Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

lara79
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Heips...

Jokohan Lara79 on saanut pienokaisen?
Mymmelillä ja Kukkaiskeijulla alkaa myös lasketut ajat häämöttää... :)
Yhtenä kappaleena edelleen valitettavasti |O . Supistelee aina vaan kivuliaammin mutta mitään muuta ei ole tapahtunut... Jo monta kertaa olen ajatellut että jokohan nyt kun on maha tuntunut niin kipeältä tai supistellu yöllä oikein kunnolla, mutta ei... Olo on muuttunut tosi täydeksi, tuntuu ettei enää oikein paljon pysty syömään + jostain syystä tuntuu vähän väliä että on kakkahätä :x , painaisiko vauveli jo niin paljon tonne suoleen vai mikä on. Turvotukset jatkuu järkyttävinä, joten tässä tosiaan on aika räjähtävä olo kaikin puolin. Kunhan ei vaan yliajalle mentäisi!

Huomena olis neuvola, saas nähdä paljon on taas painoa tullu.

Lara79 rv39+2
 
Lara, tuota kakkahätää voi tehdä ne supistukset. Monillahan maha tyhjenee, kun kovat supparit alkaa. Onnea ja voimia tulevaan!

Tuolta äitien puolelta ilmoittelen, että meillä olisi myynnissä Gracon Autobaby vm. 2007 ja jalusta hintaan 65 ? Vaajakoskella. Kahdella lapsella ollut käytössä, ei ole ollut kolarissa! Kuvia saa sähköpostiin kun tänne en osaa laittaa.

Milja ja Miika
 
Kolmas yö takana kun herään ensin normisti pissille...takaisin sänkyyn päästyäni maha muuttuu kovaksi palloksi (sattuu) ja sit juostaankin sille toiselle tarpeelle!! Onneksi sentään viime yönä sain SEN jälkeen uudelleen unen päästä kiinni kun edellisinä öinä valvonu tän samaisen operaation jälkeen parikin tuntia!!
Eilen tuli supistuksia ihan kiitettävästi...tai en tiedä olivatko suppareita vai mitä mutta sattui kiitettävästi. Tulivat niin hajallaan, ettei voi sanoa niiden väliä...siksipä ei tullut mieleenikään lähteä tarkistuttelemaan asiaa. Muutenkin eilinen oli yleisketutuspäivä, joten toivo elää, että tänään olisi hieman helpompaa! :D
 
Outiko: Vitsi hauskaa, mun yks kaveri näkee jatkuvasti unia että saankin tytön ja itse nään kyllä poikaunia :D

Pienellä hikka niin koko maha hytkyy :D Parin tunnin päästä on neuvola aika...pitää tulla sitten kertomaan kuulumisia :)
Kukkis 38+1
 
no niin. Neuvolassa käyty.

rvk 38+1:
RR 126/74
Paino + 590/vk (nyt yhteensä 8kg ja risat)
Turvotus: +
Pissa ok
Sykkeet 127-142
Liikkeet ++ (monotti terkkaakin ihan täpöllä:))
hb 118 (sama kun viimeks)
sf: 33,5 (eli siis likellä keskikäyrää)
Ja vauva on kiinnittynyt ja laskeutunut oikein hyvin. Nyt vaan odotellaan sitten, että koska haluaa syntyä! Mun terkka jää tän viikon jälkeen lomalle :'( Seuraava aika on rvk 39+4, toivottavasti ei tarvi mennä ;)

Kukkis ja napero 38+1
 
Pakko oli tännekkin tulla hehkuttamaan, että tuli kutsu sieltä mammapolilta!! Aika on ens tiistaille ja nyt jänskättää!! Saa tietää vähän enempi tuosta myllääjästä! Huvittaa kun joka toinen vastaantulija ehdottaa kaksosia kun on niin iso maha :LOL:
Ja miehelle sanoin jo, että minä kysyn sukupuolta (jos ultraavat) huolimatta siitä, että hän ei halua tietää! :whistle: Olen minä sen verran utelias luonne kuitenkin! :D
Nyt vaan sit jänskätään....
 
Täällä edelleen maha sekaisin...kohta viikon kestäny! :x Soitin aamulla päivystykseen ja sain lääkäriltä luvan syödä lauantaina Imodiumia (jos ei siihen mennessä mee ohi) kun ollaan menossa Saarijärven vesieläinpuistoon. Siellä ei oikein jouda sit ehtimään ankkamarssilla lähintä vessaa jos tää jatkuu! Toivottavasti nyt kuitenkin näillä Gefilustuotteilla rauhoittuis toi vatsa niin ettei tarttes sitten mitään lääkkeitä alkaa popsimaan. Mutta alkaa kyllä vituttaa kun en sunnuntain jälkeen oo voinu oikein pihaa pidemmälle lähteä...meni nääkin kauniit ilmat ihan harakoille! :( En päässy ees miehen ja sen lasten kanssa rannalle!! :'( Ja nyt alkaa ilmat oleenkin sit semmosii, ettei pal tartte mihinkään rantsuun mennä!! Prkl... mutta edelleen sitä ens viikkoa odotellessa...sillä saa mielen hieman pirteämmäksi! :)
 
Että täällä on Jyväskylän osasto erikseen, hienoa!

Itse olen aika satunnainen kirjoittelija, mut mukavaa lueskella muiden kuulumisiakin. Ehkä sit mammalomalla ja vauvelin kanssa tulee täälläkin enempi pörrättyä. :)

Ekaks näin esittelymielellä, niin olen Vaajakoskelta ja esikoista odotetaan aviomiehen kanssa täällä Kaunisharjussa. Asuttu täällä jo hetken aikaa, ja mukavaa lapsiperhealuetta. Ois tosi mukava itsekin tutustua porukkaan paremmin, kun tuntee jotenkuten vaan nuo lähimmät naapurit. Ikää mulla on 29, synttärit on vasta joulukuussa. Tyllerön synttärit osuu sitten vasta loka-marraskuulle, laskettu aika 29.10. Ja ihan mahdottoman paljon tätä kultaa on odotettu ja odotetaan. Oispa jo syksy! :)
Tosin en oikein näitä helteitäkään jaksa yhtään...

Nyt 23+0.
 
Tervetuloa SatuElina79 mukaan porukkaan! :) Tuolla kaunisharjun suunnalla tuleekin käytyä aika usein, kivaa aluetta minunkin mielestäni! :)

Tänne ei mitään erityistä. Pikkasen tuntunut vatsassa välillä sellasta menkkamaista kipuilua, lievää...mistähän johtuu, tietäiskö kukkaiskeiju? Ehkä pitäs vähän enempi lepäillä, kun sitä neuvolastakin vähän kehotettiin. Mutta niin se on vaan tääkin päivä mennyt koko ajan touhuillessa, hetkeäkään ei oikein taho keretä olla pitkällään...neuvolassa sanottiin että mun pitäs pitää sellasia pötköttely hetkiä. Tiiättekö muuten, että onko se ihan kamalaa jos nukkuu selältään? Kun olen kuullut että selältään ei sais ainakaan loppuvaiheessa nukkua....mä nukuin viime viikkoon saakka paljonkin selällään, ihan vain siks kun se tuntu hyvältä asennolta. Noh, sitten luin että sitä pitäs välttää, ja koitin alkaa nukkua vaan kyljellään....mutta monesti oon yöllä herännyt ja huomannut olevani selällään, vaikka oon koittanut laittaa tyynyjä peittoja niin etten kääntyis selälleen, oon nukkunut ylävaratalo vähän kohotettuna,kyljellään, tyyny polvien välissä ja peitto laitettuna selän taakse, etten pääsis kääntymään. Mut silti oon muutaman kerran herännyt siihen että olen selälläni. Pelottaa että tuo selältään nukkuminen vahingoittais vauvaa, kun siitäkin jotain luin. Kylki asennossa nukkuminen ei tunnu kauhean hyvältä, vaikka vaihtas kylkeä useasti. Mulla alkaa aina särkeen lantiota/lonkkaa/reittä kun on pitkään kylki asennossa. Mutta mitä vaan teen vauvan eteen. toivottavasti tuosta selältään olosta ei haittaa ois. Ainakaan mulla ei tule huono olo jos on selältään, eikä tunnu muutenkaan pahalle. Mutta tiiä sitten, mikä ois viisasta?

Kylläpä tuli tekstiä.. :eek:

Hensku 28+2
 
Hensku Mun käsittääkseni selällään voi kyllä nukkua. jos vaan pystyy. Monellehan tulee selällään olosta huono olo tms. niin ei siksi onnistu. Mutta jos pystyt nukkumaan selällään niin mikäjottei =)
Mulla alkaa olla jo sellanen olo, että ei pysty nukkumaan missään asennossa ja sen takia yöunet sitten jääkin vähäiseksi :/

outiko 36+1
 
Tervetuloa SatuElina! :flower:

Henksu Mä oon nukkunut aina selälläni. Myös koko raskausajan. Oon välillä yrittänyt mennä kyljelleni nukkumaan, mutta mä vaan en osaa olla niin. Neuvolassa sanottiin, että kyllä se vauva ilmoittaa, jos joku asento on huono. Eli ei tarvi olla huolissaan, että aiheuttais jotain. Luin jostain, että vasen kylki olis paras nukkuma-asento, ja että selällään vauva on isojen verisuonien päällä. Mutta.. Selällään jatketaan täällä. =)

Häntäluu Pääsen ens viikolla päivystävälle lääkärille, kun kerroin tänään neuvolassa mun häntäluun vääntymisestä ala-asteella pituuttahypätessä. Jos tämä lääkäri näkee tarpeelliseksi pääsen äitipolille synnytystapa-arvioon. Muutenhan mulla ei oo lääkärikäyntiä ollenkaan.

Mandy ja Aksu 35+3
 
hei!

mä käyn kyl usein lukemassa teidän juttuja mut harvemmin tulee kirjoitettua, mut nyt taas jotain välitietoja.

eli maanantaina 6.7 ois taas kerran äippäpoli ja siel tehdään painoarvio lopullinen ja sit ois tarkoitus käynnistää. eka syynä oli matala hb (92) ettei vaan enää laskis, mut nyt lisäks lapsi alkaa olla jo aikas kookas eli ke iltana ultralla tehty arvio heitti 4,2-4,8 kg välillä. eli enää ei voi kauheesti antaa kasvaa. viikkoja mulla on tänään 38 +2 et ihan hyvät viikot.

sit haluisin jyppissä käynnistysten tavasta tietoja? eli kun aika mulla vasta 13.45 eli käynnistääkö enää sen jälkeen? ja muutakin mitä teidätte niin voi kertoa, tarkoitus oli puhkaista kalvot jos mahdollista tai sit ajattelin kysyä onnistuisko oksitosiinilla heti?

mut satuelinalle tervetuloa :flower:

pääryskä ja poju 38+2
 
Henskulle on pakko kommentoida noista menkkamaisista kivuista. Löysin netistä tämmösen pätkän missä sanotaan "oikein sanoin" juuri se mitä muistan oppineeni yläasteella (olen sieltä saakka potenut vauvakuumetta niin, että jäipä sitten nippelitietoa päähän!).
"Raskauden aikana äidille saattaa tulla erilaisia tuntemuksia alavatsaan, esim. vihlomista. Yleensä nämä tuntemukset ovat vaarattomia ja johtuvat kohdun kasvamisesta. Kasvu saattaa venyttää kohdun kiinnikkeitä ja aiheuttaa ohimeneviä kipuja. Lääkäriin on syytä ottaa yhteyttä, jos vatsa- tai selkäkipuun liittyy verenvuotoa. Tällöin voi olla kyseessä keskenmeno. Raskauden edetessä osalle äideistä tulee ns. liitoskipuja, jotka johtuvat hormonien aiheuttamasta häpyliitoksen löystymisestä. Häpyluun alueen vihlonta tuntuu usein kävellessä ja öisin kyljellään maatessa."
Eli ei ole mittään hättää! :) Mulla on ollu tota vihlomista sekä alavatsassa että häpyluussa jo varmaan reilun kuukauden. Liikkuminen on tuskallista noiden takia ja sen vuoksi myös iltalenkit on jääneet väliin mikä sitten taas näkyy vaa'assa! :( Joillekkin tukivyöstä voi olla apua tohon alavatsan vihlomiseen, mutta mä sain ilm vääränlaisen vyön eli siitä ei ole mitään vastaavaa apua. Ja enempi noi kivut onkin tuolla häpy/nivus alueella...!
Mitä tulee tohon selällään nukkumiseen niin Mandy vei jalat suustani eli anna palaa vaan! Nuku tasan siinä asennossa missä on hyvä olla...nyt kun vielä saat nukkua niitä kunnon yöunia hyvän asennon löydyttyä ni hyödynnä! :) Mullahan ei siis ole kokemusta, mutta näin mulle on hoettu ja minä ainakin hyödynnän tätä neuvoa! :p
Niin ja vielä omaanapaa...enhän mä mitään malttanut lauantaihin asti ootella Imodiumin ottamista. Heti vaan eilen nappasin alotusannoksen ja aaaaah mikä IHANA yö!!! Ei tarvinnu nousta kuin pissille muutaman kerran, mutta ei tullut mitään vatsakramppijuttuja! :) Ja eilisiltakin oli mukava kun sen lääkkeen oton jälkeen ei enää tarvinnut rampata vessassa....ihana helpotus!!!!!
Minä nyt täällä varmaan kirjottelen viikonloppunakin, mutta ne jotka lähtee johonkin viikonlopun viettoon tietokoneen ulottumattomiin niin HAUSKAA VIIKONLOPPUA!! :)
 
Hellou

Hensku: Kyllä mäkin sanosin että nuku miten vaan nukuttua saat. Tuo selällään oleminen tosiaan voi saada kohdun/vauvan painamaan isoa verisuonta, minkä takia ensin sulle tulee huono olo ja vasta sen jälkeen alkais vaikuttaa vauvaan. Mutta jos unissas alkaa painamaan niin kyllä ihminen siinä vaiheessa vaihtaa asentoa unissaankin, eli nou hätä. Itse en oo voinu nukkua selällään enää pitkään aikaan... :ashamed: Ja se menkkamainen kipuilu kuulostaa musta kyllä ihan normaalilta. Voi johtua ihan vaikka lievästäkin supistuksesta, sullakin viikkoja jo kuitenkin sen verran että kohtu jo pikkuhiljaa harjoittelee :) Ne liitoskivut on vähän vihlasumaisia ja niinkun pusukalatar sanoikin, ne tuntuu enemmän tuossa häpyluussa tai selkäpuolella. Eli ota rennosti, lepää kun pystyt ja kuuntelet itseäsi!

Pusukalatar: Hyvä että oli apua tuosta imodiumista! Mä tainnutin itseni viime yönä siihen, että nukuin edellisyönä ehkä 5 tuntia ja valvoin koko eilispäivän...olin vaan niin väsy että en herännyt edes vessaan kun kerran! :LOL:

Päärynärouva:
Kyllä ne käynnistelee vielä tuohonkin aikaan. Kohdunsuun tilanne on se mikä ratkaisee kuinka sitten lähdetään käynnistämään. Eli jos on "epäkypsä" kohdunsuu, eli auki jotain 1-2cm eikä ole kovin pehmennyt, mahdollisesti kanavaa jäljellä niin alotetaan sillä cytotecilla. Se laitetaan emättimeen, seurataan vauvan sydänääniä ja tietenkin sitä tuleeko niitä supistuksia vai ei. Jos ei tule niin seuraavan voi saada Jkl:ssä muistaakseni 6 tunnin kuluttua, jossain jo 4 tunnin. Tästä sitten joko edetään tilanteeseen (tai ollaan jo tilanteessa), että kohdunsuu on pehmennyt ja on auki sen 2cm tai enemmän niin yleensä voidaan siirtyä saliin. Siellä puhkaistaan kalvot, seurataan n.½-1h suppareiden alkamista. Jos ei sillä lähde niin käteen oksitosiinitippa vauhdittamaan. Eli tuossa se "perusmalli", toki kaikilla katsotaan tilanteen mukaan ja saatetaan tehdä tilanteen mukaan erilailla. Jos sulla on ollut tarkoitus puhkasta kalvot niin en usko että lähtisivät pelkällä oksitosiinilla sitä käynnistämään, koska tuo kalvojen puhkaisuhan käynnistää elimistön oman oksitosiinin tuotannon, siksi se katsotaan ensin. Muuten voisi käydä niin että ensin tehdään sulle supparit oksitosiinilla ja sit kalvot puhkeaa niin tulee ihan liian hurjia suppareita... Mutta kysy, niinkun sanoin, nää on hirmu yksilöllisesti eteneviä juttuja.

Muoks* Ai niin,piti vielä sanoa, että ainoastaan sillon ne ei lähde tuohon aikaan käynnistelemään jos saleissa on suht täyttä, sillon joutuvat "ei akuutteja" siirtämään esim. seuraavalle päivälle, kun pitää olla varu siihen, että ovesta tuleekin ponnistavana joku. Toivottavasti kuitenkin pääset!

Satuelina: Tervetuloa!

).( Mä en edelleenkään malta oottaa...Sais jo syntyä, ei muuten mutku ei malta ei malta :D :LOL:

Kukkaiskeiju ja Aapo Adalmiina 38+4
 
On se vaan niin HYVÄ juttu kun meillä on toi Kukkaiskeiju messissä mukana ni voi sulta aina kysellä mieltä painavia juttuja! :) Sulta oon saanu niiiiin paljon enemmän tietoa kuin neuvolassa! Johtuen tosin ehkä siitäkin osittain, että ne kysymykset tulee mieleen kotona (ja neuvola-aika joskus valovuosien päästä) eikä sitten muista enää neuvolassa kysyä. Ja se mitä lääkäri viimeksi mumisi johtuu ihan siitä ihmisestä. Varmaan kaikki tuttuni täällä ovat käyneet hällä ja sanoneet samaa, ettei hän oikein osaa ottaa huomioon sitä äitiä vaan sepustelee omiaan. Asiallinen ja ammattitaitoinen hän on, mutta se "inhimillinen ote" puuttuu. Toivon hartaimman kautta, että ens viikolla siellä mammapolilla on ystävällinen ihminen niin uskallan avautua paremmin huolistani. Olen melko varma, että jos vastassa on joku epäystävällinen/ynseä/huonon päivän aloittanut ihminen niin sanon vaan, että pelottaa ja that's it! Kai se olisi suotavaa kuitenkin tuossa tilanteessa saada suu auki ja sanoa, ettei ynseä kohtelu ainakaan poista niitä pelkoja ja epävarmuuksia?! Ootko sä Kukkaiskeiju saanut suoraa palautetta äideiltä kun olet ollut töissä? Sä ainakin vaikutat semmoselta ihmiseltä, että jos olisit paikalla kun mun aika koittaa ni ei vois pahaa sanaa edes keksiä sanottavaksi! :) :hug:
 
pusukalatar: Kiitos, ihanhan täsä punastuu... Kyllä monet vanhemmat kiittelee ihan suoraan, varmasti kaikkia muitakin kun mua :) . Itselle ehkä "ihanin" tai ainakin mieleenpainuvin palaute oli opiskeluaikana kun yks äiti sano, että "mä olin päättänyt etten halua opiskelijoita synnytykseen, mutta sit kun sä siinä sitä kysyit ja samalla juttelit mukavia ja muuta, niin ajattelin sitten että no kyllä mä ton ihan mielelläni tähän otan" :) Kiitteli kovasti. Varmaan on niitäkin jotka ei oo musta tykännyt (ne ei vaan kehtaa sanoa sitä päin naamaa), mutta kun kerran tekee työnsä, niin eikös se kannata yrittää tehdä niin että kaikki on tyytyväisiä. Kamala niitä äitejä olis alkaa siellä suututtamaan :D

).( Ah, oltiin porukoilla tänään, syötiin lettuja, oikein muurinpohjalettuja! Nam! Ja Aapo potkuttaa kylkeen...ja hikottelee... Niin pitkä tämä heinäkuu... :whistle: Siks mä hengaan täällä palstalla koko ajan, tuppaa välillä käymään aika vähän pitkäks :ashamed: :LOL:
 
Just kaverin kanssa (jolla LA 18.7) juteltiin noista opiskelijoista. Hällä itellään on entuudestaan jo kolme lasta ja sanoi, että sillä oli yhen kohalla ollu kolme opiskelijaa siellä yhtäaikaa. Ei kuulemma ollu niin mukava kokemus kun oppilaiden ilmeet olleet melkoisia! :LOL:
Ite oon ollu peppu paljaana leikkauspöydällä diapamihuuruissa kun multa kysyttiin, että saako opiskelijaPOIKA tulla seuraamaan. Naureskelin vaan et siitä vaan...jos mun takamuksesta jotain oppii ni on sit siitäkin jotain hyötyä! heheh...! Olisin ilman lääkehuurujakin antanut luvan koska olen sitä mieltä, että jos jotain uutta opettelee niin sen oppii parhaiten vain tekemällä. Sitten tulin miettineeksi synnytystä...ei se tosiaan ole ehkä ihan sittenkään niin mukavaa ajatella, että joku minun värkkiä tuijottelee?! Kun sitten taas toisaalta (liikaa ajatuksia päässä!!)...ei siinä ehdi varmaankaan paljon ajatella, että kuka sen minun värkin näkee! :LOL:
Nyt minä jään odottelemaan naapurin soittoa...sanoi joskus yheksän jälkeen soittavansa kun on kotosalla ni menen iltateelle! Voipi hurahtaa pikkutunneille rupatteluhetki eli pitää miehelle sanoa "älä turhaan oottele"! :kieh:
 
lara79
Täällä taas koko päivä kovia harjoitus? suppareita, maha kovana vähän väliä ja kävely ym hankalaa mut ei vieläkään varsinaisten synnytys suppareiden tuntuisia. Pari päivää on ollu kanssa tosi täyttävä olo, ei paljon pysty kerralla syömään tai tulee saemmonen olo et tulee yli :x . Myös pahoinvoivaa oloa on ollu. Voi kunpa nyt ennakoisi synnytyksen alkamista, olen ihan valmista kauraa... Pinnakin alkaa olla jo vähän kireänä kun on niin turvokkki ja kömpelö ja jäykkä ja kipeäkin olo + stressaavaa olla kokoajan lähtö valmiudessa. Tytön hoidon/hoitajan järjestymisestä lähdön hetkellä lähinnä stressaan kun tuntuu olevan aika kiven alla aina nuo mahdolliset hoitajat. Onneksi anopppi nyt ollu aika paljon meillä, niin ei ole tarvinut niin paljon huolehtia.

Täällä minäkin monta kertaa päivässä käyn katsomassa mitä muille kuuluu ja onko joku päässyt tositoimiin :). jännää!
 
Laralle paljon tsemppiä, toivottavasti pääset kohta synnyttämään :hug:
Samoin muille, jotka tuskailevat masunsa kanssa.

Päärynärouva taisi kysellä käynnistyksestä ja kukkaiskeiju vastasikin jo siihen :) mutta minäkin voisin jotain kertoa. Eli minulla käynnistettiin synnytys raskausviikolla 38+0. Menin aamulla äippäpolille ja katsoivat kohdunsuun tilanteen. Kohdusuu oli vielä epäkypsä, joten päätettiin käynnistää cytoteceilla (tai miten se sitten kirjoitetaankaan) Menin synnytysosastolle lepäilemään noin puolen päivän aikaan, eka cytotec annettiin noin 13 aikaan, toinen noin 19 aikaan. Vähän väliä seurailtiin vauvan sydänääniä ja suppareita. Pieniä suppareita, joita hädin tuskin edes tunsin alkoi tulla vasta tuon toisen cytotecin jälkeen. Yötä myöten supparit vähitellen voimistuivat, muttei ollut mitään kivuliaita, sellaisia menkkamaisin jomotuksia, jotka tuntui selässä ja masussa. Lapsivesi meni yöllä joskus kahden jälkeen. Sitten vain odottelin kohdunsuun avautumista. Viiden jälkeen yöllä pyysin hoitajaa kurkkaamaan tilanteen ja kas kummaa, kohdunsuu oli täysin auki ja eikun vaan synnytyssaliin vauhdilla ponnistamaan. Poika syntyikin jo ennen kuutta. :heart: Luomusynnytys siitä sitten tuli. Esikoinen käynnistettiin myös samalla tavalla, tosin sairaala oli eri ja silloin otin epiduraalipuudutuksen. Minulle on ainakin jäänyt tosi hyvä mieli käynnistyksestä ja synnytyksistä ylipäätään, vaikka moni sanoo pelkäävänsä käynnistystä.

Mies lähti iltaa istumaan kavereiden kanssa, minä juutuin nettiin ja nautiskelin kupillisen jäätelöä. Jospa tässä kuitenkin menisi hampaanpesulle ja kävisi nukkumaan. Nykyään tulee melken joka ilta valvottua yli puolen yön kun ei vaan tajua mennä nukkumaan. Sitten sitä on yöllä ihan pökerryksissä kun vauva herää syömään. Onneksi meillä nukutaan aamulla suht pitkään, esikoinenkin heräilee vasta yhdeksän aikaan, onneksi :)
 

Yhteistyössä