Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Terkkuja Helsingistä! Anoppi laittoi juuri neidin ulos unille ja esikoinen lähti miehen kanssa katsastuttamaan autoa. Itse ajattelin suihkun kautta ruveta pakertamaan kandintyön kimpussa. Kesällä pitäs saada palautettua, jotta voin sitten vauvan kanssa alotta graduseminaarin syksyllä.


Nepsunen Ollaan tosiaan täällä täyshoidossa ainakin tämä viikko :) Meillä on kyllä Jyväskylässä omakotitalohommat niin kesken, että joudutaan kyllä alkuviikosta palailemaan. Huh, viikko kuluu liian nopeesti ja sitten alkaa oikea arki kun mies alottaa työt ja jään ekaa kertaa lasten kanssa "yksin" (mies tekee etätöitä tänne helsinkiin eli on kyllä kotona, mutta ei häiritä oikein saisi, joten yritän selvitä yksin).

Niin, mun pitäs varmaan kirjotella tuolla synnyttäneiden jyväsmammojen puolella, mutta ei kait se haittaa että tänne pinoon raapustelen :)

Treffeistä Mä en vielä tiedä uskaltaudunko mukaan, uusien ihmisten tapaaminen aina vähän jännittää, vaikka voi se ollakin että teidänkin joukosta löytyy tuttuja nikkien takaa :)

T.Beija
 
Heips,
Onko täällä äitejä Heinälammen alueelta? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia asumisesta kyseisellä alueella lapsiperheen näkökulmasta.
Suunnittelemme asunnon ostoa ja Heinälampi ainakin vaikutti rauhalliselle ja mukavalle ensisilmäyksellä. Neuvola ja tk taitaa palvella keskustassa?
 
Tapaamisesta...muakin kiinnostaisi tulla taas geimeihin mukaan! Ensi viikon olen näillä näkymin kokonaan Jyväskylässä, joten jos joku jaksaa järkkäillä niin nopealla aikataululla ni pääsen mukaan! Itse en niitä viitsi alkaa järkkäileen kun Jyväskylässä oloajan majailen äitin luona.
Meillä toukka potkii läpi päivän aivan mahottomasti! :heart: Ei ole kipeitä mutta tuntuu...! Ennen oli niin, että 22-23 oli touhutunti, mutta nyt se siirtynyt niin, että päivät hilluu ja alkaa pikkuhiljaa rauhoittua sitten tuohon iltaan. Toivottavasti tää enteilis sitä et millainen hän on sitten syntymänsä jälkeen! ;)
Tänään olis neuvola ja mieskin tulee mukaan ensimmäistä kertaa...saa kuulla ne ihanat sydänäänet! :)
Rahahuolista olen täällä tilittänyt niin nyt on taas tällä hetkellä semmoinen tunne, että kyllä tästä selvitään! Meillä on selkeä suunnitelma kunhan muu maailma kulkisi suurinpiirtein meidän kanssa samaa tahtia! :D
Hyvä päivä siis näin aamutuimaan...saas nähä miten hormoonit heittelee läpi päivän, että onko illalla yhtä hyvä fiilis! :LOL:
Mutta ilmoitelkaa jos joku ensi viikoksi jo pystyisi järkkäämään tapaamista! :)
 
Miekin niin kovasti tahtosin tulla tapaamisiin mutten enää tiiä kehtaako.. :ashamed:
Ja en ainakaan ens vkolla ehi ku häät 1.5 vkon päässä. :heart: :heart: :heart: Onneks edes jotain ihanaa täällä oviksen bongailun lomassa. :D

nöttis
 
Voi että.. Onpa kiva kuulla susta nöttiäinen. Tottakai sä kehtaat tulla tapaamisiin, jos se susta tuntuu ihan ok:lle. Onnea oviksesta! :)

Mulla on enää 2 päivää töitä! Eli kyllä mäkin voisin tulla tapaamiseen jossain vaiheessa. En osaa ollenkaan ajatella, että mitä sitä lomalla tekis.

Mandy ja nappula 30+2
 
Moi kaikille!

Mahtuuko uusi mamma porukkaan? Asutaan perheen kanssa Kuokkalassa, ja aika hyvin täällä ollaan viihdyttykin. Ikää on mulla ja miehellä 27 v., poika täyttää elokuussa 2 vuotta. Ja seuraava pikkuinen on työn alla, tarkoitus ois syntyä loppuvuodesta :)

Ja toki ihmeessä uusiin äiteihin kiinnostaa tutustua, jos tapaamisiin vaan sopii osallistua!
 
Tervetuloa porukkaan sallis!
Meillä oli eilen neuvola ja sillä hetkellä (ja ilmeisesti jo jonkin aikaa) toukka on poikittain! Neuvolatäti sanoi, että vasta sitten viikolla 35 aletaan kahtomaan jatkotoimenpiteitä jos ei kaveri halua kääntyä oikeaan asentoon...eli elellään ihan normaalisti vain ilman paniikkia! :) Ihmekkö tuo, että enin mylläys on tuntunut melkeinpä vain yhdessä kohdassa. Näin pyörii pylly ja pylly pyörii näin...trallallalaaa....toukka meinaan heiluttaa peppuaan niin, että maha hetkuu ihan silmin havaittavasti! :LOL:
Eilen illalla päätettiin nimetkin! :heart: Laitettiin ne siihen lappuun hätäkastetta varten, mutta jos nyt ei tule mitään ahaa-elämyksiä ennen ristiäisiä niin niissä pysytään...ja tietysti toivotaan, ettei mitään hätäkastetta jouduta antamaan!! :/
Sellaista meille tällä kertaa...kaikki hyvin toistaiseksi! :)
 
Ompa taas tullut taukoa kirjottelussa, joten nyt siis näppis sauhuamaan! :) Sallis tervetuloa! Mukava että tänne tulee lisää uusia äitejä kuokkalasta, siellähän minäkin siis asustan. :) Täällä muistaakseni oli paljon muitakin kuin minä ja nöttis kuokkalan suunnalta, en nyt vaan muista nimimerkkejä? :wave: Minäkin mielelläni tutustuisin uusiin ihmisiin täältä kotinurkilta! :D

Jäi kirjottamatta viimeks sen perjantaisen uusinta ultran jälkeen. Eli se meni ihan hyvin! :) Löfhjelm on kyllä asiantunteva lääkäri, joskin mulla jäi tunne että vaikutti hyvin kiireiseltä. Mutta siis pikkuisella kaikki hänen mukaansa kunnossa, joten luotan siihen! :) Ultraavat kuitenkin vielä kerran tuossa heinäkuun lopulla, joten sitten taas uudestaan sinne. Sitten onkin viikkoja jo 32! :eek: hui kun aika menee nopeesti!

Käytiin eilen miehen kanssa vähän kurkkimassa vaunuja keskustan juniorista, yhet tosi nätit ruskeen-oranssit tarjousvaunut siellä ois olleet, mutta ei sitten jääty sen tarkemmin katteleen. Täytyy kuitenkin käydä useammasta liikkeestä erilaisia vaunuja kyselemässä, että sais hyvän tarjouksen, ja sopivimmat vaunut.

Huomenna kaverilla lastenvaatekutsut, sinne suuntaan siis. En tiiä tuleeko mitään sen kummemmin ostettua, mutta ainakin pääsee näkeen vanhoja hyviä kavereita! :)

nöttiäinen toivon että teille tulee ihanat ja ikimuistoiset häät ja että sää suosisi!! :heart: Häät on on aina niin ihanat, juuri tässä olen muistellut viime kesäisiä omia häitäni. Ihanaa häähumu aikaa teille, nauttikaa!! :heart: Ja tule vain tapaamisiin, älä jää porukasta pois!! :)

Ja noista tapaamisista, minäkin oisin innostunut tapaamaan teitä vanhoja tuttuja ja uusia mammoja taas! Eli jos ei mitään estettä ole niin minäkin voisin tulla tapaamiseen! Nyt en vielä pysty itse emännöimään, mutta sitten sitä seuraavan tapaamisen voisi vaikka järjestää meillä. Nyt on sellanen muutosruljanssi menossa meidän huushollissa, että ei tänne ketään kehtaa päästää! Mutta siis jos jotain tapaamista ois, niin kannatetaan! Voishan sitä taas mennä vaikka Amarilloon porukalla syömään, tai sit taas tavata nyyttäri idealla jonkun luona?!? :)

Hensku 23+2
 
nöttiäinen Tottakai tuut mukaan :) Ja onnea häihin, nauti päivästä täysin rinnoin! Häät on niin ihania, mä vieläkin muistelen omia häitä, vaikka niistäkin kohta jo vuos :D

Ja treffeistä tosiaan, ois kivaa, jos joku jaksais järkätä. Mie en kyl varmaankaan jaksa. Tälläkin viikolla ois pitänyt siivota ja vaikka mitä muuta, mutta kun tuli flunssa niin en oo jaksanut tehdä mitään :( Mukava eka lomaviikko siis!

pusukalatar Katoin sun profiilista, että asustelet Suolahdessa?! Oonkohan sut joskus nähnyt..meinaan itse oon Äänekoskelta kotosin, Jyväskylässä asunut nyt n. 3v.
Ja sielläpäin kun on aika pienet ne piirit niin yleensä kaikki tuntee/tietää kaikki :D

outiko 31+1
 
morjens..
ihan nopeasti tulin ilmoittamaan,et pikku tyttö tiippanamme syntyi 26.5 0.51 :) painoa oli 3290 ja pituutta 50..
synnytys meni ihan mukavasti,vähän piti leikata välilihaa mut en ole kovasti kipeä..
tänään jo päästiin kotiin ja itkiessä on iltapäivä mennyt,kaikki on niin ihanaa :)
treffeille voisin myös minä tulla :)

onnellinen mamma :heart:
 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa!
Nyt ennättää viimein kirjoittaa kun kauan odotettu mammaloma viimein alkoi! Ihanaa! Tosin en minäkään oikein tiedä mitä tehdä, kun on nyt "yllättäen" ihan omaa aikaa B) Hauskaa olisi nähdä teitä muita nyt kun vielä jaksaa jotain tehdä!

Nepsuselle paljon onnea pikkuneidistä! Ja tervehdys muutenkin kaikille uusille! Olen ohimennen aina muiden kuulumisia lueskellut mutta tämä kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle :)

Nöttiäinen: olet ollut ajatuksissa. Paljon voimia sinne ja suuret hääonnittelut :heart:

Oma masu voi paksusti ja hyvin. Pikkukaverin pää on jo valiina menosuuntaan päin ja pikkuvarpaat tuntuvat tulevan välillä tuolta kyljän läpi :D

Kaunista kesäpäivää kaikille, tämä tyttö lähtee hieman ulkoilemaan!

Mymmeli + pikkumies 35+1
 
nepsunen Tuossa just eilen mietinkin, että onkohan sulle tullut lähtö synnärille :) ONNEA siis vaan älyttömästi :heart:

Juu ja täälläkin yks joka melkein asuu FB:ssä :whistle: eli kaveriksi saa lisäillä jne..

outiko 31+3
 
outiko Oon ite alkanu "hengailemaan" täällä vasta viime vuoden alusta, joten tuskin tunnemme henk.koht mutta kuten sanottu niin täällä on erittäin pienet piirit ja varmasti tunnet jonkun kavereista ellet jopa tuota mun miehen puolikasta! ;) Yksärinä voidaan toki kertoilla enempikin ketä tunnetaan jne..jos kiinnostaa! :)
nepsunen HURJAN paljon onnea uudesta tulokkaasta!!! Uskon, että nyt olet onnesta sekaisin, mutta älä nyt vain sitten muuten sekoa! ;)
Mulle on viime aikoina sadellut näitä "voi kun sä oot jo niin iso ja laskettu on vasta niin pitkän ajan päästä että susta tulee jättisuuri ennen elokuuta!!"...hmm...vaikka kuinka onkin ollu oma lähtökohta normaalia suurempi niin kyllä se melkein kaikki paino on mennyt suoraan toukalle. Lähtöpainoon tullut koko aikana lisää vain nelisen kiloa! Ei siitä paljon oo mulle jääny lihottavaa vaan kyllä se melkein kaikki varmaan on tuolla kohdussa! :) Saa nähä millanen on sitten synnytyksen jälkeen...mies tuossa jo elättelee toiveita, että olisin hoikemmassa kunnossa kuin mitä olin tän projektin alkaessa! ;) Mutta kuten sanottu...pitkä kesä vielä edessä ja kyllä sitä painoa ehtii vielä tulla!! :D
 
lara79
Täällä onneksi supistukset eivät ole lääkärin mukaan vielä mitään muutoksia aiheuttaneet! Tässä vaiheessa ei enää synnytystä pyrittäisikään estämään mutta saisi silti kaveri kasvaa vielä vähän... nyt itsellä taas luottavaisempi mieli siihen et ei nyt ihan heti olekkaan tulossa :) Mutta supistukset jatkuu edelleen ja todennäköistä kai on et tulee kumminkin aikasemmin kun esikkokin tuli 10 päivää etuajassa.

Tapaamisesta, meille vois kyllä tulla mut asutaan täällä vähän syrjemmässä, joten tänne ei pääse oikein kun omalla autolla + ensiviikolla tulossa mummoja ja pappoja kylään joten nyt olis hyvä tilaisuus lähteä ilman tyttöä käväsemään jossain. Pitäskö nähdä kaupungissa ja käydä syömässä tai kahvilla tms? Mulle kävis parhaiten näillä näkymin tiistai tai torstai

nöttiäinen, kivaa jos haluat vielä pysyä porukassa ja tavatakkin! Onnea kovasti häihin, toivottavasti kaikki sujuu kuten olette suunnitelleet!!!

Lara rv34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja lara79:
nöttiäinen, kivaa jos haluat vielä pysyä porukassa ja tavatakkin! Onnea kovasti häihin, toivottavasti kaikki sujuu kuten olette suunnitelleet!!!
No haluan, kaikki vaikutti niin mukavilta ja kavereita ja tuttuja ei oo ikinä liikaa. =) Ja onhan mulla tuo yks eläväinen "vauva" jo. :heart: :heart: :heart:
Ja jos tuo Luoja antas joskus meille sen toisenkin... aika näyttää.

nöttis
 
Onnea Nepsunen!

).( Onpas ollut helle, tuntuu kyllä sormissa, muutenkin väsynyt. Mutta tuo väsy voi kyllä johtua siitä, että oon käyny nyt kahtena päivänä tansseissa ja tuli siellä sitten vähän enemmänkin tanssittua ja yöunet taas sitten vähän meinas jäädä lyhyiksi... Mutta uusi viikko edessä ja ei kun ensi yönä vaan unta palloon :D Vauva taisi eilen ottaa äidin vauhdista mallia, ainakin siihen tahtiin on potkua tullut :LOL: Uskomatonta, että tää aika on mennyt näin nopeasti!

Tapaamisesta:

Musta olis tosi kiva idea jos mentäs vaikka joku päivä esim. Harjulle. Otetaan viltit mukaan ja periaatteella "kaikki ottaa omat piknikkinsä"? Voisi paistatella auringossa ja jutustella vähän vapaammin kun jossain ravintolassa? Voihan se viltteily tietysti olla näiden mahojen kanssa hankalampaa, tai oikeastaan se ylös nouseminen, mutta eiköhän me siitä selvittäs. Ja sittenhän me voidaan mahoinemme lopuksi pyöriä harjun rinne alas niin ei tarvi kävellä :LOL: no joo... mutta mitä mieltä tämmösestä piknik ajatuksesta? Ja aika-ajoitus voisi olla vaikka ens torstai tai perjantai, olisko päivällä?

Kukkaiskeiju ja Napero 33+6, iiks huomenna jo 34!!!
 
osaisko kukaa sanoa missä tässä aholaidassa olis lähellä leikkipuistoo?? meillä ei pihassa ole edes hiekkalaatikkoa ja ahtistaaaaa....

onko muute kukaa mammoista tästä jostai läheltä?? olis kiva saada ulkoilu seuraa tolle 1,5v huithapelille ja mammalle tietty kaa.... :D

 
Onnea Nepsunen!! :flower: =) :heart:

Tapaamisesta: piknik-idea kuuloistais hyvälle, muuten, mutta....mulla ainakin on se ongelma, että mun tarttee sen verran usein päästä käymään vessassa, että en kyllä varmaan kauheen kauaa pystyis tuolla pikinikillä viihtymään :/ ... vähän nolo vaiva, mut eiköhän se kuulu tähän raskauteen! :D silleen jokin vessallinen paikka, ravintola tai kahvila, tai jonkun koti kuulostais jotenkin paremmalta! :D

Hellettä on ollut, ja hyvin olen jaksellut, ihmettelen oikein. Vähän vaan tuntuu että väsyttää, mutta muuten ei ole mitään "helle vaivoja" ollut. Ihmettelen ettei esim sen kummemin turvota. Ulkoilemassa ollaan käyty, mutta mulla vaan tosiaan ei paljoa puoltatuntia pitempään taho onnistua nuo ulkoilut kerrallaan, kun alkaa rakkoa painaa ja tarttee päästä veskiin. Mutta muuten tämä helle on kyllä tuntunut ihanalta, tulee ihan matkakuume, että tarttis päästä jonnekin rantalomalle! :) Ollaankin aateltu että joskus sitten lähetään yhessä koko perhe, kuhan lapsi vähän kasvaa. :) Tykätään kovasti matkustaa, nyt vaan mietittyttä matkustelu lapsen kanssa, että miten se sujuu.

Tuli muuten mieleen, että mitäköhän Mandorille kuuluu? olit sillon meidän ekassa mammatapaamisessa, ja sullahan oli laskettuaika jo tässä muistaakseni huhtikuulla? :)

hensku 23+6
 
lara79
Alkuperäinen kirjoittaja kukkaiskeiju:

Tapaamisesta:

Musta olis tosi kiva idea jos mentäs vaikka joku päivä esim. Harjulle. Otetaan viltit mukaan ja periaatteella "kaikki ottaa omat piknikkinsä"? Voisi paistatella auringossa ja jutustella vähän vapaammin kun jossain ravintolassa? Voihan se viltteily tietysti olla näiden mahojen kanssa hankalampaa, tai oikeastaan se ylös nouseminen, mutta eiköhän me siitä selvittäs. Ja sittenhän me voidaan mahoinemme lopuksi pyöriä harjun rinne alas niin ei tarvi kävellä :LOL: no joo... mutta mitä mieltä tämmösestä piknik ajatuksesta? Ja aika-ajoitus voisi olla vaikka ens torstai tai perjantai, olisko päivällä?

Kukkaiskeiju ja Napero 33+6, iiks huomenna jo 34!!!
Ihan kiva ajatus, mut kelit taitaa olla huononemaan päin... Mut mulle kävis tapaamispäiväksi torstai kun mun äiti tulee meille pariksi päiväksi ja vois hoitaa tyttöä sillä aikaa
 
Yhdyn kahteen edelliseen kommenttiin eli torstai sopisi mulle parhaiten (ja nimenomaan päiväsaikaan) ja vessasta on tullu mullekkin ihan ehdoton kaveri...eli piknik idea on muuten ihan loistava, mutta ei mulla ainakaan toi puskapissi enää taivu ja eikös se ole ainakin viittä vaille lainvastaistakin? :LOL:
Mun mielestä Passionissa siellä ruokapuolella on musiikki hiljaisella jne joten siellä voisi tavata vaihteluna amarilloon, mitä ootte mieltä? :)
 
Piknik idea kuulostaa minustakin tosi kivalle, mutta tosiaan, kelit on loppuviikosta huononemaan päin joten sisätiloissa saattas olla kivempi olla?!

Jos jonnekkin ravintolaan, niin joku hiljanen/rauhallinen paikka ois aika jees?
Monesti jos liikaa meteliä niin hankala jutella..vai mitä mieltä olette? Mutta ainakin jos joku voi kotiinsa kutsua, niin aina parempi =)
Ja jos loppuviikosta pidetään, niin mullekkin torstaina päivällä sopisi oikein hyvin.

outiko 31+5
 

Yhteistyössä