Jyväskylän Odottajat & Äidit

Hei kaikki! Täytyy munkin selvitellä noita Jyväskylän ultramahdollisuuksia, 4D kyllä kiinnostaa, joten sinne varmaan varailen ajan jossian vaiheessa. Kunhan nyt tosiaan saadaan muutto ensin alta pois. Tällä viikolla on jo tarkoitus alkaa pakkailemaan tavaroita ja sitten loppukuusta varsinainen muutto.

Hankinnoista oli ollut puhetta, me ei olla vielä hommattu mitään, yksi konkreettinen askel otettiin viikonloppuna, kun miehen kanssa käytiin ihmettelemässä kaupassa vauvanvaatteita. Todettiin yhdestä suusta, että 50 ja 56 senttiset on kyllä niin pieniä! Mitään ei tarttunut mukaan, mutta ehkä jo seuraavalla kerralla :D

Tällä viikolla on lääkärineuvola, sitä odotellessa ja töitä tehdessä menee alkuviikko. On ihan mukava kiire töissäkin, kun ei enää ole hommiakaan ennen muuttoa kovinkaan montaa päivää jäljellä.

mukavaa viikon alkua kaikille!

bryson ja papu 13+0
 
Heips :)

mama-L: Voisitko vaihtaa minun uuden nikin tuonne listaan ja lasketunajan voisi myös muuttaa.. Eli olen entinen satu86 ja la olis 18.6.

Mutta muuten näin lyhyesti kuulumisia. Maha kasvaa kovaa vauhtia, pikkainen potkinu jo viikolta 15+3 asti, mitä nyt viikon tauko tuossa välissä oli, mikä sai minut hiukan huolestuu. Joten kävin neuvolassa kuunteluttaa sydänäänet ja hyvin kuului, syke 150. Nyt pikkainen taas potkii päivittäin :) Rakenneultra olis parin viikon päästä äitipolilla, enkä millään malttaisi odottaa.

Ainiin, ja hyvää uutta vuotta kaikille näin myöhässä :D

JanuLiitus ja kirppu 17+5
 
Heips kaikille! Voisin liityä joukkoonne. Olen 24v ja mies vuoden vanhempi,asustellaan Ristonmaalla. Jätimme Heinäkuussa ehkäisyn pois ja ollaan kovasti odoteltu milllois tärppää..joulukuun alussa mulla oli varhainen keskenmeno...ja nyt viime torstaina kävin lääkärissä kun alavatsa kivut vaan jatkui...lääkäri sanoi että tee raskaustesti ensiks kun kierto oli sinä päivänä 33..No ostin testin ja kaksi viivaa siihen ilmestyi...en voi uskoa tätä vieläkään niin mahtava juttu... Eli kuudes viikko laskujeni mukaan menossa...Sain ensimmäisen neuvola ajan vasta 14.2 ja ultra 25.2! EN kyllä mitenkään pysty noin pitkään odottamaan ja olemaan epätiedossa onko massussa kaikki lähtenyt hyvin alkuun..haluaisin tetää heti että voisin iloita kunnolla..
 
Helinä84: Mulla oli samanlaiset fiilikset sillo ku tää mun raskaus oli iha alussa ja mun olikin pakko tilata Suomen terveystalolle alkuraskauden ultraan aika... Makso aika paljon mutta oli hintansa väärtti kun sai nähä että pienen sydän siellä löi ja oli oikeessa paikassa :)

Mä kävin aleissa alku viikosta....käteen jäi pieni nippu vauvan vaatteita, ei vaan voinu olla ostamatta :D nooh, eipähän tuu sitte noitten kanssa kiirettä... Tänne ei vaan paljoo viitti kaikkee hankkia kun on sitte muuttokin edessä....

Nii sitä piti kysyä että järjestetäänkö Jyväskylässä "lapsellisille" mitään toimintaa, perhekerhoa tai -kahvilaa tms.? Viime kesänä käytiin tytön kanssa tutustumassa perhepuistoihin, mutta ku siellä ei tuntenu ketään ni oli aika tylsää olla kaksin.....Muuten oli iha kivoja paikkoja....
 
Hande, ainakin seurakunta ja MLL järjestävät avoimia perhekerhoja/-kahviloita melkeinpä joka alueella. Toiminta on joko ilmaista tai todella pieni hinta/kerta. Sit on tietty muskareita ym. toimintoja muidenkin järjestäminä, mut hinnatkin on toisilla aika suolasia... iteltä jäi väliin muskari, kun ois ollut 10?/kerta, vauvauintikin taitaa olla jotain samaa luokkaa...
 
hemuli: joo noi muskarit on varmaan joka paikassa aika kalliita, jopa täällä käpykylässä missä vielä muuttoon asti asuksitaan. Me ollaan muuttamassa Kaijanlammelle joten toivottavasti siinä Keljonkankaalla ois jotain menoo ees välillä :) että ite näkis ees välillä muitakin ku vaan lapset ja miehen :D
 
hande: Me asuttiin keljonkankaalla vuos ja pois sieltä halusin kun meinas päivät käydä pitkäksi :( Kavereita ei oikeastaan ollenkaan ja en oikein saanut selville että mitä toimintoja siel olis ollut että olisi tavannut uusia ihmisiä.
Nyt ollaan asuttu vuos melkein kaakonpyrstössä ja kavereita naapurissa ihan tarpeeksi :D Sisko siihen mukaan lukien.

Ja muuta... Eilen oli neuvola. paino noussu hiukan, mut ei onneksi liikaa niinkuin edellisen lapsen kohdalla :D Kirpun syke oli +152 ja verenpaine tais mulla olla 103/69. Aika alhainen ollu mulla koko raskauden ajan. Ja miehän en nuista lukemista yhtää mitää ymmärrä niin en sit tiedä onko tuo hyvä vain huono :ashamed:

JanuLiitus ja kirppu 18+1
 
Janusliitus: Mulla sellanen tilanne että muutan toisesta kaupungista tuonne joten kavereita ei oikeestaan ois muutenkaan koko kaupungissa...Ainaki tuolla samalla tiellä noita muksuja on paljon mutta sitte tiä noista aikuisista että millasia ovat ja onks ne halukkaita ees tutustuun uusiin ihmisiin. onneks on auto käytössä että jos ei muuta ni sitte ajettava vaikka jonnekki muualle missä tapais ees jotain ihmisiä... Saa sitte ens kesänä nähä että palloilenko siellä sitte itekseni lasten ja miehen kanssa...
 
Pääsiskös porukoihin? Esikoiskaksosia odotan ensi kesäksi ja ainakin skogin kanssa ollaan tuolla toisella foorumilla juteltu aiemminkin. Silloin oli lasketut ajat lähempänä toisiaan, mutta mulla raskaus päättyi keskenmenoon. Muistatko mua, nimimerkki oli silloin toinen ja alkoi l-kirjaimella..?

Viikkoja ei ole kuin vasta 13+2 mutta tänään täältä kaksplus-foorumin kautta sain toiselta tuplaäidiltä ostettua ison kasan käytettyjä vauvanvaatteita ja kävin äsken ne postista hakemassa. Hitsi että sellaiset 62 senttiset vaatteet on söpöjä! Kertakaikkiaan suloisen näköisiä! Tähän intouduin kun äitipolilla tehdyssä niskaturvokeultrassa molemmilla oli asiat hyvin, joten eiköhän nämä maailmaan asti saada :)

Ennestään ei ole äitikavereita ollenkaan tästä kaupungista, ollaan muualta muutettu mutta siitä on jo useita vuosia. Möhkis-82:n kanssa oon samalta asuinalueelta :) Tänään vois uskaltautua sinne vesivoimisteluunkin ekaa kertaa, ootteko muut siellä käyneet?

 
Jee, kerrankin kuulee jonkun kehuvan Huhtasuon aluetta! Me asuttiin 4v ihan Sulun perukoilla, siellä omakotitaloalueella ja viihdyttiin super-hyvin! Vuokralla asuttiin ja omaan kotiin sieltä muutettiin, edelleen täällä pohjoispuolella vaikutetaan... 40250 alueella...

Niin ja Handelle piti sanoa, että on niitä halvempiakin muskareita, me käytiin lopulta srk:n, mikä maksoi 45?/lukukausi, eli juuri mitään per muskarikerta. Toinen vaihtoehto olis ollut 115? syksy, ja oliko siinä se 10 vai 12 kertaa...
 
Hemuli80: Niin missäs työ nyt siis asutte? :ashamed: toisessa ketjussa luki että ette suomessa, hmm. Meneekös multa jotain ohi :D ei ois kyl mitään uutta :LOL: Vai olenko mä taas ihan kuutamolla :whistle:
Aijai, kyl on ihanaa kun kirppu jo potkii niin paljon. Aamulla ennen seitsemää aloitti ja enhän mä unenpäästä kiinni saanut heti uudestaan. Ja päivällä alkoi rumpa taas. On ne niin kivantuntuisia =)
 
Hemuli: ei kuulosta tuo hinta enää niin mahottomalta... meillä tuo tyttö menee eskariin ens syksynä ni sen aikataulu määrää vaan aikalailla että mihkä aikaan sitte tän tulevan kanssa päästään minnekkään...

Tolla meiän tulevalla asuin alueella ei taida kukaan tällä palstalla käyvä ees asua...
 
Meilläkin aletaan eskari ensi syksynä, tosin nyt jo harjoitellaan eskarirytmiä "pikkueskarina", kun nuorin on puolipäiväisenä eskariryhmässä. Saas nähdä mitä sitten vauvan kanssa aletaan touhuilemaan. Vauvauinti kyllä kiinnostaisi. Me ollaan muuten myös muualta muutettu tänne Jyväskylään, Nenäinniemessä asustellaan.

Kovasti odotellaan ensiviikon rakenneultraa, jännittää
:) ...
 
dalia: meillä kanssa neiti sai tässä joulun tienoossa olla eskariryhmän kanssa ja oliha se niin ylpeenä ettei tosikaan ku isojen kanssa sai olla :D
Nenäinniemi on hiukka tuttu kun miehen porukat asuksii siinä vieressä...
 
pinja79
me ollaan esikon kans käyty tuossa vauva uinnissa, on vaan tosi kallis harrastus... 15e kerta! ja se on vauvoilkla 1/2h altaassa oloa! ja sit kun on 1 1/2v niin sit on jatkoryhmässä... sillon ollaan altaassa 1h sit se ei tunnu niin kauheen kallilta! kannattaa sit ajois ruveta kyseleen sitä paikkaa et pääsee ryhmään on meinaan aika suosittu harrastus!

pinja ja "pikku kakkonen" 35+3
 
Pinja: On kyllä tosi kallista :/ . Voihan se olla että tässä kerkeää innostua vielä jostakin muustakin, ei niin arvokkaasta touhuilusta. Järjestettiinkö se vauvauinti muuten minkälaiseen aikaan?
 
Etsiväkaksoset jos nimimerkkisi alkoi siis L-kirjaimella niin juu, saatan arvata =) Tervetuloa. Täällähän on aivan mieletön trafiikki nyt! Kivaa.
Kuka osaisi kertoa, pitääkö vauvamuskariin ilmoittautua jotenkin etuajassa? Se vaikuttaisi budjettiin sopivammalta harrastukselta... Tosin jos sitä ei ole kesällä, taitaa jäädä harrastaminen lyhyeen tältä keväältä...

Nyt ei muuten liikkeet enää tunnu niin mahdottoman mukavilta :LOL: Aluksi niitä odotti ja toivoi, nyt vaan pelkän vatsanahan repeämistä kun monoa satelee ja sisuskalut saa uusia paikkoja ja muotoja... No, hyvähän se on tietää, että siellä ollaan hengissä!


Ai niin Etsiväkaksoset, kerran kävin ennen joulua siellä mammauinnissa. Silloin se ei ihan mahdottoman rankka ollut, mutta näillä viikoilla jo alkaa hieman tahti hidastumaan. Onneksi ei vielä liikaa! Pitää katsoa jos vielä sinne jaksaisi tulevina viikkoina. Tosin pikkuisen pelkään tulehdusriskin takia, kun ei ole aikoihin tarkastettu kohdunsuun tilannetta. Lääkäriin vielä 2 viikkoa... Hui miten lähellä on jo LA!

Hyvää päivänjatkoa kaikille toivoo Skog 34+4.
 
pinja79
mä kävin siel mamma uinnissa siihen asti kun pystyin ja tykkäsin!

Dalia76: ne oli la ja su aamuisin klo 8.00 alkaen puolentunnin välein...ja alkoikohan se viimeinen 9.00 ja sit oli jatkorynmät...
 
JanuLiitus, meillä on vakituinen koti Jyväskylässä, nyt vaan ollaan väliaikaisesti maailmalla, mut viimestään kesäkuussa tullaan takas. Mies on ollut täällä töissä viime kesästä saakka, ite tulin vasta n.4kk sitten. Kirjat on edelleen Jyväskylässä, eikä me sieltä olla pysyvästi mihinkään lähdössä =) .
 
Kylläpäs täällä on alkanut olemaan vilinää.. taitaa surkeat kelit pitää ihmiset sisällä. :kieh: Vai onko siellä Jyväskylässä samanlaiset pääkallokelit ku täällä? Mä en tohi edes roskia viedä ku meidän piha on ihan peilijäässä ja muutaman sentin vesikerros päällä.. |O

Minäkin tykkäsin kovasti mammauinnista vaikkei se niillä viikoilla vielä rankalta tuntunu. Nyt vois jo ottaa kunnon päälle.. :D

Olkaa mammat vaan onnellisia kun Jyväskylässä on mahdollisuus moniin eri harrastuksiin.. täällä tuppukylässä se on vähän rajoittuneempaa. :/ Tänään olin mamman kans leffassa ja siellä oli noin parikymmentä muuta ihmistä. Ukko oli toissapäivänä kattomassa hitmania kaverinsa kanssa ja siellä oli 2 ihmistä niiden lisäks. Kertoo jotain tästä paikan suuruudesta.. :LOL:

Mulla on olo ollu suhteellisen hyvä.. välillä liitokset ratkeilee ja jostain syystä peffanposket on kipeät ku kyykistyy tai kävelee.. :LOL: Tosiaan potkut ei ehkä enää ihan niin hirveen ihania oo tässä vaiheessa.. tuntuu että ukko tulee kyljestä läpi välillä. Mut pääasia, että se liikkuu!! :heart: Kai sitä vielä pari kuukautta jaksaa..

Paljon terkkuja Jykylään täältä Kokkelsbystä! Voikaa hyvin!

Rhea ja möhkö 32+3
 
Hemuli80:Juu ei täältä pysyvästi mihinkään kannatakaa lähteä :D Oi ku pääsis itsekin ulkomaille, edes viikoksi tai kahdeksi. *kade*
Ja taas hiukan kuulumisia. Mulla on tullut pari isoa supistusta :/ Onkohan normaalia näillä viikoilla rv18? Tuntui iso paine alapäässä ja vatsa meni aivan kovaksi ja kyllä se sattui jonkun verran :( Toivottavasti ei tulis enempää, sit kyllä otan neuvolaan yhteyttä.

Niin ja kukas tätä ketjua oikein nykyään seurailee? kun tuo mama-L ei vasta yksityiseen viestiin ollenkaan kun pyysin muuttaa mun uuden nikin ja la:n :/ Ja ei hänkään ole näyttäny täällä paljon käyvän kuulumisia kirjoittamassa.

JanuLiitus ja kirppu 18+4
 
pinja79
JanuLiitus: samaa tuossa mietin että kuka tekis noit päivityksiä... oisko vapaaehtoisia? tietysti kannattas olla joku jolla ei oo la ihan pian kun porukka siirtyy sit lapsen jälkeen tuonne toiselle palstalle!

pinja ja pikku kakkonen 35+5
 
Heips! Nyt kerkesin pitkästä aikaa listaa päivittämään, sori kaverit. :ashamed: Lupaan olla täsmällisempi jatkossa ainakin nyt kunnes tämän omani pullautan ulos ja sitten voinkin siirtää vastuun taasen eteenpäin.

:attn: Te uudet jotka olitte laittaneet vaan viikkonne näkyviin niin ilmoitelkaa niitä laskettuja aikoja jos haluatte tuonne listaan. Muuten munkin puolesta oikein paljon tervetuloa kaikille. :flower:

Oletan että SuTi on myös jo synnyttänyt... Missäköhän luuraat. :) Kuulumisia tänne meille kertoilemaan!

Oma napa tuntuu jo melekosen isolta, yöunet on nyt viime aikoina menny ihan harakoille ku on tän möllikän kanssa tottumista. Sadalla tyynyllä saa aina tukea mahaa ja asetella itteensä. Papu painaa myös niin ylös että toi hengenahdistus on aivan jatkuvaa... Tai ei sellainen astma-hengenahdistus vaan että on tosi raskasta hengittää... Inhottavaa. :$

Nyt pitäis mennä siivoilemaan vielä ennenku mies tulee kotiin ja sit lähetään hakee äitiyspakkaus!! Jei.

:heart: : mama-L & Onni 32+4

.. Ja jos nyt jäi vielä jotain multa tosta listasta niin nakatkaa viestillä!
 
pinja79
mama-L:pitäsköhan tonne Rhean nimen perään laittaa et nykyinen Kokkolalainen?

mulla on vaavi nyt laskeutunut tooosi alas... enään ei ahista hengitys... mut pe on äitipoli ja ajattelin kysästä et jos tekisivät tutkimuksen et miltä tuolla alapäässä näyttää...

pinja ja pikku kakkonen 35+6
 

Yhteistyössä