Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Oiih, miljoonat onnittelut eevalle :heart: :hug: Ja ihanaa vauvantuoksuista arkea =)

Tulee niin haikee olo aina kun joku ilmottaa vauvan syntymästä. Tuntuu, että on ikuisuus siitä kun meidän ukkeli synty ja toinen onkin jo ihan iso poika! Mihin se meidän pikkuruinen nyytti hävis niin nopeaa :'( =)

Topin 5kk neuvola kuulumiset oli seuraavat

paino: 9065g
pituus : 69cm
pää:44,4cm

Ensimmäisiä kääntymisiä selältä mahalle tapahtui torstaina ja nyt sitten sitä treenataan innolla. Viime yönä myös nukuttiin voimakkaasti 21-7 ja heräsi kun äitin herätyskello soi. Ruokailukin on alkanut sujumaan, mitä nyt kasviksille yökitään eli makian perään on tämkin herra :D

Päivityksi tehty:

- Kutkutti
- Mömmis
- jhellu (laita mulle suoraan jos haluat tietojasi etusivulle! )
- Lootus
- Eeva83
- Ronjaneiti

Nyt lenkille...
Koiruus ja Topi 5,5kk

Onnea Eevalle pikku prinsessasta :flower:
Nöttiäiselle ja Henskulle onnea ultraan :)
Täällä massu senkun kasvaa, nyt menossa rv 25+3. Huomenna ois lääkäri/neuvola. Saas nähdä ultraako lääkäri pikkuista vai kuunteleeko pelkät sydänäänet.

Ultrassa käyty ja kaikki ok!! Siellä pikkuinen heilutteli kovasti raajojaan ja liikkui niin vimmatusti!! :D Koko vastasi minun laskelmiani, eli 10+6 mennään. LA siis 22.9. Oli kyllä mahtavaa nähä se pikkuinen siellä!! :) Ihmettelin vain että miksi eivät ottaneet sitä niskapoimu/turvotus lukua? Luulin että se kaikilta otetaan? Kun kysyin siitä sanoivat että se pitää käydä otattamassa omakustanteisesti. Saa nyt sitten nähdä, käynkö vielä sitten erikseen siinä niskapoimu ultrassa. Vaikka oon kyllä vähän miettinyt että jätän sen veriseulankin väliin, missä ne sitä downin syndroomaa ynnä muita koittaa tutkia. Kuulemma niin paljon hälyyttävät turhaan, että jätän menemättä, ettei tule turhaa pahaa oloa.

hensku rv10+6

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Päivityksi tehty:

- Kutkutti
- Mömmis
- jhellu (laita mulle suoraan jos haluat tietojasi etusivulle! )
- Lootus
- Eeva83
- Ronjaneiti
Kiitos! Pilkunviilaajien sukua kun olen niin muutatko tuon nikin t:n r:ksi, eli Loorus eikä Lootus. Kiitos uudelleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
Loorus: mää asun pupuhuhdassa :)
Minäkin asuin vielä syksyllä siinä liki Siwaa. Siirryttiin syksyllä isompaan asumukseen tänne Huhtakeskuksen pohjoispuolelle, lähelle seuraavaa Siwaa (sehän on aina yllättävän lähellä :D) Kangaslammella siis tarkemmin nyt.

Multakin onnittelut Eevalle :flower: Itsekin odotan jo kovasti että tapaisin poikasen livenä...

Onkos muuten ketään jotka olisivat tulossa perhevalmennukseen Huhtasuolle nyt maaliskuussa?

Vähän mä oon ollu pitkään täältä pois...viikon!!!

Eevalle onnittelut!

Ja sitten ihan omaa napaa! Mä sain palautettua opparin!!! Jihaa! Eli nyt sitten vain odotellaan numeroita ja 19 päivä saa hakea sitten papereita. Sitten taas odotellaan...

Masu kasvaa ja vauva potkii, uskoisin siis että kaikki on hyvin :heart:
Kukkaiskeiju ja Pööpöti 21+2

kukkaiskeijulle onnittelut valmistuneesta opparista!! :flower: Jokos teillä on talonrakennus jo alkanut?:) Me ollaan kovasti kattellut tonttia ja pähkäilty, että mistä päin sitä haettas, vainko täältä jykylästä vai mahdollisesti myös yhdestä tietystä lähikunnasta....

Nyt kahennellatoistaviikolla menossa, jospa siis se 12viikkoo pääsis täyttymään, ja sit jos vähän sais huokaista, kun keskenmenon riski pienenee. Mä oon niin jo rakastunut tähän lapseen!! :heart: Nyt on silleen jännää, että vähän kun ei ois raskaana ollenkaan, kun pahoinvoinnit on vähentyneet, ja väsymyskin helpottaa, ja toisaalta kun liikkeet ei vielä tunnu. Niitä kyllä oottelen kovasti, että saisin tuntea vauva liikkeet! :) Mutta vielä varmaan joutuu piiiitkään ootteleen näin ensisynnyttäjänä vauvan potkujen tuntemista.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!! :)

Hensku rv11+2

Tällähetkellä ei mitään erikoista tapahdu. Koetan kehitellä jtn hommia itelle jos sais vähän vauhtia tohon alapään tilanteen muutokselle. Eilen olikin kokoarvio+uudelleenkatottiin synnytystapa-arviointia ja tilannekatsaus kohdunsuussa. Sanoi ettei nyt todennäk. vähään aikaan tapahdu mitään. :kieh:

Mömmis 37+5

Pikaisesti omia kuulumisia. Tyttö syntyi viimein 1.3. klo 2.12 rv:lla 41+1. Prinsessa olikin odotettua pienempi, painoi 2800g ja 48 cm. Pari yötä kotona kärvistelin supistusten kanssa, kävin jo sairaalassa kääntymässä ja kotia laittoivat. Lauantai-iltana viimein pääsin synnytyssaliin ja siitä ei montaa tuntia mennytkään kun tyttö oli maailmassa :heart: Äiti ja isi ovat ihan myytyjä, tyttö sulatti varsinkin isin sydämen :heart:

Nessu ja prinsessa 4 vrk

Nessu: Onnea teille kaikille!!!

Hensku: Ihana, sullakin jo noin pitkällä tuo! Mä tunsin liikkeet ekan kerran jo 15+ viikoilla, että ei sunkaan välttämättä tarvi kauaa enää odotella! Vaikka voihan se olla että tuntee ne vasta joskus 20 viikkojen jälkeenkin. No, sit kun ne tulee niin se olo on vielä mahtavampi :heart: Ei oo vielä rakentaminen alkanut. Kesällä raivataan tontti ja syksyllä sitten alkaa itse rakentaminen...sitä odotellessa :)

Nessulle ihan kamalan paljon onnitteluja!!! :)
Mä oottelin niitä ekoja potkuja tapahtuvaksi opusten mukaisesti viikolla 20 mutta viikkoja oli tasan 18 kun ekan kerran kaveri tuikki mahaan et nyt äiti käännyt pois mun päältä!! :heart:
Nyt sitten iltaisin kun käy nukkumaan ni tuntuu pienet jalat ja kädet...melkein tietää miten päin toukka tuolla köllöttelee! Moni kuvaillut tunnetta kutinaksi ihon alla, mutta itse niitä kuvailisin elohiiriksi! :D

Kovasti onnea Eevalle ja Nessulle ! :heart:

Mä lomailin tän viikon Levillä ja huomenna ois sitten paluu arkeen. Pikkuisen liikkeet tunsin eka kertaa viime viikolla. =) Silloin mentiin viikoilla 17+4. Nyt ollaan joka ilta miehen kans tunnusteltu mun alamasua ennen nukkumaanmenoa. Silloin masuasukin vauhti on villeimmillään. :)

Mandy ja nappula 18+6

lara79
Onnea uusille vauvoille ja äideille!

ilmeisesti nöttiäisen ultra meni hyvin? näin ainakin toivon

Täällä taas ihan turha olo kun tyttö nukkui huonosti ja heräsin itkeskelyyn klo 3:00, nukahti kyllä itsekseen uudestaan mutta heräsi sitten klo 4:00 eikä saatu enää nukkumaan millään... Itse en tainut nukahtaa tuossa 3-4 välillä kun lonkkaa särki ja piti käydä vessassa ja vauva alkoi riehua mahassa. Eikun ylös sitten puoli kuudelta kun ei nukkumisesta mitään tullut... Ihan töttöröö olo, päikkärit olis poikaa mut en osaa päivällä nukkua... siispä netissä roikun kun ei muutakaan jaksa...

Hei pitkästä aikaa!
Täällä vietetään kauan odotettua talvilomaa, tulikin tarpeeseen. Tosin olen tietysti tunnollisena työntekijänä nyt sitten vähän kipeänä mutta ei onneksi pientä nuhaa ja yskää kummempaa.

Tällä viikolla onkin ollut oikea oman masun tuijotteluviikko, käytiin sittenkin rakenneultrassa (vaikka ei ensin meinattu mennäkkään) ja sitten oli seuraavana päivänä vielä neuvolassa käynti. Kaikki oli onneksi oikein hyvin ja pikkumiehen rakenteet näyttivät normaaleilta=) Eli prinsessamekot ja vaaleanpunaiset pikkukengät voi tällä hetkellä unohtaa ja alkaa hommaamaan auto-ja junakuvilla varustettuja pikkubodeja =) Meille onkin jo jonkun verran salakavalasti vauvatavaraa nurkkiin tullut, sänky ja vanna sekä vaatteita on jo nyt jonkin verran ja vaunutkin tuli sopivat (toivottavasti?) vastaan niin nekin nyt tuossa olohuoneen nurkassa odottavat kesää. Toivottavasti kaikki vaan sitten sujuu sinnekin asti yhtä hyvin.

Seuraavsta tapaamisesta ei kai ole vielä ollut sen enempää puhetta? (Olen ollut iltasin niin väsynyt etten ole hirveästi jaksanut täälläkään käydä lueskelemassa) Mutta meille ainakin tilan puolesta pitäisi jonkun verran mahtua porukkaa jos tapaamisen haluaa järjestää jonkun kotona, toki muukin paikka tietysti käy!

Mymmeli ja pikkumies 24+0

Tänään oli neuvola käynti ja kaikki hyvin! Hieman on vielä hakusessa termit, mutta onneksi en ole ujo kysymään! :D Kovasti toukka halusi alta pois kun sydäntä kuunneltiin, mutta kyllä se siellä sykki ja kasvaa odotetusti! :heart:
Mun sisko ei osaa pitää salaisuuksia ollenkaan! Ne on sopineet mun vanhempien kanssa, että ostavat meille kimpassa vaunut!! No ei se mitään, ihanaa kun niin tekevät mutta siinä menee hyvä yllätys pilalle kun yks laulaa heti! :D Ja kun kävin paikallisessa ostaa-myy-vaihtaa liikkeessä ni siellä kattelin vaunujen hintoja ja kuntoja. Äitille asiasta mainitsin niin se alko kiljumaan, että ei saa katella!!! :D:D Sisko tietää millaiset vaunut haluan niin, että olettaisin ainakin että mieleiset tulee! :)
Tapaamisesta...meil on toooosi tiukkaa tällä hetkellä taloudellisesti eli jos olette suunnittelemassa uutta tapaamista ni mä kääntyisin sen nyyttäri-idean kannalle. Siihen saan vaikka säästöpossusta nyysästyä pari kolikkoa, mutta tällä haavaa ei ole mahdollisuutta meikäläisellä osallistua noihin ravintolatapaamisiin! :( Ja oishan ehkä helpompi jutella useamman kanssa jos ois vapaampi ilmapiiri? Vai kuinka...?!
Ja yhteisesti vielä kaikille hyviä vointeja! Niitä kun ei kai koskaan voi liikaa toivotella vai kuinka?! ;)

Mymmeli09 Taisitte selvittä rakenneultrassa sukupuolen pikkuisen kutsumanimestä päätellen. =) Meillä on 4D-ultra ens maanantaina Terveystalolla. Alkaa jo jännittää. Mies haluaa selvittää sukupuolen, itse en tiedä. Mutta utelias sielu kun olen, niin uskon, että se tulee kysyttyä, jos näkyy selvästi. :D

Mandy ja nappula 19+3

Hellou!
Meillä on tänään rakenneultra! Ilta on kyllä aika kiirettä, mutta yritän sitten vaikka joskus yöllä tai huomen aamulla tulla tännekin kertoilemaan mitä siellä näkyi :D

Onnea Mymmelille poika uutisista ja hyvistä ultrakuulumisista!

Pusukalatar: Hienoa että saatte vaunut! Ihania "ylläreitä" ;)

Tapaaminen on ihana idea! Joo, nyt on vaan itsellä ollut niin kiire etten ole ehtinyt sellaista alkaa järkkäämään. Mäkin kannatan kyllä tuota jonkun kotona nyyttärimeiningillä juttua! :wave: Mutta palaan myöhemmin kertomaan lisää!!!

Yhteistyössä