Jyväskylän Odottajat & Äidit

heis kaikki...

oottepa te olleet nyt taas hiljaisia, taitaa olla itse kukin ollut joulun vietossa jne.. :) kyllä oli joulu, niin erinlainen ku ennen, tietty aikatauluja sotki hiukka nuo sairaalassa ravaamisetkin... mut kuulkaa nyt ei tarvii enää ravaya sielläkää... :D meidän pikku mies tule tänää kotia iltapäivällä... :heart:

nyt on melekin 7vkon odotus sit palkittu ja loppu sairaalassa elely ja siirrymme harjoittelemaan kotia normi rutiineja...

tulikos jkl:än odottajista yhtään jouluvauvaa??

palataan taas... :wave:

peikko ja mico
 
Meille syntyi jouluntähti 25.12 klo 4.33. Eilen kotiuduttiin sairaalasta. Pojan mitat oli 3230 g ja 49 cm. Synnytys oli kivulias ja nopea. Kirjoittelen myöhemmin synnytyskertomusta. Väsyneitä ja onnellisia ollaan. :heart:
 
pinja79
Onnea Nipsuliina pojasta ja onnea peikolle kun sai pojan kotia!

äippäpolilta: vauva on erittäin virkeä todella liikkuvainen sykkeet 177 ja virtauksia ei saatu katottua kun vaavi oli niin touhukas (taitaa olla poika, epäilen minä kun liikkuu niin paljon!) pissi puhdas ja verenpaineet hyvät... eli kaikki kunnossa! 4 viikon päästä uusiksi.

pinja ja pikku kakkonen rv32+2
 
Paljon onnea Nipsuliina pojasta! :flower: ja Peikko ihana kuulla että vihdoin saatte pojan kotiin ja pääsette opettelemaan vauva-arkea siellä. Raskasta on varmasti ollut tuo sairaalasa ramppaaminen.
Pinja kiva kuulla myös sinulta hyviä uutisia. Yritin myös jo aiemmin viestitellä, että et ole yksin liitoskipujen ym. kanssa. SIlloin linjat vaan eivät toimineet... Mutta tosiaan mulla tuo olo alkaa olla välillä aika tukala juuri liitos- ja selkäkipujen vuoksi. Odotan jo niin innolla, että maha saadaan muutettua vauvaksi ja olomuoto normalisoituu :LOL: Siihen vaan on vielä kaksi kuukautta ainakin jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.
Joulu on ollut mukava ja olen pitänyt lomaa myös netistä, siksi hiljaiselo :wave:
Hyvää loppuvuotta ja uutta vuotta kaikille!

Viikoistaan sekaisin oleva Skog. (Ehkä 31+3?)
 
Onnea nipsuliina pojasta! :flower:

Ja PP, ihanaa, että saatte pojan vihdoin kotiin ja pääsette nauttimaan perhe-elämästä! Paljon onnea! :flower: :flower:

Joulu tuli ja meni. Vaavikin sai pari lahjaa ja anoppi tilas mulle vauva-lehden, jossa kantoliina tuli kaupan päälle.

Äippäpakkausta vielä odotellaan ja sitten pääsee pesemään viimiset vaavin vaatteet. Jospa vielä sänky ja turvakaukalo jostain ilmaantuisi niin kaikki olis valmista. Pikku-Ukko on tosi vilkas ja protestoi joka kerta ku paan suuhun jotain. :D Loppu ainakin glögin juonti suklaan syönti tältä mammalta.. :(

Hyviä vointeja kaikille ja räiskyvää uuden vuoden alkua! :attn:

Rhea ja masukki 29+3 (tiistaina vaihtuu jo kolmosella alkavaks nuo viikot :eek: )
 
pinja79
viikot ne vaan vähenee... ei kyl malttais oottaa et sais "oman elämän taksa" et vois nukkua, liikkua ja syödä normaalisti... on ollut taas yhtä tuskää viime yö meni valvoessa kun särki selkää, pakaraa,nilkkaa ja liitosluuta... sit kun sain nukuttua niin jotkut idiootit tli pihaan ampuun raketteja(klo 04.20)... noh tulihan siin jo tunti nukuttua! sit taas valvottiin... ja aamusti kun ois saanu nukkua kun mies heräs pojan kaa niin alko suonenvedot! se siitä... kyllä oli nautinnollinen yö! mites muil mammoilla on menny?

huomenna neuvola!

pinja ja pikku kakkonen rv 33 tasan
 
Onko teistä kukaan testannu tuon ekokauppa Ekolon (kauppakadulla vai mikä se katu on) raskaana oleville tarkoitettuja tuotteita?
Ihoöljyä raskausarpien ehkäisyyn tai väliliha-öljyä ehkäisemään repeämiä ja viiltoja?
Itse mietin et pitäiskö testata...
 
pinja79
mä oon ostanut ihan manteliöljyä apteekista ja öljynny sil, sitä on moni kehunut!

neuvolasta:painon muutos/vko +1.925, turvotus ++,verevpaine 110/69 prot.-, glug.-/+,hb 115, sf-mitta 27.5, rt, sykkeet 130, liikkeet ++


pinja ja pikku kakkonen 33+1
 
Hei! Kävinkin esittäytymässä jo tuolla heinäkuisissa, mutta ajattelin tulle tervehtimään myös Jyväskylän tulevia mammoja. Asustelen tällä hetkellä aviomieheni kanssa vielä pääkaupukiseudulla, mutta aivan kohta on muutto edessä takaisin kotiseuduille Keski-Suomeen ja Jyväskylään. Ikää on 27 ja esikoinen tulossa. La on 22.7. ja eilisen np-ultran mukaan viikkoja kasassa 12+1.

Teistä moni onkin jo paljon pidemmällä odotuksessa, mutta tänään myös meitä alkutaipaleella olevia liikkeellä, kun kaksi uutta mammaa ilmoittautunut :) .

bryson ja papu 12+1
 
Tervetuloa Bryson niin keskiseen Suomeen kuin tänne palstalle :wave: ja samoin neitil, kiva saada uutta verta tänne. Sitä mukaa kun vauvoja syntyy, palsta sen kun hiljenee... Asiasta puheenollen, kuinka Peikko olette kotona pärjäilleet Micon kanssa?

Täällä on vauvahankinnat ja pyykkäykset olleet viikonvaihteen ajan kiivaimmillaan. Niin kiivaina, että unohdin eilen mennä neuvolaankin :eek: Oikeastaan olin menossa aivan vääränä päivänä... Nyt tulee sitten yli kuukauden tauko käynneissä... Nämä on niitä loppuraskauden tihentyviä käyntejä vissiin :LOL:

Rhea mulle ei kanssa oikein joulusuklaat sopineet. Syön niitä silti yhä... Kyllä konvehdit innostaa aina, myös vatsan asukkia. Kilotkaan eivät enää ole kertyneet niin vauhdilla, kun alkuraskaudesta keräsin niitä niin antaumuksella. Nyt on kyllä kotivaa'an mukaan tullut jo 13-14 kg, mutta tulkoon kunhan vointi on muuten hyvä.

Onnea kaikkien odotuksiin! Joillain eka sivun listalla olijoilla odotus on varmaan jo päättynytkin... Minä innolla odotan h-hetkeä. Ei kyllä ihan vielä tartte syntyä, mutta kuukauden päästäkin jo sopii :)

Skog 33+1
 
ihan ekana tervetuloa uusille minunkin puolesta... :flower: =)

skog kyseli kuinka meillä menny, ni oikein hienosti.. poika on ni älyttömän kiltti et ei sen kans voi olla tulematta toimeen.. :D viime torstaina käytii neuvolassa ja sillo mitat oli 2560g, 45,5cm ja py 34,2cm.
et hyvin kasvaa,oli tullu painoa sit viikossa sellainen 250g :LOL: ei sillä poika on kyllä ihan älytön syöppö..

tänää käytii lääkärissä ku on ollu pitkään räkäinen (jo sairaalassa siis) mut nyt on menny hiukka tukkosemmaksi.. onneks ei ollu mitää rohinoita keuhkoissa ja korvat oli puhtaat jne... räkää vaan pyörii tuolla nenän ja nielun välissä.. et jatketaa sitä samaa ko aijemmin keittosuola tippoja ja imemistä nenästä..

täällä rupiaa kohta monella olee jo h-hetket käsillä.. onnea niihin teille, jos ei minuu nyt tässä taas näy... :wave:

peikko ja mico (8vko4pvää)
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan... mukamas jo kerran tänne kirjoitin, mut ehkä sit painoin jotain muuta kun vastaa nappulaa.
Elikäs täällä tällä hetkellä ulko-jyväskyläläinen mamma ( :p ) jonka olis tarkoitus palata kotiin maailmalta viimeistään kesäkuussa. Yksi lapsi on, poika 3/05 ja toinen tulossa 8/08. Kiva, että täällä on muitakin, joilla raskaus on vasta alkuvaiheessa! =) Itsellä vasta 8. viikko menossa, ensi viikolla eka lääkäriaika.
 
Moikkis,

hyvin on mennyt,parin viikon päästä suomen terveystalolla rakenne UÄ,sitä odotellessa.... :hug: Tosiaan kun jkln mlk ei tarjoa kuin sen yhden ja ainoan alkuraskauden UÄ:n..
Aika matelee muutenkin niin onpahan aina jotain pientä kivaa odotettavaa....
 
täällä ilmottautuu 30v neljättä odottava äiti joka ei vielä asu jyväskylässä mutta muutto sinne olisi tiedossa touko-kesäkuulla, kunhan koti valmistuu asuttavaan kuntoon :) Mulla ennestään ex-miehen kanssa pojat vm 98 ja 00 sekä tyttö 02. Tää tuleva on miehelle ensimmäinen ja itelläkin sellanen olo että iha ku ekaa kertaa ois raskaana kun edellisestä on jo yli 5vuotta aikaa.

Mulla nyt just alko 18.vko ja laskettu aika ois 11.6 :) joulun jälkeen heti oli viimesin neuvola ja seuraava olis kuun loppu puolella :)

 
Olen hieman kirjoitellut aikaisemmin tuonne kesäkuisiin, mutta koska Jyväskylässä asustellaan niin tännekin voisin esittäytyä :) .
Olen 31v. ja taloudesta löytyypi miehen lisäksi tyttö -94 ja pojat -00 ja -02 + liuta eläimiä :heart: .
Uusimmalla tulokkaalla on LA 13.6. Rakenneultraan olen varannut ajan 23.1 Mehiläiseen, Pertti Kairalle. Neuvolassa olen viimeksi käynyt joulukuun alkupuolella ja seuraava käynti olisi helmikuun 7 päivä.

Dalia 17+6
 
Tyynex: saman oon huomannu että nää päivät ja viikot menee vaihdilla... Vaikka viikkoja on vasta se 18+ ni tuntuu että vastahan mä testasin plussan :D

Tänää meille kotiutuu ensimmäinen isompi ostos vauvalle kun vaunut pitäs hakea tuolta matkahuollosta. Ihanaa päästä hiplaileen niitä :D
Seuraavaks pitäs mennä katteleen kaukaloa. Mä en oo säästäny noilta isommilta yhtään mitään vaan laittanu kiertoon kaiken... Tytön jälkeen ku oli sellanen olo ettei enää yhtään lasta, mutta niin se mieli vaan muuttu vuosien ja uuden miehen myötä :)
 
hande: Mäkin olen laittanut kaikki vanhat tarvikkeet kiertoon/myynyt. Toissa kesänä sanoin vielä kaverillekin että mua saa kalauttaa jollain päähän jos joskus ilmotan olevani raskana :LOL: . Niin se vauvakuume vaan tuli nurkan takaa.
Ei olla vielä tulokkaalle mitään hommattu, mutta pitäis kai pikkuhiljaa alkaa ostelemaan, ettei tule sitten keväällä niin isoa rysäystä kerralla.
 
Dalia: mä myös sanoin joskus kaikille etten synnytä enää yhtään lasta tähän huusholliin..iha tarpeeks ku nuo kolme juoksee jaloissa ja varsinki neiti on aika vaikee tapaus.... mutta tosiaan kui kävikään :LOL:
nyt kaikki vaan nauraa kun sanon että tää on kyllä iha viimenen kerta.... :LOL:
Meillä nuo hankinnat tehään kanssa pikku hiljaa kun on tuo muuttokin vielä ennen laskettua aikaa ni ei viittis hankkia kamalasti lisää tavaraa kun täällä on jo muutenki sitä nurkat pullollaan. Saa vaan nähdä miten tuo muutto tosiaan tapahtuu kun talo on vielä iha vaiheessaan..... ja jännä myös muuttaa uuteen kaupunkiin jossa tuttuja ei oo kun miehen perhe ja sen kaverit ja yks oma kaveri... uudet tuttavuudet on siis enemmän ku tervetulleita :)
 
pinni1, mä kävin 4d:ssä siellä. Jaana Kröger oli lääkärinä ja todella mukava tapaus :) kerto sukupuolen ja sanoi että ei voi erehtyä, niin selvästi näki. oli kyllä todellakin hintansa väärti, suosittelen =)
 
pinja79
TERVTULOA taas kaikki uudet! teitähän on ruvennut tuleen! toivottavasti saadaan tännekkin vähän eloa!

kaksi tuttua kävi 4d ultrassa toinen kävi carl mikael löfhjelmillä ja sukupuolen sanoi, he oli tyytyväisiä ja heidän mielestä oli hintansa värtti... toinen kävi kans mut en muista kel lääkäril ja ei saanut sukupuolta kun vauva oli sellasessa asennossa ja ei saatu myöskään kasvo kuvaa... he sanoivat että meni sekin raha ihan hukkaan!

itse en käynyt kun olen sen raskausmyrkytyksen takia siin äitipolin seurannassa... mulle on tehty sen ekan (rv10) ultran jälkeen nyt 4 ultraa äitipolilla ja neuvolassa yksi... ja viel ainakin 1 äitipolilla tehään! joten en viitsinyt haaskata rahaa siihen... kun ei sitä sukupuoltakaan haluta tietää!

pinja ja "pikku kakkonen" rv 34+3
 

Yhteistyössä