Jyväskylän Odottajat & Äidit

pinja79
:flower: :hug:

toivottavasti kaikki meni hyvin! ja voimia sinne vso:lle! tiedän kokemuksesta että se on välillä rankkaa... kun muut ei pääse vaavia kattoon! :hug:

pinja ja pikku kakkonen rv 25+6
 
En pääse joogaan tänään Rhea, kun mulla menee ylitöiks. :( Ensi viikolla sit viimeisen kerran jospa sitä sinne sais raahattua itsensä. Vaikka tosi semmosta verkkaistahan se on, erikoista et melkein ainoa "liikuntatunti" viikossa on semmosta mis pääsee erittäin lähelle nukahtamista. :LOL: Vissiin vähän möhömahaisemmille suunnattu...

Muuten kaikki hienosti, paitsi että supistelee nykyään päivittäin, enemmän tai vähemmän... Kivuttomina pysyvät vielä onneksi suurimmilta osin.

mama-L + Onni 22+6
 
juu eli poika tuli maailmaa kiireellisellä sektiolla 10.11 klo 02.33 :heart:

kumpainenkin voidaa hyvin,ite pääsin jo toissa päivänä pois sairaalasta,poika sinne jäi vielä kasvamaa.. jää sit jumpat tosiaa meiläisen osalta, et skog älä turhaa odottele minnuu mukaa... :D

ja jos mama-L lisäilis mut tuonne syntyneiden listaan...

peikko ja pieni Mico-poika
 
:hug: Hirmuisesti onnitteluja Pikkupeikko! Onhan vauvalla kaikki kunnossa? Kyllähän tuo hoito ja tekniikka on nykyisin niin kehittynyttä, että on Micolla sielläkin ihan mukavat oltavat. Mikä on äidin vointi? Sopiiko udella, mitä tapahtui? Kerroithan kyllä jo aiemmin supistuksista, kun jumpastakin jäit pois... Pikaista toipumista teille!

Mama-L tsemppiä sinullekin supisteluiden kanssa! Mulla oli niitä kanssa monta monta viikkoa, mutta onneksi ovat helpottuneet. Kun ei ne oikein kivuliaita olleet, mutta epämukavia kuitenkin. Kyllähän ne vähän pistää miettimään näin ensimmäisessä raskaudessa, kun ei tiedä mitä odottaa...

Rhealla ei ole enää montaa viikkoa jäljellä Jyväskylässä :/ Mun pitää ruveta käymään uinnissa, ettei jää Pinja aivan yksin! Kyllä tässä kohta jo kaipaakin uusia liikuntamuotoja, kun mahaa kertyy...

Nyt pitää alkaa valmistautua jumppaan... Skog 25+2.
 
Mä aattelin vaan ilmoittaa, että poistun täältä Jyväskylän odottajien porukasta kun ensi viikolla olisi muutto edessä tuonne Rauman suunnalle. Miehen työn perässä muutetaan ja aika haikeilla fiiliksillä jätetään ystävät ja sukulaiset tänne seudulle. Eihän se onneksi sentään ulkomailla ole joten käymään pääsee puolin ja toisin.

Oikein onnellista odotusta kaikille ja onnittelut pikkupeikolle vauvan syntymästä. Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin ja pääsee sitten kotiin kun on painoa riittävästi.
 
:flower:

Ja pienelle Mico-pojalle paljon puhtia kasvamiseen!

Alkaa meidän pino huveta kun niin moni muuttaa tai "jakaantuu", käykää silti kertomassa kuulumisia!

Omaan napaan ei mitään uutta, huomenna olis se 4D-ultra ja sitä jännittelen. En olekkaan oikein mistään vielä panikoinut tms. (mistä olen ollut tosi hämmästynyt) mutta nyt on kyllä perhosia masussa.
Jännittää miltä vauva näyttää, tai onko sellaisessa asennossa että kasvoja näkis, samoin sukupuolen kanssa, ja eniten nyt se onko kasvanut normaalisti kun tuntuu ettei masu kasva yhtään.

Poikaolo on ollut koko ajan tosi vahvasti, eikä kyllä väliä kumpi sieltä olis tulossa, auttais vaan vähän asennoitumaan jos onkin tyttö tulossa =) En osaa edes katella mekkoja, joten tieto auttaisi kovasti.

Loppukuusta onkin sitten sokerirasitus ja koska yökin edelleen, voi tulla "mielenkiintoinen" parituntinen... Samalla viikolla sit seuraava neuvola ja lääkäri, tuo olis toinen lääkärikerta paitsi että kävin ylimääräsen käynnin supistusten takia kuukaus sitten.
Siitä tulikin mieleen että mitä mieltä olette olleet lääkäreistänne? Kun tuo meidän "omalääkäri" on aika veikeä tapaus, välillä käynyt mielessä että onko yleislääkäri sit kuitenkaan paras valinta noihin hommiin.. Onneksi terkkari on aivan mahtava! :) Olen nähnyt täällä ihmisten pohtivan lahjaa kätilölle, minä en siitä vielä tiedä, mutta tuolle neuvolantädille vien lahjan varmasti!! (teen hänelle pienen vauvan polymeerimassasta)

Yllätys ettei meinaa uni tulla ja huomenna pitäs puoli neljään asti kärvistellä :LOL:

Carita 24+2
 
Heippa tännekin pitkästä aikaa!

Eli raskaus edennyt jo viikolle 34+3. Sairaslomalla olen nyt ja 17 päivä alkaa virallisesti äitiysloma. Vauveli kasvaa mukavasti, mutta minä olen ollut kipeä joka paikasta. Välillä illalla on tuskaa edes sänkyyn päästä, kun sattuu joka paikkaan. Yöt menee huonosti, kun ei tahdo saada asentoa ja sitten vielä saa juosta vessassa. Onneksi esikoinen on alkanut nukkumaan yöt kunnolla, niin ei tarvitse sen takia myös keskeyttää uniaan.

Supistuksia ollut jonkun verran, tosin ei kipeitä.. mutta kun supistaa, niin tuntuu ettei pysty liikkumaan ollenkaan. Rauhallisesti päiviä pyörittelen kera esikoisen ja odottelen jo jännityksellä synnytystä.

Vähän tässä on alkanut miettimään, että saako sitä miehen kanssa kaksin hoitaa synnytyksen, kun kätilöitä on sanonut itsensä irti 18 ja joulukuussa sitten 8 lisää. :ashamed:

Pitää muistaa jutella asiasta neuvolassa seuraavan kerran...

Iloista pakkaspäivää kaikille! :wave:
 
pinja79
eilen olin sit siel sairaalassa ultrassa ja vauvan kon vastaa viikkoja ja kaikki hyvin sukupuolta en kysynyt... uudelleen ultraan 27.12.

tänään uimaan! skog tule vaan... yksin on niin tylsää... :LOL:

pinja ja pikku kakkonen rv26+2
 
mama-L: Joogaa on vielä 2 kertaa jäljellä. Voithan tulla vähän myöhässäkin paikalle jos tiukkaa tekee. Sulla on jääny niin monta kertaa välistä. Eilen meitä oli 8 paikalla.

pinja: Toivottavasti päästään molemmat uimaan tänään. Ja kaikki muutkin kykenevät mukaan!! Mulla tosiaan enää yksi kerta jäljellä tämän jälkeen kun sitten seuraava to ollaan jo Kokkolassa.

PP: Isot onnittelut vielä tätäkin kautta! Toinen on kyllä älyttömän pikkunen! Toivottavasti saat pojan pian syliin ja kotiin! :flower:

Mä kävin eilen kestovaippa kaupassa ja nyt nään jo uniakin vaipoista! :LOL: Nyt on hirveet suunnitelmat mitä hankitaan ja ommellaan jne. Ihunaa.
Tässä kuvia viimeaikaisista käsitöistä, joita olen pikku-ukolle tehnyt:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0344.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0343.jpg

Vielä on lasten pikku arkku tuossa lattialla maalaamista odottamassa kun ukko niin hitaasti sitä hioo..
Ollaan lähdössä ostamaan kissan raapimispuuhun uutta köyttä. :D

Rhea ja ukko-kulta 23+2
 
no siinähän kävi sillä tavalla et menin sinne kontrolli ultraan,mistä tääläkin puhuin.. siellä sit todettii et vauva on liika pieni viikkoihin nähden,eli kasvaa ns laihana... :( napanuoran virtauksissa oli hiukan heikkoutta tuolloin.. sovittii kontrolli aika seuraavaks maanantaiks ja liike laskentaa kotia.. noh torstaina sit jouduttii lähtee puolilta öin polille, kun liikkeitä ei tullu vaikka 3,5h odottelin ja tökin... virtaukset oli huonontunu edellisestä ja istukan toimivuus myös.. pääsin vielä kotio yöks, mut aamulla piti mennä 9aikaa käyrään ja ultraan polille..

mentii sit perjantai aamuna käyrälle ja ultraan, tilanne edelleen menny huonommaksi ja totesivat et otetaa osastolle.. osastolle menin puoli kolmen maissa, kun kävin kotona tuossa välissä pakkaamassa tavaraa mukaan jne.. 5maissa ultrattii uusiks ja todettii et tehdää sektio lauantain aikana.. tuon jälkee antovat kortisoonit et vauvan keuhkot kypsyis.. käyrä seuranta vielä 2kertaa tuon jälkee.. kummassakin käyrässä vauvalla isoja sykkeen laskuja ja illasta 10,maissa jouduin jatkuvalle käyrälle synnytys saliin.. mies tuli sit takas sairaalaan tuossa vaiheessa..

joskus 12maissa kätilö tuli kysyy multa sit et tunnenko supistuksia, siihen sit et tunnen mut eivät ole kipeitä ollenkaa.. mulla pakotti lantiota ja pakaroita, mut ei niko sattunu.. lääkäri tuli sit joskus 1maissa, teki sisätutkimuksen ja totesi et synnytys on käynnistynyt luonnostaan, kohdun kaula oli kokonaan hävinny ja lähteny aukeamaa.. vauva ei vaan supistuksia kestänyt,joten kiireellinen sektio oli ainut ratkaisu.. siinä sit rupeskin tapahtuu ja oltii leikkaus salissa ennen ku edes tajusin mitää.. 02.33 olikin sit poika maailmassa... :)

itse toimenpide oli mulle tosi rankka ja järkyttävä kokemus, spinaalipuudutuksessa leikattii ja musta oli ihan kamalaa et tunsi kaiken, muttei kipua.. tuntu siltä et repivät mua kylkiluista maino tuosta rinnan alta tosi voimakkaasti.. oksennuskin siinä sit tuli leikkausken aikana.. :( :|

tuosta kursimisen jälkee menin sit heräämöön ja 5maissa lähtivät viemää osastolle takaisin, vastasyntyneiden tehon kautta.. vauvan näin heti leikkaus salissa ja hää parkas oikein kunnolla het kohdusta ulos tultuaan.. :) reipas poika oli.. :heart: teholla viivyttii jokuinen hetki ja vähän sain pieniin varopaisiin koskea..

osastolle päästyä sain hiukka kipu lääkettä ja nukuin tai oikeestaa torkuin siinä hetken.. joskus 9aikaa mies tuli takas sairaalaa ja nousin istumaa joskus 10maissa ja siitä suoraa ylös ja kävelemää.. muutamia reissuja tein käytävälle kävellenja sit pyörätuolilla käytii kahviossa pariin otteeseen.. seuraavana päivänä jo kävelin enempi ja näin..

tuolloinlauantaina päästiin sit ekaa kertaa oikein vauvaa näkemää, sinnikäs kaveri on ollu koko ajan, ei ole hengitys konetta tms tarvinnut, ylipaineessa on joka hiukan auttaa hengitystä, lisähappea ei paljon ole menny, ekana päivänä jotain 10% ja sit sunnuntaista etiepäin vaan 1-4% ja eilen oli jo yhteensä 6tuntia ilman ylipainelaitetta.. :)

nyt jatketaa sit ylipaineessa veilä, mut häntä pidetää parin tunnin jaksoja muutamasti päivässä poissa siitä.. niin hienosti henki kulkee ja hapetus toimii.. jouluks mahd saadaa poika sit kotia... :heart:

siinä olis tuollai pääpiirteittäin kertomusta synnytyksestä.. mamma voi jo nyt paremmin, haava hiukan kiristää kyllä, mut edes panadolia ei ole tarvinnut ottaa maanantain jälkee.. :)

nyt sit odotellaa et pääsee siihen vauvan tuoksuiseen arkeen kokopäiväisesti kiinni.. :)

peikko ja mico-poika
 
pinja79
löysin sun kuvat vahingossa galleriasta :) kyllä toinen on sitten pieni! mitkä oli miehen mitat?pääseekös vesolaan nyt muita vieraita kun sinä ja miehesi? sillon kun aksu oli niin ei päässyt... Voimia!

pinja ja pikku kakkonen
 
Ihanasti kerroit synnytyksestä pikkupeikko ! Tuli ihan tippa linssiin. :heart: Tosi hienoa että poikanen hengittää itse, sitkeä sissi !
Ja toivottavasti pääsette jouluksi koko perhe kotiin. :flower:

Edelleen, oon HIUKAN kateellinen noista Rhean luomuksista. Miten joku osaa tehä tollasia. :eek: Tai sit mä vaan oikeesti oon niin tumpelo... Tosi hienoja!

Omassa navassa ei muuta mullistavaa kuin se et liikkeet on selvästi nyt erilaisia ja niitä on kokonainen kokoelma ! Kääntymiset, kuperkeikat ja potkuttelut tuntuu kaikki erilaisilta, ja ovat tunnistettavissa :) Yleensä pikku tykkää potkia tonne vasemmalle alavatsaan eli oiskohan hän niinku useimmiten vaakatasossa tuolla. Tänään kyllä tuli muutama raivokas potku myös alapäähän, se tuntuki sit taas todella veikeeltä. :LOL: Kuhan nyt ei vaan tykkäis liikaa siihen perätarjontaan jäädä... Supistelutkin jatkuu tasaisesti, eivät ole onneksi kipuisia, enimmäkseen sitä mahan kovettumista. Ja masu kasvaa, kohta rupeen oikeesti itkemään kun ei mahu enää ees jättikokoinen untuvatakki päälle, eikä myöskään masun kohdalta joustavat farkkuhaalarit ! Nyt meneekin sit enää yhdet äitiyshousut ... Täytynee siirtyä mun 182 cm pituisen miehen takkeihin, ääk. :LOL:

mama-L & onnitannitalleroinen 23+0 !
 
4-D ultra takana ja kaikki hyvin pienellä. On kasvanut ihan hyvin vaikka sitä vähän murehdin, aamulla kävin neuvolassakin ja taas oli paino tullut alaspäin, mut nyt ei tarvitse siitä enää murehtia.

Kovasti ujosteli eikä näyttänyt kasvojaan kun vilaukselta, eikä sukupuolikaan selvinnyt, vaikka tyttö ilmeisesti todennäköisempi. Säilyypä tuokin nyt sitten vielä salaisuutena. Pitänee kai kuitenkin varulta miettiä myös niitä tytön nimiä... :LOL:

Sairaslomaa tuli pari päivää, verenpaine kun on pompannut ylöspäin, mutta katsellaan nyt. Kyllä niin hurjasti rauhoitti tuo ultra, voipi keskittyä välillä muuhunkin (niinkuin herkutteluun, pakko oli tehdä kolakarkkeja, varmaan 15 vuotta sitten viimeks tehny :LOL: )

Ihania käsitöitä Rhea tehnyt! Minä en ole vielä mitään saanut aikaiseksi, yksi ristipistotyö on kesken, jospa sen sais ees valmiiks..

Cicilisko 24+3
 
pinja79 juu ei pääse sinne teholle muita kun vauvan vanhemmat ja jos vauvalla on sisaruksia ni he saavat käydä kurkkaamassa, mut ei saa jäädä pidemmäks aikaa osastolle.. edes isovanhempia ei sinne pääse.. :( sinänsä vähän tylsää tuo, mut tilat kun on pienet ja vauvat todella herkkiä infektioille niin parempi näin.. saahan nuo sitten tutustua pieneen kun kotia pääsee.. silloinkin kun on vielä tooooosi pikkuinen.. :)

Cicilisko ihana et kaikki oli hyvin 4Dssä.. mun mielestä se 4D oli aivan ihana kokemus.. nyt kun ajattelee ni oon toooosi tyytyväinen ja onnellinen siitä et käytii siellä, sai ihanaa muistoa odotuksen ajalta.. :heart:

tänää kävin Micon luona päivä vierailulla ilman isiä ku hää on töissä, ni ei päivällä pääse mukaa.. ja sain ison yllärin.. poika oli ollu ilman ylipainehoitoa aamuyöstä lähtien, illasta jäi ilman sitä myös.. et yöllä oli ihan hirmu pienen pätkän siinä ollu, mut nyt ei sitä tarvinnu ole.. :heart: toinen iso ylläri tuli sit kans mamma sai pojan ekaa kertaa syliin!! :heart: oli parikyt minsaa kenkuruhoidossa,sit piti laittaa kaappiin takas kun oli lääkkeiden/ravinteiden laiton aika.. mut illasta sit vissii uusiks taas.. :)

poika on ollu nyt ni vahvoilla,et se rv36 kotia pääsyn kannalta on lupaavaa... :D :heart: nyt sit 34viikolla opetellaa syömistä, kun keskosilla kuulemma on ongelmaa siinä et pitäs muistaa hengittääkin samalla.. :D poika oli ainakin nyt kun mun rinnalla oli ni suu kävi kokoaika ja yritti vaan tissille hivuttautua.. mut ei ihan vielä ni pitkällä olla..

niin ja tosiaa pinja kun tuossa sanoikin ni poikasen kuvia voi käydä kurkkimassa irc-galleriassa.. tässä linkki sinne...
http://irc-galleria.net/view.php?nick=krisu44
 
Täällä tuli ihan kyynel silmään kun katsoin sun kuvia tuolta ircistä... :flower:
Tuli heti mieleen meidän typy kun se oli tosi pieni syntyessään, vaikkei toki nuin pikkunen ku mico!
Jaksuja koko perheelle!

Tinnipinni :D
 
pinja79
peikko sillon kun aksu oli siel niin sisaret sai olla... siek oli pari lasta joilla oli sisaret niin ne oli siel aina kun vanhemmat, leikkivät siinä telkkärihuoneessa...

ensiviikolla muita uimaan tulijoita kuin minä ja rhea?

pinja ja pikku kakkonen rv 26+4
 
Kyllä jonkun täytyy nyt kunnostautua ja alkaa uimaan pinjan kanssa kun mulla on ens torstaina viiminen kerta. Seuraavana torstaina ollaankin jo matkalla kohti Kokkolaa. :/

Ihanaa PP kun olet jo pojan saanut syliin! :heart:

Tässäpäs kuva meikäläisen mahapönötyksestä viikoilla 23+3:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0346.jpg

Nyt täytyisi tenttiin mennä lukemaan.. |O

Rhea ja ukko 23+5
 
On kyllä tosi pikkuruinen tuo teidän poika, Pikkupeikko! Hienoa, että kaikki on mennyt niin hyvin ja Mico ollut reipas =) Niin juu ja kiva kun laitoit linkin ircciin!

Ciciliskolle myös koko joukko onnentoivotuksia hyvistä ultrakuulumisista!

Pinja mä en tällä viikolla ainakaan pääse uimaan, mutta kyselen seuraa sitten susta täällä palstalla, jos vaikka ens viikolla ehtisin kokeilemaan!

Ihan hullunmyllyä tää elämä, kun pitäis koettaa tehdä älyttömästi kaikkia kursseja, että valmistuis ennen vauvan syntymää. Tuntuu, että on liian vähän aikaa keskittyä vauvan tuloon. Vaunut sentään ostettiin ja haettiin lainatavaraa, mutta mitään en ole vauvalle ostanut enkä tehnyt :/ Tosin meillä on jo niin paljon kaikkea ja tulossa lisää, ettei ole tarpeen. Silti tuntuu, että mun pitäis ekan lapsen kohdalla olla täysin höyrähtänyt kaikkiin vauvajuttuihin :ashamed: Miten sä Rhea ehdit tehdä käsitöitäkin valmistumisen ohessa?

Vakuutusta on koetettu katella, tällä viikolla pitäis hakea se varaus syntymättömälle lapselle. Onko teillä jo lapselliset (ollut) vauvavakuutukset? Miten Jyväskylässä toimii tuo yksityinen sektori terveydenhoitopuolella, hyötyykö vakuutuksesta oikeasti? Me on ajateltu, että otettais Tapiolasta vakuutus. Ihan vakuuttunut en vain ole sen kannattavuudesta täällä, kun sen on niin älyttömän kallis... Onko muut ekaa odottavat ottamassa/ottaneet vakuutuksia?

Hyvää alkanutta viikkoa! Skog tasaviikoin 26.
 
Heips Kaikille!

Onnea PikkuPeikko!
Aivan ihana vauva teillä!!! :flower:

Täällä olisi viikko laskettuun aikaan ja ymmärsi nuo tehyläisetkin olla töissä, ettei tartte vahtimestarin kanssa synnytellä. ;)

Meillä on vakuutus fenniasta. En niistä niin ymmärrä, kun mies noita vakuutuksia hoitaa, mutta itse ajattelin, että vakuutetaan sitä kaikenlaista muutakin, jotta miksi ei kaikkein rakkainta :heart:

Enni ja JalMari 38+6
 
Pinja: Ai seki voi tulla täyteen.. :ashamed: Täytyy käydä putsaamassa.
Meillä on tosi tiukka aikataulu koko viikon, mut olin kyllä ajatellu vielä viimisen kerran käydä kaupungissa alkuviikosta, että jos aikataulu menee yksiin niin hörpätään vaan kupilliset jossain.

Mä laitan sulle vaikka tekstarilla infoa ku ollaan kaupunkiin menossa ni katotaan pääsistkö myös. :D En osaa kirjottaa enää tän vaikeammin. :LOL:

mama-L: Joogaan keskiviikkona vielä vikan kerran? Vai onko selkäkivut pahentunu?

Mites PP:llä ja mini-miehellä on sujunu? :heart:

skog: Kyllä sitä aina muutaman tunnin illasta saa varastettua käsitöille. Eilen valmistui toiset villavaippahousut. =)

Meillä on enää 4 ja puoli päivää virallista jyväskyläläis aikaa.. :(

Rhea ja ukkeli 24+4
 
Hei, täältä sivusta huutelen... Kertokaapa paikkakuntalaiset onko Jyväskylässä tai Jyväskylän lähistöllä muita liikkeitä kuin "Lastentarvike" ja "JR Juniorit", missä myydään vaunuja ja turvaistuimia? Itse asun 40km päässä eikä satunnaisilla ostosreissuilla ole muita liikkeitä tullut vastaan...

pore
 
oz-baby liike on siinä tourulassa kotiidean vieressä.. siellä on vaunuja ja muuta kaikkea kivaa... ;)

ja meillä menee oikein kivasti kun rhea tais kuulumisia kysellä tuossa.. eilen tehtii tutista kaks syömis ennätystä,eka päivällä 5ml ja sit illalla äiteen syöttämänä meni 10ml tutista.. :D ite osaa tauottaa imemisen ja pitää pausseja,sekä muistaa vielä hengittääkin samalla.. myöskää pulssilaskuja ei tee syädessä...et hyvälle näyttää!! :heart: muutenkin oikein virkee ja sinnikäs pieni mies, hoitajien hurmaaja... :D

eilen just lääkärin kans keskustelin ja meidän poitsu on siis täysin terve 9pisteen vauva.. (SGA vauva kylläkin..)

tänään tuo pieni mies on jo sit 2viikkoa vanha.. :whistle: kyllä aika menee nopeeta.. kuvitelkaa et jouluun on enää kuukaus.. :eek:

peikko ja Mico poika.. :heart:
 
Kiitos pikkupeikko! Sulle jo onnitteluja tuonne tammimammojenpinoon laitoinkin... Käytävä ens viikolla vaunukierroksella, eihän sitä tiedä milloin itsekin joutuu lähtemään...
Oikein ihanaa joulunodotusta teille koko perheelle!

Pore&Papunen
 
Hei tännekin!

Täällä odotellaan jo kiivaasti pääsyä synnyttämään. Paikat on todella kipeet ja päivät menee tuskassa... Esikoisen takia on vaan jaksettava.

Tänään kävin neuvolassa ja kohdunkaula oli lyhentynyt puolella sekä kohdunsuu oli auki sormen verran. Vauva vielä liikkuu ylös ja alas, mutta sanoi että ei ihme, jos on paikat kipeenä, kun sillain liikuskelee. Ei kuulemma pitäisi ainakaan yliaikaiseksi mennä. :whistle: Ja veikkaus sydänäänten perusteella olisi tyttö. Itselläni ollut myös tyttö tunne. :heart: Mutta jännitykseksi jää, kumpi sieltä tulee ja kumpikin on yhtä tervetullut.

Kiva, kun ei tehyläiset alkaneet irtisanomaan itseään. Tuli jo paljon parempi olo, kun tietää, että on apua synnytyksessä, jos sitä tarvitsee.

Iloista päivän jatkoa sinne.

Nipsuliina ja maha rv 36
 

Yhteistyössä