Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Onkohan Mononen synnyttämässä? :wave:

Hyvän kokoisia on Tanitan ja Leonorin vauvat ja eiköhän me Nicin kanssa sinnitellä myös ainakin seuraavaan ultraan asti! Pikkuhiljaa eteenpäin...

Mä luulen, että pienemällä vauvalla (Nyytillä) on ollut nyt parina päivänä hikka! Ainakin sellainen tasainen "tömähtely" tuntunut oikealla puolella... Muistelisin esikon aikaan sen tarkoittaneen hikkaamista =)

Enna ja Nyyti & Nuppu 28+4
 
Nonnii

Täällä sitten todettiin tänään raskausdiapetes

Sokerimittarit sain ja ohjeet ruokavalioon, joka on nyt sitten tiukka (yritetään ensin saada kuriin tällä). Ensin nyt mittaillaan muutama päivä ja sitten kys:llä tiistaina varmaan antaavat lisää infoa/ ohjeita. Aivan niin kuin ei muutenkin olisi tämä loppuraskaus tarpeeksi tukalaa. Noh pienten eteen mitä vaan.

Tanita voimia ja toivotaan, ettei pienet synny vielä pitkään aikaan!

Nicci+jäbät 30+2
 
Hei! minulla on 3v2kk ikäiset täysin identtiset kaksospojat.
raskaudesta sain tietää itse vasta viikoilla 13+1 ja kerralla sanottiin et kaks tulee oli ekaksi vähä shokkitilanne ylipäätään ku olin ees raskaana ehkäsystä(e-pillerit merkkiä yaz) huolimatta. ikää silloin minulla 17v :D
pahoinvointia ei juurikaan ollut mitä alettiin seuraamaan tuossa rv 13 eteenpäin..
hemoglobini mulla laski reilusti nom se on 130 mut kun ootin niin laskia 60-80.
ja tukivyötä käytin ihan kokoajan rv 25-->
meillä oli ongelmallinen raskaus ku sairastin sikainfluenssankin silloin.
pojat yritti ekan kerran tulla ulos rv 33 jolloin sain kortisooni piikin et pysyisivät vähä aikaa.
no pojat syntyivät rv. 36+1, käynnistyksellä sairastuttuani vakavaan raskausmyrkytykseen. A: 49cm 2810g B 47cm 2570g
Haikeana muistelen raskausaikaa, ihanaa se oli vastustuksesta huolimatta ja omat vinkit sinulle on juurikin tuo; tukivyö, srauta tabletit tarvittaessa, ja yritä levätä paljon :) ihana odotusta sinulle ja paljon onnea matkalle <3

ps. me käytiin ultrassa jne ootusaikana joka toinen viikko koska lapset oli identtiset.
 
Nennz No onpas sulla ollu kans raskaus. Mulla ei tule enää kuuloonkaan tuo tukivyö. Painaa niin pirusti, että saa sit kokoajan juosta pissalla. Masutuubia käytin tukemaan myös. Sekin on nyt jätetty pois kun kiristää. Toivottavasti minäkin muistelen haikeana tätä aikaa joku päivä, mutta nyt se tuntuu olevan vielä aika kaukana (ei millään pahalla pieniä kohtaan)

Nicci ja jäbät 30+3
 
Moro emännät!

Meilli syntyi rv 36+2 eli lauantaina 20.4 pojat. Vertti eli herra a syntyi klo: 00.42. hän oli 3050g ja 48.5cm. Mortti syntyi klo:00.51 hän oli 3235g ja 50cm. pojat joutui teholle suoraan salista. Vertti oli siellä yhden vuorokauden ja sain hänet vierihoitoon osastolle. Morttin sain keskiviikko päivällä vierihoitoon ihanan sinivalon loisteessa. Eilen iltapäivällä kotiuduimme. Synnytys oli kokemus spinaalipuudutuksen turvin,mutta kerron siitä tarkemmin kunhan paremmin ennätän.
Hirveästi onnea kaikille, jotka on synnyttänyt tai jaksaavat kasvattaa masuasukkeitansa sairaalassa maaten tai konona köpsien.
Tv: mononen ja pojat 1vko vanhoja
 
Onnea Mononen :heart:

Ja tervetuloa uusille!

Mulla on ollut niin veto pois, että ei ole jaksanut pahemmin palstailla. Ja olokin on ollut suht normaali. Eilen taisin tuntea ekat potkut kunnon motaisuina. :heart: Ja huomenna rakenneultra, jännittää. Onneks mies pääsee mukaan.

Ja stemppiä kaikille vuodelevossa oleville!

Sunshine ja pirpanat 21+1
 
Oi iiiiihania uutisia täällä :heart:

Kovasti onnea mononen pojista ja circus tytöistä :flower:

Tää lähtis polille ihan just kontrollii...hiukka jännittää taas. Viikko oltu kotona lepimäs ja mielelläni täällä jatkaisin. Riitti kyllä se 3vko sairaalas. Toisaalta... ollaahan tässä ihan hyvin viikoilla jo joten hiukka vähemmin stressiä. Viikon päästähän ei enää estellä jos pojat haluavat syntyä. Hui, mihi se aika on menny :D

33+1
 
CircusOiiiii, Onnea koko poppoolle!!!

häpimama tuutjan heti kun voit, kertoo mikä tilanne, tsemppiä!

Kertokaa mulle te kokeneemmat. Huomenna ois se päivä, kun pitää mennä sinne kontrolli käynnille sen kohdunsuun vuoksi ja nyt vielä se radi mukana. Ja se mahdollisuushan on, että ottaavat mut sisään osastolle. Mitä ihmettä mun nyt pitää pakata mukaan??? Saako siellä käyttää omia vaatteita, tai ainakin esim. sukkia ja alushousuja (KYS)? Vai joutuuko ottaa nekin sairaalalta . Minä onnekas raukka kun en ole joutunut elämäni aikana kovastikaan olemaan osastolla, onneksi, näin sairaalakammoisena. Tuleepahan nyt sekin kammo sitten hoidettua kerralla pois.

Nicci+jäbät 30+6
 
Circus onnea tytöistä! :flower: Ihana, että pienemmälläkin vauvalla asiat kunnossa, huh huh!

Nicci, kyllä minä ainakin käytin sairaalassa ollessani omia alusvaatteita ja osittain omia vaatteita muutenkin. Ei niistä kukaan mitään sanonut. Muuten sitten mukaan peseytymisvälineet ym hygieniatarvikkeet ja lehtiä, läppäri, sukankutimet, kännyn laturi... Toivotaan kuitenkin, ettei tilanne olisi edennyt ja pääsisit vielä kotiin.

Enna ja Nyyti&Nuppu 29+1
 
circus onnittelut tytöistä! sieltä ne pienetkin ponnistaa! ja hoito on varmasti parasta mahdollista!

nicci, omat alusvaatteet on kivat, samoin hampiharja ja hiusharja sekä jotain rasvoja, siellä tuuletus kuivatti mulla ainakin ihoa. Muuten viihdyin sairaalan tamineissa, miusta ei oo kiva "liata" sairaalassa omia vaatteita, kun kuitenkin aina jotain pöpöjä voi olla. ja sit mulla oli mm. kynsien laittokamat =) ja läppäri sekä lukemista.

samaan tässä valmistaudun uudestaan, kävin viime viikolla kontrollissa, ja vaikka tällä kertaa odotan v" vaina" yhtä vauvaa, on taas kohdunsuuntilanne huono, ja sanoi lääkäri, että varaudu ens kerralla jäämään osastolle jos tilanne vielä huonontunut... nyt viikkoja 27+6 joten vielä kotva olis päästävä...
 
Onnea Mononen ja Circus :flower:
Tämä raskasmyrkytysepäilty on päässyt kotiin ja vaavit saa kasvaa rauhassa vielä masun suojissa. Osastolla kerätyn pissan proteiiniarvo oli vain 0,8, toivottavasti pysyykin nyt aisoissa. Verenpainetta pitää mittailla kotona ja äitipolille kiikuttaa tiuhaan tahtiin veri- ja pissanäytteitä sekä vauvoista ajetaan siellä samalla käyriä ja tutkitaan ultrassa virtauksia, tänään viimeksi, neiti A:n painoarvio oli 1700g ja herra B:n 1900g, kasvua oli taas tullut mukavasti viikossa, mikä on tässä tilanteessa hyvä asia.
Tarkkaa seurantaa pienokaisten hyväksi. :heart: :)

31+4
 
Kovasti onnea mononen ja circus lasten maailmaansaatosta!

Oon täällä taustalla kyllä lukenu jännityksellä teidän vaiheista mutta luotto omaan tilaan ei oo jotenkin antanu periksi ite kirjotella. Jospa nyt kun potkut ja pyörimiset värittää päiviä =)

On toi kyllä niin eri maailman kuulonen toi sairaalaoleilu kun itse yrittää saada töissä ja muualla kauheella kiireellä saada kaiken "valmiiksi" ennen kun viikot kerkiää isoiks. Tsemppiä ihan hirmusesti teille kaikille makuutetuille!

Meillä huomenna taas ultra, nyt käydään kahden viikon välein. Viime kerran jälkeen kyllä jo vierähti pieni kivi sydämeltä kun kaikki -sillon v.16+2 (oikeesti16+6)- oli hyvin. Painoarviot 166g ja 172g, ja kummallakin rakot ja vesimäärät hyvät.

Kuinka pitkään kaksoset mahtuvat pyörimään ja vaihtelemaan paikkaa? Nyt jo viime käynnillä oli kavereilla selkeästi ahtaampaa eikä sätkimiselle ollu entisenlailla tilaa. Viimesen kahden viikon aikana liikehdintä on alkanu tuntumaan mullekin, ja se tuo kyllä selkeästi turvaa. Eilen näky kaks potkua vatsapeitteen läpikin, toisen niistä ehti mieskin näkemään. Hurjaa hommaa. Mulla eteenpäin kallistunut kohtu, istukka takaseinällä ja vatsarasvan määrä vähäinen niin tuntuu ne liikkeet näin aikasin. Samasta syystä vatsa myös jo melko mahtavan kokonen, viimesimmän viikon on kasvu kohdistunu sivuille -luulen että tuolla on kääntyilty vaaka-asentoon.

Miten teillä on hemoglobiinit pysyny hallinnassa? Mulla viiime viikolla 104 vaikka oon syöny maksimiannoksia jo kuukauden verran.

Huomenna sokerirasitustesti ja tosiaan se ultra, on siinä vappuaatolle ohjelmaa =)

idealisti & tyypit 18+0
 
onnea odotukseen idealisti, ja tervetuloa! mullakin ollu sama homma,sekä tuplaodotuksessa että muissa, (etenkin tässä raskaudessa) että kasvu suuntaa tosi paljon sivullekin, ihan muodoton on tuo maha!
 
idealisti Mulla on ollut melkein koko raskausajan hb alhaalla. Lähtökin oli jotain 124. Muistathan ottaa c-vitamiinia, auttaa kuulemma rautaa imeytymään. Itse otan aamulla 1 tyhjään mahaan c-vitamiinin ja veden kera ja päivällä sitten ennnen välipalaa, jossa ei ole maitotuotteita. Juuri kertoivat kys:llä, että parin viikon päästä pitäisi lähteä jo itsestään nousuun. Saas nähdä.

Ja mun ei sitten tarvinnutkaan jäädä sairaalaan (ainakaan vielä)...JESS! Kohdunkaula oli kyllä lyhentynyt 2,2 cm:n ja suu pehmentynyt. Ohjeeksi sain, että nyt sitten rauhallista liikettä sen radin vuoksi vain. Ja 2 vkon päästä taas katsotaan tilannetta. Poikien painoarviot a: 1990 g ja b: 1950 g. Herra b:kin on nyt sitten kääntynyt rt:n. Pitkiäkin kuuluvat olevan, en vain arvioo saanut. 3 krt vko mittailen nyt sokereita ja soittoa kys:lle jos alkaa arvot nousta, ei vielä aloitettu insuliinia.

IHANAA VAPPUA KAIKILLE!

Nicci ja jäbät rv 31
 
  • Tykkää
Reactions: mokoma79
Eilen syntyi meille pojat, viikolla 31+3. Synnytys lähti käyntiin estelyistä huolimatta ja kerkesin avautua 10cm, kunnes a kääntyikin tulemaan pää vinossa, korva edellä ja näin ollen päädyttiin sektioon.

Pojat pötköttelee vauvateholla, eilen saatiin kumpainenkin jo kenguruhoitoon :) Hieman saavat tukea hengitykseen, mutta hyvävointisia ovat molemmat olosuhteisiin nähden.

A:n paino1800 g, b 1840 g. Kuumeisesti odottelen, että kärräävät minut aamupalan jälkeen taas poikien luokse!
 
Minun veikkaus seuraavasta vauvauutisten ilmoittajasta on häpimama! Sitten Nicci tai Tanita! Sitten MINÄ :D (ja anteeksi jos unohdin jonkun välistä)

Meillä pitäisikin olla joku listaus lasketuista ajoista niinkuin odotus-puolella?

Nukkumisasento on kovasti mietityttänyt viime aikoina. Selällään ei nyt tietystikään pysty, mutta myös kyljellään olo tuntuu ikävältä. Toinen vauva on aina lintassa. Eli mitä jää jäljelle? Sohvalla puoli-istuvassa asennossa loppuaika?

Mutta joka tapauksessa,
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE! Ihanaa, että on jo toukokuu :flower:
 

Yhteistyössä