Tervehdys piiitkästä aikaa
Täällä on ollut sellainen opintojen loppukiri, ettei ole paljon jaksanut enää ylimääräistä koneella ollakaan... Mutta vihdoin alkoi viime viikolla äitiysloma, kun lähti gradu tarkastukseen. Ja hyvin aikataulussa, sillä laskettuun aikaan on ruhtinaalliset kolme viikkoa
MEillä oli myös tuo "synnytysvalmennus" torstaina, ja oli kyllä niin turha. Ei tosiaan päästy kiertämään lainkaan, ja suurin osa ajasta meni turhaan höpöttämiseen... Ainoa mieleen jäänyt asia on, että ei tartte tulla höntyilemään polille, vaan paikan päälle vasta kun lapsi on jo puolivälissä synnytyskanavaa :kieh: Ilta menikin sitten paniikissa. Onneksi pääsin taas pumpuliseen olotilaani, että tästä selvitään tavalla tai toisella. Toivottavasti ainakin.
Viimeinen lääkärikäynti oli vime viikolla. Oli lähtenyt vasta sentti kanavasta, että ei ehkä ole ihan huomenna syntymässä kaveri. Kaikki oli hyvin, joten nyt vaan odotellaan. Supistukset ovat yllä tulleet päivittäisiksi kavereiksi, mutta onneksi lähinnä kivuttomina. Maha häiritsee yllättävän vähän liikumista, ja olen onnekas siinä mielessä, ettei henkeä kovin ahdista. Tuntuu, että tän pötsin kanssa nukkumiseenkin on vähän tottunut, toki asentoa ei löydy millään. Mutta olo on pikemmin parantunut loppuraskautta kohden. Ehkä siihen vaikuttavat nuo graduendorfiinit
Hemuli minä köyn keskustan neuvolassa. Riippuu varmaan kovasti siitä nuo kokemukset, kenellä terkalla käy. Omani ei ole mitenkään liian innokas varoittelemaan tai tutkimaan tai antamaan aikoja, eikä se myöskään ole oikeastaan ikinä mistään huolissaan. Kuitenkin se on ihan OK ja on sillä varmaan sitä iän tuomaa kokemusta. Neuvolalääkärithän ovat olleet nyt sijaisia jo pitkään, vastavalmistuneita nuoria naisia. Nyt kuun alussa tuli vissiin taas uusi sijainen siihen hommaan... Juu mutta ihan asiallista toimintaa olen saanut osakseni tähän saakka. Mitään ylimääräistä ei kyllä ole ollut (synnytysvalmennuksia tms, joissain neuvoloissa kuulemma on näytetty jotain videoita tms.).
Cicilisko et tosiaan ole ainoa, josta tuntuu, että viikot karkaavat vauhdilla käsistä. Kohta se on jo sitten synnytys edessä. Kunpa vain menisi kaikki loppuun saakka hyvin!
Skog tasan 37
p.s. Onnea SuTi!