Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Mä en valitettavasti pääse! :( Haukkasi hieman liian ison palan budjetista jo se viime tapaaminen eli mä pääsen varmaan vasta sit heinäkuussa seuraavan kerran...kivaa olisi tulla koska kannatan tupperin tuotteita! Mutta mä oon tosiaan jumissa täällä. Lauantaina tuun taas käväseen (äitin avustuksella), mutta... :(
Mulla tää näköjään menee tyylillä "osallistun joka toinen kerta"! :D
 
Teidänkin on varmaan helpompi sanoa pääsettekö vai ette jos on selkeä aika. Eli juttelin tuon esittelijän kanssa, joka on muuten mun sisko ;) Ja päätimme, että jos vähintään 6 vierasta tulisi niin pidän kutsut. Eli Tiistai 16.6 klo 17 meillä. Heilutelkaa ketkä pääsette. Jos teistä 6 pääsee niin pidetään kutsut ja kakkuilut. Ja vielä laitan jos jollain meni ohi, eli siis kyseessä lapsi/vauvaperheteemaiset tupperwarekutsut, joiden jälkeen jatketaan tapaamisella. Tervetulleita on kaikki. Ilmoittautujille laitan sitten yksärinä osoitteen, mutta siis lohikoskella ollaan. Jos teillä on kiinnostuneita kavereita niin saatte ottaa heidätkin mukaan, ilmoittakaa vaan mulle niin tiedän paljonko olis porukkaa tulossa.
 
Kiitos kaikille viime tapaamisesta, oli mukavaa nähdä!

Kukkaiskeiju: Olisi ollut mukava tulla mutta taidan olla silloin vielä reissussa kotiseudulla, käyn vielä vähän sielläkin esittelemässä mahaa :)

Tänään taas käynti neuvolassa ja kaikki edelleen onneksi kunnossa, neuvolan täti toivotti hyvät kesät ja sanoi, että seuraavan kerran nähdäänkin sitten varmaan vauvan kanssa kun hän jää kesälomalle B) Ihmeesti se lasketttu aika vaan lähestyy..
 
lara79
Kukkaiskeiju: Mä voisin kanssa päästä tulemaan näillä näkymin.

Täällä olo on aivan järjettömän raskas ja jäykkä, oman kroppansa liikuttelu on ihan työn takana ja sitten pitäs vielä jaksaa tyttö hoitaa... koville meinaa ainakin tänään ottaa. Onneksi mies töissä enää viikonlopun ja aloittaa sitten kesäloman, tuntuu ettei tässä enää yksin jaksa. Joka yö herään siinä n. 2.30 supisteluihin ja siihen että selkään ja lantiooon särkee, sen jälkeen uni on katkonaista jos nyt saa ollenkaan nukuttua, herätys/ylösnousu tytön toimesta n.6.30... joten ei eihme että tässä alkaa voimat hiipua...

eilen oli neuvola ja kaikki ihan ok. Näppituntuman mukaan kuulemma semmoinen siro vauveli tulossa, varmaan samaa luokkaa kuin esikoinen oli eli n 3kg. Pää oli jo aikalailla kiinnittynyt alas. Sen kyllä itsekkin huomannu kun vauvelin liikutellessa päätänsä vihloo aika nasevasti tonne alas.

Lara RV37!
 
kukkaiskeiju Minäkin pääsen melko suurella todennäköisyydellä tulemaan :) Joudun tulemaan pyörällä, mutta onneks teille ei täältä oo kovin pitkä matka.
Ai niin, oltiin tänään synnytysvalmennuksessa ja sain samalla ihastella sun kuvituksia =)

outiko 33+3
 
heipskukkuu pitkästä aikaa..

Täällä väsy mamma,vauvalla vatsan väänteitä iltaisin ja ihan kivoja tissiraivareita (HURRAA!!),joten alkaa olla puhti pois.,.jospa tää tästä..en ole paljon jaksanu kirjoitella,mut juttujanne lueskelen usein =)
Meillä oli serkku miehensä kanssa kyläilemässä,mukavaa oli ja serkku tykkää ihan höpönä tytöstä,eli sain vähän huilia välillä.ukkelit kävi kaupungilla rimpsalla päivällä,en oikein tykänny kun mies oli viime viikonlopun mökillä varpajaisia viettämässä ja ens viikonloppu kun on juhannus,sen voi arvata et muutama sauna kalja menee.minä en tykkää yhtään,et kukana juonut ottaa tytön syliinsä,vaikkei katto kännissä oliskaan.Oli onneks kovasti katuvainen illalla,sano ettei tajunnu ajatella asiaa yhtään siltä kantilta.Isänä oleminen opetteluttaa näköjään,huoh..
Tuo nyt tais kuulostaa sille,et miehelläni jonkin sortin ongelma mukin kanssa:ei toki..nää nyt vaan sattu peräkkäin kaikki ja tätä mammaa harmittaa..

Sisko ja hänen kolme lastaan oli meillä seurana su-ti tällä viikolla,käytiin peukkulassa ja kivaa oli :) suosittelen sitä lämpimästi kaikille alle 6-vuotiaiden lasten perheille..Tiipan kanssa oltiin sit loppuviikko aikalailla kahdestaan,mies 12h päivää töissä.kävin shoppaamassa vaatteita parinakin päivänä,itselle tuli vaan optimistisesti ostettua liian pienia :( noo,kyllä minä syksyyn mennessä niihin mahdun!!ja tytölle löytyi taas aivan ihania neiti unelmia,en ois koskaan uskonu et höyrähdän näin totaalisesti vaaleanpunaiseen :ashamed:

kukkaiskeiju:me ollaan tiipan kans lähdössä tiistaina savoon,ei valitettavasti päästä :(
jos et saa tarpeeks osallistujia sille päivälle,me päästäis seuraavalla viikolla paremmin,tiistai ainut päivä sillon millon on ilta menoa ;)

voi outiko,toivottavasti ei ala myrkytystä kyhäämään,minullakin oli loppuajasta paineet koholla,mut myrkytys alko vasta synnytyspäivänä tulla,toivottavasti sinulla yhtä hyvä tuuri..tai toivottavasti pääsette ainakin varmemmille viikoille,ei tarviis vaavia parin tunnin välein herättää syömään :eek: se on rankkaa se,vaikkei omaa kokemusta olekkaan.

lara79 onnea viimeisille viikoille, toivottavasti ei ala kaameet helteet ennen synnytystäsi,masuasukin kanssa voi tulla kuumat paikat ;)

nyt on aika siirtyä sohvalle maitobaaria pitämään,tytteli antaa jo äänimerkkiä :) hän on niin rakas,et vaikka kuinka väsyttää,aina jaksaa tulla hyvälle tuulelle pienokaista katsellessa :heart:

Onnea kaikille odotukseen jälleen kerran, palkinto on mahtava..ja oikeasti: NAUTTIKAA MASUKKAANA OLEMISESTA!!minulla on jo kova ikävä omaani :LOL:

aurinkoa,toivottaa nepsunen ja tiippana 19päivää
 
Oli kiva kuulla nepsusen kuulumisia! Ja oli ihan pakko lukea miehelle toi kohta sun miehen juopottelu"putkesta". Ite kun olen pistänyt kovan kovaa vastaan et se ei todellakaan lähe baariin ennenkuin vauva syntyy niin oli pakko sano sille etten ole ainut joka ei tykkää miehen menemisistä aina... :LOL: Toki siis meilläkään ei ole juominen kokonaan kielletty, mutta mulla on rajani mihin saakka jaksan katella sitä örveltämistä. :) Juhannuksena saa toki juoda (tuntisin itseni ihan nihilistiksi jos kokonaan sen kieltäisin), mutta miespä yllätti sanomalla, että on selvinpäin. Lähdemme sukulaisten mökille Konnevedelle eikä siellä oikein ole telttaa kummempaa majapaikkaa niin, että me sitten yöllä joskus ajelemme sieltä pois...ja koska mulla ei ole edes ajokorttia niin en voi toimia kuskina! Tähän ratkaisuun olen erittäin tyytyväinen! Olen jo vuosia sitten huomannut, että hauskaa voi pitää ilman viinaakin ja on hauska huomata, että saan viestiä perille myös miehelle! :kieh:
 
Hellou!

Mun sisko sai muuten samalle päivälle toisenkin esittelyn, eli liikkelle lähtee joka tapauksessa niin ei haittaa vaikka meitä olis vähän pienempikin porukka. Eli nyt meitä olis minä mukaan laskettuna jo 4. Kiva jos joku vielä pääsee, tai jos teillä on joku kaveri jota ottaa mukaan? ja mitään ostopakkoahan ei ole, ettei kukaan siksi jätä tulematta! Se tapaaminen tässä kuitenkin oli se alkuperänen idea :)

Nepsunen: Voi harmi ettet nyt pääse tapaamiseen jos se järkkääntyy, mutta tuppereita ajatellen, netissä on kuvasto, jos siellä on jotain mikä kiinnostaa, esim itse haluan sen nokkamukin :) Niin pistä yksärinä tilaus niin laitan sen etänä siskolle!

Outiko: heh, kiva että niitä "sai ihastella" ettei "tarvinnut sietää" :D Oliko hyvä valmennus? Toivottavasti tosiaan selviät ilman mitään myrkytyksiä. Joo, onneks ei tän pidempi matka ole, rauhassa kun tulee niin voi olla ihan kivakin pyöräillä. Ellei sitten joku tule sieltä päin että pääsis kimppakyydillä?

Pusukalatar: Heh, siellä teltassa voiskin olla hauska nukkua mahan kanssa...uhhhuh. Mä oon sanonu miehelle, että tästä siihen asti kun vauva syntyy niin sen juominen saa luvan olla tissutteluasteista. Eipä tuo yleensä ota edes saunakaljaa, saatika sen enempää.

).( Eilen pidettiin polttarit mun kaverille ja menihän siellä taas johonkin yli puolen yön. Meillä oli sellanen vatsatanssitunti järkätty sille kaverille ja se innostu siitä kauheasti ja pyys näyttään eri liikeitä. No mähän sitten vetäsin "vatsapotkun" :headwall: ja tuntu kyllä sellaselta erittäin inhottavalta repäsyltä eikä menny ohi ollenkaan ja sit alko supistaan ihan kauheesti ja tuntu selässäkin, mutta menin sitten nukkumaan niin aamulla ei enää tuntunut. Aloin vaan miettimään sillon yöllä nukkumaan mennessä, että kamala jos tää oliskin käynnistyny nyt niin olisin ollu valmiiks jo niin väsyny etten varmaan jaksas edes synnyttää...pitää kai nyt ihan oikeasti lopettaa tää riekkuminen kun 2 viikon päästä olis jo täysaikanen... :D

Kukkaiskeiju ja Napero 35+6 (huomenna poksuu!!!)
 
Kukkaiskeiju: Kiva juttu kun saat tupperit ja tapaamisen järjestettyä :)
Ei varmaan haittaa ketään jos otan pikku ukon mukaan?

Me käytiin tänään koko perhe Ideaparkissa shoppailemassa, vaikka eipä sieltä kauheesti mitään tullut ostettua, mutta tulipahan käytyä. Hyvin sujui matkustelu pikkuisenkin kanssa, hän nukkui automatkat. Esikoisen päiväunet tosin meni vähän mönkään, hän nukahti vasta tulomatkalla autoon kello 19 ja nukkui tunnin verran, mutta hyvinhän tuo nukahti yöunille.

Mutta nyt täytynee käydä nukkumaan, ehtii tässä muutoman tunnin nukkua ennen kuin pikkuinen heräilee syömään. Hyvin toukka yöt nukkuu, herää yleensä noin kolmen/neljän aikaan syömään ja sitten vasta aamulla 7-8 aikoihin ja jatkaa vielä uniaan noin 9 asti.

Halinalle ja esikoinen 1v9kk ja pikkukakkonen 15 päivää
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!Ois ollut mukava päästä huomenna kutsuille mukaan,toivottavasti seuraavalla kerralla onnistaa :whistle:

Sitä tulin kyselemään,että puutuuko teillä sormet tai kädet päivän mittaan?Mulla on nyt varsinkin aamulla herätessä sormet turvoksissa ja sormet puutuu sekä etenkin oikeaa kättä särkee toisinaan kyynärpäähän asti.En saa puristettua käsiä nyrkkiin eli voimat häviää ihan tyystin käsistä.Tätä kestää melkeinpä koko aamupäivän.Panadolin voimalla mennään päivät ja illalla ennen nukkuumaanmenoa kivut taas alkaa :( Oon joutunut heittäytymään ihan avuttomaksi,edes banaania en saa toisinaan kuorittua :/ Ja tätä siis kestänyt reilun viikon verran..

Hemuli rv 32+5
 
voe venäjä,piti lähtee kikkailemaan,ja pitkälle kirjotettu viesti katosi :( uudelleen..

moikka kaikille :)

minun pitäis olla kasseja pakkaamassa,mut jotenkin tässä on mukavampi istuskella ;) luin äsken viimeksi kirjoittamani viestin, ja huomasin,et ajatuks lentää paljon vinhempaa vauhtia kun sormet..anteeks siis kirjoitukseni epäselvyys..toivottavasti itse asia tulis selväks..

Huomenna,jos auto suo lähden siis tiippiksen kanssa kahdestaan hänen elämänsä ensimmäiselle automatkalle sukuloimaan savoon ja sit torstaina siirrytään mökille ja siellä viihdytään sunnuntaihin saakka..minua jännittää jo kovasti,varsinkin nuo illat.eilenkin meni puolille öin ennen kun sain tytön rauhoittumaan :( toivottavasti ei koliikiks asti ylly nuo masu vaivat..
onko kukaan käyny/kuullu kehuja hyvästä vyöhyketerapeutista?sellaselle ajattelin mennä typyn kans,jos masu ongelmat jatkuu pidempään,moni kehuu niitä toimiviksi(jos siis ei ole koliikki vauvasta kyse)..

pakko kai se on hilautua pakkaamaan :(

oikein lämmintä viikkoa ja juhannusta kaikille :) toivottavasti saadaan hyvät grillaus säät *kieli pitkällä odottaa herkkuja*

ps.voiko siitä olla jo kolme viikkoa kun synnytin??!!
 
Nepsunen: Meillä oli esikoisella vatsan väänteitä. Yleensä hän aloitti ilta itkut noin klo 20 aikoihin ja rauhoittui noin 22-23 aikoihin, mutta sitten nukkuikin hyvin yön, eli ei itkenyt öisin. Vatsavaivat taisi alkaa noin kuukauden ikäisenä. Kokeiltiin vyöhyketerapiaa, eihän sitä voinut katsoa kun toinen kärsi masukivuista. Käytiin vyöhyketerapiassa 4 kertaa ja sitten vatsavaivat loppuivat. Eli meillä ainakin näytti toimivan tuo vyöhyketerapia. :)
 
Mulla alko aamu tosi ikävästi. Heräsin vessaan ja uni ois vielä tullu uudelleenkin, mutta sitten alko semmoset liitoskivut ettei oo tosikaan! Voihkin ja yritin löytää kivutonta asentoa, mutta pakko oli nousta etten miestäkin herätä...onneks kello nyt oli kuitenkin jo kasin pintaan niin, ettei välttämättä ois tarvinnukkaan nukkua pisempään! Hyvä ettei itku päässy kun sattu niin paljon!! Tuli siinä samalla mieleen, että jos noi muutama minuutti liitoskipuja on noin kauheet ni mä KUOLEN synnytykseen!! Tosi kiva nyt sitten odotella h-hetkeä...!! :x
Mutta toivon teille kivaa päivää ja ennenkaikkea tapaamista! Ehkä ens kerralla pääsen sitten minäkin taas mukaan...jos pitää paikkansa tää mun "joka-toinen-kerta-osallistuja" taktiikkaa! :LOL:
 
pusukalatar Täällä myös todella tuskallisia liitoskipuja. Mies saanut joskus jopa talutella mua, kun en oo pystynyt itsenäisesti kävelemään :/ Ja todella voimakkaitahan nuo kivut on. Kävin lääkärilläkin niitten takia, mutta eihän ne voi mitään tehdä noille. Kuulema synnytys lopettaa kivut sitten. Vaikka kuuleman mukaan joillakin jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin noi kivut.

kukkaiskeiju Voi olla, että en pääsekään tulemaan teille illalla. Mahdollisuudet on 50/50. Oon nyt porukoitteni luona Äänekoskella ja voipi olla että pääsen lähtemään täältä vasta kuuden maissa. Mutta toki tulen, jos pystyn lähtemään jo aiemmin!

outiko 33+6
 
Outiko: Toivottavasti pääset tulemaan! Ja tule ihmeessä vaikka vähän myöhästysitkin, tarkoitushan olikin jatkaa höpinää vielä esittelyn jälkeen. Mulla saattaa yks kaverikin tulla höpisemään mukaan, mutta ei ollut vielä ihan varma sekään pääseekö. Se ei vielä mammaile, muuten vaan rakastaa vauva juttuja. Sopu sijaa antaa :)
 
Nepsunen: Palaan vielä tuohon eiliseen viestiin, jossa oli puhetta tuosta vyöhyketerapiasta ja vauvan vatsakivuista. Unohdin mainita, että jouduin myös itse valitsemaan tarkkaan mitä suuhuni laitan silloin kun esikoisella oli noita vatsan väänteitä. Vyöhyketerapeutti kysyi ensimmäisenä minun ruokavaliostani, esim. juonko maitoa, syönkö suklaata, ruisleipää jne...? Nuo kolme ruoka-ainetta on ilmeisesti pahimmat, jotka voi aikeuttaa masukipuja vauvalle jos äiti imettää. Ja minähän olen älytön maidon kittaaja ja suklaakin maistuu, joten arvaa vaan oliko vaikeuksia vähentää/lopettaa maidon juonti pariksi kuukaudeksi ennen kuin taas aloin syömään/juomaan normaalisti. Lisäksi kaikki voimakkaat mausteet ja jotkut sitrushedelmät ainakin olivat sillä listalla mitä pitäisi välttää. Saas nähdä miten käy tämän kakkosen kanssa, toivottavasti ei vatsakivut alkaisi vaivaamaan. Nyt ollaan pari päivää annettu niitä d-vitamiinitippoja, nekin voi aiheuttaa vatsavaivoja.

 
Kukkaiskeijulle kiitos eilisestä; letuista ja tupperin kutsuista! :)

Täällä tosiaan alkaa monella lasketut ajat lähestyä, saas nähdä kuka on jo poksahtanut sitten seuraavaan tapaamiseen mennessä. Minä voisin meilläkin järjestää tapaamista, tosin ajankohtaa en vielä osaa sanoa, voi olla että menee reippaasti heinäkuun puolelle. Me kun lähdetään huomenna reissuun ja en tosiaan vielä tiedä milloin palaamme takaisin tänne. Viimeinen päivä tätä kuuta ainakin tullaan käymään kotosalla kun pikku isännällä on silloin neuvola.

Muuten, meidän molemmat pikku isännät voi bongata tämän päivän Jyväskylän kaupunkilehdestä, jossa on kuvattu syntyneitä vauvoja. Pienempi mies on valokuvassa isoveikan sylissä :heart:

Jaksuja kaikille masukkaille!!

Halinalle ja pienet miehet 1v9kk ja 18päivää
 
Moikka,

oon kirjotellut tuolla vauvanhoitopuolella, mutta uutta vauvaa pukkaa :D
Kertokaas, mistä ootte löytäneet ja ostaneet kivoja äippävaatteita Jyväskylästä! Pitäis löytää ainakin housuja lisää.

Hemuli 10+1
 
Meillä oli tänään neuvolalääkäri. Hieman tuli liukuhihna tunne. Neuvolatäti kun on vaihtunut kesäsijaiseksi ni eipä täti paljoo jutellu. Otti painon jne ja passitti ovesta ulos melkein käytännössä katsoen kädestä pitäen. Lääkäri tutki ja höpötteli jostain suolen naftiudesta ja häpyluun takana joku juttu on hyllymäinen...ja koska oli semmonen tunne, et seuraavaa pukkaa liukuhihnalla ni en tajunnu kysyä suomennosta! Eli hieman jäi paska maku suuhun koko reissusta! Plus että tämä oli sitten se viimoinen lääkärikäynti. Koska ollaan viikoilla 33+3 ni ei osannut lääkäri vielä tehdä minkään sortin koko arviota edes. Viime viikolla kun tämä neuvolatädin sijainen varasi aikaa lääkärille niin sanoi et seuraava vapaa aika ois mulle vko:lla 39 eli voi olla liian myöhäistä. Tänään kuitenkin sanoi, että oishan noita ollu muitakin aikoja...mutta koska nyt ollaan jo varattu tää aika ni pidetään tää. Eilen illalla sain ihan megasätkypaniikin...alkoi ihan mielettömästi jännittää laitokselle lähtö ja koko se hässäkkä!! Nukkumaan mennessä olin jo rauhoittunut kun hoin itselleni, että huomenna saan tietää enempi kun on neuvola, mutta koska koko käynti meini "heittopussina" ni eipä se paljon oloa helpottanut! :( Edelleen siis olen todella epätietoinen lähes kaikesta mikä askarruttaa ja jos tämä uusi neuvolatäti jatkossakin hoitaa käynnit noin niin mä oon sitten MEGAPANIIKISSA kun menen laitokselle!!!!! :x
Liitoskipuihin lääkäri neuvoi hakemaan fysiopuolelta tukivyön JOS siellä on oikean kokoista...eipä niihin kai muuta apua olekkaan saatavilla! :( Mahaa repiny koko päivän ja pikkusenkin kun kumartaa ni tuntuu et alavatsa repeää kahtia...jipjee...just nyt en nauti juurikaan koko odotuksesta! Toivottavasti tää on vaan ohimenevää ja johtuu näistä paskoista keleistä!! :)
Enivei...jos en nyt ehdi/jaksa kirjoitella ennen jussia niin toivottelen kaikille keleistä huolimatta rentoa juhannusta! :)
 
Outiko: No seuraavaan tapaamiseen sitten ehdottomasti mukaan!

Pusukalatar: Olipas inhottava käynti sulla :( Nuo on aina harmillisia kun kuvittelee saavansa tietoa ja sit jääkin tosiaan heittopussiks. Noihin liitoskipuihin kuulemma voi auttaa myös liikunta. Mulla ollu paras hidas kävely, nimeomaan hidas, mulla ainakin tulee niitä kipuja just nopeissa liikkeissä. Kannattaa kokeilla, usein jos jämähtää sohvalle (kokeiltu on :) ) niin tuntuu että niitä kipuja on kuitenkin sitten enemmän.

).(
Mullakin oli tänään neuvolalääkäri...Rvk 36+2
sf: 32cm, painoarvio oli 2700g ultralla. Eli "sirona" kasvaa keskikäyrän tuntumassa. Lantion kokeili ja ei ainakaan äkkisiltään ollut ongelmia siinä. Kohdunsuu oli pehmentynyt, kanavaa oli vielä reilusti jäljellä, mutta sano, että sormi kyllä jo menee. Mutta eihän se sitä syntymä ajankohtaa kerro...voi olla että menee silti yli. Oli vaan kiva kuulla, että jotain edes on tapahtumassa tuolla. Ja vauva oli jo laskeutunut kuulemma suht alas, tunsi jo pään sisätutkimuksessa ja päältä kokeillessakin sanoi olevan tosi alaalla.
Kaikki muukin oli kunnossa. Ultrassa kysy että joko tiedetään sukupuoli, no sanoin että poikaa oli povattu, niin kurkkas vielä ja tokas vaan että "no enpä menis tästä kyllä vannomaan...". Eli heinäkuussa sitten nähdään. Onhan meillä enemmän poika juttuja, mutta ei onneks mielettömiä määriä :D

Mutta nyt nukkumaan!
Kukkaiskeiju ja napero 36+2
 

Yhteistyössä