Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Hellou!

Nessu: Voih, toivotaan että veljesi vauvalla kaikki menisi hyvin! Ja sinulla tietysti. Ei enää kauaa, mutta varmasti olo alkaa olla tukala.

Pusukalatar: Oi, olipas varmasti säikäytys teille! Onneksi kaikki kunnossa :hug:

Lara: Voithan eka soittaa vaikka neuvolaan ja kysästä mitä mieltä ne on, laittasivatko sulle ajan jo sit neuvolalääkärille? Mulla oli eilen ensimmäinen tunnistettavissa oleva supistus. Ei ollut kiva, mutta ei kyllä sattunutkaan...vähän hassun tuntunen lähinnä...

).( Kävin tänään neuvolassa. Vaavi voi hyvin, sykkeet n. 140. Liikkeet ++, pissa puhdas, RR 118/71, painoa tullut 2 kiloa lähtöpainosta (n. 300g/vk viime kerrasta, eli ihan normaali) Olikohan muuta...eipä kai. Sain kelan paperit, pääsee pian hakemaan äippäpakkausta kun saa aikaseks :D Mies kuuli eka kertaa nyt sydänäänet! Oli ihan innoissaan :D

kukkaiskeiju ja mykerö 20+1
 
Mä alan olla jokapäiväinen vieras täällä palstalla, kun ei mitään tapahdu :kieh: Kaikki muut ehtii synnyttää ennen minua... Veljelleni syntyi eilisiltana täysin terve tyttö, ja painoarvio oli siellä heittänyt ihan mukavasti, tyttö painoi 2400g (kun arvio oli ollut n. 1800g). Harmi vaan kun ei tulokasta pääse nyt ihan pian näkemään. Tuosta vaan aloin itse pähkäilemään, että toivottavasti meidän vaavin painoarvio oli maanantaina suht oikeessa, etten nyt ihan nelikiloista puske maailmaan, kunhan se joskus tapahtuisi :|
 
lara79
Kävin sitten TK lääkärillä ja kaikki vaikutti olevan OK =) , mutta passitti silti äitiyspolille kun dopplerilla kuului monta kertaa vauvan sykkeen laskuja. Äippäpolila vielä varmistettiin ultralla että kohdunsuu ja -kaula ok ja ultrattiin vauvaakin vähän. Noista sykkeen laskuista en osannut huolestua kun ekassa raskaudessa niitä kuului myös eikä niihin löytynyt mitään syytä tarkemmissa tutkimuksissa. En tiedä voiko johtua vauvan liikkeistä vai mistä...

Voi kun nyt olis saanu kuvia vauvasta, oli laitteet vissiin paremmat kun tuolla Mehiläisessä jossa käytiin rakenne ultrassa. Ihanan selvästi näkyi kädellä huitomiset jne, musta tuntu ettei siinä rakenneultrassa näkyny kovin selkeesti. Tosin onhan vauveli jo taas kasvanut ja kaikki rakenteet ehkä senkin takia näkyi selvemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lara79:
Voi kun nyt olis saanu kuvia vauvasta, oli laitteet vissiin paremmat kun tuolla Mehiläisessä jossa käytiin rakenne ultrassa. Ihanan selvästi näkyi kädellä huitomiset jne, musta tuntu ettei siinä rakenneultrassa näkyny kovin selkeesti.
Äippäpolilla on 4D-ultra et jos sillä ulrasivat niin varmasti näky paremmin kun tavan ultralla. Sillä 4D:llä näkee aika hyvin kaikki jo varhaisessakin vaiheessa. =) Vitsi ei jaksa oottaa et itte pääsee samaisella 4D:llä kurkkimaan masuun vaikka vähän ne reissut sinne pelottaakin.....


nöttis & kirppu rv 10+1
 
Mä oon saanut seurakseni iskiaksen... :'( Ei oo järin hääviä kun kaikki taivuttelu alaspäin sattuu ihan simona! Siivouspäivä edessä jahka laskettelee ruokaa ensin...tosi nannaa!
Ja kuvailin tuntemuksiani kälylleni ni se diagnosoi ne suppareiks...oujee! :whistle: Ihmettelinkin miksi masu kovettuu ja tuntuu niin hassulta! :D
 
Hellurei!

Minäkin uskaltaudun viimein tänne "ilmoittautumaan" :) Siispä odotan ja jo lomailenkin (eka vuosi- ja sitten mammalomia) Huhtasuon suunnilla, esikoisen arvioitu saapumisajankohta 2.5. (ei tietoa sukupuolesta mutta tyttöä veikkaa tulevat mummot ja muut jotka osaa olevinaan sillä silmällä kahtoo selän leviämisestä... :D)

Perheeseen kuuluu siis the mahan lisäksi minä 25 v, avomies 27 v ja ylitouhukas ja -tomera kissaneiti 3 v :)
 
Eikös se alkuraskauden ultra kuulu kaikkialla pakollisiin? Etelä-Suomessa ainakin saa sitten vissiin oliko np-ultran vai minkä ilmaiseksi kanssa...Ja ensi vuonna kuulemani mukaan tulisi muuallakin pakolliseksi kuntien antaa ilmaiseksi ainakin kaksi ultraa. Ihan hyvä sinänsä. Mieluummin mä oisin halunnu sen toisen ultran ilman tota välikohtausta, tommoset kun taitaa olla ainut tapa täälläpäin saada lisänäkymää kohtuun!! :(
 
pusukalatar:

Ei oo tietoa vaavin sukupuolesta, jännitystä h-hetkeen =) . Jos tietäisi helpottaisi vaatteiden värivalintojen suhteen (ei voi olla ostamatta suloisia pieniä nyytinvaatteita etukäteen..) mut toisaalta mukava vaan kun säilyy yllätyksenä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Eikös se alkuraskauden ultra kuulu kaikkialla pakollisiin? Etelä-Suomessa ainakin saa sitten vissiin oliko np-ultran vai minkä ilmaiseksi kanssa...Ja ensi vuonna kuulemani mukaan tulisi muuallakin pakolliseksi kuntien antaa ilmaiseksi ainakin kaksi ultraa. Ihan hyvä sinänsä. Mieluummin mä oisin halunnu sen toisen ultran ilman tota välikohtausta, tommoset kun taitaa olla ainut tapa täälläpäin saada lisänäkymää kohtuun!! :(

Vkolla 11-12 tarjotaan täällä JKL:ssä ultra, jossa tsekataan onko masussa kasvava sikiö elossa, montako sikiötä masussa on ja minkä ikäinen sikiö on eli määritetään tarkka LA. Muuta ei siis todellakaan tarjota.
Yksityisellä voi sit käydä niin usein kun vaan oma kukkaro antaa myöten.

Joissakin neuvoloissa on oma ultra ja siellä sit neuvolatäti (tai lääkäri) ultraa. En tosin tiedä ultrataanko joka neuvolakäynnillä vai miten kun esikoisen kohalla ei moista mahdollisuutta ainakaan meidän neuvolassa ollu.

Ja ainoastaan lähetteellä tai jos tulee jotain hälyyttävää pääsee äippäpolille. Jossain tapauksissa raskauksia seurataa äippäpolilla säännöllisesti (kuten mulla) ja silloin pääsee raskauden aikana useampaan ultraan.

Vuoden 2010 alusta alkaen jokaisen kunnan on tarjottava kaksi ultraa eli täällä JKL:ssä tuon jo mainitun ultran lisäksi tulee rakenne-uä, joka tehdään mun tietojen mukaan sit äippäpolilla raskauden puolenvälin kieppeillä.
 
Juu eli oikein olin ymmärtänyt tuon ensi vuonna tulevan muutoksen. Vaikka olis kiva vielä keväämmällä päästä näkemään toukkaa niin siihen ei ole varoja omasta pussista maksaa eikä todellakaan ole suotavaa, että mitään hälyyttävääkään tapahtuisi!
Olen lapsena jäänyt pahasti auton alle ja raskauden edetessä seurataan sitten mun luustoa, että miten se reagoi kasvavaan vatsaan. Jos sen tiimoilta ilmenee jotain epäilyttävää niin sitten saan lähetteen äippäpolille. Joskin kolarista on jo niin kauan aikaa, että tuskin tämä raskaus enää vaikuttaa...mutta eipähän sitä kukaan ennustajaeukko ole, ei edes lääkärit!!
 
jippiiiiiii!!!!! B) Olen 99,9% varma, että tunsin tänään ensimmäiset kevyet potkut!! Päikkäreille olin käymässä ja juuri kun olin sen hyvän asennon löytänyt ni piti oikein jäädä kuulostelemaan kroppaa et olikos kyseessä se miksi sitä luulin. Ja kun se tuli uudestaan niin voin sanoa olevani melko varma asiasta! :heart: Sisäpuolella tosin, mutta kuitenkin...ainakin tiedän, että toukka on menossa mukana! :D
 
Eeva83
Hip hei!

Nyt oli sellainen väli, että ehdin päivitellä tänne kuulumisiani. Kyllä se totta on, ei ne vauvat tuonne mahaan jää... meille syntyi maailman suloisin tyttövauva 22.2 klo 8.38. =) "Pikkuinen" oli syntyessään 51 cm pitkä ja painoi 4010g. Tuskailin lauantaina, kun mitään tuntemuksia koko synnytyksestä ei ollut ja olin varma, että loppujen lopuksi synnytys joudutaan varmasti käynnistämään. Yöllä heräsin kuitenkin kahden maissa supistuksiin ja sairaalaan lähdettiin kuuden jälkeen. Päästiinkin sitten suoraan synnytyssaliin ja pieni oli parin tunnin päästä maailmassa. Aivan mahtava kokemus! :)
Nyt päivät ovat menneetkin tuota nyyttiä ihmetellessä, ah on se niin ihana ja tuoksuu niin hyvälle. Tänään on ollut vähän rankempi päivä, kun neiti ei meinaa malttaa nukkua, vaan haluaisi koko ajan olla rinnalla. Saas nähdä, miten ensi yö menee, viime yönä unet meinasivat ainakin äidillä jäädä vähiin...

-Eeva ja Tirppis 1vk
 
Onnea Eevalle!! :flower: =) :heart:

Omia kuulumisia: tänään eka ultra, ja jännittää!!! Mutta samalla ootan niin kovasti! kerran olen jo sykkeen nähnytkin neuvolan huonoilla laitteilla, mutta nyt sitten pääsen näkemään ihan kunnon kuvaa! :) Toivottavasti siellä vaan on kaikki ok!! Tulen sitten kertomaan mitä näkyi kun palaan takas kotiin! :)

hensku rv10+6 (neuvolan mukaan 11+3)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
Onnea Eevalle!! :flower: =) :heart:

Omia kuulumisia: tänään eka ultra, ja jännittää!!! Mutta samalla ootan niin kovasti! kerran olen jo sykkeen nähnytkin neuvolan huonoilla laitteilla, mutta nyt sitten pääsen näkemään ihan kunnon kuvaa! :) Toivottavasti siellä vaan on kaikki ok!! Tulen sitten kertomaan mitä näkyi kun palaan takas kotiin! :)

hensku rv10+6 (neuvolan mukaan 11+3)

Mullakin on huomenna!! IIIKKKS! =)

nöttis & kirppu rv 10+4
 

Yhteistyössä