Jyväskylässä hoidoissa?

Ronja76 kiitos paljon :)
Toivotaan,että sinullakin tulee plussa tulos :heart:

Tänään kävin labrassa verikokeessa ja huomenna sitten soittavat tulosta :) Tein tänään myös testin kotona ja kyllä se edelleen plussaa näyttää ja jopa selvempää kun mitä eilen :)

Tosiaan oireita on 2 viikkoa nytten ollut, rinnat kipeenä, alavatsan nippailua, salmiakin maku suussa, runsas valkovuoto, aamuyöstä närästyksen tyyppistä oli viikon verran, nyt se jäänyt pois. Ala vatsa tuntuu yhtä turpeelta kun menkkojen aikaan. Väsymys myös ollut kovaa, yleensä en päikkäreitä nuku,mut nyt melki joka päivä pitänyt nukkua :)

Toivotaan tosiaan,että verikoe on positiivinen ja kyytiläinen pysyy matkassa :heart:
 
Heips!

RBAMille pahoittelut, mutta nauti kesästä ja hyvistä juomista minunkin edestä, multa on kaikki holipitoiset juomat olleet kiellettyjä jo usean vuoden ajan Parlodel-lääkityksen vuoksi...

Supsulle ja Ronjalle kovasti peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Täällä mennään perjantaina polille reseptien hakuun ja pistosopetukseen.
Palailen asiaan, kun jotain uutta ilmenee, mutta kovasti yritän pysyä kärryillä missä muut menee ;)
 
Kiitos Supsu & Inkku :heart:

Toivottavasti saat Supsu myös positiivisen verikoetuloksen :)

Tsemppiä tässä kyllä tarvitaankin, koska edelleenkään ei ole mitään muita kuin lugeista johtuvia oireita... Edelleen olen myös ihan 100 % varma, että mönkään meni ja kohta alkaa vuoto.

Tsemppiä ja kovasti onnea hoitojen aloitukseen Inkku! Milloinkas sulla olikaan suunniteltu pistoksia alkavaksi? Toi on kyllä jännää aikaa, kun vihdoinkin oikeasti alkaa tapahtumaan jotain :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Hoitaja juuri soitti eilisen hcg-hormonin tulosta ja varmistusta sille,että olenko raskaana! Ja kyllä se niin on,että meillä odotetaan!! Arvo oli päälle 300,joten kuulemma vahvasti raskaana oltas sen perusteella. Kuun lopussa menen ultraan,kun 7 viikkoa on tullut täyteen

Nytten vaan toivotaan,että kyytiläinen tarraa lujasti kiinni ja pysyy loppuun asti matkassa, ja että kaikki sujuu hyvin!!

Ronja76 älä nyt vielä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon :) Vaikka kyllähän sitä sanotaan,että pessimisti ei koskaan pety!!
Ja kyllä se niin on,että plussa tulee aivan arvaamatta ja pahimpaan täälläkin oli varauduttu. Mutta elämä osaa yllättää ja niin käy varmasti myös teillekkin ja toivottu tulos kyllä tulee,kun malttaa. :heart:

En pysty käsittää sitä,että meillä 6,5 vuotta yritystä takana. Koskaan ei ole ovis plussaa tullut,saati sitten raskaustestistä. Nyt elämäni ensimmäisen oviksen bongasin reilu 2 viikkoa sitten ja 2 päivää sitten raskaustesti oli positiivinen.
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Reseptit on nyt haettu ja apteekkeja kierretty ympäri kaupunkia.

Piikitettävinä mulla on Gonal-f (112,5 yks.) kp:t 2-8 ja Cetrotide kp:t 6-8. Mutta sitten vielä lisäksi tämä Lugestron. Pitääkö se oikeasti tunkea sinne 3 krt/päivä? Tää on ihan uusi tuttavuus, mistä kukaan ei ole vielä varoittanut. Joku taisi aiemmin mainitakin jotakin luge-mössöstä, ja jäin sitä vähän miettimään, mutta nyt noin kuvitella tarkemmin. (tai ehkä parempikin, ettei tiedä ihan kaikkea mitä tuleman pitää...)

Piikit oli isompia kuin kuvittelin/annoin itseni ymmärtää (tuota Cetrotideä en vielä saanut), eli tässä tulee enempi tai vähempi narkkari-fiilis. Piikitys on suunniteltu alkavaksi 24.5. (jos vaan kroppa samaa mieltä) ja punktio olisi sitten n. 4. kesäkuuta.
 
Vähän taustaa meistä.. olemme 30v pariskunta ja yritystä takana vajaa kolme vuotta. Viime syksynä aloitimme tutkimukset In-Tiimissä ja mitään ihmeitä ei löytynyt, eli olemme selittämättömiä.

Alkuun muutama kierto clomeja ilman tärppiä. Meillä ei siis yhtään positiivista raskaustestitulosta koskaan. Kivijärven kanssa juteltuamme päätimme hypätä inssien ohi suoraan IVFään. Tapaaminen sattui niin hyvin että samantien päästiin aloittamaan lääkitys ja punktio sovittiin maanantaiksi 2.4.

Siinä välissä yksi ultra, jossa näkyi noin kymmenkunta rakkulaa. Punktiossa talteen saatiin viisi ja samalla alkiosiirto siirrettiin keskiviikolta torstaille, sillä kohdussa oli nestettä. Torstaina pettymys oli pienoinen, sillä vain kaksi oli enää voimissaan. Toinen pakkaseen ja toinen uuteen kotiinsa.

20.4 eka kotitesti (okei.. pari päivää fuskattiin). Ja positiivinen tuloshan siellä oli... no eihän sitä kukaan usko ja pari testiä yhtä hyvällä tuloksella lisää. Soitto In-Tiimiin ja ultra sovittiin 11.5.

Tänään se sitten näkyi.. pieni sykkivä sydän... nyt vaan toivotaan kaikkea hyvää pikkuiselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Inkulle vaan tulin nopsaan kommentoimaan että siellähän mennään samalla arsenaalilla kuin täälläkin... ;) Mullakin siis Gonal-F 112,5 yksikköä/pv ja viidennestä pistopäivästä alkaen Cetrotide. Tuon Gonalin pistäminen on yllättävän helppoa, vähän itse etukäteen katselin sitä pitkää ja ohutta neulaa mutta menee melkein huomaamatta ihon läpi. Ei tarvii runnoa tms. Huomisesta alkaen sitten pitäisi tutustua tuohon toiseen lääkkeeseen, en ole käyttöohjeita vielä katsellut mutta siinähän taisi olla liuoksen & jauheen sekoittamista luvassa. Neulakin kenties paksumpi, saa nähdä...

Mitään poikkeavia fiiliksiä ei ole, mietinkin että noinkohan on vastetta toivotulla tavalla. Maanantaina sitten näkee, sillon eka seurantaultra. Ehkä janottaa pikkasen enemmän kuin normaalisti, lähinnä iltaisin, ja tuntuu että rakko täyttyy nopeammin, tai oikeestaan olo tulee vähän helpommin epämukavaksi jos on pissahätä.

Jouduitteko etsimään lääkkeitä useammastakin apteekista, ettekö saaneet vielä kaikkia tarvittavia vai ymmärsinkö väärin kirjoituksestasi?

Muillekin lämpöisiä ajatuksia, Supsua taisin plussasta jo onnitella mutta samat toivotukset myös 81x2:lle! Ja erityistsempitys Ronjalle jolla aika jännät paikat! :)
 
Hurrjasti onne KAIKILLE plussanneille !!:):heart:
Olen kyllä seuraillut palstaa säännöllisesti ja ollut hengessä mukana. Omasta tilanteesta ei ole nyt tullut kirjoiteltua, niin tässä vähän mun tilannetta: Menkat siis alkoi tietysti kolme päivää myöhässä ja se sotki hieman suunniteltua hoitoaikataulua, mutta hyvin on saatu järjestettyä poli ajat uusiksi ym aikataulut. Aloitin puregonin pistelyn 2.kp:nä ja 6.kp:nä aloin pistelemään orgalutrania. Nytten on kp.11 ja ja huomenna viimenen pistopäivä. Maanantaina onkin sitten edessä punktio=). Tänään oli viimeinen ultra ennen punktiota ja rakkuloiden saldo oli 9. kokoluokkaa 12mm-18mm. Limakalvo oli paksu jopa 14mm. siitä jäi hieman huolestunut olo, että onko se jo liian paksu :ashamed: . Jänniät hetket alkavat pikku hiljaa olemaan käsillä. uskomatonta että vihdoin ja viimein ollaan tässä tilanteessa. :) Minä jatkelen tulevan punktion jännittämistä ja siirron jälkeisten piinailujen odottelua :)) Oikein kovasti jaksamista ja tsemppiä hoitoihin ja paljon paljon tarrasukkia!

Ja viimeisimpänä mutta ei mitenkään vähäisempänä voimia ja jaksamista, haleja ja vielä kerran haleja teille ketkä ovat kohdanneet ikävän takaiskun.
 
Lämpimät onnittelut plussista Supsu ja 81x2! Ihanaa raskausaikaa teille. :)

Inkku Juu, luget tosiaan työnnetään emättimeen kolmesti päivässä. Kannattaa varautua siihen, että kuljet muutaman viikon pikkuhousunsuojien kanssa, koska se mössö mikä sieltä sitten ulos valuu on tosi sottaavaa. Ja tuntuu kuin olis joku työntäny muutaman ruokalusikallisen vaniljakiisseliä sun pöksyihin. Mutta pieni hintahan se on jos tärppää. ;)

Oma kroppa tuntuu olevan iloisesti sekaisin vieläkin. En jaksa uskoa, että tässä kierrossa päästään PAS:iin. :( Huomenna (kp12) on ultra, jossa katsotaan onko ovulaatiota tulossa. En usko, että on. Eilen ja tänään on nimittäin ollut tiputteluvuotoa, joka on mulle uutta näillä kiertopäivillä. Tavallisesti välivuodot ajoittuu kierron puoliväliin ja olen mieltänyt sen ovulaatiovuodoksi. Nyt siis kp11. Ja jos tää on nyt jo ovulaatiovuotoa, niin sit tää kierto meni jo ohi. Ehtisiköhän kesäkuussa vielä tehdä PAS:ia? Poliko sulkeutuu vasta juhannukselta? Niin ärsyttää jos homma siirtyy syksyyn kropan temppuilujen vuoksi.

Ja onkohan siellä huomenna vastassa se mieslääkäri? Se raskaana oleva naislääkäri oli tosi mukava (hänellä olen siis tähän mennessä käynyt).

Tiedättekö millä perusteilla joillekin määrätään IVF-lääkitykseen Puregon + Orgalutran ja joillakin Gonal-F + Cetrotide? Vai onkohan enemmän kiinni määräävästä lääkäristä?
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku1980
Moikka!

Onnea plussanneille ja hyvää eilistä lapsettomien lauantaita hoidossa oleville :) Jospa mekin saisimme ensi vuonna viettää äitienpäivää... :)
Mä olen myös miettinyt että millä perustella noi lääkitykset määrätään. Meillä oli Puregon+Orgalutran. Meillä oli se mies kaikilla kerroilla paitsi IVF suunnittelukäynnillä oli se raskaana oleva. En sitten tiedä kumpiko noista päätti ne lääkkeet. Vaikuttaisko "oma vaste", ikä, paino tms.? Joillekkin on vaihdettu lääkitys toiselle kierrokselle. En sitten tiedä mitä eroa noilla lääkkeillä toisiinsa on. Muista pinoista näkee että noita kasvattavia ja jarruja on tosi montaa erilaista yhdistelmää... Pitäis varmaan olla vähintään biologi että niistä jotain ymmärtää ;)
 
Kovasti onnea 81x2 :flower: Toivotaan kovasti, että jatkossa kaikki sujuu hyvin :heart:

Onnea hurjasti vielä Supsulle virallisesta testituloksesta! :heart: Seuraava jännän paikka on sitten se eka ultra ;)

Mun maanantai-päivä on mennyt töissä kuin tulisilla hiilillä, kun olen odottanut puhelua polilta. Vihdoin ja viimein sain kuulla viime perjantain (pp11) veritestin tulokset. Ihan täysin puskista tuli, että tulos oli positiivinen (hcg 126 tai jotain...). Kaikki meni ohi sen jälkeen, kun puhelimessa ollut kätilö sanoi sen maagisen sanan positiivinen :heart: Olin ihan varma, että hoito ei tietenkään onnistunut ja kaikki oireet pistin lugejen piikkiin. Sen takia en tehnyt edes kotitestiä... HuhHuh, aikamoisen yllärin lykkäs!!

Hurjasti tsemppiä, voimia ja onnekantamoisia kaikille parasta aikaa hoidoissa oleville!!
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM ja Inkku1980
Heippa!

Ilmoitan vaan,että otin varaslähdön ultraan :)
Olen töissä eläinlääkärissä ja lääkäri sitten ultrasi minut tänään, ja kyllä siellä pieni möntti näkyi,sykekin saatiin näkyville. Joten kyllä se vaan on totta,että toistaiseksi raskaana ollaan.

Lääkäri lupasi ultrata minut aina kun vaan haluan, oli itsekkin aivan innoissaan.

Vielä kuitenkin 2 viikkoa aikaa ns. viralliseen ultraan,jossa sitten selviää la ja se että montako siellä todellisuudessa on, kun nyt töissä lääkäri ei saanut koko kohtua näkyville :D

Tämä ketju on tainnut täysin kuivua kasaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku1980
Nappulainen, sulla taisi olla punktio eilen? Miten meni? Ja ilmeisesti siirto on huomenna? Kerrohan mitä uutisia saitte eli siis miten hedelmöittyivät ja montako meni pakkaseen yms. Ja ennen kaikkea kovasti tsemppiä!

Jansmis, mitä ultrassa selvisi, pääsettekö PASsiin? Ei mullakaan ole mitään tietoa siitä millä perustella lääkitys on esim. Gonal-F/Cetrotide vs. Puregon/Orgalutran... Mä mietin jossain vaiheessa sitä että onko esim. munasarjojen monirakkulaisuudella vaikutusta asiaan?

Ronjalle suurensuuret onnittelut, ihan mahtavaa!!! :heart: Ja varsinkin kun et odottanut plussaa, nämä yllärit on melkenpä niitä ihanimpia kuulla. :) Miten sitä osaa keskittyä lopputyöpäivään, mulla olisi pasmat varmaan aivan sekaisin ja hölmö hymy naamalla koko päivän... Arvasko kukaan työkavereista mitään/tietääkö muut tilanteesta?

Anteeksi Supsu että naureskelin tuolle sun ultralle... :D Millaset vehkeet eläinlääkäreillä oikeen tuohon tarkotukseen on, oliko se siis sisäisesti vai vatsasn päältä...? Mä kuvittelen mielessäni jotain sellaista isoa patukkaa joka on tarkotettu esim. lehmille tms... :D Mutta jos tarkoitukseen sopivat välineet löytyy, niin tottakai niitä pitää hyödyntää!

Mä kävin eilen seurantaulrassa, seitsemäs pistospäivä. Punktio siirtyi suunnitellusta tämän viikon perjantaista maanantaille. Limakalvo oli 7 mm ja follikkeleita oli 6 kpl + pienempiä. Kai tuohon määrään voi olla tyytyväinen? No pääasia että niitä oli enemmän kuin pari. Täytyy vaan peukuttaa että siellä olisi munasoluja sama määrä ja laatu olisi hyvä...
 
Kiitos paljon Baulie :heart: Ihan plörinäksihän se koko maanantain työpäivä meni (oikeastaan sekä ennen että jälkeen työpäivän). Onneksi mulla on töissä oma työhuone, jossa sain kaikessa rauhassa sekoilla pasmojeni kanssa ;) Työkaveritkaan eivät muistaakseni pahemmin häiriköineet koko päivänä ja sain olla omissa oloissani. Töissä meillä ei kukaan tiedä hoidoista / saati tästä tuloksesta, koska hoito lääkärikäynteineen on ollut helppo järjestää (liukuva työaika auttaa paljon). Määräaikaisessa työssä ei tällaisista jutuista viitsi oikeen huudella.

Baulie, sun seurantaultran näkymät vaikuttaa oikein lupaavalta ja follikkeleitakin on mukava määrä. Hienoa!! :) Kovasti tsemppiä ja hurrrrrjasti onnea maanantain punktioon!!!

Heh, Supsulla olikin poikkeuksellisen hauska eka ultrakokemus :D Milloin sää menitkään ekaan viralliseen ultraan sairaalalle ja mille raskausviikoille ajottuu? Tänään sain kuulla, että mun eka ultra-aika oli laskettu väärin ja sitä aikastettiin 10 päivää. Jos kaikki menee hyvin, niin 5. kesäkuuta ois eka ultra ja silloin olis rv7+1. Höh, näyttääpä tosi oudolta eli ei tätä oikeen ole osannut vielä sisäistää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Ronjalle!!!:hug:

baulielle kovasti lykkyä punktioon!:flower:

Heh Supsulla oli kyllä kerrassaan hauska eka ultra. =)

Mulla tosiaan oli punktio maanantaina. Itse toimenpide ei sattunut liiemmin. Kotona lähtiessäni otin kaksi panadolia ja punktiossa annettiin lääkettä kokoajan tarpeen mukaan, niin ei tarvinut kivuissa kärvistellä toimenpiteen aikana. Mutta huh huh hoijakkaa miten olikin sitten toimenpiteen jälkeen paikat kipeänä! En ois arvannut että ihan niin kipeetä teki. Koko maanantain myöhään iltaan saakka sattui. Yö meni ihan hyvin ja tiistaina aamulla kivut oli lähestulkoot tipotiessään. =) Onneksi kivut jäi yhteen päivään. No tiistaina sitten soitettiin tulosta. Ja mikä suuri pettymys. 10 munasolusta 4 oli ollut kypsiä ja vain 2 oli hedelmöittynyt!:( Meni todella jännäksi että pääsenkö siirtoon. Tiistai meni itkiessä ja pelätessä pahinta että tähänkö tämä jo tyssäsi. Tänä aamuna sitten jännitin aivan kamalasti että tulee puhelu ettei voida tehdä siirtoa. Luojan kiitos puhelua ei koskaan tullut ja tänään pääsin hakemaan neli-soluisen pikkuisen kyytiin. :heart: Toinen jäi vielä jatkoviljelyyn ja perjantaina saan tietää onko hänestä pakkaseen menijäksi. =)
On nämä hoidot kyllä täynnä yllätyksiä niin hyvään kuin huonoonkin suuntaan.
Nytten vaan toivon hartaasti että pikkuinen jaksaa tarrata lujasti kiinni. :heart
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Selvyyden vuoksi kaikille vielä :D

Ultra oli täysin samanlainen kun mitä ihmispuolella käytetään ja ultrataan vatsan päältä eli ei tungeta mitään sauvaa mihinkään :)
Ja meidän klinikka on yksityinen eli ei tehdä lehmien yms. hoitoa...suurin osa potilaista onkoiria ja kissoja :)

Siis laite täysin ihmispuoelle soveltuva,koska käytössä samat laitteet.
Mutta eroja löytyy sitten ultran tarkkuudessa ja kuuluuko äänet yms.
Siinä mielessä ei ole niin hyvä kuin ihmispuolen lääkärillä,kun kuva on vähän rakeisempi,eikä äänet kuulu :)

29.5 menen viralliseen ultraan ja viikkoja olisi 7+2, ja se luultavasti tehdään alakautta koska se on varmin tapa saada näkyvyys :)

Voin kuvitella teidän mielikuvan mun ultrauksesta,mutta ei se ihan niin kuitenkaan sit mennyt :D
 
Okei Supsu, hieman ehkä ampui yli omat mielikuvat =). Lähinnä huvitti ajatus siitä että ultrattiin eläinlääkärin tiloissa eikä ihmisten lääkärässi, mutta tosiaan mitäs väliä sillä. Oikestaan vaan hyvä työsuhde etu että pääsee omalla työpaikalla vähän kurkkaamaan tilannetta. =)
 
Kylläpäs täällä nyt tapahtuu, mutta ei tää ketju nyt ihan vielä ole kasaan kuivunut, Supsu! Esimerkiksi täällä alkaa vasta ekat piikitykset ensi viikolla.

Ronjalle, Supsulle ja 81x2:lle vielä kauheen paljon onnea, samoin Nappulaiselle tiukasti tarraavia tarrasukkia!

Tosiaan, mun piti käydä parissakin eri apteekissa, kun suosin pikkupuoteja. Ekassa apteeksissa ei uskottu lugejen valtavaan määrään, joten sitä lähti matkaan vain yksi paketti, ja cetrotideä ei ollut ollenkaan. Toiseen apteekkiinkin (jossa useimmiten käyn) ne piti erikseen tilata.

Kiitos vielä Jansmikselle Luge-kokemuksista, ja ainahan voi käydä kuten Ronjalle!
 
Täällähän puhaltaa nyt mukavasti plussatuulet! Onnittelut Ronjalle positiivisesta tuloksesta! <3

Supsulla hauska ultrakokemus, kyllähän nuo työsuhde-edut kannattaa täysimääräisesti hyödyntää. ;)

baulielle kovasti tsemppiä tämänpäiväiseen punktioon! Kuulostaa ihan hyvältä määrältä rakkuloita, toivottavasti sisältävät laatukamaa. Mulle ainakin lääkärit ja hoitajat tolkutti, että jos rakkuloita on vähemmän, on niissä todennäköisemmin sopivan kypsä munasolu. Mutta tiedä tuosta nyt sitten. Mulla oli siis 7 rakkulaa, 7 munasolua joista 5 kypsää ja hedelmöittyi. Mutta toivottavasti saalis on hyvä ja solut hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan oikein! :)

Nappulaisen pienelle kyytiläiselle lähettelen kovasti kaikkia tarttumavälineitä! Toivottavasti tärppää ja pikkuinen pysyy matkassa seuraavat 9 kuukautta. Harmi ettei saalis ollut ihan toivotunlainen. :hug: Miten kävi sen toisen alkion kanssa, pääsikö pakkaseen?


Minä kävin viikko sitten tosiaan seurantaultrassa PAS:ia varten. Siellä olikin jo 19 mm follikkeli (kp12) ja patistivat mut samantein kotiin tekemään ovistestiä. Mulla oli ollut edellisenä päivänä tosiaan sitä pientä vuotoa, jonka aloin pelätä olleen ovulaatiovuotoa. Maanantaina iltapäivällä tuntui vasemmalla puolella kunnon nippaisu, joten siinä tietty kuvittelin että nyt se solu karkasi. Ovistesti oli täysi nega maanantaina ja tiistaina ja vähän jo pelkäsin, että ovisplussa ois tullut sunnuntaina.

Kävin sitten vielä tiistaina uudestaan ultrassa ja todettiin, että vielä oli munasolu kiinni. Huojensi mieltä ja sitten vain jatkoin oviksen bongailua. Ostin niitä digitestejä ettei vaan menisi viivojen vahvuuden arpomisella ohi.

Torstaiaamuna se kaivattu hymynaama sitten koristi tikkua ja perjantaina soittelin In-tiimiin. Huomenna olisi siirto, jos siellä on selvinnyt siirrettävää. Jos alkiot tuhoutuvat jo sulatuksessa, soittavat tänään sieltä. Toivottavasti siis puhelin ei soi. Viljelevät alkioita huomiseen, jotta näkevät jatkavatko jakautumista. Huomenna mun täytyy aamupäivällä soitella sinne ja varmistaa toteutuuko siirto. Jos molemmat alkiot (meillä siis 2 pakkasessa) selviää, siirretään molemmat. Mä niin toivon, että siellä olisi reippaita yksilöitä.
 
Eilinen punktio meni hyvin, ei ollut oikeastaan edes kivulias. Eilinen päivä meni melko hissukseen, tänään ei ole juurikaan edes kipuja eikä särkylääkkeitä ole tarvinnut ottaa eilisen jälkeen.

Punktion tuloksena oli 5 munasolua. Niistä kuitenkaan yksikään ei hedelmöittynyt. Biologi puhui jotain epäkypsyydestä, eli ilmeisesti siitä syystä siittiöt eivät pääseet tekemään tehtäväänsä. Suositteli seuraavaan kertaan ICSIä. On ihan tyhjä olo.
 
Voi baulie.... :'( sanat eivät riitä... Lämmin halaus ja hurjasti voimia hoidosta toipumiseen. Anna itsellesi nyt kovasti aikaa asian käsittelyyn. :hug:

Nappulainen ja Jansmis molemmille kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan pienille. :) Mun mies totes siirrossa, että voisko sinne asentaa jonkun korkin, että pysyis paremmin matkassa? Sellaset lähettelen myös teille ;) Toivottelen myös pitkää pinnaa piinaviikoille, ne ovat kyllä nimensä mukaisesti aika raastavia ja matelevia päiviä....

Kaikille vielä kiitoksia onnitteluista! Jos piinaviikot olivat raastavia, niin aika samanlaista on myös tämä varhaisultran odottelu. Sitä ennen ei oikeen kunnolla uskalla iloita ja innostua tästä. Mutta hitaasti päivä kerrallaan - ei kai se turha huolehtiminen ainakaan mitään auta :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä