Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Helatorstai tuli ja meni. Ja yök kun olikin ällöttävän kylmä sää ainakin täällä meillä. Vettä tulee ttas taivahan täydeltä... Masentaa tuommoinen keli :|

Jihuu neiti-81 oli käynyt jo aloittelemassa tuota uutta ketjua. Voi kun menis aika nopsaan niin pääsis itsekin sinne. Voisin vaikka kokeilla ihan kuvaakin laittaa sit (tällainen tekniikan ihmelapsi kun olen)

Nicci ja jäbät 32+2
 
Hyvää Äitienpäivää! :flower:

Tänään 31 POKS! Vielä viikko niin saan synnyttää lähimmässä sairaalassa eikä tarvitse lähteä oysiin. (Siis jos vain vauvat ovat terveitä, eikä muita ongelmia tule) Jotenkin sitä on tuudittautunut siihen uskoon, että kun ultria on ollut niin paljon, että ongelmat olisi niissä havaittu. Mutta sepäs nähdään sitten!

Äitienpäivää minä vietän sohvalta käsin. Vielä flunssa verottaa voimia vaikka kaiketi onkin parempaan suuntaan menossa. Yskä ja pieni tukkoisuus enää vaivaa (ja jäätävä väsymys).

Mutta oikeasti, missä ihmeessä kaikki muut on!?

Enna ja tytöt 31+0 :D
 
Moikka!! Hiljais eloa vietetty. Kaikki on menny hyvin lukuunottamatta herkästi tulevia liitoskipuja ja suppareita. Ens maanantaina on meno oulaskankaalle ja kieltämättä hirvittää vähä ku on ollu paljo enemmän kipuja. Toivottavasti ei ois kovin muutoksia tullu.

Iltatähti 26+0
 
Kyllä välillä tuntuu, että pää hajoaa tän raskauden kanssa kun ei tervettä päivää nää...

Aamulla kun heräsin, sai päivän aloittaa kakomalla vanhaa verta, jota valui poskionteloista nieluun. Ilmeisesti yön aikana tullut nenäverenvuoto, johon en ole herännyt.
Tuosta kun selvisin, niin huomasin rintakehän ihon olevan täynnä pieniä verenpurkaumia. Peilin edessä sitten koitin kurkotella tämän ison mahan kanssa selkäpuolta, onko siellä samanlainen ilmiö käynnissä. Mitä yletyin näkemään niin ei onneksi ole selässä.
Soittelin kuitenkin äitipolille noista petekkioista, mutta siellä ei ollut hoitaja ainakaan kuullut, että liittyisi mitenkään raskauteen. Lupasi kuitenkin kysyä lääkäriltä ja soitella minulle, jos aihetta tutkia asiaa lisää.

Voi sanonko miten paljon tämä tympäisee. Vielä pitäisi 4-5 viikkoa pysyä kasassa, mutta varmaan sitä ennen katkeaa verisuoni päästä...

Väsynyt ja lievästi hysteerinen Enna ja tytöt nyt 31+3
 
Onkos keväiset ilmat karkottaneet kaikki palstalaiset ulkoilemaan :) ? Ihan hyvä vaan tietty, mutta olisi taas mukavaa kuulla kuulumisia.
Sain tänään harmikseni kuulla, ettei päästäkkään naistenklinikalle, ainakaan mitenkään automaattisesti synnyttämään sillä meidän omat sikiöpussit ja istukat -raskaus ei olekkaan riittävän riskiraskaus. Noh, ei se mitään kyllä Kättäri varmasti on aivan yhtä hyvä paikka. Ens viikolla on vasta seuraava neuvola ja ultrakäynti ja omassa voinnissa ei kummenpia muutoksia ole tapahtunut sitten viime viikkojen. Maha on iso ja nukkuminen toivotonta, sen lisäksi olen alkanut nirsoilemaan ruoan kanssa. Ihmeellistä, mutta mulle ei maistu enää mitkään liharuoat ja jotkut päivät menee pelkän jugurtin ja ruisleivän voimalla. Oletteko muut huomanneet ruokahalun katoamista? Tosi kummallista, sillä nythän ne vauvat juuri kasvavat ja tarvitsevat energiaa. Tosin mulla on kyllä melkoisen muhkeat vararavinnot ihan omasta takaa, joten ihan kovin huolissani tästä en ole.

Enna, kuulostaa todella tutulta tuo tuskastuminen vaivoihin ja kremppoihin. Mulla on välillä ihan sama fiilis, kun tuntuu että joka päivälle on joku vaiva. Yritä siinä sitten nauttia raskaudesta!

Voimia ja aurinkoisia päiviä kaikille!

Mamis 31+0
 
Heippa vaan kaikille,

Olen tuolla joulukuisten ketjussa jo hieman tuntojani jakanut, mutta ajattelin, että kun tätäkin ketjua olen seuraillut niin miksipä ei......

Ihanan pitkällä tunnuttu jo kaikki olevan masujen kanssa. Täällä on vasta alkutaival menossa. Tänään poksui 11(plussa merkki)0. LA siis 04.12. Kävin heti varhaisultrassa kun epäilin raskautta ja yllätys oli kyllä aika suuri kun kävi ilmi, että kaksi pientä sydäntä siellä sykkii...vieläkin tulee tippa linssiin kun sitä miettii :)

NP-ultra ensi viikolla. Jännittää, että onko kaikki vielä samoin, tosin en ymmärrä mihin ne olisivat sieltä kadonneet kun vuotoja tai muita ongelmia ei ole ollut. Toisaalta taas kun ensimmäisiä odottaa niin olen ihan ulkona kaikesta :)

Onkos täällä mukana muita, jotka ovat vielä alkutaipaleella?

Maikkis:) 11plus0
ps. ulkomaalainen näppis joten tuo plussamerkki juuri nyt hukassa....
 
Hei

Ultrakuulumiset: pojilla kaikki hyvin. Painoarviot a: 2115g ja b: 2104g. Kohudunsuu pehmeä ja sormelle auki, kohdunkaula n. 2,4 cm joten samoissa kun 2 vkoa sitten. Pojilla lupa tulla jos siltä tuntuu . Huih! Insuliinia ei aloitettu vieläkään. Paastoarvot nyt joka päivä ja 3 kertaa vko mitataan myös tunninarvot.

Nicci ja jäbät 33+2
 
Moikka kaikki ja tervetuloa maikkis :)

Huuh kun alkais riittää jo tämä raskaus!! Oon ihan loppurikkikatkipoikki. Mutta eipä tunnu olevan pojilla enää mikää kiire syntyä ku saisvat :p Ke lääkärissäki ku lääkäri ultras ja jutttli pojille et sais alkaa tulee ulos niin herra a pyöritti vaa päätä että ei ei :D
Painoarviot 2.6kg ja 2.7kg plus muut päälle jotta kantamista riittää. Kohdunsuu edellee sen kaks senttii auki ja kaik muutenki samal taval kun oli vkoa aikasemmin. Ens to taas sitte lääkäriaika.

Nyt sais sitte jo puuhaillaki jotai mut vaa eipä kykene pahemmin. Tuntuu hajoovan joka paikkaaaaa... Ärrrsyttävää. Kiva ois pihalleki mennä näillä keleillä tekemää jotai mut eih. Noo, sitte pääsee ku vauvat joskus jouluun mennes syntyy :p

Että tämmöi valitusvirsi täl erää :D

35+5
 
Hellurei!

Alkaa pikkuhiljaa olo tukaloitua, tähän asti oon voinut tosi hyvin. Vissiin nämä helteet vie mehut aika tehokkaasti kun on kaksi kauhukakaraa hillumassa masussa :)
Eilen ultrassa painoarviot 1069g ja 1035g. Molemmat pojat on raivotarjonnassa, A vieläpä tosi alhaalla jo.
Kuitenkin paikat tiukasti kiinni ja kohdunkaulaakin 3,9cm jäljellä, eli ihan normaalisti saa liikkua ja elellä edelleen.
Äitiyspakkaus tuli tällä viikolla, samoin Easywalkerin rattaat. Vaunukopat odottaa postissa noutajaa, ne löysin onneksi nettikirppikseltä edullisesti, ei tarvinnu uutena ostaa. Oikeastaan isommista hankinnoista puuttuu enää turvakaukalot. Vähitellen alkaa tajuta että meille ihan oikeasti tulee perheenlisäystä :D

29+0. Poks.
 
Nicin ja häpimaman vauvat jo ihanan isoja. Varmasti hieno tunne kun synnytysluvat jo annettu!

Mä olen nyt keskenäni diagnosoinut itselleni alkavan hepatoosin (tosin th:n koulutus takana, että ei ihan tuulesta temmattua tietoa...). Alkuviikosta tuli niitä petekkioita, nyt jo kutisee enenevässä määrin ja pissa on tummaa vaikka joisi hanan tyhjäksi...Tuohon sitten lisäksi sellainen jyrän alle jäänyt olo.

Soittelin TAAS äitipolille, että mitäs tehdään ja maanantaille sovittiin labroja. Akuuttia hätää ei kuulema vauvoilla ole, vaikka hepatoosiin pieni kohtukuolemariski kuuluukin. Onneksi tosi pieni, eikä oireeni vielä nyt mitään huolestuttavia ole. (paitsi minua huolestuttavia kylläkin)

Nyt sitten viikonloppu tiukkaa liikeseurantaa ja jos liikkeet vähenee, niin synnärille vaan tarkistuttamaan tilanne. Piiitkä viikonloppu edessä.

Mä en muuten enää jaksa käydä ees kaupassa. Eilen yritin, mutta koko ajan saa hakea istumapaikkaa kun tuntuu, että ei pysy pystyssä enää hetkeäkään. Sydän vaan hakkaa ja pyörryttää ja maha tuntuu painavan 100kg.
Aamupuuron keittokin tapahtuu tuolilla istuen nykyään :ashamed:

Lahjottaisko joku mulle pari viikkoa lisää, että pääsisin kans turvallisille vesille ja synnyttämään?

Enna ja tytöt 31+5
 
Mukava ku tällekkin palstalle tullu taas vilinää :) Ja tervetuloa uudelle monikko odottajalle! Ite ootan kauhulla noita yli 30 viikkoja ja sitä tukalaa olotilaa ku nyt jo tuntuu. Tuli tuossa eilen sairastettua oksennustautiki. En suosittele!! Kauhee tunne ku mahassa kuplii ja noi kaks pyörii mahassa. En ees yrittäny keretä pöntölle vaan suosiolla sankkoon. Soitin polillekki ohjeita. Sanovat että jos ei pitkity eikä rupia enempää suojataan ni ei tarvi tulla. Maanantaina mulla onki meno kontrolliin. Aamulla hokasin et olin saanu nilkkani takasi, hetkellisesti :D piti oikeen monesti ihailla niitä ku näytti niin siroilta :D
Eipä mulla kummempaa :) ulkona on ihanan lämmin!

Iltatähti *2 26+3
 
Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista.

Täällä odotellaan np-ultraa, joka ensi perjantaina, kun kuuta nousevaa. Kateellisena lueskelin noita teidän muiden jatkuvia seurantoja, tosin muut olotilat eivät niin kovin houkuttelevilta kuulostaneet. Ajattelin, että huolin niistä sitten kun on sen aika.

Tänään ekaa päivää töissä äippähousut. Ihana olotila, kun mistään ei puristanut, tosin hieman hämmentävä fiilis kun tuntuu että vyötäro tulee tissiliivien alareunaan saakka :)

Olen voinut ollut pari viimeistä kolme-neljä viikkoa aikasta pahoinvoiva ja nyt pari viimeistä päivää on tuntunut siltä, että olotila alkaa helpottaa. Josko sitä viikonloppuna aurinko paistas niin pääsisi hieman kukkapenkkejä rapsuttelemaan....

Aurinkoista viikonloppua ja jaksamisia kaikille isojen masujen kanssa!
 
Heipä hei, pitkän hiljais elon jälkeen!

Tervetuloa Maikkis:)!

Täällä ei mitään ihmeellistä. Oon vaan ollut niin laiska, etten ole jaksanut pahemmin netissä roikkua. Puoli pakolla ollut töissä, ei vaan huvittais olla kun siellä on kaikki päin peetä. Noh pari kolme viikkoa ja saikkulappu tulee käteen. Ja välissä ehdin pitää viikon loman vielä.

Nyt alkaa olla tämän mahan kanssa vaikeuksia. Miten se pystyi kasvaa parissa viikossa ihan mahdottomasti :O Toinen vaiva mikä on alkanut vaivata on ollut sappikohtaukset. Ei ole ollut mitään mukavia kipu hetkiä. Mutta onneks nekin on alknut helpottaa, kun katsoo mitä syö. Että sellaista täällä.

Sunshine ja pirpanat 24+0 :heart:
 
Tessun tassu, mä olen mieltänyt liitoskivuiksi nämä tuntemukset häpyluun seutuvilla. Todella ilkeitä vihlaisuja erityisesti liikkeelle lähtiessä ja sängyssä kun kääntää kylkeä. Myös lonkat tuntuu olevan liian kaukana toisistaan ja joskus astuessa ei voi olla ihan varma antaako lonkka periksi ja menee pois sijoiltaan.

Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nicci ja soja
32 POKS! :D

Eilen ostin sairaalakassiin shampoita ym. Jotain vaatetta pitäis myös katella valmiiksi itelle kotiutumista varten. Viime kerralla mies toi tohkeissaan vauvan kotiutumisvaatteet, mutta unohti mun paidan! :D Joutu sit lainata mulle omaa paitaansa.

Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa pestä ja silittää vauvojenkin vaatteita ja lakanoita. Enkä oo viel ostanu mitään tuttipulloja, vaippoja ym. Mutta onhan tässä vielä aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: soja
Tervehdys

Enna kuvailit hyvin nuo liitos kivut ja tessun tassu on onnellinen jos ei 7 raskauden aikana ole kertaakaan niistä kärsinyt :p. Itsellä olleet taas pari päivää niin tuttuja, kun mökillä puuhastellut enemmän. Tuli piettyä toissa yönä pienimuotoinen mahatautikin kai. Kaikki jännäs, et onkohan mahatauti vai joko kohta startataan. Minä oikeasti jo odotan, et pääsis synnyttää. Alkaa ottaa TURVOTUS + muut kolotukset aivoon jo. Noh ei kauaa enää mene.

Nicci ja jäbät rv 33+5
 
Ei ollut mulla onneksi hepatoosia! Alat oli turvallisesti viitearvoissa, asat oli viitearvon ylärajalla, sappihapot vielä vastaamatta. Kutinaa on edelleen... en tiedä sitten mikä sen selittäisi, mutta keskiviikkona onneksi äitipolilla käynti taas.

Erehdyin tänään pitkästä aikaa kirppikselle ja sain 30€ humpsahtamaan sinne. Tosin sillä rahalla sai kyllä ison kasan hyväkuntoisia vauvanvaatteita. Myös esikoiselle muutama hellevaate ja mulle hellemekko ja takorautaiset kynttiläjutskat seinälle. Täytyy sanoa, että onneksi kunto ei kestänyt enempää kiertelyä, ties mitä olisi vielä mukaan tarttunut :D

Nyt on sitten niin uupunut olo, etten jaksa alkaa pestä kirppislöytöjäni. Mies kokosi eilen lipaston vauvojen vaatteille ja muutettiin samalla makkarissa järjestystä, että saadaan pinnis sopimaan. Jos sekin parin viikon päästä laitetaan jo odottamaan vauvoja. Vai onkohan liian aikaista?

Enna ja muruset 32+1
 
Hei! Tänään piti olla rutiini kontrolli äitipolilla. Mutta tänneppä pitikin sitten jäädä osastolle. Ero kasvussa ja vesimäärissä oli harpannut joten kortisooni aloitettiin heti ja käyriä otetaan useemmin päivässä. Kauhistuttaa kun lääkärit väläyttelee sektiota 1-7 päivän sisällä. Leikkaavat kuulemma heti jos vaikuttaa että vauvoilla turvallisempi kasvaa kaapissa kuin kohdussa . Tuli niin äkkiä tämä että ihan ollaan ihmeissään.
Tälläinen väsynyt purkaus täältä tälläkertaa ..

Kaikille teille toivon aurinkoisia odotus päiviä ja jaksamista oloihin :)

Terkuin itkuinen Chili ja rakkaat pienet 32+2
 
Voi MissChili. Mutta onneksi tilanne huomattiin ja vauvojen hyvinvointia tiedetään nyt seurata tarkasti. Paljonko kokoeroa oli ja mistä se johtuu?

Mutta ajattele, korkeintaan viikko niin pääset näkemään vauvat! Ja raskausviikkojakin kertynyt jo suht turvallinen määrä :)
 
MissChili Voi onneksi huomattiin tilanne, voimia täältä laittelen. Mulla oli viime yönä hieman menkkamaista kipua ja tänään ollu pitkin päivää hyvin vähän. Ei kuitenkaan niin, että olisin huolestunut. Kai siellä valmistaudutaan koitokseen...toivottavasti!

Nicci ja jäbät rv 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: MissChili
misschili voimia! olette kuitenkin jo ns. hyvillä viikoilla ja varmasti lääkärit tekee oikean päätöksen! Tiedän kyllä tunteen, kun tuleekin asia eteen nopeemmin kun piti. Itsekin itkin vielä hetki ennen synnytyksen alkua, mutta kun toimeen päästiin, ja sain lapset nähdä, oli itkut tiessään. meidän lapset syntyivät 32+3 ja ovat nyt reippaita 3v töröjä.
 
  • Tykkää
Reactions: MissChili
Sillä lailla, olinkin vähän hätäisesti onnellinen noista labravastauksistani. Maksa-arvot oli ok, mutta tänään sain sappihappojen tulokset ja ne on reilusti yläkanttiin. Norm on alle 6 niin minulla oli 56!

En saanut oikeastaan mitään tietoa, että onko tuo nyt hälyttävällä tasolla ja joutuuko mahd sairaalaan vai saako vain lääkityksen ja pääsee kotiin vai mitä!? Hoitaja vaan sanoi, että lääkäri ottaa huomisella polikäynnillä asiaan kantaa.

Huolestuttaa, huolestuttaa (ja kutittaa)...

Enna ja tytöt rv 32+2
 

Yhteistyössä