Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Lara: :hug: Ei varmasti enää kauaa voi mennä! Nyt onneksi helteet vähän helpottaa, josko vähentäis tuota turvotusta.

Halinalle: Mullakin tuo unirytmi mennyt vähän miten menee... :ashamed:

hensku: Tuli vielä muuten mieleen kun tuosta selällään nukkumisesta olit huolissas, että ootko kokeillut sillai, ettet ole ihan täysin selällään, etkä ihan täysin kyljellään, vaan just vaikka tyynyllä tai kahdella saat itses vähän niinkun "kenolleen" ? Ymmärsiköhän tosta yhtään... :LOL: Koska jos pelkäät että se verisuoni painuu, niin jo pienikin kallistus kehossa vaihtaa sitä painopistettä. Monet nukkuu näin, eli niillä on selän alla tyyny tai kaks ja sit mahan alla yks tyyny. Tuo täys kylkiasento kun tuppaa monella tekemään lonkat kipeeks...

).( Yllätys mä taas täällä hillun heti aamusta...varmaan se vähän harvenee kun vauva syntyy :ashamed: Mulle on kaverit tänään järkännyt "baby-showerit". Käytännössä mulle tulee illalla tänne neljä kaveria ja syödään yhdessä jotain hyvää ja turistaan, siis laatukaikaa kavereiden kanssa.

Kukkis 38+5
 
ire
mä kans esittäydyn; palstailen kun kerkeän välillä tiheemmin välillä harvemmin... ja siis ikää 34v palokassa päin miehen ja lasten kanssa asustelen. meillä on neljä lasta -96, -01, -04, -07 kolme tyttöä ja yksi poika. perheeseen kuuluu myös kolme gerbiilipoikaa ja kohta kani tai kaksi riippuen pienten sukupuolista (jännityksellä kaneja odottelen:) ovat nyt noin 6viikoisia ja kohta sit muuttavat meille.
päivät kuluu lasten kanssa puuhaillen ja kotia ylläpitäen. näin kesällä asumme melkein ulkona muuna aikana kotona, kavereiden kanssa tai perhekerhoissa palokassa/tourutuvalla/perhepuistossa/paikallisessa . en juuri kerkeä harrastaa ihmeitä puuhaa riittää normijutuissakin:) välillä saan innostuksia ja sit toteutan vaihtelevalla menestyksellä niitä. olen ihminen joka tykkää tehdä koko ajan jotain ja välillä olen jopa tehokas.; ja sosiaalisuutta riittää siksi käynkin mielelläni paikoissa joissa voi tavata ihmisiä.
 
Kiitos lämpöisestä vastaanotosta, ja ootko Hensku ihan läheltäkin kun lenkkeilet täälläpäin. :)

Ja kovasti on asioita, jota ajattelin kommentoida, sen enempää nimimerkeille osoita näitä, mutta siis onpahan hetki aika kirjoitella juttuja.

Uniongelmia on ollut itselläkin ihan liikaa. Ainakin näytti Kukkis ja Halinalle kärsivän samoja ongelmia. Itseasiassa aikani kärvistelin töissä puolinukuksissa ja valitin väsyksissä asiaa esimiehelle. Määräsi lääkäriin ja lääkäri saikulle ja siinähän se kesäkuu meni mukavasti. Mites nukut, jos et saa nukuttua? Et sitten mitenkään, eikä nämä helteet ainakaan ole auttaneet asiaa. Mielestäni en stressaa raskautta, vaikkakin näen aika outoja unia vauvasta... Kai tämä on sit vaan näitä raskausajanjuttuja. Itseasiassa yhdellä tutulla oli itselläkin uniongelmia, ja samat ongelmat toisenkin raskauden yhteydessä. Eikä siihen mitään syytä varsinaisesti ollut. Tai että ainakaan olis niitä kertonut... Enkä ole todellakaan kiinnostunut mistään unilääkkeistä, vaikka lekuri jo niitäkin ehdotteli. Nyt kun on kuitenkin kesälomaa vielä viikko jäljellä, eikä ole kiire mihinkään niin nukkuu pätkän ja toisen myöhemmin ja ottaa torkkuja, niin väsymys ei jyrää alle. Mut kunnon yöunet ei nyt vaan oikein onnistu.

Vauveli potkii kyllä mahdottomasti, veti semmosta rumpusooloa aamulla, että ei senkään suhteen voinut nukkua. Tosin ei kaveri normaalisti niin paljon valvota, että potkut pitäis hereillä. Ja itse nukun selällään ja kyljellään, milloin mitenkin. Että mun mielestä nukkuu siinä asennossa missä pystyy, sen enempää ajattelematta miten voi nukkua. Ainoa asia mikä vaikuttaa nukkuma-asentoon on, että mun pitää ottaa tosi rauhallisesti liikkuessa. Mikälie kramppikipu onkaan, mutta vihloo niiiiin pirusti ylävatsaan, vasemman rinnan alle, kun liikkuu, varsinkin kierähtäessä. Eikä tällä ole mitään tekemistä ainakaan närästyksen kanssa. Meinas itku päästä aamuyöstä, kun vessaan olin menossa ja kipu viilsi todella kovasti. Samaa paikkaa vihloo pääosin jatkuvasti, mut normaalisti huomattavasti kivuttomammin. Itseasiassa luulin aluksi, että painaa rintsikoiden kaarituki liikaa, mut ei se siitäkään ole kiinni. Ja juhannuksesta asti on särkenyt - tosin vaihtelevasti mut kuitenkin. Pitänee mennä valittamaan asiasta jos ei ala asettua... Mut ei kiva. "Normaalit krampit on ollut vähemmän kivuliaita ja millon missäkin puolella vatsaa. Ja liitoskivut, tai mitkälie, vaikeuttaa istumista ja selällään nukkumista... Sekin vielä. Käytiin Helsingissä pyörähtämässä tuttujen luona ja lastentarvikeliikkeissä, niin automatka kesti ikuisuuden kun piti pysähtyä takamuskipujen takia. Että ei oo niin hehkeä olo toisella kolmanneksella.


Mut näin. Kiva kuulla Kukkiksen vauvakutsuista, oon vähän miettinyt että onko se enemmänkin amerikkalaisten vauvaleffojen ja varmaan samalla koko maankin joku oma juttunsa, kun en niistä ole täälläpäin ikinä kuullut. Paitsi nyt mitä lehdestä tuli luettelua. Vähän salaa toivon, että mullekin semmoset jossain vaiheessa järkättäisiin, mut epäilen että en jaksais itse niitä viimoisillaan alkaa järkkäämään. Pikkusisko on kyllä ihan innoissaan meidän vauvasta ja taitaa itsekin potea vauvakuumetta. 30-vuotissynttäritkin osuu tänä vuonna joulukuulle. Voipi olla, että niitä ei tule juhlittua, vaan tyrkkää vaan vauvalle tissiä suuhun ja on tyytyväinen jos vauva ei hirmu hankala tapaus olis. Eipä pari kuukautisen vauvan kanssa vielä viitsi mihinkään olla lähdössäkään. Että enää jaksais baari-illasta kiinnostuakaan.
:)
 
Moikka!

Pitkästä aikaa täällä :wave:

Meille syntyi 11. 5 tyttö

Tänään meillä oli ristiäiset ja neiti sai nimekseen Aronia :)

Tässäpä pikaiset kuulumiset, lueskelen teidä jutut läpi ja kirjoittelen sit lisää B)
 
Mandor: Ihana nimi tuo Aronia!

Satuelina: Mäkin ajattelin että on vähän amerikkalainen tuo juttu, enkä tod.olis jaksanut ite järkätä mitään, mutta kiva kun kaverit järkkäs :) Tämmöstä meillä sitten oli...

Eli ne baby-showerit, vähän oli ihana ilta! Tosiaan tuli muutama kaveri ja mun sisko tänne. Ne oli käyny kaupassa ja tehtiin sitten ihania lämpimiä patonkeja, syötiin hyvin. Sitten ne oli hommannu sellasen mahakipsin, eli tehtiin kipisivalos vatsasta, siitä tuli muuten hieno! Sitten ne oli tehny mulle "vaippakakun", eli alaosa oil vaippoja ja päällykerros oli puklurättejä :) Koristeena vielä tutti ja talkkipurkki! Se oli kans hieno! Kaverit teki mulle myös jalkahoidon. Ihania kavereita mulla! Oli ihana höpötellä tyttöjen juttuja ja viettää laatuaikaa kavereiden kanssa.

Tänään leivoin pullaa ja kokeilin eka kertaa tehdä pullarahkapiirakoita...meidän äiti tekee niitä aika usein ja ne on aina aivan ihania...mun omat oli oikein hyviä, mutta ulkonäkö...noh...Hyviä ne oli kuitenkin :LOL:

Kukkis ja napero 38+6
 
Täällähän alkaa monella jo laskettuaika lähstyä. Varmaan ollu nämä viimeset pari viikkoa raskaita ison mahan kans kun on ollu niiiin kuuma :eek: Trempit vaan viime metreille!

Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Ja tietty tervetuloa uudet :wave:

Tyttö on tosiaan aivan ihana, vähän masu on vaivannut ja yöt on ollu tosi raskaita, nyt ihan viime viikkoina on alkanu helpottaan ja tyttö onkin siirtynyt omaan sänkyyn nukkumaan. Aikaisemmin tyttö saattoi syödä yöllä jopa 15 minuutin välein, ei ihan sillä tahdilla viitsinyt nostella eestaas ;)

Kun masuvaivat helpotti niin tytölle tuli tietty pissatulehdus ja sen takia ravattiin sit ihan sairaalassa asti ja nyt on päällä estolääkitys johonkin tutkimukseen saakka. Tosi tarkkaan ne onneks tutkii et mistä tulehdus johtui kun ei näin pienillä niitä pitäis vielä olla :'(

Vähän on päivät välillä yksinäisiä kun ei mulla täällä oikeastaan ole kavereita joilla olis lapsia. Kiva olis välillä päästä puhumaan jonkun kanssa jolla on sama elämäntilanne.. Mulle siis lenkki ja kahviseura kelpaa kyllä aina :LOL:
 
Mandorille onnea tytöstä, ja varsin erikoinen ja ihana nimi tuo Aronia. :flower:
Itse ollaan nimiasiaa mietitty ja muutama vaihtoehto on tullutkin vastaan. Joka tapauksessa nimen pitää löytyä kalenterista ja sais se hieman erikoisempi nimikin olla. Muuten mistäpäin Jykylää mahdat olla, Mandor?

Kukkikselle kiitokset, kun kertoilit vauvakutsuista. Kuulosti kyllä varsin mukavalta illanvietolta. Enempi sitä kyllä kaipaakin varmasti loppuaikana kavereita ja pientä hemmottelua, kuin hirmuläjän kaikenlaista tavaraa. :)

Viime yö meni taas valvoessa. Olen vanhempien kotona käymässä ja aikani kun pyörin sängyssä, niin menin puol 6:lta tekemään muille aamiaista kun olivat töihin lähdössä. Tänään takasin omaan kotiin, niin toivottavasti nukkuis taas vähän paremmin. Tosin piti lähtee käymään miehen siskon perheen luona Joroisissa, mut norovirus on sinne iskenyt, että eipä sitä kiinnosta enää omaks riesaks saada.

Niin ja nyt 23+4.
 
Olihan taas yö...voi jumankekka!
Harrastelimme sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa toimintaa ja jälleen kerran alkoi vuotaa verta. Nyt ei säikähetty kun oli se edellinen tapaus. Eikä nyt tullu niin paljoo kuin viimeksi, mutta tuli kuitenkin. Sen takia siis en siis uskaltanu käydä nukkumaan kun seurailin, että miten sen vuodon käy. Se hiipui, mutta silti sattui mahaan...kuin pahat menkkakivut. Menin silti nukkumaan. Aattelin, että jos vaakataso auttaa. Mammapolillekkin soitin ja sieltä sanoivat, ettei mitään hätää.
Yöllä heräilin niihin "menkkakipuihin" ja ähisin ja voihkin, mutta aina se uni kuitenkin tuli uudestaan. Aamulla ei ekan pissin yhteydessä tullu paperiin mitään, mutta sit toisella kerralla tuli taas asteen verran reippaammin (ei siltikään paljoo). Soitin jälleen kerran polille, josta ne sano et kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänäänet mun oman mielenrauhan vuoksi. Vaikka kivut ja vuoto on lakanneet ja toukkakin liikkunut niin silti ois kiva kuulla et sydän lyö ja ettei nää liikkeet oo jotain kuolonkouristuksia (vitsiVITSI!!). Ainut ongelma vaan on se, että neuvolassa on vastaaja päällä vaikka on soittoaika!! Noooo...jos kivut lisääntyy tai vuoto alkaa uudestaan ni soittelen sitten tonne tk:n päivystykseen! Nyt siis kaikki hyvin!
Mäkin tykkäisin jos kaverit järkkäis vauvakutsut. Ite järkkäsin parhaalle kaverilleni muutama vuosi sitten. Kaikki oli ostaneet jotain pientä kivaa äidille/vauvalle. Syötiin ja jutusteltiin. Sitten meillä oli "mahan ympärysmitan arvaaminen"-leikki. Voittaja (minä ;) ) sai palkkioksi kukan, jonka luovutti eräs osallistuja (kukkakaupan omistaja). Meillä oli kans tosi hauskaa...suosittelen! Niistä juhlista voi tehdä just sellaiset kuin haluaa. Ja sitähän se pääasiassa on (sisältöä sen enempää määräämättä), että äiti saa viettää aikaa ystävien kanssa ennenkuin lapsi syntyy ja vaatii sitten sen oman aikansa äidin vapaa-ajasta! Toki meidän juhlissa oli lapsellisten lapset mukana, mutta ei se menoa haitannut laisinkaan! Kukin siis tyylillään! Voihan niistä tehdä vaikka perisuomalaisen juhlan saunoineen jne jne! :)
Nyt menen kuitenkin huilailemaan kun alkaa tää huono asento kivistämään selkää!
Onnea Mandorille tyttärestä!! Ja jaksamista kaikille meille isomahaisille! B)
 
Moikkis! Olipas tullut paljon tekstiä! Kiitos kaikille jotaka vastailitte tuohon mun uniongelmaan ja menkkakipu kysymykseen. Tosiaan noita menkkatyyppisä kipuja on aina välillä, musta ne ei vaikuta liitoskivuilta, koska niitä liitoskipuja mulla on ollut jo rv18 asti, ja ne on sellasia selkeesti tuohon häpyliitokseen rajautuvia. Ja sit on niitä vihlasuja/repäsyjä. Pikkasen epäilen, että oisko nää "menkkakivut" sitten jonkinlaisia lieviä supistuksia, kukkaiskeijuko sitä kans sano? Harjotussupistuksia mulla on ollut kans joltain 20viikolta asti, ne ei ole olleet kipeitä, ja ovat nyt ehkä vähän vähentyneet. Mutta täytyy vaikka soittaa neuvolaan, jos nää tuntuu vaivaavan, mutta ei noista "menkkakivuista" sinällään vaivaakaan tunnu olevan. Tuosta nukkumisesta, niin olen nyt sitten antanut itteni nukkua selällään jos on siltä tuntunut, ja mitään huonoa oloa ei ole ollut, vaan olen nukkunut yöni vähän paremmin. Tuota mitä kukkaiskeiju sanoit, eli nukkumistä "puoliselällään" olen kans kokeillut, ja se on melko hyvä, mut siitäkin olen monesti huomannut että olen hilannut itteni täysin selälleen. Mutta tuo on kyllä ihan hyvä asento, jos siinä vaan pysyy. :)

Mandor tosi kiva kuulla sinusta! Ja ihana nimi teidän tytöllä! :)

kukkaiskeijun vauvakutsut kuulosti kyllä kivoilta! :)

Pusukalatar ootko saanut sinne neuvolaan yhteyttä? Tosiaan eikös tuo verenvuoto saata olla ihan normaalia seksin jälkeen? Mutta varmaan helpottas päästä kuulemaan sydänäänet! Mutta jos vauva on liikkunut, niin en kyllä uskois että mitään hätää ois!

SatuElina Anoppi asuu siinä kaunisharjussa, niin tulee käytyä siellä melko usein. Ja varmaan tullaan käymään useamminkin, jos tässä suunnitelmamme toteutuvat ja saadaan auto taasen meille hommattua. Musta tuo kaunisharju on tosi kivaa aluetta, oonkin miettinyt että josko sinne tulis lisää tontteja, kun meillä on rakennussuunnitelmia, niin tontteja tässä tulee paljon katseltua. Asutteko te muuten siellä omatkotitalossa? Me asutaan tällä hetkellä kuokkalassa luhtitalossa, ja tuo unelma tuosta omasta talosta on niin suuri, ja sitä tässä koitetaan vaan saada toteutettua.

Mutta ois kiva teitä mammoja nähdä taas! Mä mietin että mä melkein voisin tässä lähiviikkoina järkätä tapaamisen tänne meille? Jos ei teitä haittaa, että täällä on huusholli vähän keskeneräinen? täällä on hyllyjä kiinnittelemättä ja tavaraa laittamatta paikallee, lojuvat nyt tuossa lattialla... :ashamed: Mutta siis kyllä tänne sekaan mahtuu! :D kuitenkin kaikki pääosin laitettu! :) Monella vaan on lasketut ajat ihan pian, että kuinkahan moni pääsee? Mulle nyt tämä ja seuraava viikko käy vähän huonosti, mut sit sitä seuraava viikko kävis. Mutta pitää miettiä. Voishan sitä kaupungillakin taas tavata? :) Se järjestys varmaan vähän nopeempaa tahtia!

Mitähän muuten nöttiäiselle kuuluu? Ois kiva kuulla, miten sulla ja teidän perheellä menee? :wave: Ja hääkuulumisia ois kiva kans kuulla! :)

hensku 28+6
 
Hensku en saanu yhteyttä neuvolaan, mutta olen tosiaan rauhoittunut koska toukka on pitänyt tasaiseen tahtiin elämää matalassa majassaan! :) Huomenna on se aika mammapolille, että kuulenhan ne sydänäänet sittenkin! Meinasin tässä lähteä hissukseen tallaamaan kauppaa kohti. Mies lähti lastensa kanssa asioille ni mulla ois joutilasta aikaa. Eilenkin kävin eikä ees sattunu mihinkään kun rauhallisesti maltto kävellä! :)
 
kukkaiskeiju Kuulosti tosi mukavilta noi sun babyshowerit =)
Niin ja sie poksutkin tänään, onnea! Niin se vaan 40. viikko lähtee käyntiin :)

Me tultiin tänään takasin Jyväskylään, kun oltiin viikonloppu anoppilassa. Kävin kalallakin miehen kanssa ja jaksoinkin aika hyvin istua veneessä, 3 tuntia :D Sitten kävi selkä niin kipeeksi että oli pakko pyytää miestä soutamaan rantaan. Se vene millä oltiin liikkeellä oli kyllä sellanen, että huh huh! Mä olin ihan varma että se kaatuu, ku oli niin matalat laidat ja muutenkin hutera :D

Äsken kun tulin kotiin, niin äippäpolilta oli tullut kirje. Mähän kävin tuolla äit.polilla lääkärissä torstaina ja kaikki ok. Ihmettelinkin, että miksi sieltä nyt tuli kirje, mutta lääkäri oli sitten varannut mulle uuden kontrolliajan ensi torstaille (9.7.)
Kirjeessä ei ollu mainintaa että miksi tms. joten soitin sinne ja syyksi selvis noi mun plussalla olevat proteiinit. Erikoislääkäri oli ollu sitä mieltä, että pitää varata kontrolliaika sen takia.

Ihmetytti vaan, kun mullahan noi on ollut plussalla jo useemman viikon, mutta ei neuvolasta niihin oo oikeestaan mitenkään reagoitu. Nyt sitten vasta ekan kerran ne otetaan tosissaan.
No mutta onhan se hyvä siellä käydä. Sitten sain vielä ohjeen, että jos olo huononee niin pitää heti soittaa sinne.
Mä en kyllä oikeen sitten tiiä että millä tavoin olon pitää huonontua, että sinne pitää soittaa.. :/ Kyllähän mulla on noita "pissatikkuja" kotona ja katon aina kerran päivässä että miltä näyttää ja ainahan ne protskut plussalla on.

outiko 36+5
 
Tervetuloa mukaan uudet Jyväskylän odottajat/äidit!

Mandor: Onnittelut tytöstä, pikkuinen on saanut suloisen nimen :) Minkäkokoinen tyttö oli kun syntyi? Taisi mennä synnytys yliajalle, eikös sinulla ollut laskettu aika jo huhtikuun puolella? Meidän pienokaisille tuli sitten muutoma viikko ikäeroa, meille syntyi poika 30.5. Jos kaipailet vaunutteluseuraa niin ilmoittele vain. Mehän asutaan ilmeisesti suht lähekkäin, että voisi jopa vaunutella yhdessä.

Me käytiin eilen koko perheen kanssa Tuurissa Kyläkaupassa. Tänään piti auto viedä huoltoon ja illalla oli tarkoitus lähteä taas Itä-Suomeen vanhempien ja sukulaisten riesaksi

:LOL: mutta ilmeisesti auton huollossa meneekin niin pitkään että lähdetään reissuun vasta huomenna. Minä ja lapsukaiset ollaan siellä kolmisen viikkoa, tulen takaisin Jyväskylään vasta heinäkuun viimeisellä viikolla, ralleja pitää tulla seuraamaan. Eli jos tapaamista järjestätte niin minä pääsen vasta heinäkuun viimeisellä viikolla mukaan.

Pienokaisen ristiäiset pitäisi viettää 26.7, paikkaa ei vielä tiedetä, mutta jokatapauksessa ne pidetään Savonlinnassa, koska siellä asuu sukulaiset ja tuttavat, jotka tulevat ristiäisiin. Nimikin pitäisi vielä keksiä, kääk!

Ja minäkin voin järkätä sitä tapaamista, kunhan tosiaan "lomareissut" on vietetty :)

Jokohan Lara on päässyt synnyttämään? Minä täällä jännäilen teidän pian poksahtavien kanssa :) Tsemppiä vaan tuleviin synnytyksiin!!!

Lomaileva Halinalle ja tenavat 1v10kk ja 5viikkoa 2 päivää :heart:
 
Halinalle Tyttö syntyi rosiaan viikolla 41+6 käynnistyksellä, ei olis halunnu vissiin syntyä ollenkaan :D Painoa oli 3660 ja pituutta 51, eli ei kuitenkaan kovin isoksi onneksi kerennyt kasvaa :) Mulle kyllä vaunutteluseura kelpaa aina, katsotaan sit kun tulette reissusta takasin :)

Tapaaminen olis kyllä kiva B)
 
Meille syntyi täsmällisesti lasketun ajan mukaan 2.7 ihana pikkumies :heart:
Paino 3540 g ja pituus 50 cm.
Pikkuisen tulehdusarvot olivat koholla ja hänellä oli jotain ongelmia happisaturaation kanssa, joten hän on ollut sairaalassa vähän tehokkaammassa hoidossa mutta huomenna pitäisi päästä tänne meidän kanssa kotiin :) Sitten päästään kokeilemaan oikeaa vauvaelämää!

Ja madorille myös suuret vauvaonnittelut :flower:

Onnellinen uusi äiti
 
Mandor: Juu, minulla kanssa on molemmat synnytykset käynnistetty. Minä ilmoittelen kunhan palaillaan takaisin Jyväskylään niin sitten pääsisin lenkkeilyseuraksi vaunujen kera :)

Mymmeli: Oi, ihanaa, tuhannesti onnea pikku prinssistä!!!! Teillä on ollut sitten täsmällinen poika :) Toivottavasti kaikki alkaa menemään nyt hyvin ja pääsette nauttimaan kotona vauva arjesta. Ja toivottavasti pääset mukaan jossain vaiheessa tapaamisiinkin, olisi kiva nähdä muidenkin vauvoja ja saada niistä sitten seuraa meidän pikku miehelle, vaikka eihän ne vielä tässä vaiheessa paljon toisistaan välitä.
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Olen laiska :ashamed: enkä jaksa lukea kaikkea, mutta onnea vauvatuneille!! :flower:
Mutta sen huomasin että joku kyseli varta vasten mun kuulumisia...

Eli siis häät meni hienosti, oli ikimuistoiset. :heart: Vähän on mustia aukkoja illan ajalta (kiitos boolin ja huonosti nukuttujen öiden, jännitykseltä ei saanu unta :D ) mutta kaiken kaikkiaan hienosti meni kaikki.

Ja kun häähössötys on jo mennyttä niin suru puskenu päälle uudella voimalla, parin pvän päästä tuleekin kuluneeksi 2 kk enkelimme poismenosta. Perjantaina menen sairaalle juttelemaan, josko olis vastauksia selvillä. Viha lääkäreitä kohtaan on suurta, uskon että mun tilannetta ei otettu tosissaan silloin toukokuussa. Ja aion myös kertoa kantani perjantaina.

Mutta se siitä. Kreetalle lähtö reilun vkon päässä häämöttää edessä päin, ihanaa!! :heart: B) Sinne rantsulle makoileen ja shoppaan, voi että!!!!!! Ja ihan kaksistaan! :heart:
Sitä odotellessa.... B)

Ja ei sitä tiiä vaikka ihan "virallisestikkin" pian taas tänne tuppautuisin, vähän meinaa olla semmosta fiilistä....... :whistle: ;) :heart:


nöttis
 
Mymmelille huisan paljon onnea uudesta tulokkaasta! :) :heart: Ja nöttiäiselle jaksamista...asioiden on pakko kääntyä paremmaksi ennemmin tai myöhemmin! :)
Me vietettiin viime yö keskussairaalassa. Illalla tuli suppareita ja koska mammapolilta sanottiin, että pitää mennä tarkistuttaan tilanne ni mehän sitten mentiin! Ja aivan niinkuin pelkäsinkin (ja olin sen siihen pelkolappuun kirjoittanutkin...jota ei sitten ainakaan vielä luettu!) niin lääkäri oli todella ynseä! Ultraili, mutta ei juurikaan puhunu mulle mitään! Ymmärrän, ettei kaikki sepusta mitä siellä ultrassa näkyy, mutta jos minä vasiten KYSYN jotain ni minusta olisi kohteliasta vastata!! Vaan ei...ihan mykkänä meni koko toimenpide! Sisätutkimuksissa ilmeni, että olen 2 sormelle auki ja kohdunkaula on pehmentynyt!!! Jäin siis tarkkailuun yön yli. Aamulla tilanne oli edelleen sama; auki, mutta ei käynnissä vielä! Mulla on ollu tota ripulia melko pitkään niin sitäkin koittivat tutkia, mutta ei selvinnyt syy...täytyy vaan toivoa, ettei tätä nyt kovin kauaa kestäisi! Nyt siis ollaan kotosalla ja minä otan ihan levon kannalta. Ei meinannu nukkumisesta tulla mitään niitten antureiden(?) ja tippaletkun takia ni kyllä maistui päikkärit kun kotiuduttiin! :D
Ai niin...pikkuinen on noin kolme kiloinen ja lääkäri nyt aamulla veikkasi, että tyttö olis tulossa. Painotti, ettei saa mennä osteleen vaaleanpunaisia vaatteita hänen sanomisiensa perusteella kun ei saanut kunnon näköyhteyttä, mutta todennäköisempänä piti siis tätä..jippii! :) Ja mistä aiemmin puhuin...peloistani naftiuden suhteen: ei pidä paikkaansa! Kaikki on kunnossa ja ihan on ihanteelliset paikat punnertaa pieni maailmaan normaalitavalla! Tämä meidän paikallinen neuvolalääkäri on kahdelle muullekkin naiselle antanut samanlaisen lausunnon ja heilläkin paikat olleet ihan normaalit! Ihme touhua!!
Mutta jännittävän yön jälkeen siis kaikki on kunnossa ja kotona odotellaan H-hetkeä!!! Tää on nyt sit sitä lopun alkua!! iiiiiiiiiiiiikkkkkkssssss!!!!! :p
Niin ja täytyy sanoa, että olen eniten kiitollinen mun miehestä! Tuollakin pelkäsin ja jännitin ihan kamalasti niin oli kyllä tosi suurena tukena!! Ja nyt lähti kalalle kun tultiin kotiin, mutta painotti, ettei ole kaukana ja että on hälytysvalmiudessa!! Ainakin hän ottaa tilanteemme tosissaan!!! LOVE!!!! :heart:
 
Mymmeli: Onnea vielä tätäkin kautta! Jahka pieni pääsee kotiin ja olette vauva-arkeen päässeet mukavasti sisäistymään niin pitää nähdä, halutaanhan me nähdä teidän poika!

Nöttiäinen: Kiva että häät oli mennyt hyvin! Ja täydet tsempit että pääset virallisesti pian tänne takaisin...varsinkin jos sellaista olisi jo mahdollisesti ilmassa...? :whistle:

Pusukalatar: Hienoa että paikat on synnytyksen kannalta kunnossa! Hetkenhän sulla sais vaavi vielä masussa pysyä, mutta kuten sanoit, tästä se lähtee!!! Vähän jännää!

).( Mä olisin kyllä jo niiiiiiiiiin valmis synnyttämään! Tänään tein palapelia...vähän innostuin, ei mennyt 1000 palan peliin kun 5 ja ½ tuntia... :whistle: No ei sinänsä ollut mikään vaikea kuva :) Huomenna sitten illalla kangasniemelle plogmanin tansseihin (saatanpa kyllä enimmäkseen kuunnella) jos ei siihen mennessä ole mitään tapahtunut...en usko että on, eli valmistaudun että pääsen lähtemään :D Hip hei!

Kukkis ja napero 39+1
 
Hensku:
Kaunisharjun takaosaanhan on joo rakennettu taloja ihan tehokkaasti, mut en noista uusista tonteista kyllä tiedä. Itse asutaan täällä "vanhalla alueella", mäen päällä, kun oli tarjolla iso tontti ja mökki, niin asuttiin siinä sitten vuoden verran kun rakennettiin viereen. Eli siis itserakennettu ja omakotitalo. Ja olipa urakka, ei ois tullut mitään, jos maha pystyssä ois sitä hommaa tullut katseltua. Pientä hommaa talossa ois vieläkin ja autotalli ja pihakin on vieläkin vaiheessa. 4 vuotta ollaan kuitenkin jo täällä asuttu (3 uudessa talossa). Että ainakin vinkkejä voitte saada talonrakentamisen suhteen. :)
Ollaan itsekin aikaisemmin muuten asuttu Kuokkalassa, tai siis Kekkolassa. Ihan kiva paikka sekin, Yrttipuisto oli vieressä ja näin, mut omaa tilaa piti saada enemmän kuin kaksion verran.

Ja onnea teille, jotka poksutte pian ja ootte poksuneet. Kovasti oli tekstiä ilmaantunut tänne viime vierailun jälkeen...
Itse en noin pitkällä odotuksen suhteen olekaan, tai ainakin toivottavasti tyllerö ymmärtää omaks hyväkseen pysyä viel "sisätiloissa".

Suppareista oon kärsinyt suht vähän, mut kaikki muut vaivat tuntuu iskevän itselle. Siskoa tuli nähtyä tosiaan viikonloppuna Kangasniemellä ja ei varoittanut yhtään että on flunssan kourissa. Mun vastustuskyvyllä oon sit itsekin kohta flunssainen. Mut uniongelmat ja kivut edelleen ongelmana. Onneks vauva voi kuitenkin hyvin.

Mut se siitä oloista. On tullut osteltua huutonetistä ja muualtakin kestovaippoja ja tuli haettua postista taas yks paketti niitä. Että on söpöjä ja niin ihanan pieniä. Pitäis alkaa rajoittaa noitten ostelua, ettei tule hommattua noita ihan liikaa. Mut on harsoja ja taskuvaippoja ja kuoria jne. Rahanmenoa ei voi estää... :)

Oltiin sit tänään Päijänne-risteilylläkin. Sopiva keli, ei liian kuuma eikä kylmä ja hyvää ruokaa. Varsinainen kesäloman kohokohta, mut on ollut puhetta että vois käydä. Siis oli tämmönen kanavaristeily. Tulipa Jykylä tutuks sit toisesta näkökulmasta. Matka kesti kyl koko päivän ja oli ihan väsy kun kotia pääsi. Mut oli kivaa!

Tapaamisesta sen verran, että jos vaan aikataulut sopii yhteen, niin voisin mäkin tulla pyörähtämään, missä sit onkaan kokoontumispaikka. Mä en erityisemmin tunnekaan vauvaihmisiä, kun kaveripiirissä ei tuppaa oikein perheellisiä pahemmin olemaan. Tai ainakaan, että ne täältäpäin olis. Ja tällä tarkoitan yleensäkin Jyväskylän seutua.

Mut nyt vois yrittää ainakin nukkua. Päikkäreitä en ottanut venereissun jälkeen, että sais paremmin nukuttua yöllä, joten tämä sanoo nyt hyvää yötä.




 
Pläh, enhän mä saanut nukuttua yhtään. Vähän väliä heräsin ja vauva mylläs ja sit tuli vessahätä ja sit mies pyörähti ympäri ja ja ja... Nousinkin jo sitten ylös :) Pitää sitten päikkäreille jossain vaiheessa taipua.

Ulkona sataa ja vähän sellanen fiilis että saattaapa jäädä multa tänään kyllä tanssit välistä, niin innolla kun niitä odotinkin. En usko että uskallan/jaksan lähteä, vaikka ei mua kyllä edes supista. No saa nähdä.
 

Yhteistyössä