Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Meidän nyytistä tulikin sitten toukokuinen, eli meille syntyi la 30.5 PRINSSI :heart:
Painoa oli 3780g ja pituutta 49cm. Poika syntyi siis rv 38+1.

Menin perjantaina rv 38+0 polille, päätettiin käynnistää synnytys raskaushepatoosin takia, niin kuin tehtiin silloin myös esikoisenkin kanssa, eli tuttu homma minulle.
Sain käynnistyskapselin iltapäivällä, se ei tehonnut, toisen sain illalla. Pieniä, heikkoja suppareita tuli myöhään illasta. Kohdunsuulla ei kuitenkaan tapahtunut mitään, hoitajakin sanoi ettei tämä lapsi tänä yönä synny. Minä olin eri mieltä kun esikonkin kanssa paikat aukesi lopulta tosi nopeaan. Kävelin sairaalan käytäviä ja istuin kiikkutuolissa kun ei uni tullut koko yönä. Lapsivesi meni joskus kahden aikaan. Hoitaja tarjosi sitten jotain lääkettä piikillä lihakseen, että saisin nukuttua. Nukuin noin puoli tuntia ja heräsin kovempiin supistuksiin. Päätin mennä suihkuun. Pyysin sitten hoitajan katsomaan tilanteen ja hän totesi että kohdunsuu on täysin auki, eikun vain saliin. :eek: Minulle tuli itku ja paniikki kun tiesin etten voi enää saada puudutusta ja olin ihan varma etten voi synnyttää ilman kivunlievitystä, ekassa synnytyksessä otin epiduraalin. Soitin miehelle ja lähdin saliin, kello oli vähän yli viisi yöllä. Kätilö sanoi että tämä lapsi syntyy nyt, alahan ponnistaa. Mies ehti onneksi vielä synnytykseen, poika syntyi 5.58. En voi vieläkään uskoa että meikäläinen joka on niin kipukammoinen on synnyttänyt luomuna :eek: Mutta sanonpa vaan että ei ollut paha kokemus, ei tullut mitään repeämiä tms. Me kotiuduttiin jo eilen, oltiin vain 1 vuorokausi sairaalassa kun kaikki oli hyvin. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Keskiviikkona on uusi lääkärintarkastus sairaalassa, koska kotiuduttiin niin varhain. Esikoinen on ihmetellyt vauvaa ja silitellyt. :) Eli ei ainakaan vielä ole mustasukkainen.

Tapaamisesta: Minäkin voisin tulla pikkuisen kanssa moikkamaan teitä, mies voisi jäädä esikon kanssa kotiin kun on lomalla nyt. Meillä käy oikeastaan mikä päivä vaan, ellei nyt tule mitään esteitä.

Halinalle ja esikoinen kohta 1v9kk ja pikkukakkonen 2 päivää
 
Onnea Halinalle!!! Aivan ihanaa!!!

Tapaamisesta:
Mulle käy kyllä joku noista ehdostetuistakin paikoista, ei väliä. Enhän mä mitään sää/wc juttuja tajunnut... :headwall: Itsellä ei älytöntä vessa rumbaa ole ollut. Mutta siis käy muutkin paikat ja tuo torstai erittäin hyvin.

).( Huh, tuli sitten käytyä vähän kaupungilla! Pakko oli mennä vähän shoppaamaan jotain päällepantavaa kun ei mulla ole kun yhdet farkut ja lenkkarit...Toppeja sentään on vielä muutamat. Eli ostin nyt sitten ihanan viileät pellavahousut ja sellaset kesäläpsykät. Löysin myös tämmösen "erittäin kiva päällä, tosin vähän valaan näköiseksi tekevän" paidan :LOL: Ja muutamat lökö legginssit. Olisin myös löytänyt farkkucaprit, mutta ihan suoraan sanottuna en viittiny ostaa kun makso kuitenkin jonkun verran ja loppujen lopuks voisin käyttää niitä enintään 2kk...

Kukkaiskeiju ja napero 34+0
 
Halinallelle ihan mielettömän paljon onnea!!!!!! Ootkin niitä ainoita, joita muistan kasvoilta sieltä helmikuiselta tapaamiselta! :)
Eli pidetäänkö varovasti nyt tuota torstaita sopivana päivänä? Paikka ja aika vain puuttuu... olen samaa mieltä siitä rauhallisesta paikasta. Aloitetaan vaikka nimenhuuto siitä kuinka moni olisi pääsemässä paikalle...eli huutakaa HEP!! jos torstai käy! :D
Mun ehdotus on edelleen toi Passion...muita ehdotuksia?
Vaatteista...mulla onneksi löytyi kaapista aivan ihana mekko mitä en ole pitänyt koskaan sen takia kun olen ihan normisti lihavana olleena näyttäny aivan raskaana olevalta! Nyt voin siis pitää sitä hyvällä omalla tunnolla! Olen lahjoituksena ja erittäin halvalla saanut tutuilta housuja ja paitoja sen verran että pärjään! Haluaisin ostaa vielä legginsit, mutta jos en löydä mistään aletangosta niin antaapa sitten olla, pärjään ilmankin! :)
 
Halinallelle hurjan paljon onnea =) Ihana kuulla, että synnytys meni hyvin ilman kivunlievitystäkin.
Ja minä olen torstaina tulossa, ellei mitään ihmeitä satu. Flunssakin helpottaa jo sen verran, että enköhän minä paikalle jaksa tulla. Kunhan on vain paikka ja aika tiedossa.

Kukkaiskeijulle onnea poksuista..niin se aika vaan menee..:)

Outiko 31+5
 
Onnittelut Halinalle! :flower: =) :heart: Minusta myöskin kiva kuulla, että synnytys sujui ilman puudutuksia! :)

Tapaamisesta, eli siis tämän viikon torstaistako puhutte? Jos niin olisin kyllä tulossa mukaan! :) Mä ehdotan et mentäs johkin ravintolaan, musta siis Amarillo on hyvä paikka, ja sitten oon miettinyt, että mus kiinnostas testata millasta sapuskaa Memphis tarjoaa. Tuolta http://www.memphis.fi/menu2.htm voi kurkkia listaa :)
 
Mempparissakin on hyvät ruuat kyllä! Eli se olisi myös hyvä vaihtoehto! :)
Puhe siis on tosiaan tämän viikon torstaista eli aika nopsalla aikataululla tässä ollaan etenemässä! Mukana siis tällä hetkellä minä, outiko, hensku, kukkaiskeiju ja halinalle.
Olikos tuolla edellisellä sivulla vielä muita mukaantulijoita? En uskalla pläräillä taaksepäin ettei tää teksti häviä...ja kun ei mun mielestä tartte varailla mitään eli vaikka jotain ei tässä tulla maininneeksi ni mukaan vaan! Jos Memppari on täynnä ni katellaan sit yhessä paikan päällä joku toinen paikka! Olisko 13.00 hyvä aika? Ja kai kaikki tietää missä Memppari sijaitsee? Onhan tässä viel pari päivää aikaa muutella ja sopia tarkemmin jos vielä jokin asia on epäselvä...! Nyt suihkun kautta sänkyyn...ihan tuhoton nihkeys!! Palailemme huomenissa asiaan! :)
 
Mä en pääse torstaina. Vietämme miehen kanssa 6-vuotispäivää ja mennään sen kunniaksi kaksistaan syömään. Illalla on sit taloyhtiön kokous. Mutta katsotaan, jos pääsisin joku toinen kerta.

Mandy ja nappula 31+0 POKS!
 
Musta ois kans kiva tulla mutta joutusin tulemaan tuohon aikaan esikoisen kanssa kun mies töissä.. Ja sit on puvun hakua ja kynsistudiolle menoa ja pakkaamista ja ja ja... JÄNNITTÄÄ!! :heart: :heart: :heart: Mä oon menny jo monta kertaa unissani naimisiin! :heart:

Onnittelut Halinalle81!! :flower: :heart:
Ihan rehellisesti voin sanoa, että oon kyllä kade, teille kaikille. Mustaku tuntuu etten itte enää ikinä pääse tuohon pisteeseen, saatikka synnyttämään elävää tervettä lasta... :'(


nöttis & jännitys :D
 
Tosi harmi ettei Mandy ja Nöttis pääse tulemaan! :( Mutta ehditäänhän me näkemään vielä! Jos ei mahojen ni sit vauvojen kanssa! :)
Jos sovittaisiin alustavasti niin, että tapaamme Mempparin edessä ja jos se on täynnä tms ni mennä sitten sinne Foodiin? Oliko toi 13.00 sopiva aika kaikille?
Niin ja Nöttikselle kamalan paljon onnistuksia häihin! En ees muista koska ne on (varppina oot sen täällä kertonut, mutta kun ei voi muistaa! :(), mutta tiiän et ne on morsiamelle iso juttu joten paljon vaan tsemppihaleja! :) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Niin ja Nöttikselle kamalan paljon onnistuksia häihin! En ees muista koska ne on (varppina oot sen täällä kertonut, mutta kun ei voi muistaa! :(), mutta tiiän et ne on morsiamelle iso juttu joten paljon vaan tsemppihaleja! :) :hug:
Vkonloppuna! :heart: :heart: :heart:
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Mempparissakin on hyvät ruuat kyllä! Eli se olisi myös hyvä vaihtoehto! :)
Puhe siis on tosiaan tämän viikon torstaista eli aika nopsalla aikataululla tässä ollaan etenemässä! Mukana siis tällä hetkellä minä, outiko, hensku, kukkaiskeiju ja halinalle.
Olikos tuolla edellisellä sivulla vielä muita mukaantulijoita? En uskalla pläräillä taaksepäin ettei tää teksti häviä...ja kun ei mun mielestä tartte varailla mitään eli vaikka jotain ei tässä tulla maininneeksi ni mukaan vaan! Jos Memppari on täynnä ni katellaan sit yhessä paikan päällä joku toinen paikka! Olisko 13.00 hyvä aika? Ja kai kaikki tietää missä Memppari sijaitsee? Onhan tässä viel pari päivää aikaa muutella ja sopia tarkemmin jos vielä jokin asia on epäselvä...! Nyt suihkun kautta sänkyyn...ihan tuhoton nihkeys!! Palailemme huomenissa asiaan! :)
Mulle sopii myös tuo aika ja paikka!

Tulija lista: pusukalatar, outiko, hensku, kukkaiskeiju, halinalle81, lara79


Oikein suuret onnittelut Halinalle81!!!
 
Juu, käy aika ja paikka!

Kävin tänään neuvolassa...
Rvk 34+1:
paino: sama kun viimeksi...tosin edellisestä käynnistä vain 2 viikkoa ja sillon oli painavat farkut, nyt pellavahousut, että johtuisko tuosta...
RR: 109/69
prot: +/- (tulkitaan negatiiviseksi) Pitäisi juoda enemmän...
Gluk: -
Hb: 118
Sf: 31
Tarjonta: Rt
Syke: 138
Liikkeet: ++ (Monotti neuvolantätiäkin :) )

Eli sellanen käynti. Tässä eilen täyttelin sitä esitieto/toive lappusta. Tuntuu että meni vähän jaaritteluks... "Voin kuvitella yrittäväni pärjätä ilman lääkkeitä, mutta jos en niin sitten haluan niitä ehdottomasti" :LOL: Erittäin selkeää, mutta kun enhän mä tiedä yhtään miltä se tuntuu ja kuinka kestän... En myöskään haluis välilihan leikkausta, mutta eipä ne sitä tee jos ei oo tarpeen, eli turha sitä siihen kai on kirjottaa... :D No...onpahan täytetty...

Kukkaiskeiju ja napero 34+1
 
Moikka kaikille..

Halinalle81, SUURESTI ONNEA :)

täällä vaavi perheen arki pyörähtänyt mukavasti käyntiin,tyttö nukkuu kolmen tunnin unia ja sit tunnin valvoo tissittelyn merkeissä ;) viime yönä oli aikas itkuinen alku ja tuoreelle äidille tuli tottakai heti "minä olen maailman huonoin äiti kun en saa lastani rauhoittumaan"-olo,mut mies oli ihana,huomas et alan hermoilla ja vei tytön olkapäälleen olkkariin rauhoittumaan ja niin sitä taas päästiin nukkumaan kuten kuuluukin kiitos miehelleni tuesta!
:hug:

olette puuhaamassa tapaamista:minä voisin kans tulla,JOS nyt kaikki menee tätä rataa..ja ainahan pääsen nopsasti kotiin jos hätä iskee..sovitaan vaik niin,et jos minua ei kuulu,en tule :wave:

synnytys kertomusta:
maanantaina 25.5
01 meni lapsivesistä osa
06 lähdettiin sairaalaan
07 päätettiin tulla takas kotiin,koska kohdunsuu vasta sormella auki ja kivut siedettäviä.pissa ei ollu puhdas,joten päivällä lääkärin syyniin
13.30 takaisin sairaalaan,käyrälle ja uutta pissanäytettä antamaan.Pissa +++,eli raskausmyrkytys epäily alkaa..
15 lääkärin tutkimus,ultrassa kaikki ok ja kohdunsuu auki 3cm,siirtyminen osastolle
osastolla kovia kipuja jo supistellessa,mut kivun lievitystä en saanu koska vauvan käyrä huono(kuulemma tyttö nukkui..)hoitaja antoi selkään jonkin sähköä antavan jutun,supistuksen aikaan piti painaa nappia ja selässä tuntui sirinää.ei mitään apua :(
17.30 uudelleen lääkärin sisätutkimus ja 4cm auki,siirryttiin saliin
salissa valmistautumista epiduraaliin.kyllä pelotti!!valitin heikkoa oloa,ja syykin selvis:38 astetta kuumetta! panadolia poskeen..
20.30 "nukkumatti" vihdoinkin tuli laittamaan epiduraalin:ei mitään kipua laitettaessa!!miks ihmeessä sitä sanotaan kipeäksi kokemuksesi??
eppari vei supistuksista tunnon pois.
23.30 lapsivettä alkaa tulla holinalla,kätilö laittaa tipasta menemään supistuksia koventavaa ainetta
tiistai 26.5.
00.30 kätilö tekee sisätutkimuksen:EIKÖ SUA YHTÄÄN PONNISTUTA??täällähän näkyy jo melkein tukka..
00.51 tyttö maailmassa.vähän piti leikata välilihaa,mut siisti ja kaunis synnytys kuulemma oli..
03.15 osastolle takas,tyttö kansliaan koska sokerit alhaalla
08 saan tytön viereeni,enkä pois enää anna :)

En voi kun kiittää kaikkia synnärin työntekijöitä,saatiin todella hyvää hoitoa kaikilta ja mukava mieli jäi synnytyksestä,vaikken kivunlievitystä saanutkaan ennen loppua..ja tottakai suuren suuri kiitos kuuluu miehellekin,en hänen paljon antanut auttaa,mut läsnä olo tärkein
:heart: rakas :heart:

nyt miestä herättelemään tytön vierestä,vieraita tulossa..
palaillaan :)
 
Täälläkin käyty tänään neuvolassa. Kuulumiset lyhyesti:

Rv 31+6
Painon muutos/vko: 250g ( yhteensä tullut 8kg)
RR: 126/84
Pissa: Puhdas
Turvotus: -
Sf-mitta: 31cm
Syke: 143
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT (edelleenkin..)

Outiko 31+6
 
Pitäisköhän munkin kertoilla viime neuvolakäynnin tulokset kun muutkin (apina!apina!)!? ;)
Rv 30+3
Painoa lisää 650g/vko (yht 3,9kg)
RR 104/67
Pissa puhdas
Turvotusta ei
Sf-mitta 30cm
Syke 140-147
Liikkeet ++
Tarjonta poikittain

Meniköhän tää nyt näin...ainakin olin kattovinani oikeet kohdat neuvolakortista!
:LOL:
 
Halinallelle SUURET onnittelut :flower:

Ja Nöttiäiselle hääonnittelut, toivottavasti tulee kaunis ilma viikonlopuksi!

Minäkin voisin tulla torstain tapaamiseen mukaan, siihen aikaan olen jo päässyt pois lääkärikäynniltä. Vitsi tämä äippäloma on kivaa kun saa viimein tehtyä noita rästissä olevia kotihommia pois!
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Nyt tässä jännäilen pääsenkö tulemaan huomiseen tapaamiseen...

Käytiin vauvan kanssa äsken sairaalassa lääkärintarkastuksessa, piti käydä vielä uudelleen kun kotiuduttiin niin aikaisin synnytyksen jälkeen. Lääkäri sanoi että poika näyttää vähän keltaiselta, joten jouduttiin käymään verikokeissa ja nyt tässä odottelen onko niissä bilirubiini arvoissa häikkää, eli sitten olisi lähtö takaisin sairaalaan valohoitoon :/
Toivon kovasti ettei nyt tartteis enää sinne sairaalaan mennä, mut jännitellään nyt....

Jos kaikki on ok, niin tullaan huomenna tapaamiseen, saatetaan ehkä vähän myöhästyä. Me tullaan vaunuilla, joten jos löytys sit sellainen pöytäpaikka mihin vaunutkin saa hyvin mahtumaan. Yritän ilmoitella vielä tänään tullaanko vai joudutaanko sairaalaan, mutta jos meitä ei näy, niin sitten ollaan sairaalassa :/

Toivottavasti nähdään huomenna

Halinalle ja pikkukakkonen 4päivää

 
Ois kyllä kiva jos Halinalle pääsisitte, olisi niin kiva nähdä teidän pikkumies :)
Ja toki katsotaan sitten sellanen tilava paikka meille, että mahtuu vaunutkin jne.

Täältäkin nöttiäiselle onnea häihin=)

Outiko 32+0 poks!
 
Mullakin on tuo huominen vähän katkolla,meillä miehen pojalle nousi koko kroppa täyteen rupia ja koko ajan puskee vissiin lisää.Vois olla nokkosrokkoakin,kuulemma liikkeellä..mut ei oteta riskejä :( Seurataan tilannetta ja aamulla kompataan lääkäriin..voi olla,että joudun sitten hoitamaan tuota sairasta lapsukaista.Toivottavasti ei oo mitään tarttuvaa laatua :eek: Mut se selviää aamulla!
 
Mä joudun nyt valitettavasti perumaan sen huomisen :( Sain mahdollisuuden lähteä huomenna Valkeakoskelle moikkaamaan mun isoveljeä ja tämän kihlattua. Ei olla nähty moneen kuukauteen ja mielelläni sinne lähden, kun kyyti nyt kerta olisi. Meillä kun ei omaa autoa ole, niin harvoin tulee siellä(kään) käytyä.

Olisi ollut mukava kyllä teitä taas nähdä, mutta sitten seuraavalla kerralla.. :) Silloinhan saattaa olla jo vauvakin matkassa ;)

Mutta pitäkää te hauskaa!

outiko 32+0
 

Yhteistyössä