 8.12,katsotaan saanko vielä esittelijän paikalle =) lelut on leikkien.fi sivuston leluja,vaikuttaa tosi kivoille =) kutsua tulee,kuhan ajan saan sovittua =)

me lähdetään huomenna varpaisjärvelle (savoon) pitämään suvun pikkujouluja,joten oikein mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Tännehän on tullut tänään tekstiä :D Hyvähyvä!

Karvapallo tervetuloa palstailee ja pikkujouluihin myös :wave: Siellähän sitä tutustuu sitten.

Miran unohdin eilen ihan listalta, anteeksi siitä :ashamed: Pikkujouluihin on nyt tulossa sitten 17 henkeä! =) Hienoa! Yritetään sitten mahtua jotenkin meijän kolmioon :whistle: Eiköhän me mahduta... =) Keräilin ylös mitä olitte ehdottaneet tuovanne, sopii mulle mainiosti. Karvapallo tuo sä vaikka yks paketti niitä kahden kappaleen pakastepatonkeja? Lauraliina tuo myös ja varmaan vielä kolmaskin ihminen saa tuoda ken haluaa? Salaattiin tarpeita (makaroonia, kinkkukuutioita, kurkkua, tomaattia, juustoa, kermaviili ainakin) ja juomapuoleen, esim. tuoremehua ja limpparia vois joku tuoda?

Lelukutsut mä tuun ainaskin :D

Mä aattelin järkätä kahveja ensi viikon tiistaille 24.11 Ken haluaa, niin voi tulla tänne Keltinmäkeen :wave: Jos vaikka siinä n. klo 11 olis hyvä aika?
 
nessu, meki voitais alman kans yrittää änkäytyä mukaan mikäli päiväunet sallii :)
mietin tässä että mitä voisinkaan tuua sillon pikkujouluihin..
mua itteä haluttais kauheesti leipoo semmonen suklaa-mokkakakku mutta ei oo oikein mitään tilaisuutta ollu.. oisko paha idea?

se vaan että miten sen saan roudattua perille yhessä kasassa..
 
Tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta! :flower:

Voisin ilmoittautua ainakin sinne mymmelin me&i-kutsuille 30.11.

Mä voisin tuoda pikkujouluihin vaikka limua ja mehua. Tuun ainakin alkuillaksi pirskeisiin, mutta voi olla, että baarittelu jää välistä.

Tsemppiä laralle tyttöjen kanssa!

Meillä on kans ollut pojan rytmit sekaisin Levi-viikon jälkeen. Herää aamulla myöhään, nukkuu ihan sekalaisen mittaisia päiväunia ja menee myöhään yöunille. Pitää yrittää saada rytmiä taas normaaliksi. Tissiraivarit loppuivat, kun tajusin syyn niihin. Yritin vanhasta muiststa tuputtaa rintaa 2 tunnin välein, vaikka poika ei sitä pyytänytkään. No, eihän sillä ollut nälkä. Vähän oon pönttö. Nyt meillä syödään 2-4 tunnin välein. :)
 
Halinalle81 Katselin tuossa, että olisit menossa pikkujouluihin autolla. Mä voisin olla kiinnostunut kyydistä, jos vaan mahtuu :D Tosi kiva päästä tutustumaan uusiin ihmisiin. Niin ja mä aion ottaa pari siideriä myös, mutta jatkoille en varmastikaan tuu. Pitää olla elävien kirjoissa kuitenkin aamulla, kun tyttö herää. Miehen pitää kuitenkin lähtee luennoille heti aamusta. :)

Ihanaa nyt päästä käymään vähän ulkona ekaa kertaa synnytyksen jälkeen :) Kyllähän mä tyttelin kanssa viihdyn mutta kyllä sitä kaipaa vähän omaakin aikaa niin jaksaa taas viihdyttää pikkustakin :heart: Meillä on tässä maitoallergiaepäily neidillä, kun mitkään korvikkeet ei oo sopinut vaan kaikki on oksennettu ulos ja vähän enemmänkin.. Viimeksi, kun lääkärissä kävin, piti miehen antaa korviketta ja samoinhan siinä kävi kuin ennemminkin. Olin jo epätoivoinen, että nytkö tässä ollaan kotona niin kauan kuin imetän. (Onneksi maitoa kuitenkin tulee, ettei korviketta olis tarvinnut antaa muutakun jos olin käymässä jossain)

Mutta sitten tajusin kokeilla maidonkerääjää, pumppaamalla kun en saa maitoa herumaan tarpeeksi. Nyt oon sitten viikon ajan saanu pakkaseen joka päivä 100-150ml maitoa pelkästään kerääjällä. Tuon verran sain pumpulla 2-3 päivässä. Helpottaa, kun tietää että voi lähteä joskus vaikka kauppaankin ilman lasta ilman että tarttee pelätä, että tytölle tulee nälkä keskenkaiken, kun ruoka-automaatti juoksee maito-ostoksilla :D

Pitäis ilmeisesti tästä mennä pian nukkumaan, tyttö nukahti tunti sitten.. Ei vaan itse osaa mennä nukkumaan heti vaan aina pitää jäädä roikkumaan koneelle :D Onneks saa kuitenkin yön nukkua hyvin, kun neiti on nyt viikon ajan nukkunu koko yön heräämättä =)
 
Taas minä täällä yömyöhällä valvon ja surffaan netissä...

Pikkujoulukyydistä: Karvapallo ainakin kyselit kyytiä, missäpäin asut?
Voisin ottaa pienemmän pojan turvakaukalon ja sen jalustan irti takapenkiltä niin sitten taakse mahtuis varmaan kaks kyytiin (täytyy vielä varmistaa asia) niin ja tietysti etupenkille mahtuu yksi. Isomman pojan istuinta en viitsi alkaa irroittamaan kun on vaikeempi ja työläämpi homma. Eli Outiko, jos tarviit kyytiä niin voisin hakea sinut ja Kukkaiskeijukin taisi olla kyytiä vailla. Mutta palataan asiaan...

Lelukutsut kiinnostaa tätäkin mammaa :D
 
Halinalle81 No jo vaan viitsit tätä kautta tehdä lenkin niin toki kyyti kelpaa :)

Nyt näyttää muuten siltä, etten minäkään varmaan lähde jatkoille. Mun kaveri pitää "tyttöjen pikkujoulut" just edellisenä viikonloppuna ja sieltäkin kai oltas baariin menossa. Ei oikeen kahtena viikonloppuna peräkkäis sit oikeen viitsi lähtee. Mutta siis sinne pikkujouluihin olen kyllä tulossa :)
 

Yhteistyössä