Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Me ei olla hankittu itse kuin muutama body ja nekin on muistaakseni kokoa 56. Pienempiäkin löytyy mitä ollaan muualta saatu. Ja onneksi mun mamma on ompelutaitoinen, että saadaan aika pikaisesti pienempiäkin jos tarve vaatii...
Ja ihan on pakko hehkuttaa! Sain tänään äitiyspäivärahapäätöksen! Eka pätkä menee 68?/pv ja siitä sit seuraava pätkä 53?/pv!! Olen niiiiiiiiin iloinen! Mä tienaan mammarahoilla aluksi enempi kuin mies töissäolo aikanaan! :LOL: Tosin ne rahat meneekin sitten samantien rästilaskuihin, mutta pääasia et saadaan taloutta kohdalleen ennen toukan syntymää! Häätöäkin olen pelännyt hullun lailla kun on vuokria rästissä. Tänään sitten soitin tuonne toimistolle ja sain sovittua, ettei meille häätölappua tipahda luukusta! On ihan mielettömän kevyt olo...aijai...ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa! :)
Ja eilen sain illalla niin makeat naurut facebookissa! Kirjoitin tilaan, että "kello on 22.23 ja toukan iltapuuhastelujen aika" ni eikö miehen kaveri kommentoinu et "kyllä Ipin (mun mies) kelpaa". hahahahaha...se luuli, että hoitelen miestäni kellon tarkkuudella!!! Ei me olla sille puhuttu vauvasta sen työnimellä koskaan ni eihän se voinu tietää! Mutta repesin niiiin totaalisesti sille ettei ole tosikaan!! :LOL: :LOL:
Ja hei...oletteko te jo päättäneet kummeista? Entä kysyneet heitä? Minä haluaisin kovasti jo kysyä tulevilta kummeilta, että suostuvatko, mutta mies on sitä mieltä että sitten lähempänä vasta. Talvesta asti minä, joka en osaa olla hiljaa, olen joutunut sinnittelemään etten möläytä niille mitään...argh! Ei kykene enää kauaa!!!! Perustelin miehelle, että kyllä voi nyt jo kysyä. Kun jos esim kummitäti (vaikkei mikään hössöttäjä olekkaan) haluaisi jo fiilistellä kummiudellaan...tai jos toukka päättää syntyä etuajassa niin olisi sitten se kysyminen hoidettu alta pois?! Tekeekö tää kellekkään muulle järkeä??? Multa on kysytty hyvissä ajoin ennen mun kummilasten syntymää, että suostunko ja minusta on ollu kiva odotella äidin kanssa. Ihan erilailla kuin jos vaan oisin ollu se normi "täti".
 
Täällä kanssa olisi uusi joukkoon :wave: Oon 21.vuotias 1v1kk ikäisen Kaapo-pojan äiti vaajakoskelta. Pikkukakkosta kuumeilen jo kovasti :whistle:

Ihana lukea muiden vauvajuttuja, samalla toivoen että itekkin sais alkaa kohta taas "jauhamaan" niitä :LOL:


 
moikkelis taas..

tervetuloa tyynex joukkoon, ei kun harjoitukset päälle niin pääset sinäkin odotukseen mukaan :saint:

taidanpa lähteä kirppareita kiertämään,jos olis noita ihan pikkusen vaatteita tyrkyllä..en raaski ostella ainakaan monia vaatteita.tähän mennessä olen aikalailla kaikki ostanut kirpparilta,tai saanut sisaruksilta,meillä kun kävi niin onnellisesti et sisko sai pojan tammikuussa 09 ja veljen porukka pojan maaliskuussa 09..poitsut kasvaa niin kovaa kyytiä,et meidän tiippana saan heiltä pienet kamppeet :)

pusukalatar,onnea kelan päätöksestä,se helpottaa kummasti lapsiperheen arkea kun saa vähän suurempaa korvausta =)
meillä kummit on jo päätetty ja yhtä on kysyttykin,muut on sisaruksia,joten luultavasti kysellään sitten kun tiippana on maailmassa..vähän taikauskoisuuttakin on mukana..
Itse olen kolmen lapsen kummi ja jokaiseen on kysytty vasta syntymän jälkeen,mut voishan se olla kiva tietää jo etukäteen,osais tosiaan olla toisella tavalla mukana odotuksessakin..

kukkaiskeiju,kiitos kutsusta,saatanpa vaikka tullakkin teitä katsomaan :)

omaan napaan ei erikoisuuksia kuulu,käytiin eilen siellä leffassa ja hyvin jaksoin istua kun sain pitää jalat korkeella toisen penkin päällä (otin tarkotukslla reuna paikat,kukaan ei siellä yleensä halua istua).Leffa oli mukaansa tempaava ja hyvä,vaikka tän päivän keskisuomalainen sen haukkukin pystyyn :(

Minuun on jonkinlainen nukku matonen päässyt pesiytymään,voin nukkua kellon ympäri yöllä ja sen lisäks tunnin päikkärit ei tee tiukkaakaan :) nyt pitää nauttia kun tiippana saa häirittyä unia vain liikkeillään..äänitehosteen kans ei sitten nukutakkaan ;)

Nyt siirtymään prismalle,pitää yrittää vitkuttaa lähtöä vielä hetki niin kiireisimmät ehtii alta pois.

siivouksesta väsy nepsunen&tippana kohta ulos..
 
No niin! Minä en malttanut pitää suutani kiinni vaan kysyin lapsellemme kummit! :D Suostuivat ja ollaan siitä todella iloisia! Puhuttiin vielä, että jos tuota miehen serkkuakin kysyttäisi kun se on niin hyvä lasten kanssa...tekee töitä lasten parissa jne. Soveltuisi hyvin.
Minuun meinaa vaan iskee flunssa vaikka kuinka lipittäisin teetä.. :( Onko mitään flunssalääkettä mitä raskaana oleva saa käyttää? Ainut minkä edes tiedän on Findrexin (vai miten kirjotetaankaan) ja sitähän ei saa juoda! Olen niin perinpohjin laiska etten jaksa kaivaa tietoa...että ihan mutu pohjalta...kukaan?? :)
Niin ja uusille tulokkaille teretulemast! Minen aina muista innostuksissani kaikkia toivotella ni jos aika ajoin kaikki kerralla?! :D
 
Pusukalatar, Jos en ihan väärin muista niin oisko panadol hot sellainen mitä sai käyttää myös raskauden aikana...?! En ole aivan varma, mutta jotenkin tuli sellainen olo että ite oisin sitä käyttänyt raskausaikaan kun flunssa iski päälle :snotty:

Korjatkaa jos olen väärässä :D

Ihanaa, mun paras ystävä kertoi olevansa raskaana ja pyyti samalla kummiksi :heart: Se on myös meidän pojan kummi :) Nyt kasvoi oma vauvakuume vielä enemmän, täytyy pitää peukut pystyssä että ens viikolla sais plussan testiin :whistle: =)
 
No niin se alkaa olla tämäkin viikonloppu selällään ja mukavaa oli :)Lauantai meni viherlandiassa ja ulkona ollessa,käytiin miehen kanssa urheilemassa:hän luisteli jyväsjärven ympäri ja minä taapersin sen tunnin ajan satamassa ja otin aurinkoa sataman kahvilassa.Mikä ilma!!Tänään käytiin tutustumassa naissaareen, kyllä on jo vihreää joka puolella.

Supisteluja ei ole näkynyt eikä kuulunut viidestä ässästä ja ahkerasta liikunnasta huolimatta,joten taitaa mennä mukavasti ensikin viikko pallovatsaisena.Uhosin jo miehelle,että jos ei ala syntyä laskettuna aikana,lähdetään tampereelle ens perjantaina..saattaa jäädä pelkäksi puheeksi,ei tuo autossa istuminen enää niin herkkua ole :whistle:

Kukkaiskeiju, ei jaksettu olla yläkaupungin yössä niin pitkään et oltais tultu teidän esitystä katsomaan vaikka esite lupasikin hyvää showta teiltä,mitenkäs meni?oliko paljon katsojia?kaupungilla ja yliopiston alueella oli ainakin tosi paljon porukkaa liikkeellä illan kähmässä..

mitenkäs pusukalattaren tauti,joko alkaa taittua?itse en myöskään mielellään lääkkeitä napsi,mutta joskus on pakko nöyrtyä..menee nopeammin ohi eikä pääse yleiskunto heikkenemään liikaa.

tämä odottaminen alkaa oikeasti käydä psyykkeen päälle,tänään kävin jo mol:in sivuilla katsomassa onko täälläpäin haussa lastenhoitajien paikkoja!olihan niitä jämsässä auki,mutta taidan jättää hakematta,en ole vissiin ykkös sijalla paikkaa saamassa tällä elämäntilanteella.
Olen siis ollut kotosalla jo maaliskuun alusta saakka pallea kivun ja aikaisten supistelujen takia,eli yksinään kotirouvailu alkaa jo riittää.Onneksi kohta on tekemistä tiedossa :heart:

nyt siirryn sulattelemaan tortilloja sohvan pohjalle,auringon paistetta kaikille :hug:
 
Eipä ole tauti täällä päin taittumassa... :( Nenä on ihan ruvella niistämisestä ja kurkussa vasta orastaa yskä! Toivottavasti parantuisin ensi viikon lauantaihin mennessä kun ois kaverin pojan synttärit! Kovasti olen juonut vettä että se ajaisi pöpöjä ulos...kuumetta ei kuitenkaan ole ollut, onneksi! Se se vasta mehut veiskin. Nyt on niin ihana ilma...kyllä se kesä tulee! :)
 
Heipsan! Nopsa ilmoitus Kangaslammen rantamaisemista että pikkuinen täti tomera syntyi 5.5. mitoin 3570 g ja 50 cm. Hyvin ollaan voitu ihan alusta alkaen, nyt oltu rapsakka viikko kotona ja alkaa pikkuhiljaa tulla varmuutta yhteiselämään. Ihan on ihanata :)

Tsemppiä ja aurinkoa kaikille!
 
tervehdys loorus, ja onnea pienen tytön johdosta :) kävin heti päivittämässä sinut mammoihin odottajista :) luin et teillä lemmikkinä kissä, mitenkäs kisu on suhtautunut uuteen tulokkaaseen?
Meilläkin on kaksi varsin omapäistä kisuneitiä talossa ja ihan mielenkiinnolla odotan,miten ne suhtautuu tulevaan perheenlisäykseen.Vanhempi kisuista, Nemo on ainakin ominut kantokopan itselleen, joten saas nähdä kuinka sängyn ja vaunujen kanssa käy.tarkoitus on tottakai ottaa tiukka linja,vauvan tavaroissa ei nukuta,mutta mutta..ainakin kissojen omistajat tietää että se on helpommin uhottu kun tehty :x

pusukalatar, lämmintä juomaa ja paljon unta..jospa se sillä lähtis.Nämä kevät flunssat on tosi ikäviä,kun tuntuu ettei ne lopu millään!

Tänään ohjelmassa kirjasto reissu, en kyllä ota kun yhden kirjan,jospa sen jälkeen minulla olis jo muuta tekemistä kun löhöillä yksin sängyssä.. olenko ollenkaan epätoivoisen kuuloinen, en kai :LOL:

palaillaan :)
 
Terve!

Onnea Loorus! :flower:

Paranemisia pusukalatar!!! Itselläkin kurkussa kipee löntti... :| Josko menis vaan ohi eikä tulis muuta...

Nepsunen: Joo, ei hätää, kyllä siellä oli ihan tarpeeksi porukkaa katsomassa :) Ja mulla kyllä meni noin niinkun henk.koht vähän penkin alle se esitys...enhän mä ole tottunut näin ison mahan kanssa tanssimaan niin tuntu että sain hakea tasapainoa joka pyörähdyksellä :D Mutta ei sitä kuulemma yleisöön huomannu, ja mitä näin videointia siitä niin ei niissä ainakaan näkyny, tuntu vaan itestä. Joo, ja parempi ettet kauhean paksua kirjaa ota, ikävä jos jääkin kesken :D

).( Neuvolassa kävin tänään. Kaikki hyvin, ei ihmeempiä.
Rvk 32+0
RR 110/72
Hb 120 (JES!!! Sain sen nousemaan ruokavaliolla, ei tarvii niitä kapseleita)
pissa puhdas
syke: 131
Sf: 29,5 (Sano, että vauva on jo aikas lailla syvällä lantiossa)
Painoa on tullut nyt koko raskausaikana 6kg, viime neuvolakäynnistä n.300g/viikossa.

Ei siis tosiaan ihmeempiä. Olis laittanu seuraavan käynnin kolmen viikon päähän, mutta mä halusin tolle samalle niin laittokin sitten jo kahden viikon päähän kun on ite sillon paikalla (Tekee siis puolikasta). Heh, oonko mä kamala...mutku musta on paljon kivempi käydä aina samalla terkkarilla eikä sillai et joka toinen kerta on eri terkka. :D

Kukkaiskeiju ja napero 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja nepsunen:
tervehdys loorus, ja onnea pienen tytön johdosta :) kävin heti päivittämässä sinut mammoihin odottajista :) luin et teillä lemmikkinä kissä, mitenkäs kisu on suhtautunut uuteen tulokkaaseen?
Meilläkin on kaksi varsin omapäistä kisuneitiä talossa ja ihan mielenkiinnolla odotan,miten ne suhtautuu tulevaan perheenlisäykseen.Vanhempi kisuista, Nemo on ainakin ominut kantokopan itselleen, joten saas nähdä kuinka sängyn ja vaunujen kanssa käy.tarkoitus on tottakai ottaa tiukka linja,vauvan tavaroissa ei nukuta,mutta mutta..ainakin kissojen omistajat tietää että se on helpommin uhottu kun tehty :x

Ihmeen hyvin on kissa sopeutunut, pelkäsin vähän että ottaa ihteensä ja luimuilee jossain piilossa ja sitten toisaalta osottas mieltään nukkumalla vaunuissa jne. Mutta kappas, kissahan ihan näyttäis omalla tavallaan tykkäävän vauskista eikä paljoo hetkaha itkuistakaan. Vauvan tavaroissa ei nuku, näyttää haistelevan tarkkaan mitkä on vauvan paikkoja eikä tule sänkyynkään ollenkaan kun vauva on siellä vaikka aiemmin nukku kyllä aina mun päällä tai jaloissa sängyssä. Vauvan myötä on saatu jopa opetettua kisulle päivittäinen harjaus, jota ei ennen takuulla oo saanu sille tehtyä. Nyt se antaa ihan suosiolla miehen harjata samaan aikaan kun minä imetän tyttöä. Eli toistaiseksi oikein hyvin on mennyt :)
 
kukkaiskeiju Onnea hyvistä nauvolakuulumisista =)
Mä just tajusin, että mullahan on ens viikolla neuvola, joten se on just sille toiselle hoitajalle :eek:
Pitäsköhän mun vaihtaa sitä aikaa, kun tahtoisin myöskin sille samalle millä yleensä käyn.
Oon varmaan aika kauhee :ashamed:

Ehkä mä kysyn tänään uutta aikaa, kun pitää muutenkin soittaa neuvolaan pissakokeen tuloksista. Mullahan oli muutama viikko sitten virtsaputkentulehdus ja nyt sitten tarkkaillaan, että onko antibiootit auttanut..

Enää pari päivää töitä ja sitten loma, ei malttais odottaa!

Outiko 29+6
 
Onnea Loorukselle! =) :flower: :heart: kiva kuulla että teillä kissa sopeutunut vauvaan, kun meilläkin on kissa niin vähän kans mietityttää että miten tottuu vauvaan....

Eilen oli neuvola, siellä kaikki ok. Vauvan syke (145) kuului hyvin, kovasti jumpsutti! :) Mulla vaan verenpaineet kohoaa aina neuvolassa mitatessa, kotimittauksessa arvot on hyvät tai hieman matalat. Sovittiin että enskerraksi otan mukaan oman mittarin, niin katotaan että näyttääkö oikein. Mulla on kyllä ollut taipumusta matalaan verenpaineeseen, joten tuntuu oudolta kun se on ollut neuvolamittauksissa niin korkea.Mutta mä oon siellä aina niin hirmu jännitynyt. Mutta siis kaikki muuten ok, ei mitään ihmeellistä. Kovasti juteltiin synnytyksestä ja tästä mun rakenneultran jälkeisistä peloista, että onko vauvalla kaikki ok. Perjantaina siis uudestaan rakenneultraan, sitä tässä jo ootellaan!! :)

hensku 22+0
 
mokkka taas :)
kiva et kukkaiskeijulla ja henskulla hyvät neuvola kuulumiset,niitä on mukava lukea :)

Lohdullista kuulla,et looruksen kisu ainakin vauvaan suhtautuu niin kun pitääkin.Minulla ollut huoli myös tuosta minun omimisesta, Nemo nukkuu minun vieressä/päällä öisin ja aamulla herättelee nykyään suloisilla nenä pusuilla jos en meinaa nousta ajoissa ruokaa antamaan :heart: nuorempi, Viiru ei ole niin kiintynyt meihin ihmisiin ainakaan vielä,se on sellainen oman tiensä touhottaja. Kohtahan se tosiaan selviää.

Hensku, minä mietin omalla kohdalla myös noita paineita jossain vaiheessa, et voiko olla joku "terkkari pelko",kun kotona yleensä alapaine jotain 70-80,mut siellä mitatessa 90-.. en sitten tiiä voiko noin olla..

outiko,toivottavasti tulhedus on menny jo ohi :)

Minä olen ainakin ollu koko odotuksen ajan niin itsekäs,et olen käynyt vaan ja ainoastaan yhdellä terveydenhoitajalla,paitsi tietty nyt kun vaihdoin maisemaa. Ei oo kiva,jos joutuu selittämään asiat alusta alkaen toiselle,ja minä ainakin sit turhaudun enkä kysy sellaisiakaan asioita jotka mietityttää ja joita olen ajatellut kysyä neuvolassa. Kyllä meillä on minun mielestä oikeus saada sitä palvelua mitä halutaan :eek:

Näin viime yönä unta et vedet meni siihen sänkyyn, kohta sit heräsinkin kopeloimaan lakanaa onko märkä läntti allani..ei ollu :(

nyt keksimään muita puuhia..päivän jatkoja kaikille :)

ps.otin 3 kirjaa ja kaks lehtee,pitäis lukemisen riittää loppu ajalle :LOL:
 
Outiko: Vaihda ihmeessä :D Toivottavasti olis ne tulokset kunnossa!

Hensku: Kiva, että muillakin hyviä neuvolakuulumisia ja vielä kivempi, että terkan kanssa saatte juteltua just noita asioita jotka mietityttää. Perjantai tulee yllättävän pian, mutta niinhän se menee, että odottavan aika on pitkä :hug:

).( Mun pitäis lähteä käymään kaupassa kun ostin eilen perunoita, ja punnitsin ne punasina paprikoina, AUTS! No eikös kaikki maksa tyyliin 6 perunasta jotain 6? :LOL: Pitäis lähteä pyörällä, mutta vähän nyt arvon, että viittinkö lähteä kun vähän olis toi kurkku kipeä ollut jo pari päivää...toisaalta se vois vähän piristää kun rauhassa ajelis. Ei tossa nyt oikeasti edes ole kun varmaan 3-4 km yhteen suuntaan, sitä on vaan tullut niin laiskaksi :D

Kukkaiskeiju ja pikkumies 32+1
 
kukkaiskeiju Mä sitten unohdin soittaa sinne neuvolaan :LOL: Just nyt vasta muistin ja soittoaika tietty jo ohitse, noh huomenna sitten uusiksi paremmalla muistilla :whistle:
Joo ja perunoilla aika kova kilohinta, jos 6 perunaa maksais 6 ? :D

Tervetuloa sintsukka :flower:

outiko 29+6
 
Hei! Sain Looruksen viestistä inspiraation ilmoitella että meille(kin) syntyi 5.5 tyttö mitoin 3870g ja 51cm. Rv oli 41+1. Synnytyksen kesto oli 3.5h, josta tunti oltiin sairaalassa. olin tullessa 10cm auki joten ei kun ponnistamaan :) Mitään kivunlievitystä en tarvinnut, kaikki piuhat ja letkut ja lääkkeet oli kiellettyjen listalla. Vauvan sydänääni anturin annoin laittaa vaan. Ihana synnytys kaikin puolin. 15h iässä lähdettiin kotiin,kun kyseessä oli poliklinikkasynnytys.

Kaikki on sujunut hyvin ja arki rullaa. Nyt on hankalaa kun mies ja esikoinen on kipeenä, mutta muuten kaikki hyvin. Neiti on kova syömään ja nukkumaan :)

T.Beija, esikoinen 2v 5kk ja neitokainen tasan 2vk
 
Heips taasen

Onnittelut pikku prinsessoista Loorukselle ja Beijalle, toivottavasti kohta tullaan perässä!

Mullakin oli eilen neuvola ja voitteko kuvitella että taas oli eri hoitaja, siis kerran on ollut se oma neuvolan täti ja muut on ollut sijaisia :eek: Noh, mut ei tuo nyt niin paljoa ole haitannut, mutta pakko myöntää kuitenkin että olisi kivempi jos aina olisi sama hoitaja.
Neuvolassa kaikki oli ok, ei siis mitään ihmeellistä. Vauva on pysynyt raivotarjonnassa ja liikkuu ahkerasti. Ketuttaa vaan niin älyttömästi tämä hemmetin kutina, näkisittepä mun jalat, ne on ihan karseen näköiset kun oon niitä raapinut. Pakko pitää vaan pitkiä housuja, hametta ei vois edes kuvitella näillä kintuilla. :/ Viime viikolla kävin ä-polilla ja verikokeissa, huomenna taas uusiin verikokeisiin ja ens maanantaina taas ä-polille ja ens perjantaina neuvolaan. Yhtä juoksemista tämä on, mutta toivottavasti kohta helpottais kun vauva päättäis joskus syntyä. Oon ihan varma että tämä herra ei lähde masusta kuin käynnistämälle, kuten ei esikoinenkaan. Toivottavasti käynnistys olisi kuitenkin ennen laskettua aikaa tämän raskaushepatoosinkin takia, vauva on kuitenkin jo hyvänkokoinen ja veikkailivat syntymäpainoksi yli 4kg. Toivon vaan että synnytys menis hyvin.

Mutta nyt siivouksen pariin kun esikoinen nukkuu....

Halinalle ja pikkukakkonen rv 36+4, menispä aika nyt nopsaa että sais nyytin syliin....huoh...
 
:wave: Moi Hensku! Vauvelin täti täällä kirjottelee :heart: Tosi hyvä, että neuvolassa oli kaikki hyvin ja kuului napakka syke. Ja hyvä että sait puhua asioista siellä neuvolassa.

Mulla on kanssa verenpaineet aina koholla neuvolassa, mutta kun mittaan itse terveysaseman aulassa, lukemat on paljon alhaisemmat. Eli sullakin paineet on varmaan nousseet jännittämisestä.

Soitellaan vaikka sitten, kun perjantain ultra on käyty. Voimia ja jaksamista sinne asti!
 

Yhteistyössä