Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Jos tohon tukan tuuheuteen on uskominen ni meiän toukalla on varmaan mega heviletti syntyessään!! :LOL:
Kukkaiskeijulle hyvää hääpäivää! Sitä onkin syytä juhlistaa! :)
Mun huvittas kauheesti päästä näkemään se uusin Harry Potter, mutta päätin odottaa siihen et se tulee DVD:lle...ei olis kovin hääviä kesken leffan lähtee ryntäileen mihinkään! :D
Mutta nyt pitää lähtee kauppaan kahtomaan jotain ruokaa kaappiin kun miehen lapset tuloo aamusella taas meille ni eivät raukat kuole heti kättelyssä nälkään! :)
 
Elokuvissa käyty. Käytiin kattoos 3D versiona se Ice age, oli kyllä hauska tuo 3D-juttu, ja hyvä leffakin. =) Mulle tulee varmaan kyllä lähes kalju vauva kun ei pahemmin ole närästellyt. Ihan pari kertaa koko raskausaikana :D

Hih, enköhän mä Outikolle laita tekstarinakin sitten kun vaavi syntyy niin se saa ilmotella tännekin heti, ellei sitten itse satu olemaan samaan aikaan synnyttämässä :D
 
kukkaiskeiju Me kans käytiin miehen ja mun pikkusiskojen + kummitytön kans katsomassa Ice Age 3D-versiona keskiviikkona. Oli kyllä hyvä! Oon ihan noiden animaatioiden fani. =)

Närästyksestä Mua närästi muutaman viikon ajan aika paljonkin. Nyt taas jokunen päivä on mennyt tosi hyvin, ilman närästyksiä.

Täällä koitti täysiaikaisuus. =)

Mandy ja Aksu 37+0 POKS!
 
Muakin kiehtois toi Ice Age...oon nähny ne aikasemmat ja haluan kyllä jossain vaiheessa nähä sen uusimmankin! :)
Minä täällä oottelen, et koska naapuri kotiutuu laitokselta...! Oli saanut pojan tänä aamuna!! JEEE!! Ei vaan toteutunut meidän skenaario et lähetään yhtä aikaa! :LOL:
 
kukkaiskeiju:
Hih, enköhän mä Outikolle laita tekstarinakin sitten kun vaavi syntyy niin se saa ilmotella tännekin heti, ellei sitten itse satu olemaan samaan aikaan synnyttämässä
Juu, kerro sitten heti =) Mulla tuskin kovin pian on lähtö edessä, kun on vielä se parisen viikkoa laskettuun aikaan. Mä oonkin jo henkisesti valmistautunut, että menee kuitenkin elokuun puolelle ennenku pääsen tosi toimiin :D
Mutta toivotaan, että sulla jo pian tulis lähtö. Tänäänkin on niin sateinen päivä että sen vois ihan hyvin viettää synnärillä ;)

outiko 37+5
 
Hopsan myös Kangaslammen huudeilta! Melkein pari kuukautta oonkin näemmä viettäny hiljaiseloa tän palstan suhteen, hyi minua! Onnea kaikille uusille vauvoille ja vauvojen äideille! Neiti kasvaa hurjaa kyytiä ja oppii uutta, kuvakirjat (siis lähinnä ne värit niissä) kiinnostaa jo kovasti ja neuvolan hymynaamakuvalle se toimittaa tohkeissaan. Ihan ihana on kun seurustelua ja hymyjä riittää niin ettei välillä malta syödäkään kun pitää hurmata :heart:

Kesänjatkoja ja paranevia kelejä toivottelee Loorus ja Aino (2 kk 8 pv)
 
Minä täällä valvon ja kuulostelen...koko yön supistellut, välillä kipeästikin. Soitin jo synnärillekkin, mutta sanoivat, että niin kauan kuin suinkin kotona pysty olemaan niin ole. Toivottavasti mulla ei ole tavallista korkeampi kipukynnys! :D Nyt näyttäisi olevan kivuttomampi jakso joskin täytyy koputtaa puuta...kohta se höykytys taas alkaa! Ja viimeisimmät tuntui jo selässäkin!! Mieskin tuossa kävi hereillä ni sanoin, että voipi lähtö koittaa vielä tämän vuorokauden puolella...saas nähä kuinka käy!

pusukalatar 37+2
 
Aivan helvetillisen yön jälkeen vielä kotona!! Viiden aikaan sain jonkinlaisen unen päästä kiinni! Ja nyt kerrankin kun miehen lapsukainen nukkuu pitkään niin, että itsekkin olisin saanu nukuttua pitkään hiljaisuudessa ni eipä sitä unta sitten riittänytkään!! Eli neljän tunnin katkonaisilla aamu-uunilla uuteen päivään! Pitäisköhän lenkkeillä oikein urakalla tänään ni ens yönä vois sit jo jotain tapahtuakkin...ettei tarttes turhaan valvoa! :p
 
Täällä myös jännätään pusukalattaren puolesta :wave:
Tsemppiä vaan sinne kovasti!
Minulla on varmasti korkea kipu kynnys, sillä jos en olisi ollut jo valmiina sairaalassa kun tämä pikkuinen syntyi, niin vauva olisi varmaan syntynyt kotiin :LOL: Minullahan synnytys käynnistettiin ja supparit oli vain sellaisia menkkamaisia kolotuksia, mutta en tarvinnut kipulääkettä. Odottelin vain kipeempiä suppareita osastolla, mutta eipä niitä tarvinnut odotella kun hoitaja tarkasti silloin yöllä kohdunsuun tilanteen ja olin kokonaan auki, eli jos olisin ollut kotona niin enpä varmaan olisi älynnyt lähteä sairaalaan ajoissa. Mulla ei tullut tässä tokassa edes ponnistamisen tarvetta, kätilö vaan sanoi että tämä syntyy nyt, senkun vain ponnistan.
 
Tsempit pusukalattarelle!
Täällä ei vielä oo edes kunnon supistuksia tullut,noita menkkamaisia kivistyksiä lähinnä ollut.
Kävin just äsken poistattamassa viisaudenhampaan ja viikon penisiliinikuurihan sieltä napsahti :/ Kaikkea se tähän loppupuoliskolle teettääkin!
Viimeinen lääkärikäynti oli myös tänään ja kaikki näytti olevan hyvin.Neiti jaksaa ahkerasti monottaa kyljet ruvelle :heart:

Hemuli rv 36+6,huomenna poksuu!!!
 
Pusukalatar on saanut tyttären tänään klo 14.01! Mitat 2972g ja 47cm! Koko perhe voi hyvin! Omasta puolestani jo onnittelut koko perheelle ja saa pusukalatar sitten tulla enempi kertomaan kuulumisia jahka kotiutuvat :) :heart:

Itse olen pyörinyt koko päivän kaupungissa, ja jaloissa tuntuu, mutta ei supista, ei yhtään...nyt vaan aion löhötä!

kukkis ja napero 40+1
 
supistaa ja vieläpä kipeästi! Ei nyt älyttömän kipeästi (kuitenkin kipeämmin kuin menkkakipu) eikä edes kovin tiuhaan, 10 min välein, mutta kuitenkin. pitäsköhän herättää mieskin mun kanssa supistelemaan...? Enhän mä saa nukuttua vaikka yritin. Toivo herää että saatan ehkä joskus jopa synnyttääkin :D Josko kuitenkin vielä seurailen itsekseni näitä, jos ne loppuukin ja miehen pitää sitten lähteä päivällä töihin.

Mäpä ilmottelen sitten päivällä kun herään jos nää tästä hiipuu... Tai toivottavasti saan ilmottaa että vaavi syntyiskin jo!
 
Hui, jännää! Onkohan kukkaiskeiju synnärillä?! :D Jäänpäs odottelemaan kuulumisia.

Mulla on tänään päivystävälle lääkärille aika. Valittelin häntäluutani, niin se kait katsoo missä mennään. Toivon, että saan lähetteen äitipolille. Ois niin kiva päästä synnytystapa-arvioon, ultrattavaksi ja saada painoarvio. =)

Mandy ja Aksu 37+2
 
Neuvolassa käyty, niin terkalla kuin lääkärilläkin. Verenpaineet korkeat (137/86), päätä särkee ja turvottaa. Onneks pissa oli ok. Lääkäri sanoi mun häntäluusta, että liikkuu niinkuin siinä olisi ylimääräinen nivel. =) Eli ei antanut aihetta äitipolikäynnille. Saa synnyttää alakautta. Tuumasi, että vauva on keskikokoinen. Seuraava aika terkalle jo ens viikolla noiden verenpaineiden takia.

Jokohan kukkaiskeiju on synnyttänyt? Entäs missä on outiko?

Mandy ja Aksu 37+2
 
Suuret onnittelut Pusukalattarelle!

Ja nyt jännitetään sitten kuka on seuraava vai jokohan kukkaiskeiju on tosi toimissa? :)

Mandylle tsemppiä häntäluun kanssa, eiköhän se sitten toivittavasti helpota kun vauva tulee maailmaan.

Ja omia kuulumisia; Nyt alkaa jo pystymään istumaan normaalisti, ihanaa! Ja tänään oltiin ekaa kertaa koko perhe kärryttelemässä ulkona, alkoikin jo kotiseinät kaatumaan päälle ;)

Pikkumiehen kanssa menee jo melko mukavasti, hän on aika rauhallinen tapaus. Ilmoittaa kovaan ääneen jos on nälkä tai märkä vaippa suututtaa ja rauhoittuu kun on häiriötekijät hoidettu. Eka neuvolakäyntikin on jo takana ja painoa oli tullut yli 200 g sairaalasta lähdön jälkeen. Eli reipas poika syömään!

Mymmeli + pikkuinen 1 vk + 6 pv
 
outiko Mä jo täällä intoilin.. Onnea poksuista! =)

mymmeli Kiva kuulla, että siellä menee hyvin. Aika hyvin teidän kossi on kasvanut. Eikös se oo ns. tavoite, että olis saatu syntymäpaino eka neuvolakäynnille kiinni... Miten teidän neuvola-aikoihin vaikuttaa tuo terveysaseman sulku? Menikö seuraava aika jonnekin kauas? Ois kiva kuulla synnytyskertomusta, jos vaan haluat jakaa..

Voi hitsi.. Mitenkähän siellä kukkaiskeijulla sujuu..?

Mandy ja Aksu 37+2
 
Kurkkimassa tällä puolen, alkaa vaan enempi ja enempi miettiä uudelleen raskautumista vaikka Aino on vasta 4,5kk :ashamed: Nopeesti tää aika menee. Onnea vauvautuneille ja huutelen täällä että tulkaa vauvapuolellekin jutustelee! Siellä on vähän hiljaiseloa, enkä viittis yksin keskustelua ylläpitää. Jäin vähän ulkopuolelle teidän tapaamisista, kun keväällä ja vauvani sain, mutta mielelläni näkisin muitakin äitejä, jos ja kun tapaamisia järjestätte vauvojen kera :)

Nessu ja Aino 4,5kk
 

Yhteistyössä