Jyväskylän Odottajat & Äidit



* HELMiKUU -08
* 25.2 - skog - 27v - esikoinen - Keskusta

* MAALiSKUU -08
* 11.3 - Rhea - 25v - esikoinen - Ex-Heinälampi (nyk. Kokkola)
* 13.3 - mama-L - 20v - esikoinen - Kortemäki
* 17.3 - tyynex - 19v - esikoinen - Vaajakoski
* 29.3 - Vaaka-70 - 37v - esikoinen - Rautpohja

* HUHTiKUU -08
* 1.4 - Kirppu73 - 34v - esikoinen - Kuokkalanpelto
* 1.4 - Kariel - 28v - esikoinen - Maalaiskunta
* 3.4 - Tiitsu - 31v - toinen - Heinälampi
* 24.4 - Tirlitii - 22v - esikoinen

* KESäKUU -08
* 11.6 - hande - 30v - neljäs - Kaijanlampi
* 13.6 - Dalia76 - 31v - neljäs
* 18.6 - JanuLiitus - 21v - toinen - Kaakonpyrstö

* HEiNÄKUU -08
* 22.7 - bryson - 27v - esikoinen

* ELoKUU -08
* 23.8 - Hemuli80 - 27v - toinen - Heinälampi
* 23.8 - Hantu - 22v - esikoinen - Halssila
* 23.8 - Kata73 - 35v - esikoinen

* SYYsKUU -08
* 10.9 - koiramamma - 23v - esikoinen - Palokka

* ILMaN LASKETTuA AiKAA
* neitil - esikoinen - Maalaiskunta
* Etsiväkaksoset
* Helinä84 - 24 - esikoinen - Ristonmaa



* SYNTyNEET -07 & -08
* 13.7.07 - Aurinkoinen81 -
* 16.8.07 - Tinnipinni -
* 17.10.07 - Rouva Räpylä -
* 10.11.07 - pikkupeikko85 - 31+1 - 1210g/38,5cm
* 25.11.07 - Enni1980 - 3500g/50,5cm
* 22.11.07 - pikku myyn äiti -
* 25.12.07 - Nipsuliina - 3230g/49cm
* 30.12.07 - SuTi -
* 20.2.08 - pinja79 - 3760g/49cm
* 6.3.08 - cicilisko - 3320kg/50cm
 
Tässä siis uusi ketju Jyväskyläläisille, jota minä alan päivitellä. :) Tosi antiikkinen ja keskeneräinen vielä, lisää muutoksia tulossa. Turistaanhan täällä sitten lisää, joten tervetuloa uusille ja vanhoille Jyväskyläläisille!

 
Hiano lista mama-L. Kiitos siitä ja uudesta ketjusta! Ja TinniPinnille kiitos entisen ylläpidosta. Kävin tuolla kerhossa katsomassa Rouva Räpylän ja TinniPinnin laittamia kuvia, ihania. Muutoin sillä puolella on kyllä tullut harvoin vierailtua :ashamed:
Edelliseen ketjuun viitaten: Harmi Pikkupeikko että sun piti lopettaa tuo jumppa. Mutta varmasti oikea ratkaisu, jos on sellaiset tuntemukset, ettei se ole hyväksi. Mulle onneksi on ainakin vielä. On muuten rintalihakset kipiät kun viimeksi päästiin taas punnertamaan. Olenkin sitä jo monta viikkoa odottanut!
Ja myös se on harmi, että Rhea lähdet. Me ei nyt varmaan ehditä mammauintiin yhtä aikaa, koska ajattelin sen aloittaa tässä mahan alkaessa räjähtää käsiin. Ajattelin että vesi on kohta nivelystävällisin liikkumisen paikka :D
Cicilisko onnea vakipaikasta! Sulla on reilu pomo tai mikä todennäköisempää, olet niin hyvä että niiden oli pidettävä sut!
Ja mahasta sen verran, että itsestä tuntuu kuin se koko ajan vain junnaisi paikallaan, mutta muiden mielestä se on kyllä kasvanut. Salakavalaa! Mulla paino varmaan tuplaantuu, mutta ilmeisesti monilla saattaa laskea hyvinkin, kun ruokailutottumukset muuttuvat ym. Yritä olla olematta huolissasi ennen kuin toisin todistetaan! Tsemppiä ultran odotukseen!
Kariel en osaa sanoa muista odottavien äitien tapaamisista kuin että onhan nuo jumpat ja sitten näin äitipolin ilmoitustaululla jotain odottavien äitien vauvamuskari -ilmoituksia. Sitten tietty noita imetystuki-iltoja ym. Joku varmaan tietää enemmän. Neuvolasta sai jotain lappusia noista. En nyt käy tarkempia koordinaatteja selvittämään, kun en tiedä, millaisia tapaamisia tarkalleen ottaen kaipailet! Niin on meillä sitten näitä eriaikaisia virtuaalitapaamisia :LOL:
Nyt kiireellä asioille. Hyvää viikonloppua kaikille!

Skog 23+4.
 
Kariel, haluatko jutustella enempi täällä? Jos niin, kerros laskettua aikaa, ikää ja mistä päin Jyväskylää olet? Ja monesko lapsi, niin lisäilen sut tonne listaan. Toki ei oo pakko noita kaikkia kertoa jos ei vaikka halua. :)

Jee, kiitos skog! Kyllä mä tota väsäsinki. *aloittelija* :LOL:

Mustakin ois hirveen kiva aloittaa se uinti kuhan tää massu tästä vielä vähän kasvaa... Mut kamalan hintasta 7? kerta mun budjetille jotenki... Eikös sitä vois järjestää vaikka siellä Vaajakosken uimahallissa jossa on halvemmat hinnat. Ois hyvä liikeidea ;)

Me ollaan ton Rhean kanssa vaan joogailtu nyt, ajattelin aloittaa sitten tammikuussa sen kuntoilujumpan mitä järjestetään Puistokoululla. Se siis siinä tapauksessa ettei nää supistukset äidy semmosiks et päädyn vuodelepoon. Kääks :|

mamiii-L & Onni tänään jo 21+1 :heart:
 
pinja79
SYPE:ltä tuli se aika ja se ois ke 14.11 sitä enne ois ultra! mulla on edelleen sellanen tunne et vauva ois poikittain masussa... vielä kerkee kääntyäkkin :)

Rhea: olitko uimassa? mitä teitte? oliko se yksi äiti vielä mukana ;) (rv olis sil sit jotain 39+?)

pinja ja pikku kakkonen rv 24+5
 
satu86
Moi kaikille :wave:

Ajattelin tännekkin tulla kirjoittelee. Eli tuonne listaan voi lisätä että asumme kaakonpyrstössä :)
Varasin juuri ajan yksityiselle ultraan, pelottava olo ollu jo pitkään että kaikki ei välttämättä olisi kunnossa. Kalliiksihan tuo tulee mutta on se sen arvoista.. Toivottavasti kaikki on hyvin.

satu ja kirppu 7+5
 
Lisätty listaan :) Toivottavasti on ultrassa kaikki hyvin.
Mekin varailtiin 4D-ultra, 28.11 mennään Krögerin Jaanalle piskuista vilkuilemaan. Jos vaikka näkyis sitä sukupuoltakin, aika mukava ois... :heart: Ja kakkosneuvola-aikakin sitten 22.11, näitähän alkaa nyt jo aika tiuhaan olemaan.

Minen haluu joogailla yksin keskiviikkona kun Rhea et tuu.

Mites teillä vietetään isänpäivää? Ja vaikka ois esikoinen tulossa niin juhlitaanko kuitenkin? Meillä kun miehellä on jo noi kaksi typykkääkin niin ajateltiin mennä ihan ravintolaan syömään koko joukolla, miehelle tilaan puukon kaiverruksen kera lahjaksi kun se on sitä niin kovin toivonut. Ei ihan sunnuntaiksi perille ehdi, mutta ensi viikolla sitten. Kahvit viedään sänkyyn ja ajattelin kinkkupiirakkaa väsätä vielä siihen sitten syötäväksi kun ei tuo rontti oikein makeista välitä. :>

Ai niin,
Meillä satoi ensilumi...

mama-L & Onninen 21+4 ?
 
nopeesti minäkin kirjoittelen nyt...

mama-L kiitusia uudesta hienosta pinosta... :heart: sitä vanhaa saikin jo oikein kahlata läpi oli ika paljn juttua siellä jo.. :D

kyl on ihanaa ku on tuollaista pakkaskuuraista tuolla ulkona.. ei o enää yhtää ni harmaata ja synkkää.. :)

pinjalle piti vastailla vielä et kyl se vielä mahtuu monet kerrat pyörähtelee se masukki siellä.. meillä oli kans aika paljon poikittain ja jalat alaspäin ennen rv28.. nyt onkin ollu sit rt:ssä ainakin omasta mielestäni tuon reilu 2viikkoa jo.. keskiiikkona ultra ni siellä sit taas selkiää..

meillä on nyt sit se kauan puhuttu kolmion metsästys menossa... :whistle: eilen käytii yhtä kolmioo kattoo,melkee 80neliöinen rivari ja nyt olis sit kaksi muuta yli 70neliöistä kolmiota tiedossa.. et niitä varmaa kattoo kans, ni pääsee päätöksiä tekee.. kyllä tultii siihen tuloksee et pakko on isompaa pästä,ku tää meidän talo on hiukan typerästi tehty, tässä ei muita lapsiperheitä mein lisäks asu,joten vaunuja jne ei ole tarvinnu ottaa huomioon missä niitä säilytetää jne.. :eek: meilläkin joutus joka kerta raahaa sisälle nuo vaunut ja piha on tuollaanen vaarallinen alaspäin viettävä ja talvella ihan peilijäässä.. :whistle: et katotaa kui käy, sadaanko nyt sit se isompi ennen mukulan tuloa...

peikko ja poitsu 30+3 :heart: (se olis viimeset 10viikkoa sit menossa)
 
Heips Kaikki pitkästä aikaa!
Tuonne listalle korjaus, että LA on 27.11.07 ja esikoinen on juu. Kiitos!

Täällä kaikki hyvin. Neuvolan toiminta vaan kismittää, siis kun nyt pitäs neuvolaväli olla 1vko niin meitsi käy 2vko välein ja alussa mulla oli välit 6-8vko, kun piti olla 1/kk, no toivottavasti kaupunki säästää pirusti, jotta voisivat sitten maksaa jollekin pätevälle kätilölle, joka tulis mun synnytykseen, jos irtisanomiset toteutuu... :kieh:
No kylläpäs tuli valitusta...

Nyt on alkanut jännittää, että koskahan se lähtö tuonne sairaalaan tulee, mutta sellaisia tuntemuksia ei kuitenkaan tässä vielä ole.
Tsemppiä kaikille odotukseen ja etenkin satu86 pidän peukkuja sun odotuksen puolesta!!!

Enni ja JalMari 36+6
 
pinja: Oli se mamma vielä mukana. Tehtiin lihaskuntoa jalkavastuksilla ja frisbiillä. Mä yrtän ehtiä ens to mukaan, mut ollaan sillon vasta tulossa kokkolasta ni voi tulla liian kiire.

mama-L: Hieno lista! Tottakai meet joogaan ku oot joutunu niin monesti oleen pois. Kyllä se yksinki on ihan jees. =) Kerrot sitte mitä kaikkee hassua teitte. ;)
 
Heipsan!
Pakko oli tulla pikaisesti kirjoittamaan, olen ollut niin väsy muutaman viikon, ettei ole jaksanut yhtään ylimääräistä kirjoitella |O .
Ihanaa kun löytyy aktiivinen ihminen, joka jaksaa pitää listaa ajan tasalla, Kiitos mama-L :flower:

Niin ja siitä pakosta kirjoittaa. Täytyy kaikelle kansalle toitottaa ja samalla iloita, että kyllä siellä edelleen joku taitaa olla matkassa mukana. Olen nimittäin aivan varma, että tänään tunsin ihan kunnon ensimmäiset töytäisyt. Onhan mahassa kulkenut kaikenlaista kuplaa ja kummaa tunnetta, mutta nämä ei kyllä ollut kuplia. Aika vinkeä tunne ja konkreettinen :heart: On sitä odoteltukin ja kyllä kannatti, hymyillen meni loppupäivä töissä.

Mutta nyt täytyy taas poistua ja yllättäen nukkumaan, on niin väsy!
Mukavaa talvista viikkoa kaikille!

Kirppu 18+6
 
satu86
Moi taas kaikille :wave:

Ultrassa oli eilen kaikki hyvin. Viikkoja näytti olevan 6+5 eilen, mutta eihän tuokaan ole viel varmaa, kannattaa varmaan odottaa sinne rv10 ultraan kun pikkaisen voi mitata kunnolla. la olis 25.6.08 eilisen ultran mukaan. Kirpun sydän sykki nätisti ja siel se hiukan liikkui, tosin itse en sitä osannut katsoa kun oli tosiaan niin pieni. 7,2mm :heart: Huomenna olis eka neuvola :)

On tuo yksityisellä käyminen vain niin kallista, mutta pieni summa oman mielenrauhan saamiseksi. Eli kaikille tiedoksi jos joku on menossa mehiläiseen yksityiselle: 67,40 maksaa käynti

Nyt kaikille myös hyvät päivänjatkot, minä lähden siskon luo :) :wave:

satu86 ja kirppu (6+5)
 
Kiva että satulla oli hyviä ultrakuulumisia. :flower: Muutan sun LA:n. Sen ekan ultrauksen muistaa kyllä aina... Mäkin pääsin töiden kautta heti kurkkimaan viikoilla 8+6 ja vaikka siinä ei kyllä muuta ollut ku kaks mollukkaa ja keskellä läpätys niin ilo oli kyllä iso. :heart:

Meillä on ollut hiljaisempaa masussa nyt muutaman päivän, en oo vielä kovin huolissani ollu kuitenkaan kun on hän välillä muutamalla mottaisulla ilmoittanut olemassaolostaan. ^^ Saattaapi olla selkäänpäin kääntyneenä, tai sitten vain nukuttaa tavallista enemmän. Ootan hirveesti et päästään 4D:hen kurkkimaan ! <3

Nyt sit vaan taas töiden jatkumoa... Enkä tajua miks sen ihanan lumisateen piti muuttua tommoseks sademyräkäks. Mut kai se harjoitustalvi ehtii tulla vielä sen 120 kertaa ainakin, niinkuin yleensäkin. :D

mama-L & Onni 21+5
 
Skog: Kiitos onnitteluista, olin kyllä positiivisesti yllättynyt, tosin henkilöstöpäällikkö kertoi että talon politiikkaan kuuluu että äippälomat ovat positiivinen asia. Liekö vaikuttanee että aika miesvaltainen työpaikka.. Mutta en valita! :D

Tänään ja eilen ollut taas TODELLA väsynyt ja kaikki tulee ylös, liekö jotain kasvuspurtteja ottaa tuo asukki kun oli jo paljon parempi olo pari viikkoa. Otin eilen puolipekkasen kun ei ruokakaan pysynyt sisällä, mutta nyt tuntuu että pitäiskö sit kuitenkin pari päivää saikkua että saisi nukuttua kellon ympäryksiä, niillä olo aina helpottaa.

Tympii vaan nuo sairaslomat, tuntuu ettei oikein ehjiä viikkoja tule ollenkaan tätä menoa. Vaikka vasta nyt rv20 jälkeen olen sairaslomilla ollut niin vähän jo miettii että milloin työkaverit hermostuu... Ihanasti nuo toistaiseksi ovat suhtautuneet mutta silti... Miten te muut, oletteko olleet töistä paljon pois? Neuvolasta kyllä sanottiin että reilusti vaan pitää ottaa sairaslomaa ennenkö voimat loppuu, että pari päivääkin auttaa monesti jo kummasti, ja totta se on ollutkin.

Silti vaan päässä kummittelee tuo "raskaus ei ole sairaus"...

mama-l Ajattelin jotenkin ihanan pienesti miehekettä muistaa, jotain hassua... Vaikka raakoja kananmunia aamulla sänkyyn ja lappu mukaan että "aamumunakas under construction".. että ensi isänpäiväksi valmista sitten tms.. Ja KIITOS HIENOSTA UUDESTA PINOSTA!

Kirppu Ne ensimmäiset liikkeet on niin ihania, minäkään en heti uskonut, etten vaan kuvittele niitä mutta kyllä se vaan hymyilyttää aina kun möngerrys masussa tuntuu :)

cicilisko 23+1
 
Aamumunakas under construction :LOL: Aika hyvä! "Kiitos hurmaavasta aamiaisesta rakkaani..." Me ollaankin ihkaoikeita äitejä sit jo ens äitienpäivänä. :heart:

Minä oon kanssa ollut sairaslomilla aika usein, mulla on ollu nyt 3 flunssaa reilun kuukauden sisällä. Ja sit aina 3-4 päivän saikkuja. Supistuksien takia meinasin jo hakea myös mut ne on onneksi nyt helpottaneet. Mä ku oon neuvolassa työharjoittelussa niin hyvin onneks ymmärtää kaikki, kun aika hyvin tietää mistä on kyse. Ja ei kai se nyt odottavien äitien vika ole että jokaikinen basilli ja pöpö tarttuu hirveän herkästi ku on oma immuniteettitaso niin alhaalla. :( Itekkin kun olin ennen 1-2 kertaa vuodessa kipeänä niin nyt sit vähän väliä.
 
Olen 28 vuotias ensimmäistä lapsukaistaan odottava Jyväskylän maalaiskuntalainen. Olen asunut täällä puolitoista vuotta mieheni kanssa. Keski-Suomessa olen kylläkin asustellut jo pitempään. Töissä olen kokoajan käynyt muualla kuin Jyväskylän seudulla. Laskettu aika on 1.4.08.

Kyselin tänään aikoja ja hintoja yksityiseltä rakenneultraan. Nyt tässä pähkäilen että minne paikkaan menisin ja kannattaako mennä 4D ultraan vai tavanomaiseen 2D ultraan. Eipä niillä hirveitä hintaeroja. Vai tietääkö joku missä halvin 2D ultra? Mehiläisessä 100 euroa.
 
pinja79
Moi kaikki mammat!

ystävälleni on tulossa poika ja on myymässä esikoisen vaatteet pois (tyttö ) vaatteita on todella paljon! siisteistä söpöilyvaatteista ihan kotivaatteisiin! jos kiinnostaa niin yv.llä voin antaa hänen tietonsa!

pinja ja pikku kakkonen tasan 25 :D
 
Kariel, lisäsin sun tiedot listaan. :) Ja sit kaivoin tuolta ex-Jyväskylän Odottajista Rhean kokoaman mainion listan 4D- ja 2D-ultrista + hinnoista. Eli:

Terveystalo: 4D, n. 30 min., viikoilla 20-22, hinta: 200 + 9,5-42 (kela)=167,5?
Mehiläinen: Tavallinen ultra, viikoilla 18-20, hinta: 120? + käyntimaksu 60-75?
Klinikka In Tiimi: Tavallinen ultra, 30min, viikoilla 18-20, hinta: 126? (josta voi itse hakea kelan korvausta)
Likes: Tavallinen ultra (harri selänne-ylilääkäri tekee), viikolla 18, hinta: 75? (en kysyny kelan korvauksesta)

Tuossapa noita. Halvimmillaan siis se 75 euroa (2D), ja tuo yleisin 4D tällä seudulla on siellä Terveystalolla jonne mekin suunnataan, se on Kelan korvauksien jälkeen se ~170?!
 


" Laitathan tämän viestin mahdollisimman monelle tiedoksi. Tänään illalla sytytämme muistokynttilän Jokelan kouluammuskelun uhreille keittiön ikkunalle klo 18. Olethan sinäkin mukana muistamassa nuoria koululaisia ja opettajaa,jotka vielä keskiviikkoaamuna uskoivat elämään ja tulevaisuuteen. "
 
Reissussa on nyt rähjännytty ja melkosen tyhjään kotiin palattu. Täällä ihan kaikuu kun melkeen kaikki huonekalut ym. lähti viikko sitten jo Kokkolaan. Vielä 3vko ollaan siis jyväskyläläisiä. :(

pinja: Meen tänään kirjastoon niin pitää kattoa josko lehden saisin käsiini.. kukahan siellä mahtaa lymyillä!? :D

Koko reissun ajan oli masurintamalla aika hiljasta ja välillä oli pakko panna maate ja odotella jotain elämän merkkejä ku huolestutti. Eilen ku tultiin kotiin ja laitoin soittorasian pitkästä aikaa soimaan niin alko sellanen monotus, että meinas mahasta tulla läpi. Tais ukkelillakin olla vaan reissuväsymystä ja koti-ikävä. On kyllä ollu sellasta haipakkaa koko viikko että mahtavaa olla kotona.

Löydettiin kämppäkin Kokkolasta niin ei tarvi porukoiden nurkkiin tukkia. Kaksioon vielä mennään, mutta oma mökki on hakusessa kokoajan. B) Jospa sitä ennen maaliskuuta ehtii vielä muuttaa isompaan.

Tervetuloa Kariel mukaan! :wave:

mama-L: Olitko Joogassa?

Rhea jolla ei kumma kyllä ole nyt just mitään muistikuvaa millä viikolla mennään. Oisko joku 22 tai 23. APuvA! :ashamed:
 
pinja79
Rhea: kai me mennään torstaina uimaan!!!

Keskiviikkona on se äitipoli joten sit tiedän et miten masussa voidaan... ja missä se istukka sit on, saa nähdä osuivatko noiden neuvola-tätien epäily oikeaan...

pinja ja pikku kakkonen rv 25+6 (hui kun aika on menny nopeeta)
 
Heissunkeissun ! :wave:

Tähänkin pinoon tiedoksi että pikkupeikko85 on saanut viime perjantain ja lauantain välisenä yönä pojan viikoilla 31+1. Herra painoi 1210g ja pituutta oli 38,5cm. Hyvin hengittää itse poikanen ja jos paino lisääntyy hyvin ja kaikki menee normaalisti niin kotiin pääsee jo tuossa 36 rvk tienoilla. Äiti tietenkin jo aikaisemmin. Eli onnea onnea onnea ja haleja sata kiloa sinne, toivotaan että kaikki menis oikein hyvin! :heart: :heart: :heart:

Rhea, en minä halunnut mennä sinne joogaan yssin keskiviikkona :D Ja laiskuus iski muutenkin pakko myöntää. Mutta josko me tällä viikolla mentäis molemmat? :)

Näin viime yönä niin selkeän ja todentuntuisen poikaunen ettei oo tosikaan! Ultrassa näkyi iiiihan selvästi pippeli ja pallit, ja sit mä rupesin itkemään. :LOL: Ja itkin varmaan vielä herätessäkin. Hehheh.

Töitä jatkamaan nyt ->
mama-L / Onnimasukki 22+4 <3
 
mama-L, kiitti ultra hinnastosta. Me päätettiin nyt sitten törsätä ja mennä 4D ultraan, se onpi ensi viikolla.

Tosi kiva nähä toukka, että sillä kaikki siellä ok. Mä en ole vielä tuntenut minkäänlaisia liikkeitä. Olen yrittänyt tunnustella iltaisin nukkumaan mentäessä, mutta ei siitä tule mitään. Sänkyyn päästyäni tulee tuskainen olo, enkä tiedä miten päin makaisi, eli huomioni menee olotilani paranteluun, eikä vauvan liikkeiden tunnusteluun.

Mulla on ollu onneksi super helppo raskaus. Eipä sitä paljon muusta tiedä olevansa raskaana kun masun kasvamisesta (ja siitä, että nukkuman alkaminen vaivalloista). Toivottavasti vauvakin on helppo =).
 

Yhteistyössä