Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Moikka moi :)

Minä istuin siinä mymmelin ja mira86 välissä, laraa vastapäätä pöydän jälkimmäisellä puoliskolla. Monet jäitte kyllä mieleen, kaikki omalta puoliskoltani ja useampi myös toiselta puolelta. Mulla onkin hyvä nimimuisti (heh, joskus senkin kapasiteetin vois käyttää paremminkin). Oikeestaan itselläni ei ole sunnuntaista mitään uusia tuulia kerrottavana. Maanantainen rakenneultra tietty jännittää. Tapaamisesta jäi tosi iloinen mieli, en vain malttaisi odottaa, että pääsen näkemään meidän kaikkien vauvelit :) Mietin tossa, että otetaanko tavaksi, jos tavataan jonkun kotona, nyyttäriperiaate, niin ei sitten oo kurja mennä muille "tyhin käsin" ja toisaalta, ettei emäntä joudu sitten liian lujille. Taloudellisista asioistakin täällä on ollut keskustelua aikaisemmin eli silloinhan jokainen voisi pienellä panoksella vaikuttaa kaikkien viihtymiseen :) Ja seurahan se tärkeintä on tietenkin.

Tällaisia pohdiskeli Inka ja masukki 20+2
 
Minäkin kannatan nyyttäri-ideaa. Ja sillain olis vielä kiva, että jos ja kun jonkun luokse mennään/tullaan jne. niin hänen vastuulleen jäisi sitten vain juomien (mehu, kahvi, tee, limsa yms.) hankkiminen ja muut siis tois ne pienet purtavat. =)

Kaikkihan ei välttämättä aina pääse ja tällä tavalla jos esim. vaikka 5 hlöä tulee paikalle ni onhan siinäkin jo puperrettavaa jos jokainen jotain pientä mukanaan tuo. :)
 
Nyyttärit kuulostavat hyvälle myös minusta. Joko suunnittelitte/päätitte uutta tapaamisaikaa? Joskus maaliskuussa ois varmaan kiva jo nähä. Mä oon sen eka viikon (2.-8.3.) Levillä, mutta muuten käy. =)

Mandy ja nappula 16+1
 
Eeva83
Moikkista!

Pitkästä aikaa sain taas itteni kirjoittamaan tänne. Edelleen kannattelen tätä suurta mahaani ja alan jo kärsimättömästi odottaa synnytystä. Laskettuaika oli ja meni, eikä kaveri meinaakaan tulla. :( Päätin tuossa jo aiemmin, etten mieti koko laskettua aikaa, mutta jotenkin sen jälkeen tämä odotus on tuntunut tositosi pitkältä... Joka ilta nukkumaan mennessä sitä vaan miettii, että jokohan ensi yönä tapahtuisi jotain. No, eipä tässä auta muuta kuin jatkaa odottelua...

-Eeva ja Tirpula 40+3
 
Jos mietitään tapaamista maaliskuulle toivon ettei se olisi 13-15.3, koska silloin menen viettämään kolmen ystäväni kanssa yhteisiä 100-vuotis synttäreitämme Viroon. Lisäksi, jos muille vain passaa, voisiko jatkossa tapaamiset olla esim. klo.16 alkavia, jotta pääsisin mukaan, jos on esim. aamuvuoro. Toki jos olen vp ilmoitan kyllä :) Ja mammalomalla ei luonnollisesti oo tuollaisia rajoituksia sitten :D Muita rajoituksia ei ole sen puoleen kuin aika/paikkahedotelmia. Meillä on tässä kodissa aika pienet tilat, joten kutsuisin teidät mieluummin sitten sinne uuteen kotiin, mihin muutamme toukokuussa.

Inka ja masukki 20+2
 
Eeva83
Kiva, että ootte muistanu! =) Kyllä mä ilmoittelen jahka jotain tapahtuu. Välillä tuntuu ihan epätodelliselta, että onko sitä koko vauvaa edes tulossa, kun mitään ei tapahdu tai tunnu... Täytyy vaan yrittää lohduttautua ajatuksella, että kaikki vauvat ne on kuitenkin vissiin tullu ulos?! ;) Ei vaan millään jaksais enää odottaa...
 
Moikkista :)

Kiitos munkin puolesta kaikille tapaamisessa mukana olleille, oli mukava nähdä tyyppejä! Muutama nimi jäi mieleen, mutta niin kävi minullakin että pöydän kauempi pääty hiukan huonommin...Seuraava tapaaminen saattaa jäädä mun osalta väliin, jos se tässä piakkoin järjestetään...Tässä kun malttamattomana ja pelon sekaisin tuntein odotetaan sitä väkisinkin lähestyvää synnytystä....

Niin, eilen käytiinkin äitipolilla vauvan paino arviossa, tällä hetkellä veikkasivat että olis n. 3200 g ja sitten syntyessä 3 ja puol jos syntyy laskettuun aikaan....Tuo nyt kuulosti jo paljon paremmalta kuin edelliset veikkaukset neljä kiloisesta...Lantiokin pitäis olla ok että mahtuu syntymään.Nyt kun ei tarvi pelätä enää hirveesti että mahtuuko pikkuinen tulemaan ulos, niin aloin sitten pelätä sitä että miten kauheen kipeetä se tekee... huoh...

Eevalle
tsemppiksiä synnytykseen, eiköhän se sieltä ala ulos tulla :)

T: Mira ja pieni 37+3
 
Hei mä tarjoilisin jälleen tätä päivittäjän hommaa jollekin! :attn:
Itse tulee käytyä enää harvemmin tällä puolella ja on hyvinkin mahdollista että jälleen on aloitussivun lista jäljessä, laittakaahan ihan mulle suoraan ilmoa jos haluatte muutosta tietoihinne / tietonne listalle! Kaikkienhan etu olisi että lista tulisi päivitettyä :D

Meille ei mitään ihmeellistä kuulu, tulen illemmalla kertomaan joko ollaan Topsun kanssa kymppikerhossa eli neuvola ja punnitus on tänään...

Koiruus ja Topi 5,5kk
 
Meillä koettiin eilen jännityksen hetkiä. Oltiin lauantaina serkun häissä, joista kotiuduttiin vasta sitten sunnuntaina. Miehen lapset oli tulossa illalla ni aateltiin pupuilla vielä kun ehtii niin sepä sessio sitten päättyi (meistä tuntui todellakin siltä) massiiviseen veren vuotoon. Paniikki iski kumpaisellekkin, joten pesun jälkeen vaatteet niskaan ja Äänekosken tk:hon. Vuoto hiljeni tihkutukseksi, mutta vielä kun kolmen ja puolen tunnin odotuksen jälkeen päästiin tohtorin vastaanotolle niin oli vuotoa. Sain lähetteen Keskussairaalaan, jonne sitten lähdettiinkin suorinta tietä. Kotona tosin kävin pakkailemassa ajan vietettä kun tk lekuri sanoi, että voi olla että joudun jäämään yön yli sairaalaan.
Miehen passitin takaisin Suolahteen hakemaan lapset. Jos en joudu jäämään yöksi sairaalaan niin pääsen äitin luokse punkkaamaan. Yksin siis jänskätin siellä odotushuoneessa...vitutti jo se istuminen kun Äänekoskella joutunut niin kauan odottelemaan. Loppujen lopuksi tutkimuksien jälkeen lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa. Ärsytys sen vuodon oli saanut aikaiseksi, ei siis mitään vaarallista! Uuden kuvan sain matkaan ja sitä on nyt sit tullu ihasteltua kun siinä silmät, nenä ja korvat erottuu ihan selkeästi! :heart:
Vaikka nyt olikin väärä hälytys mutta eikös se ole parempi katsoa kuin katua?! :)
Näin meillä.... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Meillä koettiin eilen jännityksen hetkiä. Oltiin lauantaina serkun häissä, joista kotiuduttiin vasta sitten sunnuntaina. Miehen lapset oli tulossa illalla ni aateltiin pupuilla vielä kun ehtii niin sepä sessio sitten päättyi (meistä tuntui todellakin siltä) massiiviseen veren vuotoon. Paniikki iski kumpaisellekkin, joten pesun jälkeen vaatteet niskaan ja Äänekosken tk:hon. Vuoto hiljeni tihkutukseksi, mutta vielä kun kolmen ja puolen tunnin odotuksen jälkeen päästiin tohtorin vastaanotolle niin oli vuotoa. Sain lähetteen Keskussairaalaan, jonne sitten lähdettiinkin suorinta tietä. Kotona tosin kävin pakkailemassa ajan vietettä kun tk lekuri sanoi, että voi olla että joudun jäämään yön yli sairaalaan.
Miehen passitin takaisin Suolahteen hakemaan lapset. Jos en joudu jäämään yöksi sairaalaan niin pääsen äitin luokse punkkaamaan. Yksin siis jänskätin siellä odotushuoneessa...vitutti jo se istuminen kun Äänekoskella joutunut niin kauan odottelemaan. Loppujen lopuksi tutkimuksien jälkeen lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa. Ärsytys sen vuodon oli saanut aikaiseksi, ei siis mitään vaarallista! Uuden kuvan sain matkaan ja sitä on nyt sit tullu ihasteltua kun siinä silmät, nenä ja korvat erottuu ihan selkeästi! :heart:
Vaikka nyt olikin väärä hälytys mutta eikös se ole parempi katsoa kuin katua?! :)
Näin meillä.... :)
No hui ompas siellä ollut äksöniä. Onneksi kaikki kuitenkin jo hyvin ja selvisitte säikähdyksellä. =)

Mä kävin tänään ekassa neuvolassa ja ultrasivat, siellä pieni ihmisen alku heilutteli jalkojaan ja sydän jumputti hienosti ja mikä tärkeintä, tuulimunan pelkoa ei enää ole. :D

Nyt edessä päin vielä kaikkein raskaimmat eli np-ultra & veriseula, aika tulee ä-polille parin vkon sisään/päähän. Ja sit täytyy vielä jännätä rakenne-uä:hän saakka ennen kuin voi huokasta että vauva on terve.

Mutta tää pvä on ainakin hyvä ku tietää et masus on elämää. :heart:

nöttis & kirppu rv 9+4
 
Hyvä juttu pusukalatar että kaikki oli kunnossa. Tuollainen varmasti säikäyttää...parempihan nuo on aina käydä tarkastuttamassa kuin vain pelätä epätietoisena.

Nöttiäiselle onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Täällä odottaminen jatkuu edelleen, olotilassa ei mitään muutoksia siihen suuntaan että vois epäillä jotain olevan tapahtumassa...Huomenna taas neuvolaan :)

Näin taas viime yönä unta vauvasta, se oli niin suloinen pikkuinen :)

Mira ja pikkuinen 37+6
 
Pusukalatar: Varmasti tuo homma säikäytti, mutta hyvä kun kaikki on pikkuisella kunnossa :)

Nöttiäinen: Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Mira86: Tsemppiä tulevaan koitokseen, kyllä se vauva ulos tulee kunhan on oikea aika tai jos ei tule niin sitten autetaan vähän. Mulla esikoinen meni 4 päivää yli lasketun ajan ja sitten synnytys käynnistettiin.
 
Onko kellään kokemuksia Gessleinin Vision- vaunuista? Entäs ulkomaalaisista nettikaupoista vaununostossa?

Oon ihan ihastunut noihin Gessleinin uusiin sävyihin! :D Ja mikä parasta, niihin saa Maxi-coxin turvakaukalon kiinni myös.

Mandy ja nappula 17+1
 
lara79
Onnea nöttiäiselle hyvistä ultra uutisista! Ja hyvä että pusukalattaren vuoto oli vaaratonta!

Itsekkin täällä miettinyt et pitäiskö käväistä lääkärissä kun supistelee tosi paljon. Esikoista odotaessa supistelut alko kanssa tosi aikasin ja niitä oli paljon mutta nyt tuntuu että on kovempia aikasemmassa vaiheessa. Ei varsinaisesti kivuliaita mutta epämiellytäviä, maha kivikova, tulee pissityksen tunne ja saattaa vähän nipistää ja kävely samaan aikaan inhottavaa. Milen rauhoittamiseksi voisi käydä tarkastuttamassa ettei vaa ole alkanut mitenkään vaikuttaa kohdunsuuhun.

Lara79 21+3
 
Mukavaa laskiasitiistaita kaikille! :wave:

Mie alan olla jo ihan kypsä tähän odotusaikaan... Eilen kävin äitipolilla pyörähtämässä raskausmyrkytysepäilyn vuoksi ja kotia ne laittovat sieltä. Pitää vaan seurata omaa oloa ja mennä uudelleen jos päänsärky ja turvotus pahenee, neuvolassa käydä nyt 2 x vko verenpaineseurannassa :headwall: Tuntuu vaan kummalle että miks tätä pitää vaan pitkittää, kun LA meni jo. No kai sen takia kun myrkytys ei ole vielä pahasti päällä :headwall: Pääasia tietysti että vauva voi hyvin, painoarvionkin sain, 3,2-kiloinen vauveli =)

Muuten, jos joku haluaa, niin antaisin nuo äp-pakkauksen kestot mielelläni pois, kun meillä ne tulee jäämään vaan tuonne kaapin perälle :snotty: Jos jotakuta kiinnostaa niin laittaa yv:tä. Sillä ehdolla ne saa, että tulee hakemaan ne pois :D

Nessu ja vaaveli 40+3
 
Mandy: kiitokset tsempeistä! Kyllähän mää tiedän ettei tässä enää kauan mene, kun alan ajattelee asiaa tarkemmin :D Mutta mutta, sitä on vaan niin kypsä jo tähän oloon.

Äippä soitteli juuri, että veljeni avopuoliso on sairaalassa pahan raskausmyrkytyksen vuoksi :eek: oli aamulla herännyt kovaan päänsärkyyn ja verenpaineet taivaissa... Ovat päätyneet nyt saman tien käynnistykseen, vauva vaan on nyt tulossa kuukautta ennen laskettua aikaa :'( On alle kaksikiloinen, toivottavasti kaikki kääntyisi kumminkin parhain päin... Pitää koittaa nyt itse pysyä rauhallisena ettei omat verenpaineet ala nousta. Harmittaa kun itse on täällä niin kaukana, kun suku on Kuopiossa, ei voi kuin vain odottaa puhelimen päässä tietoja :'(
 
Ompas täällä nyt taas vilkastunut keskustelu :)

Pusukalatar: Ehdin jo lukiessani kertomustasi huolestua. Onneksi verenvuoto tyrehtyi ja vauveli voi hyvin :)

Nöttiäinen: Ihana kuulla ultrauutisesi! Pidetään joukolla täällä palstalla peukkuja, että myös tulevat ultrat menevät yhtä hienosti :) Onneksi np-ultraan ei ole enää pitkä aika :)

Mira86: Sulla onkin jo h-hetki ihan lähellä. Tsemppiä ja hermoja tietty odotteluun. Oon kyllä sulle ihan kateellinen, että kohta saat jo oman nyyttisi syliin. Vaikka tuntuu, että aika kulkee todella nopeasti, ei meillä muillakaan hirivttävän kauan mene :) Tsemppiä synnytykseen ja lapsivuodeaikaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tule sitten kertomaan kuulumiset, vaikka varmasti vauvan kanssa oletkin kiireinen.

Lara: Mullakin on välillä maha ihan kivi kova. En ole sitä kokenut epämiellyttäväksi muutakuin joitakin kertoja autossaistuessani, silloinkin mies on siitä enemmän hättääntynyt kuin minä :)

Omat jutut: Käytiin eilen rakenneultrassa. Päivälleen oikean kokoinen (paino reilut 400g) ihanuus rokkasi mahassa. Tuntuu olevan tosi vilkas yksilö. Potkii paljon mahan pinnallekin. Niille joille vinkkasin tapaamisessa sukupuoliaavistusta, voin sanoa olleeni väärässä ;) Yhdet vaatteet kävin jo hm:stä ostamassa, tosin reilusti olivat alennettuja ja kesäisiä olivat jo :) Kävimme siis siinä 4d-ultrassa. En itse näe kuvista/videolta kyllä kumman piirteitä lapsessa olisi tms., mutta se ei todellakaan ole tärkeääkään. Vauvalla oli rakenteet kunnossa, se on todellakin se pääasia.

Inka ja pikkuinen 21+2




 

Yhteistyössä